Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
(, 11:39 AM)Jeroen S schreef: Als mensen blind de marketing achterna hollen en iemand die bijvoorbeeld voor ingenieur gestudeerd heeft en al zo'n 20 jaar fietsen bouwt heeft ie misschien een beetje meer verstand van wat er kapot kan. "Deze hefboom voor maximaal wiebelen en tevens frame slopen moet een bagagedrager voorstellen."

Een Tubes Fly kost de helft en weegt ongeveer 1/3.

Ah, de ingenieur die fietsrames bouwt is niet enthousiast over de Aeroe Spider Rack? Ojee, wat een ramp. Want als iemand die buisjes aan elkaar last voor een living iets zegt, dan moeten we daar natuurlijk zonder vragen in mee. De man bouwt frames – hulde, applaus, medaille – maar dat maakt zijn mening over fietsracks niet automatisch heilig schrift. Geen uitleg, geen testrapport, geen steekhoudende kritiek... dus tsja, dan heeft z’n mening ongeveer dezelfde impact als een confettikanon in een orkaan.

Laten we eerlijk zijn: élk fietsframe kan breken – carbon, staal, titanium, met of zonder rack, met of zonder regenboog-eenhoornstickers. Dat zegt dus echt niks. Het Aeroe-rack dat ik heb, wordt door anderen door de blubber gesleurd en over bergpassen geragd. Wat doe ik ermee? Ik rijd ermee over perfect vlak asfalt. En binnenkort hang ik 'm op m’n MTB – want waarom niet, het ding kan duidelijk tegen een stootje.

@Melle z En dan het pièce de résistance: blijkbaar is het een “drogreden” om een product goed te vinden omdat veel mensen er tevreden over zijn. Serieus? Dus als iets populair én bekroond is – awards, lofzangen, testwinnaars – dan moeten we dat wantrouwen? Sorry, maar als meerdere gerenommeerde platforms het ding de hemel in prijzen en jij staat in je eentje met je zure ingenieursblikje te zwaaien… misschien, héél misschien, is het dan tijd om gewoon even... stil te zijn?

Erkenning door de industrie:

Aeroe's Spider Rear Rack werd onlangs uitgeroepen tot finalist voor de "Best Bike Accessory in the World" op de prestigieuze EuroBike Awards in Duitsland. Dit getuigt van de brede erkenning van de innovatie en kwaliteit van het product binnen de fietsindustrie.

En dan dat eeuwige gezeur over de prijs in reviews. Alsof alles gratis moet zijn. Dat is net als mensen die velomobielen “te duur” vinden. Vergeleken met een profrenfiets is zo’n ding spotgoedkoop – en je gaat er nog harder mee ook. Maar goed, blijven we liever klagen dan vergelijken met gezond verstand.

(, 11:42 AM)365cycle schreef:
(, 10:19 AM)Snoek043 schreef: Maar als 98% van de mensen laaiend enthousiast is, dan hebben we het niet meer over smaak, maar gewoon over feiten.
Klopt, maar dan wel over het feit dat 98% van de mensen enthousiast is, niet over het feit dat het ook daadwerkelijk een goed product is.
Mensen doen en kopen zo ontzettend veel dat eigenlijk gewoon bagger slecht voor ze is...

Als de fietsindustrie enthousiast is, spreken we niet meer over bagger.  Ik kijk ook wel regelmatig op racefietsblog.nl waar men dingen test.  Als meerdere platformen, in dit geval Road cc, Bikeperfect, Bikepacking.com, Gearjunkie e.a. positief zijn, dan is het gewoon een goed ding.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het zit je wel dwars hè?  Wink
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus
(, 01:20 PM)ZoefZoef schreef: Het enige feit is dan dat 98% van de mensen enthousiast is.
Waaruit die 98% bestaan en waarvoor ze het ding gebruiken wordt vast niet vermeld. Hetzelfde geldt voor de overige 2%.

Dat dragertje lijkt mij ook wel een praktisch ding. M-gineering kan 'm slecht vinden, maar hij kijkt er met een hele andere blik op dan jij.

Ik snap je redenering wel Wink Mijn idee zou ook zijn dat het ding wel prima is verder als 98% tevreden is ermee.

Ik heb M-gineering om uitleg gevraagd, want ik heb een broertje dood aan mensen die iets afkraken zonder het ooit zelf vastgehouden te hebben – laat staan geprobeerd. 

