Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 285
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 153
793 x bedankt in 252 berichten
Jij ook bedankt voor het uitlenen van jouw trike
Ik heb even een testritje mogen maken maar geef toch de voorkeur voor de tweewieler.
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2091
1979 x bedankt in 769 berichten
Ik niet naar handschoenen hoef te zoeken.
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
ik de komende drie weken genoodzaakt ben iedere dag te trainen. 's Ochtends 6 km fietsen zonder ondersteuning en 800 meter lopen, en 's avonds weer terug.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.999
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2966 x bedankt in 1640 berichten
20-Jul-2022, 11:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jul-2022, 11:37 PM door ZoefZoef.)
..omdat ik mn quest verkocht heb.
Betekent dat er wellicht op een later moment een strada of ander modelletje teruggekocht kan worden
Wel tegelijkertijd ook gemengde gevoelens erbij.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
Een DF XL kon nog weleens bij je passen ZoefZoef
Berichten: 1.999
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2966 x bedankt in 1640 berichten
21-Jul-2022, 04:43 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 07:08 AM door ZoefZoef.)
Kort nadat jij je rode DFXL had gekocht kwam er een blauwzwarte ip de markt in België met ondersteuning erin. Kreeg spontaan zin om die te kopen, zo fraai vond ik m maar ik kon me inhouden.
Volgens mij zal de gewone DF beter bij me passen. Ik heb geen schoenmaat 50 en zit ook niet tegen de 2m aan
Zie wel wat en wanneer er weer een velomobiel terug komt. Ik hou alle opties open. Van DF tot carbon quest tot strada. Dr komt vanzelf wel weer een keer wat leuks voorbij
Berichten: 5.908
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2133
7522 x bedankt in 3700 berichten
21-Jul-2022, 07:50 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 07:59 AM door Wim -de roetsende.)
(20-Jul-2022, 11:26 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik mn quest verkocht heb.
Betekent dat er wellicht op een later moment een strada of ander modelletje teruggekocht kan worden
Wel tegelijkertijd ook gemengde gevoelens erbij.
Dat heb jij dus vaker
Ook bij de verkoop van je 209.
Citaat:Volgens mij zal de gewone DF beter bij me passen. Ik heb geen schoenmaat 50 en zit ook niet tegen de 2m aan
Ik ben 1.77m met schoenmaat 44 en paste net in de gewone DF. Maar het heeft ook echt met je lichaamsverhoudingen te maken, want er zijn ook mensen van 1.80m die erin passen.
In de MilanSL pas ik ook net, terwijl er kerels van bijna 1.90m in fietsen. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Ik zit bijna klem met mijn schouders, ik raak bijna met mijn hakken de bodem, ik raak bijna de bovenkant van de body, enz.
Als ik mijn hakken naar beneden druk, dan raak ik de bodem, trek ik mijn hakken op, dan raak ik de body. Dus hoe die grote kerels erin passen is mij een raadsel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
21-Jul-2022, 08:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 08:31 AM door 365cycle.)
(21-Jul-2022, 04:43 AM)ZoefZoef schreef: Kort nadat jij je rode DFXL had gekocht kwam er een blauwzwarte ip de markt in België met ondersteuning erin. Kreeg spontaan zin om die te kopen, zo fraai vond ik m maar ik kon me inhouden. Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik nooit een rode DFXL gehad Wel een grijs/witte. Het oude beestje dat ik nu heb is blauw.
(21-Jul-2022, 07:50 AM)Wim -de roetsende schreef: Citaat:Volgens mij zal de gewone DF beter bij me passen. Ik heb geen schoenmaat 50 en zit ook niet tegen de 2m aan
Ik ben 1.77m met schoenmaat 44 en paste net in de gewone DF. Maar het heeft ook echt met je lichaamsverhoudingen te maken, want er zijn ook mensen van 1.80m die erin passen. De DF XL is volgens mij niet meetbaar zwaarder en evenmin merkbaar langzamer dan de gewone DF. Ik kan uit ervaring zeggen dat die schroefjes in het deksel pijnlijk zijn als je ze raakt met je knieën. Tenzij je echt te laag zit en niet over de neus heen kan kijken zou ik me geen zorgen maken over het formaat van de DF XL. Als je qua "afmetingen" precies op de grens zit, heeft dat een groot voordeel: Bijna 2x zoveel fietsen om uit te kiezen.
