Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 15
Topics: 0
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 14
50 x bedankt in 14 berichten
(09-Sep-2023, 11:04 PM)Tegelfanaat schreef: Ik kan tot 25x25x25cm printen, als je een STL of MF3 bestand hebt pm me dan maar even (is hobby voor me, ben geen professional ;-))
Het lijkt dat de onderkant vlak is, dan wordt het lastig om 'm bovenop een VM te plakken. Als je de ronding van de VM volgt dan heb je weer geen vlakke bodem voor het printen, dan zou je de vin verticaal (digitaal) kunnen doorsnijden en 'm in twee delen printen.
Voor de Snoek heeft velomobiel.nl trouwens een aantal verschillende vinnen in het assortiment, van carbon; ik heb die van mij met rood-wit-blauwe reflecterene tape beplakt.
Oh, en voor wie wil hobbyen: spiegels met koplampen
Dank je wel zo ver. Je opmerking over de vinnen voor de Snoek, brengen me op het idee om zelf zo iets te maken. Inmiddels weet ik kan ik aardig knutselen met carbon.
Berichten: 1.916
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 27
2836 x bedankt in 1563 berichten
(10-Sep-2023, 09:28 AM)Piet Kunis schreef: (09-Sep-2023, 11:04 PM)Tegelfanaat schreef: Ik kan tot 25x25x25cm printen, als je een STL of MF3 bestand hebt pm me dan maar even (is hobby voor me, ben geen professional ;-))
Het lijkt dat de onderkant vlak is, dan wordt het lastig om 'm bovenop een VM te plakken. Als je de ronding van de VM volgt dan heb je weer geen vlakke bodem voor het printen, dan zou je de vin verticaal (digitaal) kunnen doorsnijden en 'm in twee delen printen.
Voor de Snoek heeft velomobiel.nl trouwens een aantal verschillende vinnen in het assortiment, van carbon; ik heb die van mij met rood-wit-blauwe reflecterene tape beplakt.
Oh, en voor wie wil hobbyen: spiegels met koplampen
Dank je wel zo ver. Je opmerking over de vinnen voor de Snoek, brengen me op het idee om zelf zo iets te maken. Inmiddels weet ik kan ik aardig knutselen met carbon.
Heb je weleens gedacht om iets te maken ter bescherming van rolschade aan velomobielen als je op zn kant gaat?
Daarmee kan je 'm ook iets breder maken.
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
10-Sep-2023, 10:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Sep-2023, 10:52 AM door Wim -de roetsende.)
Mijn lampsteuntje heeft ervoor gezorgd dat ik veel minder schade aan de zijkant heb, dan andere vm-en die op de zijkant zijn gegaan.
Van het lampsteuntje was ook een flink stuk afgesleten.
Een soort stootrand net onder de spiegel zou zeker helpen. Max. 5 cm denk ik.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 848
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 426
1614 x bedankt in 787 berichten
(09-Sep-2023, 11:04 PM)Tegelfanaat schreef: Het lijkt dat de onderkant vlak is, dan wordt het lastig om 'm bovenop een VM te plakken. Als je de ronding van de VM volgt dan heb je weer geen vlakke bodem voor het printen, dan zou je de vin verticaal (digitaal) kunnen doorsnijden en 'm in twee delen printen.
Maar een 3D-print is toch vaak thermoplastisch. Even met een fohn de onderkant van de vin warm maken en op de vm drukken om de juiste vorm te krijgen. Wel de vm beschermen tegen de warmte (stukje karton of zo). Of is dit te simpel gedacht?
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(10-Sep-2023, 09:42 AM)ZoefZoef schreef: Heb je weleens gedacht om iets te maken ter bescherming van rolschade aan velomobielen als je op zn kant gaat?
Daarmee kan je 'm ook iets breder maken.
Een kunststof stootrand zoals auto's vroeger hadden is misschien geen gek idee. Die zit ook per definitie op het breedste punt van de velomobiel en lijkt me aerodynamisch erg klein.
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1004 x bedankt in 333 berichten
19-Sep-2023, 08:43 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2023, 08:49 AM door Arend-Jan.)
