Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 159
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
352 x bedankt in 158 berichten
(28-Jul-2023, 09:07 PM)Tegelfanaat schreef: Werd geleverd met 28mm Continental Contact Speed voor en Continental Ultra Sport 28mm achter en daar heb ik dus ruim 5k mee gereden. Banden zien er nog goed uit, als ik mee door zou rijden dan zou ik de voorwielen omwisselen om op de onversleten "andere kant van het midden" te rijden.
De laatste 500km heb ik voor 32mm Continental Contact Urban en Specialized S-Works Turbo T2/T5 30mm achter (valt 32mm breed op nieuwe fancy velg). Oh, en sinds 500km "Ridenow" TPU binnenbanden van aliexpress. Momenteel alles op 5.5 bar en ik overweeg 5 bar (ter vergelijking, op mijn randonneurfiets rij ik momenteel met GP5000 in 32mm op 3 / 3.5 bar)
Zouden er vooraan 40mm (of 50mm) bandjes passen ? Dat zal de draaicirkel ongetwijfeld niet ten goede komen, maar kwa comfort ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 84
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
Bedankt: 5
232 x bedankt in 84 berichten
Dan kun je alleen nog maar rechtuit 32mm is al merkbaar en ik weet nog niet of het een blijvertje is.
Er is deze maand een nieuwe versie van de Schwalbe Pro One 28-406 uitgekomen met naar zeggen ietsje meer rolweerstand dan de oude maar betrouwbaarder. Misschien dat dat de snoekband gaat worden.
Als ultiem comfort je doel is c.q. je veel belabberd wegdek verwacht te rijden dan kun je beter geen Snoek kopen (de Snoek L heeft iets meer ruimte voor banden geloof ik, maar daar verwacht ik ook geen 40/50mm in)
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
Wat ontzettend goed om te lezen dat de snoek XL behoorlijk snel is.
Toch bijzonder hoe die mannen dan toch naar de inzichten van Eva hebben geluisterd.
Ik ben erg benieuwd om ook een proefrit te ervaren, zodra mijn strada weer toe is aan een grote beurt, rond kerst.
Wellicht geen 60km/u voor mij weg gelegd en zeker niet na een dagelijkse werkdag.
Wel mooi om te lezen dat er nog steeds veel te optimaliseren is aan een velomobiel.
Ik ben nu ook wel benieuwd of die quest 3 er nog ooit gaat komen, nu deze snelle erbij is gekomen.
Berichten: 2.781
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3033
3280 x bedankt in 2274 berichten
Waarom niet hè ??? Quest 3 zal meer comfort hebben zoals de oude Quest, betere verlichting zoals de QV en de snelheid van tussen de oude en de Snoek in.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.651
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2105
1989 x bedankt in 772 berichten
In Engeland moet je trouwens wel vanaf de rechterkant in je fiets stappen geloof ik, Tegelfanaat Heb je er trouwens nog ergens foto's of verhalen van staan van die brevettochten? Ik ben dol op fietsverhalen van anderen...
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8362 x bedankt in 4132 berichten
01-Aug-2023, 12:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2023, 12:01 AM door 365cycle.)
(31-Jul-2023, 09:22 PM)GerDilven schreef: Ik ben nu ook wel benieuwd of die quest 3 er nog ooit gaat komen, nu deze snelle erbij is gekomen. Ik hoop het eigenlijk wel. De Tuna valt denk ik ook in die categorie, en heeft een hoop te bieden naast de pure snelheidsmonsters. Er is een heel klein beetje snelheid geofferd voor een aantal stevige voordelen; als ik gisteravond gestrand was met een lekke band had ik die in een stortbui en windkracht 7 ECHT niet willen voorzien van een nieuwe binnenband.
Als je in de Tuna een reservewiel meeneemt ben je echt binnen een minuut weer onderweg. Als je geen reservewiel meeneemt, maar een schuimblokje waarop je de carrosserie kan steunen, zou je zo'n 16" wieltje in principe onder de racekap kunnen voorzien van een nieuwe band en - met wat geduld - op kunnen pompen met een klein (eventueel elektrisch) pompje.
Als ik zo'n Tuna koop wordt die om die reden zeker meer in de winter ingezet. I.c.m. de Continentals (en eventueel een vlotte Marathon achter) is het een zeer goed compromis tussen snelheid, betrouwbaarheid en bovenstaande flexibiliteit m.b.t. wisselen van banden.
Die kleine Conti's lopen namelijk ook nog eens ontzettend licht!
Berichten: 84
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
Bedankt: 5
232 x bedankt in 84 berichten
Ik vraag me af hoe die kleine wielen zich houden op beroerd wegdek (ruwe slijtlaag, half afgesleten slijtlaag, boomwortels, klinkers).