(21-Jul-2022, 07:50 AM)Wim -de roetsende schreef: In de MilanSL pas ik ook net, terwijl er kerels van bijna 1.90m in fietsen. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Ik zit bijna klem met mijn schouders, ik raak bijna met mijn hakken de bodem, ik raak bijna de bovenkant van de body, enz.
Als ik mijn hakken naar beneden druk, dan raak ik de bodem, trek ik mijn hakken op, dan raak ik de body. Dus hoe die grote kerels erin passen is mij een raadsel. Ik pas er ook in De battle mountain kap kan dan alleen niet meer dicht. Ik heb geen extreem brede schouders of heupen, alleen als ik heel diep inadem en m'n borst spreid kan ik beide zijkanten raken. Ik raak wel de binnenkant van de wielkuip als ik m'n been strek (tenzij ik een beetje "naar het midden" trap en het stuur heen en weer beweeg). Kan er alleen in rijden door het crankstel iets hoger te monteren, en dan ook met hele korte cranks, zo kort dat snel optrekken wat lastig wordt (130mm), maar op duurvermogen heeft dat (mogeljk na wat training) niet zoveel invloed. Ook krijg ik in de standaard fiets een beetje een S-bocht in m'n nek. Veel lange SL-rijders laten een stukje carbon onderaan de muts weg halen om wat meer ruimte te maken voor hun nek, soms wordt daar zelfs weer een versteviging achter gemaakt. Zonder die aanpassing houd ik het in een SL denk ik net lang genoeg uit om een korte wedstrijd te rijden. LEL ofzo.
En dat is denk ik de strekking van het verhaal van die lange SL-rijders: Comfortabel is het niet, snel is het wel. Eén van de weinige segmenten waar ik ooit met heftige wind ver boven de 60 km/h reed, daar heb ik m'n 2e tijd gereden terwijl ik aan het testen was of de SL van m'n vriendin nog goed reed. Met een dichtgetaped gat in de linkerzijkant dus, en met overal scheuren en gaten die de stroomlijn niet verbeteren.
De stroomlijn van een SL is slechter dan die van de GT, die op zijn beurt weer een slechtere stroomlijn heeft dan een (gesloten) 4.2. Het kleinere frontaal oppervlak compenseert dat echter ruimschoots, en als het tempo flink oploopt merk je dat duidelijk. Ik vind snelheid belangrijk, maar voor sommige anderen is velomobiel rijden niet meer of minder dan snelheid, en dan is het proppen geblazen
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
Ik mijn nieuwe banden (Continental Contact Urban 32-406) binnen heb.
Straks even om mijn tweede set wielen gooien, en een rondje rijden
Berichten: 265
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2250
702 x bedankt in 242 berichten
21-Jul-2022, 07:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 08:23 PM door Lig-hen.)
Hoe is je dat vergaan Frutsel?
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
(21-Jul-2022, 07:53 PM)Lig-hen schreef: Hoe is je dat vergaan Frutsel?
Helaas was ik een afspraak bij de dierenarts vergeten (controle en enting, niets ernstigs), dus is het er nog niet van gekomen.
Morgen nieuwe poging
Berichten: 265
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2250
702 x bedankt in 242 berichten
Omdat ik een mooie rode camelbak drinkfles kado heb gekregen. Er past een liter water in, en onderweg geen ontsnappende doppen meer, want door een magneet blijft die tijdens t drinken aan de fles zitten.
Nu nog eens bekijken hoe en waar ik hem ophang.
Waarschijnlijk wordt het n gevalletje girlpower, iets met draad en plakband.
