Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Helaas is afgelopen week m'n metallic rode Taifun gestolen uit een afgesloten kantoor-fietsenstalling in Utrecht, omgeving meubelboulevard. Zat ook met degelijke ketting vast aan hekwerk. 
Het is een geveerde Tai, Shimano Deore hydraulische schijfremmen, Shimano Deore 2x9-speed, doorlopend voorspatbord, zwarte afmontage, Toptas en ventisit matje.

Helaas dus even geen woonwerk en toeren... 
Baal verschrikkelijk en houd m'n ogen en oren open. 
Mochten jullie een rode Taifun op zien duiken, graag een berichtje/appje naar 0655575679

Foto:
https://photos.app.goo.gl/UJtnczRvEWcYBwfw9
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had al gelezen dat er een rode Tai was gejat uit een afgesloten berging en op slot  Angry 

Er staat wel net een hele mooie zwarte te koop   Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2021, 01:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik had al gelezen dat er een rode Tai was gejat uit een afgesloten berging en op slot  Angry 

Yep, heb ik ook gezien en al contact gehad....
Is een ongeveerde en met velgremmen.
Ik rij veel woonwerk door de stad en daar is vering echt wel handig, hoewel de Tai een stuk stugger is dan m'n vorige Hurri.
Maar is idd. wel aanlokkelijk,zeker met het mooie weer nu
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2021, 05:32 PM)PeterR schreef:
(28-Feb-2021, 01:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik had al gelezen dat er een rode Tai was gejat uit een afgesloten berging en op slot  Angry 

Ik rij veel woonwerk door de stad en daar is vering echt wel handig, hoewel de Tai een stuk stugger is dan m'n vorige Hurri.

Dr wordt voor 250 euro ook een geelgouden aangeboden sinds vandaag.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr

Evt een zwarte , geveerde taifun voor je. Of een geveerde m5 titanium shockproof 451 met e-motor.

Pas gekocht, maar in frame zit een gerepareerde scheur en dasr kwam ik pas achter toen ik thuis was maar ik ga morgen een andere halen en dan gaat die dus 100% zeker de verkoop in. Moet dus wel even nssr gekeken worden. Dit was een inruiler bij een bekende ligfietswinkel.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2021, 05:32 PM)PeterR schreef:

Even voor de duidelijkheid. Het is de mijne  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
@Wim:
Haha, dat idee had ik al
Die goudgele was me even ontgaan (naam en foto beetje verwarrend...)
Op ligfiets.net staat ook een titanium shockproof, ookl interessant maar moet ik mog op proefrijden. Ben nooit zo'n fan van de flexende M5 frames, maar titanium zou stijver moeten zijn..
Roetsen is ook leuk maar niet voor in de stad

Gr. Peter
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2021, 11:56 PM)PeterR schreef: @Wim:
Haha, dat idee had ik al
Die goudgele was me even ontgaan (naam en foto beetje verwarrend...)
Op ligfiets.net staat ook een titanium shockproof, ookl interessant maar moet ik mog op proefrijden. Ben nooit zo'n fan van de flexende M5 frames, maar titanium zou stijver moeten zijn..
Roetsen is ook leuk maar niet voor in de stad

Gr. Peter

Die titanium ga ik morgen ophalen. Nouja, die op de foto is verkocht maar de identieke van zn vrouw was nog wel aanwezig. Bedoel je dat je een proefrit hebt staan ervoor?

Deze behoren tot de meest fraaie fietsen die er zijn, vind ik. De titaniumkleur, de velgen erbij. De lijnen.. prachtig!

Roetsen kan overal, als er maar een fietspad ligt. Dus ook in se stad zelf. Ik roets als ik roets altijd gewoon door de stad, door de bebouwde kommen. Zal hooguit wat vreemde reacties opleveren. So what?

Uiteraard is een ritje in de natuur wel meer genieten.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2021, 11:56 PM)PeterR schreef: Op ligfiets.net staat ook een titanium shockproof, ookl interessant maar moet ik mog op proefrijden. Ben nooit zo'n fan van de flexende M5 frames, maar titanium zou stijver moeten zijn.

Zover ik weet heeft M5 voor de latere type ligfietsen een grotere diameter stalen buis gebruikt. Ik ben een fan van stalen frames. Mijn M5 en Nazca hebben stalen frames. Zeker als je op een ongeveerde ligfiets rijdt. Liever staal dan titanium, dat veel flexibeler is. Dat is het nadeel van titanium.

https://fietssite.jouwweb.nl/05
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Mar-2021, 12:18 AM)ZoefZoef schreef: Roetsen kan overal, als er maar een fietspad ligt. Dus ook in se stad zelf. Ik roets als ik roets altijd gewoon door de stad, door de bebouwde kommen. Zal hooguit wat vreemde reacties opleveren. So what?
Ik roets idd ook gewoon door Rotterdam e.o.  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...n-ligfiets
@PeterR

Zou dit 'm kunnen zijn? Lijkt er in ieder geval als twee druppels water op en ik denk vrijwel zeker dat dit m zal zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
Ik heb een whatsapp naar het nummer gestuurd dat in de openingspost stond. Goede vondst!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(, 08:12 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik heb een whatsapp naar het nummer gestuurd dat in de openingspost stond. Goede vondst!