Misschien een idee voor een Snoek GT(L) ik heb nog wel wat andere dingetjes om de Snoek meer een "Grand Tourer" te maken.
@Fietsbennie ik schrijf op Strava meestal een verslag bij een lange rit (in het Engels) plus foto's. Stuur me maar een PB als je ook op Strava zit en dat wilt volgen.
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Berichten: 159
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
352 x bedankt in 158 berichten
(01-Aug-2023, 10:19 AM)Tegelfanaat schreef: Ik vraag me af hoe die kleine wielen zich houden op beroerd wegdek (ruwe slijtlaag, half afgesleten slijtlaag, boomwortels, klinkers).
Jij niet alleen
Er staat nog een proefrit met de Snoek L op mijn agenda, en de Tuna wil ik dan ook ineens mee gaan testen ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 2.781
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3033
3280 x bedankt in 2274 berichten
(01-Aug-2023, 08:09 PM)quattrovelootje schreef: (01-Aug-2023, 10:19 AM)Tegelfanaat schreef: Ik vraag me af hoe die kleine wielen zich houden op beroerd wegdek (ruwe slijtlaag, half afgesleten slijtlaag, boomwortels, klinkers).
Jij niet alleen
Er staat nog een proefrit met de Snoek L op mijn agenda, en de Tuna wil ik dan ook ineens mee gaan testen ....
Plannen voor een Nick change : Snoekje of Tonijntje ?? Of geen plannen om de Quatrovelo om te ruilen voor een andere model ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.805
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7448
2597 x bedankt in 1231 berichten
16-Aug-2023, 12:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Aug-2023, 12:48 PM door Hoekie.)
Naast de info op de Velomobiel.nl site, komt er binnenkort ook voor de Snoek Tech Support op de Velomobileworld site.
https://www.velomobileworld.com/technical-support/
Berichten: 2.781
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3033
3280 x bedankt in 2274 berichten
Ik dacht ergens te hebben opgevangen dat Jan iets heeft , support is voor Velomobiel.NL zelf.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.805
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7448
2597 x bedankt in 1231 berichten
16-Aug-2023, 01:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Aug-2023, 02:01 PM door Hoekie.)
(16-Aug-2023, 01:33 PM)Hardloper schreef: Ik dacht ergens te hebben opgevangen dat Jan iets heeft , support is voor Velomobiel.NL zelf.
Dacht ik ook. Ook te horen in zijn Snoek intro video.
Blijkbaar is er iets veranderd.
Ik kreeg de hint van de Velomobiel.NL Tech Support op Velomobilworld.com via Signal chat.
Volgens 'geruchten' is hiervoor meermaals aan Jan gevraagd en is hij overstag gegaan.
Berichten: 2.781
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3033
3280 x bedankt in 2274 berichten
16-Aug-2023, 04:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Aug-2023, 04:38 PM door Hardloper.)
Na de Snoek zal de Tuna wel komen. Maar eigenlijk is het gewoon goed dat ook de Velomobielen.NL erop komen. Maar ik vind het wel een educatief om te zien hoe het allemaal in elkaar steekt kwa onderdelen.
PS: let eens op wie de elektrische schema’s heeft getekend : Velomobiel.NL (Eva??), ook voor de DF, Bülk, Milan en Alpha’s.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.805
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7448
2597 x bedankt in 1231 berichten
De fietsenpagina voor de Snoek-L is online (nb streepje tusen Snoek en L)
Velomobiel.nl - Snoek-L: intro
Berichten: 2.028
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3020 x bedankt in 1668 berichten
72cm breed, waarom niet die 3cm breder zodat je de keuze hebt voor de weg ipv fietspad.
Berichten: 84
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
Bedankt: 5
232 x bedankt in 84 berichten
Plak er een stukje schuimrubber op Maar 3cm had ook bredere banden of een kortere draaicircel mogelijk gemaakt. Aan de andere kant, dan is de Snoek-L ook weer bijna een Quest, toch?
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Berichten: 2.781
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3033
3280 x bedankt in 2274 berichten
08-Sep-2023, 11:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Sep-2023, 11:44 PM door Hardloper.)
Plaats aan iedere kant 2 van die Kellerman knipper lichtjes ( https://www.louis.nl/nl/kellermann-atto-...t-10035347)
aan de breedste kant van de Velomobiel en ik weet zeker dat hij breder is dan de 75cm. Mochten ze de specs erop naslaan wat ze zo kunnen, kunnen ze er wel wat van zeggen en dan gaan ze de boel moeten nameten. Weet niet in hoeverre die knipperlichten het recht gaan geven op de openbare weg.