Berichten: 1.999
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2966 x bedankt in 1640 berichten
Mn roeifiets weer op reis gaat. De fiets heeft hooguit 10km op zn eigen wielen gereden, maar meer 3000km als passagier in auto's. En nu gaat ie eindelijk zn eigen km's maken.
Berichten: 2.542
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2046
2414 x bedankt in 1073 berichten
Ik ben blij dat ik het tweede doel van mijn fietsvakantie heb gehaald: Texel.
Inderdaad van Achlum via Hardenberg naar Bonn en van Bonn naar Texel.
Groet,
Marco
Berichten: 1.983
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29541
2899 x bedankt in 1293 berichten
(22-Jul-2022, 01:29 PM)Lig-hen schreef: Omdat ik een mooie rode camelbak drinkfles kado heb gekregen. Er past een liter water in, en onderweg geen ontsnappende doppen meer, want door een magneet blijft die tijdens t drinken aan de fles zitten.
Nu nog eens bekijken hoe en waar ik hem ophang.
Waarschijnlijk wordt het n gevalletje girlpower, iets met draad en plakband.
Ik heb voor mijn camelback zak een houtje touwtje oplossing gemaakt.
Een lusje aan de ene kant, een geknoopt bolletje aan de ander, net lang genoeg om over een stangetje in mijn Quest te gaan en door een ophang lus in de zak.
Daaraan kun je zien dat ik het eens ben met 'draad' maar 'plakband' is mij niet stevig genoeg.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.999
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2966 x bedankt in 1640 berichten
22-Jul-2022, 07:04 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jul-2022, 07:06 PM door ZoefZoef.)
Mn thys222 revolver weer km's gaat maken. Als ie straks 'thuuis' is, heeft ie er al dik 2000km opzitten, maar die zijn niet afgelegd op zn eigen wielen maar in auto's. Op eigen wielen heeft ie er wel 10 afgelegd ofzo :/
Berichten: 1.983
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29541
2899 x bedankt in 1293 berichten
(22-Jul-2022, 07:04 PM)ZoefZoef schreef: Mn thys222 revolver weer km's gaat maken. Als ie straks 'thuuis' is, heeft ie er al dik 2000km opzitten, maar die zijn niet afgelegd op zn eigen wielen maar in auto's. Op eigen wielen heeft ie er wel 10 afgelegd ofzo :/
En gaat deze fiets kilometers maken met jou of met iemand anders?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.908
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2133
7522 x bedankt in 3700 berichten
ZoefZoef heeft nog een 209 en die gaat hij nooooooooiiiitt meer verkopen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2091
1979 x bedankt in 769 berichten
(22-Jul-2022, 06:35 PM)Roepers schreef: Ik ben blij dat ik het tweede doel van mijn fietsvakantie heb gehaald: Texel.
Inderdaad van Achlum via Hardenberg naar Bonn en van Bonn naar Texel.
Groet,
Marco
Ook via Almelo voor een bakkie. Ik ben wel jaloers Marco. En benieuwd naar de foto 's. Denk eraan geen fietsverhalen op het kansel zondag...
Berichten: 1.999
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2966 x bedankt in 1640 berichten
22-Jul-2022, 10:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jul-2022, 11:02 PM door ZoefZoef.)
(22-Jul-2022, 07:08 PM)Willeke_IGKT schreef: (22-Jul-2022, 07:04 PM)ZoefZoef schreef: Mn thys222 revolver weer km's gaat maken. Als ie straks 'thuuis' is, heeft ie er al dik 2000km opzitten, maar die zijn niet afgelegd op zn eigen wielen maar in auto's. Op eigen wielen heeft ie er wel 10 afgelegd ofzo :/
En gaat deze fiets kilometers maken met jou of met iemand anders?
Met een vervelende Duitser die iets teveel wilde onderhandelen maar ach, de verkoopprijs was netjes genoeg en ik had gezeik om die fiets dus okee, vooruit dan maar.
