Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
Ik hoop dat ze de rotondes in de doorgaande weg naar de brug in Boskoop ook eens aanpassen. Valt dat onder dezelfde gemeente? Gemene opstaande randjes, je moet voorrang verlenen aan auto's en je moet een paar nare scherpe bochten maken waardoor het letten op die auto's waar je voorrang aan moet verlenen alleen maar lastiger wordt. En ondertussen zorgen dat je die gemene stoeprandjes die aan beide zijden van het fietspad liggen niet raakt...
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
11-May-2022, 05:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-May-2022, 05:30 PM door 365cycle.)
(11-May-2022, 05:22 PM)Lopopodium schreef: Ik hoop dat ze de rotondes in de doorgaande weg naar de brug in Boskoop ook eens aanpassen. Valt dat onder dezelfde gemeente? Gemene opstaande randjes, je moet voorrang verlenen aan auto's en je moet een paar nare scherpe bochten maken waardoor het letten op die auto's waar je voorrang aan moet verlenen alleen maar lastiger wordt. En ondertussen zorgen dat je die gemene stoeprandjes die aan beide zijden van het fietspad liggen niet raakt... Ben even benieuwd welke weg je bedoelt, de westkant van de Zijde misschien? Dat ziet er idd niet fijn uit, ik rijd daar met de velo altijd over de weg (als ik er al moet zijn).
Boskoop is idd gemeente Alphen a/d Rijn, maar het zou kunnen dat de leidende rol van de provincie het proces flink versneld heeft voor dat andere punt. Die reageren ook gewoon binnen een dag als er weer eens een bushokje gemold is en het hele fietspad vol glas ligt. Echt klasse.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
Daar is het! Ik struikel (bij wijze van spreken) vooral over een rotonde verder: https://www.google.nl/maps/@52.0746552,4...384!8i8192
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(11-May-2022, 05:51 PM)Lopopodium schreef: Daar is het! Ik struikel (bij wijze van spreken) vooral over een rotonde verder: https://www.google.nl/maps/@52.0746552,4...384!8i8192 Jep, die randjes zijn echt belachelijk. Je zal er maar over vallen, net voor een vrachtwagen ofzo.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
11-May-2022, 06:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-May-2022, 06:02 PM door Lopopodium.)
Iets verderop op de brug is zo al eens een dame onder een vrachtwagen gekomen, en verongelukt. Een jaar of drie geleden.
Oh, bijna zes jaar alweer: https://www.ad.nl/groene-hart/20-jarige-...kgo.com%2F
Op dat stuk hadden ze beter juist wel weer stoeprandjes kunnen neerleggen...
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(11-May-2022, 06:00 PM)Lopopodium schreef: Iets verderop op de brug is zo al eens een dame onder een vrachtwagen gekomen, en verongelukt. Een jaar of drie geleden.
Oh, bijna zes jaar alweer: https://www.ad.nl/groene-hart/20-jarige-...kgo.com%2F
Op dat stuk hadden ze beter juist wel weer stoeprandjes kunnen neerleggen...
Berichten: 1.631
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2037
1919 x bedankt in 751 berichten
Je kunt allicht zo'n gemeente bellen/ mailen en vragen. Ik heb ooit eens een gevaarlijke situatie verholpen in gemeente Almelo. Na 2 keer niet reageren op aangetekende brieven beetje hulp gehad van de ombudsman in Overijssel, toen was de situatie een stuk veiliger geworden.
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(11-May-2022, 05:53 PM)365cycle schreef: (11-May-2022, 05:51 PM)Lopopodium schreef: Daar is het! Ik struikel (bij wijze van spreken) vooral over een rotonde verder: https://www.google.nl/maps/@52.0746552,4...384!8i8192 Jep, die randjes zijn echt belachelijk. Je zal er maar over vallen, net voor een vrachtwagen ofzo.
Dat stukje pak ik ook de weg; met mijn DF zijn de bochtjes in het fietspad zo goed als niet te nemen zonder de opstaande randjes te raken.
Dan hebben auto's achter me maar even pech, en kunnen ze maar 30 rijden totdat ik over de brug afsla naar links.
(Normaal kom ik vlak voor de brug uit een soort winkelgebiedje aan de rechterkant, maar die aanvliegroute was afgesloten de laatste paar keer).
Berichten: 1.790
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7422
2565 x bedankt in 1216 berichten
Vanmorgen werkelijk alles, inclusief stoplichten, mee zat en ik in record tempo op het werk aan kwam. De poort was nog niet eens open. Lekker begin van de dag.