Ik zal hier even een link plaatsen naar mijn 2 berichten op het Duitse forum, met mijn bevindingen met/in de SnoekL
#1, 19 juni
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1574800
#2 (afgelopen zaterdag):
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1603134
Lang verhaal kort: hij verbaast mij in positieve zin qua comfort en pasvorm, is iets groter dan voor mij nodig maar ik kan daardoor wel mooi het schuimdeksel boven mijn knieen meenemen Hij is sneller dan mijn Milan GT, dan de Bülk en dan de W9. En niet alleen bij belachelijke snelheden, ik heb bewust getest bij 45 en 50. Ik ben niet zo explosief sterk als de TS (we rijden best veel samen!) maar ik kan op lange stukken een heel aardig kruistempo aanhouden.
Verder deel ik zijn mening over het belang van efficiëntie, juist voor het rijden van lange tochten. Ok, als je dan echt maar 30 kruist maakt het misschien niet uit, maar als je graag 200+ op een dag rijdt merk je het qua energieniveau/vermoeidheid gewoon heel duidelijk als de ene fiets 15 watt minder nodig heeft dan de ander.
Ik heb ook een QV, (heb geregeld mijn dochtertje achterin mee) en met die fiets voelt kantoor gewoon een stukje verder dan met de GT.
Over de W9, die heb ik bij Elan getest, daarover een verslagje hier:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1594364
Dit leverde een he-le-boel kritiek op, en leidde er zelfs toe dat DF de ochtend na mijn bericht in de telefoon klom om Elan te bellen. En na een hoop bekvechten op het forum, en het lezen van veel berichten van mensen die daadwerkelijk over een W9 beschikken (en dat zijn er maar 2 of 3) wil ik geen W9, en überhaubt geen fiets van het duo uit Weil.
Ow, nog over 3dprinten en spiegels met lampen: ja, aanrader. Ik heb zelf spiegelkappen gemaakt voor op de GT, met goede speed-pedelec-lampen erin en dat verhoogt je zichtbaarheid behoorlijk
Berichten: 1.916
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 27
2836 x bedankt in 1563 berichten
(19-Sep-2023, 08:43 AM)Arend-Jan schreef: Over de W9, die heb ik bij Elan getest, daarover een verslagje hier:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1594364
Dit leverde een he-le-boel kritiek op, en leidde er zelfs toe dat DF de ochtend na mijn bericht in de telefoon klom om Elan te bellen. En na een hoop bekvechten op het forum, en het lezen van veel berichten van mensen die daadwerkelijk over een W9 beschikken (en dat zijn er maar 2 of 3) wil ik geen W9, en überhaubt geen fiets van het duo uit Weil.
Oeh, popcorn! Dat draadje moet ik maar eens gaan lezen. Benieuwd naar je ervaringen en kritiek.
Zelfde geldt uiteraard voor de ervaringen met de Snoek, wat ik echt op de plaatjes een mooie velomobiel vind.
Berichten: 157
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
348 x bedankt in 156 berichten
Ik zit af en toe ook op het Duitse forum, maar erger me meestal vreeslijk aan de cult-aanhangers van DF. Als je ook maar iéts negatiefs durft te zeggen over één van zijn creaties, gaat die hele nest aanhangers meteen in de aanval, alsof je iets godslasterlijks heb gezegd. Pffffft
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1004 x bedankt in 333 berichten
19-Sep-2023, 08:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2023, 08:38 PM door Arend-Jan.)
(19-Sep-2023, 08:21 PM)quattrovelootje schreef: Ik zit af en toe ook op het Duitse forum, maar erger me meestal vreeslijk aan de cult-aanhangers van DF. Als je ook maar iéts negatiefs durft te zeggen over één van zijn creaties, gaat die hele nest aanhangers meteen in de aanval, alsof je iets godslasterlijks heb gezegd. Pffffft
Dit voorzag ik ook al, en daarom startte ik mijn eerste bericht met de volgende waarschuwing:
" This may upset some people, as I know there's a lot of fans of the W9 here, but I don't want to withold my experiences either."
Berichten: 514
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
818 x bedankt in 457 berichten
De gesprekken over velomobielen krijgen voor mij vaak een sektarisch karakter.
Er zijn meer HPV's die effectief zijn en positieve ontwikkelingen meemaken.
En merken en modellendiscussies zijn vaak het vergelijken van de goudrenet met de granny smith.
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
Komt er na de SL ooit een andere, dan wordt het dus een Snoek-L.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1004 x bedankt in 333 berichten
24-Sep-2023, 08:08 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2023, 08:08 AM door Arend-Jan.)