Deze 222 revolver heb ik zelf uit Duitsland laten overkomen kort nadat ik mn Thys 209 verkocht had. Het was de tijd dat ik niet al teveel roeide en ik uitzicht had op een andere Thys 209 zonder schade. Die kon ik overnemen voor een x-bedrag. Ondertussen kon ik ook deze 222 overnemen voor een erg nette prijs. De thys209 ging niet door, maar ik heb mijne wel verkocht omdat ik er een heel nette prjjs voor kon krijgen.
Zodoende had ik dus een Thys 222, maar geen thys209 meer. De 222 zou een tijdelijke worden, tot ik weer een thys209 zou kunnen kopen. Dat laatste is geluk en sinds half februari heb ik weer een thys209 waar ik tot nu 2200km heb geroeid.
Met de 222 revolver heb ik niets gedaan, behalve de woningbouw vereniging geïrriteerd en wel op zo'n manier da teen medewerker een dag thuis heeft gezeten en er nu een proces tegen mij loopt om me mn huis uit te zetten Wintermaanden en een frozen shoulder waren de hoofdreden dat ie ook bij mij niet gebruikt is.
En zo had ik dus een tijdje twee maagdelijke rowingbike in bezit. De thys 222 had 10km gereden, de thys209 slechts 37km.
De fiets is door Derk geleverd aan een Duitser als eerste eigenaar. Daarna is ie na 13 jaar en 0km verkast naar een andere Duitser, waarna ie van 900km verderop naar mij verhuisde en nu gaat ie wederom naar Duitsland. Hamburg dit keer.
De thys209 mag best verkocht worden, maar dan moet je wel een hele flinke zak geld meenemen. Dat was de duurste fiets die ik ooit gekocht met als doel deze nog jaren te houden. Per saldo zal ie me nauwelijks wat kosten. Kan Wim beamen: de afschrijving zal verwaasloosbaar zijn nu Derk gestopt is.
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
ik vandaag de CCU's op mijn 2e set wielen heb gelegd, en er daadwerkelijk een stukje mee heb gereden.
Dat ging lekker vlot (41km/h tegenover 31km/h de vorige keer dat ik dat rondje reed), maar het verschil in snelheid zal niet alleen aan de banden hebben gelegen: Ik had ook wel even zin om een stuk te trappen
De banden zijn 32-406 in plaats van de 35-406 van de marathon+ die er eerst onder zat. Het voordeel is dat ik scherpere bochten kan draaien, en minder gepiep van banden in mijn wielkasten heb. De paar drempels die ik heb gechecked gingen zonder problemen, dus dat viel mee.
Het scheelt qua stuuruitslag meer dan ik verwacht had, daar ben ik wel blij mee, hoef ik iets minder te sjoemelen bij een paar bochten
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
23-Jul-2022, 12:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Jul-2022, 12:03 AM door Bart Verbeek.)
mijn trike geen ruitenwissers heeft. Zodoende is het lastiger mij te bekeuren omdat ik op een plaats voor brom- en snorfietsen sta. Geen idee trouwens hoe ik de trike in een fietsenrek moet krijgen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
(22-Jul-2022, 11:07 PM)Frutsel schreef: Dat ging lekker vlot (41km/h tegenover 31km/h de vorige keer dat ik dat rondje reed) Op je woon-werkverkeer van 2x dik 60 km per dag... hoeveel banden kan jij vervangen in één uur tijdwinst per dag?
Berichten: 5.908
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2133
7522 x bedankt in 3700 berichten
(23-Jul-2022, 12:02 AM)Bart Verbeek schreef:
Nog steeds last van koude handen? Of zijn die 'dingen' aan het stuur daar niet voor?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2091
1979 x bedankt in 769 berichten
(23-Jul-2022, 12:02 AM)Bart Verbeek schreef: mijn trike geen ruitenwissers heeft. Zodoende is het lastiger mij te bekeuren omdat ik op een plaats voor brom- en snorfietsen sta. Geen idee trouwens hoe ik de trike in een fietsenrek moet krijgen.
Je zou met wat tape de woorden alleen, brom en snor af kunnen plakken, is het ook opgelost...
|
Gebruikers die dit topic lezen: 210 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|