Zat net nog even te denken voor de nacht. Als je de andere spiegels erop laat zetten is hij breder. Neem ze met witte leds die naar voren schijnen en Tada: je hebt dubbele koplampen die even ver van het midden zitten. Daar kunnen ze je dan ook niet een herrinneringsbriefje van de ontmoeting (bekeuring) voor geven.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.948
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7614 x bedankt in 3739 berichten
Dat moeten dan wel heel erg brede spiegels of kellerman-knipperlichten worden.
Op het breedste punt is de Snoek-L 72cm. Niet op de plek waar de spiegels en/of de knipperlichten zitten.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(08-Sep-2023, 11:22 PM)Hardloper schreef: Plaats aan iedere kant 2 van die Kellerman knipper lichtjes (https://www.louis.nl/nl/kellermann-atto-...t-10035347)
aan de breedste kant van de Velomobiel en ik weet zeker dat hij breder is dan de 75cm. Mochten ze de specs erop naslaan wat ze zo kunnen, kunnen ze er wel wat van zeggen en dan gaan ze de boel moeten nameten. Weet niet in hoeverre die knipperlichten het recht gaan geven op de openbare weg. Dat zouden ze doen. Zelfs een niet-functioneel houten latje dat je met een spanbandje dwars op je fiets knoopt zou het doen. Want het gaat om fiets inclusief belading.
Berichten: 5.948
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7614 x bedankt in 3739 berichten
Klopt, maar de politie kan je dan verzoeken om je lading anders te vervoeren én daarna kunnen ze jou naar het fietspad verwijzen om daar je reis voort te zetten.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 901
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 165
1549 x bedankt in 632 berichten
(08-Sep-2023, 11:22 PM)Hardloper schreef: Zat net nog even te denken voor de nacht. Als je de andere spiegels erop laat zetten is hij breder. Neem ze met witte leds die naar voren schijnen en Tada: je hebt dubbele koplampen die even ver van het midden zitten. Daar kunnen ze je dan ook niet een herrinneringsbriefje van de ontmoeting (bekeuring) voor geven.
Als we gaan improviseren:
Als je een zwarte lijn in het midden van de koplamp plakt, tekent, verft, heb je opeen 2 koplampen.
Niels, lampje, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 578
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1042 x bedankt in 563 berichten
Print een setje haaienvinnen uit op de juiste maat en plak ze op de fiets
Stoer EN aerodynamisch!
Berichten: 5.948
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7614 x bedankt in 3739 berichten
(09-Sep-2023, 04:12 PM)Gideonaut schreef: Print een setje haaienvinnen uit op de juiste maat en plak ze op de fiets
Stoer EN aerodynamisch!
Heel mooi en passend. Goede oplossing. Ook nog reflecterend zou helemaal fantastisch zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 15
Topics: 0
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 14
50 x bedankt in 14 berichten
Ja, zo een haaienvin vind ik ook wel wat, Ook wij hebben met de Different het zelfde probleem (ook te smal) . Is er iemand binnen dit forum die (tegen betaling) die een 3D printer heeft en deze kan maken ?
Berichten: 84
Topics: 1
Lid sinds: May 2023
Bedankt: 5
232 x bedankt in 84 berichten
Ik kan tot 25x25x25cm printen, als je een STL of MF3 bestand hebt pm me dan maar even (is hobby voor me, ben geen professional ;-))
Het lijkt dat de onderkant vlak is, dan wordt het lastig om 'm bovenop een VM te plakken. Als je de ronding van de VM volgt dan heb je weer geen vlakke bodem voor het printen, dan zou je de vin verticaal (digitaal) kunnen doorsnijden en 'm in twee delen printen.
Voor de Snoek heeft velomobiel.nl trouwens een aantal verschillende vinnen in het assortiment, van carbon; ik heb die van mij met rood-wit-blauwe reflecterene tape beplakt.
Oh, en voor wie wil hobbyen: spiegels met koplampen
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Berichten: 578
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1042 x bedankt in 563 berichten
10-Sep-2023, 01:36 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Sep-2023, 01:37 AM door Gideonaut.)
(09-Sep-2023, 11:04 PM)Tegelfanaat schreef: Het lijkt dat de onderkant vlak is, dan wordt het lastig om 'm bovenop een VM te plakken. Als je de ronding van de VM volgt dan heb je weer geen vlakke bodem voor het printen, dan zou je de vin verticaal (digitaal) kunnen doorsnijden en 'm in twee delen printen.
Hier was ik nieuwsgierig naar dus ik heb even snel een testprint gedaan en omdat het zo'n klein finnetje is valt het reuze mee, anders kan je ook een velletje schuurpapier op de velo plakken met wat schilderstape en het finnetje op maat schuren.
(dit is het finnetje op de neus/zijkant van de Versatile)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|