Is toch een wat ander karakter fiets ook, een SL.
En of een SnoekL écht sneller is dan een SL weet ik niet hoor..
Hij accelereert wel fijner dan mijn GT (maar dat is nog een mk5/6, met oudere type achterbrug en zonder mastverstijving).
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
(24-Sep-2023, 08:08 AM)Arend-Jan schreef: Is toch een wat ander karakter fiets ook, een SL.
En of een SnoekL écht sneller is dan een SL weet ik niet hoor..
Hij accelereert wel fijner dan mijn GT (maar dat is nog een mk5/6, met oudere type achterbrug en zonder mastverstijving).
Ik zei ook 'Ooit'
Ik heb de SL pas 2 jaar en ondanks de glijpartij vind ik het een ongelooflijk fijne vm.
De liggende houding bevalt mij heel goed.
Hoe is dat in de Snoek-L? Toch wel echt rechterop vermoed ik.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
07-Oct-2023, 12:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Oct-2023, 02:47 PM door GerDilven.)
Hoe bevallen de snoek rijders hun VM in dagelijks gebruik?
In de stad?
Bij hogere verkeersdrempels?
Hoe gedraagt ie zich in bochten?
Hoe gaat het in scherpe bochten?
Hoe is het veergedrag?
Heeft men voldoende bergingsruimte rondom?
Kan ook hier bij dit item de enquête worden gestart als bij de QV?
Wel interessant voor iedereen in deze nieuwsgroep
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 646
2398 x bedankt in 1113 berichten
Hebben we hier Snoekrijders? Ik weet wel dat diversen de Snoek L hebben getest.
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
Ik weet van een Snoekrijder die hier niet lid is. Maar tegeltjes... is hier een Snoek rijder.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.767
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7391
2524 x bedankt in 1193 berichten
07-Oct-2023, 04:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Oct-2023, 05:00 PM door Hoekie.)
(07-Oct-2023, 04:27 PM)Frutsel schreef: Hebben we hier Snoekrijders? Ik weet wel dat diversen de Snoek L hebben getest.
Ik weet van ieder geval twee Snoek rijders hier.
Klopt, een aantal hebben een Snoek-L besteld. Maar dat duurt nog even. De eerste Snoek-L heeft nog niet eens de fabriek verlaten, zover ik weet.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
Misschien zijn er van die 61 rondrijdende mini snoekjes, al geluiden die op deze site gehoord mogen worden.
De grote jongens (SNOEK-L) komen wellicht pas volgend jaar aan het woord.
Worden de letters van Snoek-L dan ook in hoofdletters op de fiets gezet, en van de mini- snoek in kleine letters?
Onnatuurlijk proces in deze velomobielen:
Een mini snoek zal nooit een grote snoek worden....maar zal altijd wel sneller zijn...
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1004 x bedankt in 333 berichten
Wat is daar onnatuurlijk aan?
Ik moet de eerste kerel van 2 meter nog een hardloopwedstrijd zien winnen
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
08-Oct-2023, 11:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Oct-2023, 11:05 AM door Wim -de roetsende.)
(08-Oct-2023, 10:55 AM)Arend-Jan schreef: Wat is daar onnatuurlijk aan?
Ik moet de eerste kerel van 2 meter nog een hardloopwedstrijd zien winnen
Usain Bolt 1.95m
En zeg nou niet dat dit geen 2 meter is, want op een afstand van een paar meter zie je het verschil van 5 cm echt niet.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.767
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7391
2524 x bedankt in 1193 berichten
(08-Oct-2023, 09:12 AM)GerDilven schreef: Worden de letters van Snoek-L dan ook in hoofdletters op de fiets gezet, en van de mini- snoek in kleine letters?
Net even gekeken...Snoek is bij beide in kleine letters en bij de snoek-L is snoek ook in kleine letters en de L is met een hoofdletter.
N.B. streepje tussen snoek en de L. Dat is met name handig bij zoeken. Het is alleen de vraag of iedereen dat consequent doorvoert.
Dus zo: snoek en snoek-L
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
08-Oct-2023, 01:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Oct-2023, 01:41 PM door Hardloper.)
(08-Oct-2023, 10:55 AM)Arend-Jan schreef: Wat is daar onnatuurlijk aan?