Ik een sms, waar ie op terug heeft gereageerd dat het 'm heel goed zou kunnen zijn.  De bal is aan het rollen, hopelijk is het 'm en kan ie 'm terughalen.

Ik wist dat er een rode taifun gejat was en dat dat ook op dit forum vermeld was. En zo zie je maar weer wat de waarde van een berichtje over de diefstal op het internet kan zijn Wink
Antwoord }
En dat na 4 jaar. Goed geheugen Zoefzoef!
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Dus met beetje geluk is de fiets terecht na paar jaar?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Super actie,nu nog een goede afloop!
Antwoord }
Bedankt door:
Mocht iemand nog een paarse furai tegenkomen…..
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
Nee toch? Heb je nog iets meer informatie?
Antwoord }
Bedankt door:
(, 09:49 PM)Jeroen S schreef: Nee toch? Heb je nog iets meer informatie?

Gejat bij NS station Gouda, jaartje of twee terug. Is hier ook een topic over.

Ik heb er al tijden geen gespot op marktplaats in die kleur helaas. Ook elders niet.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , 365cycle
(, 07:32 PM)ZoefZoef schreef: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...n-ligfiets
@PeterR

Zou dit 'm kunnen zijn? Lijkt er in ieder geval als twee druppels water op en ik denk vrijwel zeker dat dit m zal zijn.

Achterspatbord is wel verschillend. Maar die kan natuurlijk vervangen zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:28 PM)Lopopodium schreef:
(, 07:32 PM)ZoefZoef schreef: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...n-ligfiets
@PeterR

Achterspatbord is wel verschillend. Maar die kan natuurlijk vervangen zijn.

Dat laatste deel van het spatbord is volgens mij een soort van opzetstukje. Kan best verdwenen zijn in 4 jaar tijd
Antwoord }
Maar de voor- en nafoto zijn omgedraaid. Dus het is er weer aangegroeid.
Bedrading lijkt ook wat anders, maar kan wat anders geknoopt zijn tijdens een of andere jaarlijkse beurt.

Ben wel benieuwd naar de volgende stap. De verkoper kan deze fiets natuurlijk ter goede trouw gekocht hebben van iemand (als het dezelfde fiets betreft). Maar gezien wat er nog meer te koop staat lijkt het wel een handelaar en niet zomaar een fietsliefhebber.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(, 10:38 PM)Lopopodium schreef: Maar de voor- en nafoto zijn omgedraaid. Dus het is er weer aangegroeid.
Bedrading lijkt ook wat anders, maar kan wat anders geknoopt zijn tijdens een of andere jaarlijkse beurt.

Ben wel benieuwd naar de volgende stap. De verkoper kan deze fiets natuurlijk ter goede trouw gekocht hebben van iemand (als het dezelfde fiets betreft). Maar gezien wat er nog meer te koop staat lijkt het wel een handelaar en niet zomaar een fietsliefhebber.

Dank allemaal voor jullie alertheid!
Is idd "mijn" Tai, dus nu iets verzinnen om em terug te krijgen.
Ik heb em als gestolen aangegeven maar had toen geen framenummer, helaas.
Uniek puntje is dat een framebreuk gelast is, verder zijn er sinds de foto wel wat dingetjes getweakt zoals oa. spatborden maar ook derailleurs e.d.
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder loopt.

Fiets wordt te koop aangeboden, dus niet ver van plaats delict...

Groet, PeterR
Antwoord }
Bellen, afspraak maken, confronteren. Wellicht daarna politie erbij. Vooraf wellicht nog even je aangifte bijwerken wat betreft de unieke punten ter herkenning.

Ik vraag me alleen af of je deze fiets nog kan terugeisen, omdat je voor revindicatie volgens mij maar 3 jaar hebt.

Succes!
Antwoord }
Zes mensen hebben de advertentie bewaard. Allemaal nieuwsgierigen van hier, denk ik?
Antwoord }
(6 uren geleden)Lopopodium schreef: Zes mensen hebben de advertentie bewaard. Allemaal nieuwsgierigen van hier, denk ik?

Zo duur is ie niet en hij oogt meer dan prima. Zouden zomaar potentiele kopers tussen kunnen zitten. Daarom zeg ik ook: gelijk bellen, afspraak maken en confronteren. Als ie weg is, kun je niks meer.

Heb de advertentie overigens zelf niet bewaard. Ook niet erop gereageerd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(9 uren geleden)ZoefZoef schreef: Bellen, afspraak maken, confronteren. Wellicht daarna politie erbij. Vooraf wellicht nog even je aangifte bijwerken wat betreft de unieke punten ter herkenning.

Ik vraag me alleen af of je deze fiets nog kan terugeisen, omdat je voor revindicatie volgens mij maar 3 jaar hebt.

Succes!

Of inmiddels een koper te goeder trouw. Maar dat kun je pas beoordelen als je er bent.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Klopt, ik had la...Tijanus — 11:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Heeft dit iets te ...ZoefZoef — 11:31 PM
Kilometer topic
Ik zit op 690 kilome...Lopopodium — 11:11 PM
Kilometer topic
Ach, dan blijf ik to...Tom Fekkes — 11:10 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L