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
ik was blij met de bevestiging dat mijn woon-werkroute met de auto soms langzamer is dan met de fiets Jammer dat ik daarvoor in de auto moest zitten, maar ach.
Berichten: 263
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2245
695 x bedankt in 240 berichten
Binnen 2 maanden is de teller van mijn fiets vandaag over de 1000km gegaan. Dit resultaat had ik vooraf niet durven dromen. Super.
Het triken bevalt dus ontzettend goed. Het is voor mij veel meer relaxt, minder gejakker, en geen last van mijn instabiliteit.
Ik heb vandaag onbedoeld zelfs een metertje op twee wielen gereden. Dat ging verbazend eenvoudig, hoewel de omstandigheden er wel naar waren: bocht+oprit.
Weer een ervaring rijker.
Door de verhalen van trike-rijders hier op het forum, ben ik op het idee gekomen om een trike te kopen. Uit mezelf was ik niet op dat idee gekomen.
Dat is wel een bedankje waard. Bij dezen.
Berichten: 178
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 129
244 x bedankt in 95 berichten
13-May-2022, 08:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 08:20 PM door de Boer.)
Omdat ik na ongeveer 5 weken en 4 keer het achterwiel en de achterbrug eruit gehaald te hebben, kettingrollen vernieuwd, ketting vernieuwd..nu eindelijk de irritante piep in m’n Mango heb gevonden.!! De sram naaf eruit gehaald, open gemaakt en wat denk je..? Zat geen kloddertje vet meer in, dus alles uit elkaar, flink vet erin, opnieuw monteren en…gefixt.! Wat was ik blij met mijn proefritje zojuist.!!
Groeten Henk
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(13-May-2022, 08:15 PM)de Boer schreef: Omdat ik na ongeveer 5 weken en 4 keer het achterwiel en de achterbrug eruit gehaald te hebben, kettingrollen vernieuwd, ketting vernieuwd..nu eindelijk de irritante piep in m’n Mango heb gevonden.!! De sram naaf eruit gehaald, open gemaakt en wat denk je..? Zat geen kloddertje vet meer in, dus alles uit elkaar, flink vet erin, opnieuw monteren en…gefixt.! Wat was ik blij met mijn proefritje zojuist.!!
Groeten Henk
Alle andere vernieuwde onderdelen moet je maar als extra service zien dan
Berichten: 121
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 105
246 x bedankt in 109 berichten
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
14-May-2022, 08:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-May-2022, 08:50 PM door Bacchus.)
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
14-May-2022, 09:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-May-2022, 09:56 PM door 365cycle.)
(14-May-2022, 07:10 PM)Roefie schreef: Hier min of meer vergelijkbare ervaringen. Na 10 weken ruim 1600 km. En ook al twee keer op twee wielen. Eerst wel even schrikken, maar het liep goed af. Lol, zo had ik vrijdag nog een akkefietje. Reed op het fietspad waar ik normaal over de weg ga, maar daar zitten een paar pittige S-bochten in. Nu is de berm daar vrij diep, en dan stuur ik de velomobiel vaak met het binnenste (linker) voorwiel boven de berm; door goed te mikken kan je 'm dan net zo hard insturen dat hij dat wiel net een beetje optilt, en dan is de bocht dus ineens een stukje ruimer.
Dit keer werd ik echter opgeschrikt door een zwaan die met z'n kop omlaag achter het hoge gras verstopt zat, net links van het punt waar ik de bocht moest gaan verlaten Ik heb niet zo'n beste herinneringen aan zwanen die je ook nog eens laat schrikken. Remmen was dus geen optie, dus ik kon kiezen: met 40~45 km/h door het hoge gras aan de rechterkant (geen idee of daar paaltjes staan ofzo), of nóg harder insturen en er links voorbij. Het werd dat laatste, en het paste prima, maar het zag er vast spectaculair uit, want eerst kwam het linkervoorwiel flink hoog, en doordat ik daarna de bocht naar rechts ook totaal verkeerd aansneed ging ik in de bocht naar rechts ook nog even op twee wielen
Dat alles terwijl ik achter me uitgescholden word voor vanalles en nog wat; de Zeebonk der Zwanen vond er blijkbaar ook wat van Gelukkig verstond ik het niet, haha
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
18-May-2022, 11:43 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-May-2022, 11:47 AM door 365cycle.)