Je kan dan wel dertig diploma’s aan de muur hebben hangen, maar als je nog nooit met je vingers in de modder hebt gezeten, dan ben je gewoon een theoreticus met een mening. En meningen zijn als bidons: iedereen heeft er wel één, maar de meeste zijn leeg."

Waarvoor ze het rack gebruiken wordt niet vermeld? Zoek even op youtube achter dit rack. Internet staat vol met offroad filmpjes.

(, 03:06 PM)melle z schreef: Het zit je wel dwars hè?  Wink

Ik heb vooral een probleem met ongefundeerde meningen. Zomaar wat roepen omdat je toevallig verstand hebt van iets anders – dat slaat gewoon nergens op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
En toch hè? Toch zou ik die persoon met 30 diploma's aan de muur eerder klakkeloos geloven dat oma Tiny met 85 jaar lvenservaring.

Mja, gaat om het gebruik. En dat frame van M5 kan echt welmwar hebben hoor. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken, ervanuit gaande dat je het ding niet voorziet van kilo's aan bagage en verder eigenlijk nauwelijks belast en het !geheel deugdelijk en zonder bewegingsvrijheid gemonteerd is Wink
.
Antwoord }
Bedankt door:
(, 02:54 PM)Snoek043 schreef: Als meerdere platformen, in dit geval Road cc, Bikeperfect, Bikepacking.com, Gearjunkie e.a. positief zijn, dan is het gewoon een goed ding.
Oké man Wink  Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
M-Gineering heeft gereageerd:

"ik ben nooit zo onder de indruk van ' Awards', als je eenmaal weet hoe ze tot stand komen.  Ik heb een redelijke theoretische onderbouwing op het gebied van sterkteleer, stijfheid en vermoeing, en een halve eeuw ervaring met rijwielconstructies en of ze heel blijven of stuk gaan.  Ik zie geen reden om mijn standpunt te wijzigen."

"Best Bike Accessory in the World" is geen marketingpraatje van de fabrikant zelf, maar een erkenning van een onafhankelijke, internationale vakjury bestaande uit ontwerpers, ingenieurs, en branche-experts.

Even gegoogeld wie er in die vakjury zit, denk dat er velen lijkbleek van worden. Maar goed, volgens sommigen zijn die prijzen natuurlijk allemaal doorgestoken kaart. Net zoals je precies weet hoe erg een rack wiebelt zonder het ooit aangeraakt te hebben. Kortom: als je maar genoeg overtuigd bent van je eigen gelijk, heb je geen ervaring meer nodig!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zo'n vakjury neem ik alleen maar serieus als Jacques d'Ancona er zitting in heeft gehad Smile

Verder geen reden om te twijfelen aan de kennis van M-gineering. Evenmin geen reden om te twijfelen aan de tevreden klanten.
M-gineering is er geen voorstander van. Neem zijn visie mee in je beweegredenen om zo'n ding wel/niet aan te schaffen en te monteren. En denk terug aan Marten mocht er toch iets met je frame gebeuren Wink

Dat sites en dergelijke er tevreden over zijn, verbaast me niets. Helemaal niet als deze sites ook advertenties op dr pagina hebben staan of als ze direct linken naar de verkooppagina van het product en daar een stukje verkoopcommissie aan vast plakt. Waarbij ik wel even meld dat ik niet weet of dat het geval is bij deze sites en dat reclame heel makkelijk in een artikel verpakt kan worden zonder dat het direct herkenbaar is als reclame.

Maakt verder ook allemaal geen zak uit. Jij bent tevreden en dat is voor jou het belangrijkst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 04:13 PM)Snoek043 schreef: [...]

(, 03:33 PM)365cycle schreef: Oké man Wink  Big Grin

Shy
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
(, 02:54 PM)Snoek043 schreef: Laten we eerlijk zijn: élk fietsframe kan breken – met of zonder regenboog-eenhoornstickers. 