Ik moet de eerste kerel van 2 meter nog een hardloopwedstrijd zien winnen
Mijn loopmaatje moet veel meer passen zetten als mij. Een vrouw van 2 meter zal echt wel van haar winnen op de grotere afstanden.
Op foto’s zag ik trouwens dat alleen de L in het groot is bij de Snoek L
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 81
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
Bedankt: 5
227 x bedankt in 81 berichten
08-Oct-2023, 05:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Oct-2023, 09:26 PM door Tegelfanaat.)
Ik heb de Snoek specifiek voor het rijden van brevetten dus over "dagelijks gebruik" kan ik weinig zeggen.
Bergingsruimte: ik ben in een week met een compacte kampeeruitrusting naar Parijs gereden. Mooi weer, als het echt had geregend waren m'n spullen nat geworden. Al je echt iets wilt moet je iets maken om spullen voor de wielkasten te kunnen stouwen. Snoek-L heeft meer ruimte.
Veergedrag: dramatisch. Totdat ik rondom zachte veren geïnstalleerd kreeg (ik weeg 60kg), het is nu ok. De Snoek is nog steeds geen liefhebber van klinkers, gravel, boomwortels of kasseien maar ik stuiter nu niet meer alle kanten op (kasseien zijn nog steeds k*t).
Ik ben geen racer, ga met de Snoek wel een stuk harder de bocht om dan op een gewone fiets; voelt erg betrouwbaar, ook met de zachte veren. Ik heb 'm in het begin op z'n kant gelegt in zo'n korte chicane van een fietspad dat een weg van rechts kruist, je moet wel weten wat je doet
Zelden last van verkeersdrempels, maar natuurlijk wel net al ik bij mij thuis wegrijdt... Frankrijk was ook een stuk erger dan Nederland. Het is een specifieke plek onder de neus, en volgens Eva is de Snoek-L op dit punt verbetert.
In de stad: als je de hoofdrijbaan volgt prima. Brede fietspaden ook ok. Smalle fietspaden met haakse bochten moeilijk tot onmogelijk. In z'n algemeenheid kun je rotondes beter (stuk sneller) via de hoofdrijbaan doen en dan later (hopelijk) weer ergens naar het fietspad steken.
Blijft een enorme fun-factor hebben En, uiteraard zeer persoonlijk, vind ik het de meest elegant gelijnde VM die er momenteel rondrijdt (het oog wil ook wat...)
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Berichten: 1.979
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1402 x bedankt in 797 berichten
(08-Oct-2023, 01:40 PM)Hardloper schreef: Mijn loopmaatje moet veel meer passen zetten als mij. Een vrouw van 2 meter zal echt wel van haar winnen op de grotere afstanden.
Maar een korter iemand is gewend om een hogere stapritme aan te houden. Ik zet ook grote stappen (ik doe alleen aan wandelen, hardlopen doe ik niet meer), maar waar ik één stap zet, zet een ander er anderhalf. Een stapgrootte is voor een ander denk ik wat makkelijker op te hogen (zeker bij het rennen, waar het feitelijk springen is), maar het ritme voor mij niet want dan ben ik voor mijn gevoel al aan het sprinten.
Bij het fietsen maakt het trapritme niet zoveel uit, daar werkt trapkracht ook nog mee, gelukkig...
Berichten: 2.650
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2769
3102 x bedankt in 2159 berichten
(08-Oct-2023, 09:01 PM)Lopopodium schreef: Maar een korter iemand is gewend om een hogere stapritme aan te houden. Ik zet ook grote stappen (ik doe alleen aan wandelen, hardlopen doe ik niet meer), maar waar ik één stap zet, zet een ander er anderhalf. Een stapgrootte is voor een ander denk ik wat makkelijker op te hogen (zeker bij het rennen, waar het feitelijk springen is), maar het ritme voor mij niet want dan ben ik voor mijn gevoel al aan het sprinten.
Bij het fietsen maakt het trapritme niet zoveel uit, daar werkt trapkracht ook nog mee, gelukkig...
Mijn loopmaatje heeft met geluk een wielrenfiets gevonden die past. Dit brengt haar snelheid nog iets omhoog. Met haar lengte heeft ze relatief kleine bandjes. Maar ze is zo sportief dat ze geen ondersteuning wilt en ook geen speeddrive. Al denk ik dat dit laatste best wel bruikbaar is voor haar.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|