Gisteren was weer een leuke dag; ik moest 's avonds naar een soort conferentie binnen m'n beroepsgroep. Een kleine 35 km van huis, en hoewel er momenteel even een auto op mijn plek in de parkeergarage logeert waarvan de sleutels hier binnen liggen voelde ik geen enkele behoefte om die te gebruiken. Een tijdje écht zonder eigen auto verschoont je blijkbaar van de impulsieve behoefte aan geveinsd gemak.
Het was wel écht warm en benauwd, gezien ik sowieso snel transpireer en ter plekke niet kan douchen ontstaan er bij mij dan wat zorgen over de hygiëne. Maar goed, soepele route uitgezet, deksel van de Milan af, en in badkuipmodus zo rustig mogelijk richting Woerden gekacheld. In Waddinxveen mislukte dat even een klein beetje; een berijder van een blauw walmende stinksnorscooter vond het nodig om een poging te doen me in te halen op een smaller wordend fietspad, waardoor ik de (even hoge) stoep op gedwongen werd. Daar had ik even geen zin in, dus trok ik hard op en kwam voor 'm uit... om vervolgens te ontdekken dat dat kreng opgevoerd was. Nou ja, laat me niet kennen, dan maar even dik 50 rijden Stukje verder had ik op de brug even een leuk gesprekje met twee heren op een bromscooter. Ik had de smaak te pakken en alweer geen zin om in de tweetaktwalm te rijden, dus gingen we van Waddinxveen met ~45 km/h richting Reeuwijk-Dorp. Ook dat ging nog bijna mis; een dame op een fiets uit een zijstraat van links zag ons, maar reed toch de straat op, om midden op de straat te bedenken dat we toch harder gingen dan ze dacht ofzo? Ik had al geanticipeerd op dat ze door zou rijden en week dus uit naar links, maar ze bleef midden op de weg staan. Met de scooterrijder inmiddels achter me wilde ik niet keihard remmen, alsnog met volle vaart links erlangs leek me een betere optie. De scooterrijder zag ik er in m'n spiegel al toeterend rechts langs gaan - vermoed dat die plek op de weg bij haar voor een bijzondere ervaring heeft gezorgd Nou ja, hoop dat ze de volgende keer iets beter oppast.
Deze bromscooter bleek niet opgevoerd; na de bebouwde kom van Waddinxveen liep mijn tempo op tot 55 km/h en al snel sloeg ik een behoorlijk gat. Eenmaal in Reeuwijk waren de heren op de scooter verbaasd over "hoe hard dat ding kan", en nog verbaasder toen ik zei dat er geen motor in zit
In de 30-zone was m'n rijwindkoeling ineens weg, en besefte ik me dat ik me misschien iets teveel aan het uitsloven was. Richting Tempel dus maar even een richtsnelheid van 35 en max. van 40 km/h aangehouden. De wind stond gunstig en ik zat erg lekker in m'n vel dus de hartslag zakte ook enorm, op een aantal stukken zelfs tot onder de 100.
Eenmaal aangekomen op de conferentie rustig m'n fiets op slot gezet (tussen iets van 195 auto's van 200 bezoekers... bijna niemand carpoolt en ik was de enige die niet met de auto was), om even een beetje af te koelen. Daarna op het toilet even opgefrist (washandje en handdoek mee), gewone kleren aangetrokken en me onder m'n beroepsgenootjes begeven.
En dan komt het leukste: er waren een aantal mensen niet vanwege de files, en ook onder degenen die er wel waren werd er flink geklaagd over drukte op de weg. Eén bekende moest 16 km rijden en had daar een uur over gedaan; ik was sneller over meer dan het dubbele aantal km's. Heb hem maar eens op het hart gedrukt de volgende keer de E-bike te pakken, tijdens de afsluitende borrel was er ook bier dus het heeft meer voordelen
De weg naar huis heb ik wat meer gas gegeven, en ik was nog wel een stukje sneller geweest als m'n fiets niet ineens voor automaat was gaan spelen; vermoed dat de kabel naar de derailleur gebroken is. Ik werd ineens geconfronteerd met 65/11 zonder mogelijkheid daar iets aan te veranderen, en behalve dat de cadans dan te laag is om écht hard te rijden trekt dat niet zo lekker op vanuit stilstand Nou ja, straks maar even kijken wat de oorzaak is.
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
Ja, dat het gisteravond warm en benauwd was heb ik ook gemerkt. Even mijn rondje rijden resulteerde in een uitwringbaar t-shirt...
Nu moet ik zeggen dat "Ik ga een rustig rondje rijden" stiekem toch veranderde in "Ik ga stevig doortrappen", dus het was ook gedeeltelijk mijn eigen schuld
Ik zou toch wat meer koeling in de DF willen hebben...