Los van de discussie vind ik deze opmerking echt weergaloos grappig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Ik zag een vraag over aanhaalmomenten en een rekje en een opmerking dat je de technische kennis van een goudvis bezit. Iets later zag ik dat iemand met wat meer technische kennis iets zei over dit rekje en het leek me aardig om dat even te delen. Niet meer en niet minder. Ik vind het dan wel een beetje jammer dat de man achter m-gineering weggezet lijkt te worden als een nitwit. Het gaat hier niet zo maar om een meninkje, maar om een observatie van een zeer gerespecteerde framebouwer en iemand die bovendien met enige regelmaat gevraagd wordt om broddelwerk van technische onbenullen zoals ondergetekende te herstellen. Neem zijn observaties serieus of niet en laat dat rekje gewoon lekker zitten, maar iets meer respect voor de man uit Kiel-Windeweer zou wel aardig zijn, zeker in een discussie waar hij zelf niet om gevraagd heeft en als goudvisjes moeten we ook maar erkennen dat in dit vraagstuk Marten de snoek is.
Antwoord }
(, 06:07 PM)karimov schreef: Ik zag een vraag over aanhaalmomenten en een rekje en een opmerking dat je de technische kennis van een goudvis bezit. Iets later zag ik dat iemand met wat meer technische kennis iets zei over dit rekje en het leek me aardig om dat even te delen. Niet meer en niet minder. Ik vind het dan wel een beetje jammer dat de man achter m-gineering weggezet lijkt te worden als een nitwit. Het gaat hier niet zo maar om een meninkje, maar om een observatie van een zeer gerespecteerde framebouwer en iemand die bovendien met enige regelmaat gevraagd wordt om broddelwerk van technische onbenullen zoals ondergetekende te herstellen. Neem zijn observaties serieus of niet en laat dat rekje gewoon lekker zitten, maar iets meer respect voor de man uit Kiel-Windeweer zou wel aardig zijn, zeker in een discussie waar hij zelf niet om gevraagd heeft en als goudvisjes moeten we ook maar erkennen dat in dit vraagstuk Marten de snoek is.

Dus, als ik het goed begrijp, mag elke ingenieur met een indrukwekkend LinkedIn-profiel blind oordelen over een fietsaccessoire? Je kunt moeilijk beweren dat iets "wiebelt als een dronken eend", terwijl het in werkelijkheid muurvast zit. Blijkbaar stelt het product niks voor, ook al staat het internet vol met tevreden gebruikers. Maar dat zijn dan plots allemaal slachtoffers van “direct marketing”? Prima, ik laat het hierbij. Geloof vooral in je eigen gelijk – ik fiets wel verder.

Moest toch even iets kwijt. Vijf minuten googelen en ik kom uit bij: M-Gineering maatframes.

Ze bouwen stalen frames op maat,– superchic. Maar dan komt het: “We bouwen niet alles, voor een BMX of downhillfiets (heb ik geen verstand van).”

Euh... een downhillfiets is een mountainbike. Dus waarom zou je dan überhaupt beginnen over accessoires op een carbon downhillbike als je alleen staal bouwt en zelf zegt er niks van te snappen?

Dat is alsof je als bakker zegt: “Ik bak alleen brood, geen taarten, want daar heb ik geen verstand van... maar laat me je wel even vertellen wat er mis is met slagroomtaarten.”

Hahaha, heerlijk stukje zelfontkenning. Bedankt voor de verwarring, M-Gineering! Doh
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Iedereen heeft zijn punt wel gemaakt. Nu verder over de CHR, en niet over dit specifieke bagagerekje, M-Gineering of aanverwante zaken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat valt denk ik w...Tijanus — 03:01 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Voor ervaren velom...benparke — 02:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat valt denk ik wel...Lopopodium — 01:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteravond gestar...Tijanus — 01:22 PM
Jeugdjournaal
En dan nu alweer v...Wim -de roetsende — 01:15 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Tegenwoordig moet je...Gideonaut — 12:56 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Voor ervaren velomob...Bob Hagendijk — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik een erg lek...Boyd Maduro — 12:11 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik denk dat de dea...Hoekie — 11:39 AM
Jeugdjournaal
Erg leuk filmpje. ...Hoekie — 11:33 AM
Medeliggers onderweg
Vanochtend stond er ...Bob Hagendijk — 11:12 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik denk dat de deale...Jeroen S — 10:58 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
@ Blokdoorn…. Ik lee...Lig-hen — 10:56 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het grootste wrak is...ZoefZoef — 10:41 AM
Jeugdjournaal
En hij had nog noo...liggende daan — 10:07 AM
Jeugdjournaal
En hij had nog nooit...Wim -de roetsende — 09:47 AM
Jeugdjournaal
Die Flevobike staat ...martinus — 09:43 AM