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(18-May-2022, 12:20 PM)Frutsel schreef: Ik zou toch wat meer koeling in de DF willen hebben... Voetengaten zagen is een optie, maar niet bevorderlijk voor de snelheid (of je hakken, op hoge drempels etc.).
Denk dat accepteren dat er weinig rijwind is in een velomobiel eigenlijk je beste optie is.
Het is nl. niet eens zo dat de temperatuur hoog is, maar normaal gesproken wordt het vocht opgenomen door de totale stortvloed aan lucht over je lijf.
Ik dacht eerst dat het te warm was in zo'n velomobiel, en dat ik zou oververhitten... maar ik heb ook al eens vrij hard gereden met een vochtige 35 graden (45 km/h kruissnelheid in de QV), terwijl ik continu m'n lichaamstemperatuur aan het monitoren was. Die bleef braaf 36,6, wat voor mij kloppend is qua tijdstip en inspanning. Blijkbaar is meer vocht afvoeren dus voldoende.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
Ik ben de laatste weken steeds blij, omdat ik ongemerkt in de Milan toch regelmatig boven de 40km/u rijd. Vooral omdat het dus echt ongemerkt gebeurt.
Ook vaak genoeg gewoon lekker tussen de 35 en de 40km/u.
Ik ben toch nog steeds erg blij met het goed 'bollen' (zoals de Vlamingen dat zo mooi zeggen) van de Milan. Als je eenmaal rolt, dan blijft de Milan namelijk rollen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.631
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2037
1919 x bedankt in 751 berichten
Gisterenmiddag fietste ik heerlijk langs het kanaal huiswaarts. Net voorbij Vriezenveen zag ik een jongeman aan de kant zitten, fiets opzij gegooid ernaast. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat de man van begin 20 jaar helemaal in tranen en boos was. Even stoppen en praatje maken natuurlijk, en of ik kon helpen. Na een voorzichtige benadering (je weet maar nooit) bleek hij ruzie gehad te hebben met het vrouwelijke geslacht. Na een paar kalme opbeurende woorden wist hij weer door zijn tranen heen zijn glimlach weer te vinden, en had ik nadien ook een big smile.
Dat soort dingen dat beleef je met de auto gewoon niet...
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 306
821 x bedankt in 356 berichten
…omdat ketting-lawaai uit mijn fiets verdwenen is en mijn gemiddelde snelheid hoger is geworden!
Ik vond het tijd mijn ketting weer eens onder handen te nemen in de hoop het ritmische geluid op de maat van mijn links/rechts trapbeweging weg te krijgen. Na het observeren van de plek van de kettingrol onder de stoel en de lichte knik die de ketting maakte, zocht ik op internet naar een foto van de montage, om tot de conclusie te komen, dat hij verkeerd om geplaatst was. Het omdraaien en correct monteren (heen links en retour rechts) zorgt voor een rechtere loop, veel minder lawaai en waarschijnlijk ook minder weerstand, gezien de hogere snelheid zonder meer moeite.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 627
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1339 x bedankt in 591 berichten
Omdat ik vandaag later weg was van mijn werk dan verwacht, daardoor in mijn T-shirt doorweekt ben geraakt door de regen want geen regenkleding mee, en toch blij dat ik op de ligfiets was ?
Ik ben blij met mijn nieuwe fietsje.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
22-May-2022, 01:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-May-2022, 01:02 PM door 365cycle.)
Omdat - dankzij twee mede-Milan rijders - mijn Milan GT weer lekker schakelt! Van een SL rijder eerder deze week al ff hulp gehad om de kabel te vervangen. Het is zo’n gerommel om dat in je eentje te doen en je komt altijd handen tekort.
Daarna schakelde hij niet, en zowel de SL in kwestie als mijn SL heeft een andere derailleur. Een andere vriend van ons heeft ook een GT met SRAM GX, en er zat één vervelend plaatje zat verkeerd. Opgelost
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
Foto's nemen, zodat je referentie hebt voor de volgende keer (of voor iemand anders met problemen )
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(22-May-2022, 09:59 PM)Frutsel schreef: Foto's nemen, zodat je referentie hebt voor de volgende keer (of voor iemand anders met problemen ) Dit vergeet ik niet meer
|
Gebruikers die dit topic lezen: 79 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM |
KIWA track en trace systeem
|
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM |
De Waterlandse Liggers
|
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM |
Hase pino verbouwing
|
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM |
KIWA track en trace systeem
|
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM |
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
|
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM |
|