Nieuwe Vierwieler - Birkenstock
|
Berichten: 6.275
Topics: 158
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2405
8336 x bedankt in 4061 berichten
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...041/page-8
Op het Duitse Forum wordt hier al 8 pagina's lang over gepraat. Op pagina 8 zijn duidelijke foto's te zien.
Wat vinden jullie hiervan?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 308
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 699
430 x bedankt in 190 berichten
Ik vind hem mooi. Heeft wel wat weg van de QV. Wel verwacht ik met deze open wielkasten geen Milan achtige prestaties. Ook lijkt het mij alsof er niet heel veel bagage ruimte achterin zit.
Berichten: 840
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 339
872 x bedankt in 377 berichten
De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 308
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 699
430 x bedankt in 190 berichten
(13-May-2022, 10:04 AM)GertBr schreef: De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Dat word flink trappen met die open wielkasten lijkt me. ;-)
Berichten: 5.814
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11701
9073 x bedankt in 4444 berichten
Wow, tof ding! Denk dat de open wielkasten op zich nog wel meevallen. Het zal niet de snelste fiets ooit zijn, maar een DF is ook geen stakker.
Daarnaast zal deze wél een beetje zeilen, vermoedelijk wat meer dan de QV; dat + het feit dat ook turbulentie na de voorwielen beter weggewerkt wordt compenseert dan weer die open voorwielen. De QV zal wat sneller zijn, ik gok zo dat dit - mits de kettinglijn goed ontworpen is - vergelijkbaar is met een Strada. En dat vind ik niet een heel slome fiets.
Behalve dat de afwisseling leuk is mis ik op stabiliteit na wel een beetje toegevoegde waarde; er is geen enorme bagageruimte en geen ruimte voor een passagier. Ben dus erg benieuwd wie de doelgroep is.
Berichten: 1.864
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7656
2739 x bedankt in 1290 berichten
(13-May-2022, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat vinden jullie hiervan?
Ik was de thread ook aan het volgen. Erg interessant. Ontwikkelingen. Kunnen ook interessant zijn ook voor andere velomobielen.
Zoals de blijkbaar verwijderbare wielkastafdekking van achteren en wellicht ook van voren. Wielophanging. Aandrijvinglijn. Stuur.
Berichten: 6.275
Topics: 158
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2405
8336 x bedankt in 4061 berichten
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.864
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7656
2739 x bedankt in 1290 berichten
13-May-2022, 12:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 12:15 PM door Hoekie.)
De echte details moeten nog komen.
Wat te zien is dat de 441 geen traditioneel velomobiel veerpoten schijnt te hebben.
Ook op de foto met wielcovers is dat nog altijd goed te zien.
Es hat kein Federbeine. :p
En hier
Berichten: 5.814
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11701
9073 x bedankt in 4444 berichten
Mijn wenkbrauwen gaan alvast omhoog
Berichten: 1.864
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7656
2739 x bedankt in 1290 berichten
Deze is ook interessant. Kijk dat stuur
Berichten: 1.547
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 739
2599 x bedankt in 1208 berichten
De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
Berichten: 5.814
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11701
9073 x bedankt in 4444 berichten
(13-May-2022, 12:28 PM)Frutsel schreef: De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim Vraag me ook af in hoeverre je op de zijkant kan leunen/zitten als je instapt. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben
Berichten: 1.864
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7656
2739 x bedankt in 1290 berichten
(13-May-2022, 11:48 AM)Wim -de roetsende schreef: Hoe is de wielophanging eigenlijk?
En als tweede reactie.
Het frame op deze foto schijnt - als basis/uitgangspunt - gebruikt te zijn.
Berichten: 2.208
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 30
3352 x bedankt in 1838 berichten
Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Berichten: 1.864
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7656
2739 x bedankt in 1290 berichten
13-May-2022, 04:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 04:44 PM door Hoekie.)
(13-May-2022, 04:33 PM)ZoefZoef schreef: Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Prijs is onbekend. Kijkende naar prijzen van andere Birkenstock producten, is de verwachting dat de 441 inderdaad een behoorlijke prijs zal hebben.
Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Maar de eerste vraag is of de 441 überhaupt op de markt komt.
Het kan goed zijn dat het bij deze proto blijft. Des te interessanter vind ik, voor nu, hoe Birkenstock tegen bepaalde zaken aankijkt.
Berichten: 308
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 699
430 x bedankt in 190 berichten
(13-May-2022, 04:43 PM)Hoekie schreef: Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Ik zou Katanga leuker en slimmer (en goedkoper?) vinden. Ik heb geen idee of Katanga dan wel Birkenstock zoiets wensen trouwens.
Berichten: 1.644
Topics: 8
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 444
3214 x bedankt in 1497 berichten
Inmiddels zijn ze heel wat pagina's verder. Ik vermoed torsievering. Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
15-May-2022, 07:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-May-2022, 07:46 PM door GerDilven.)
(13-May-2022, 04:30 PM)Hoekie schreef: [quote="Wim -de roetsende" pid='22712' dateline='1652435319']
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Da's veel gewicht aan frame.
Weinig zelfdragend chassis.
Kun je wellicht ook die jouta stroomlijn op zetten. 
Wel weer een goede ontwikkeling voor nieuwe concurrentie/keuze mogelijkheden
Berichten: 5.814
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11701
9073 x bedankt in 4444 berichten
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ik vermoed torsievering. Daar kan je verrassend goed sturende voertuigen mee maken, zolang ze maar lekker licht zijn.
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit. Idd!
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ja, want verder wa...365cycle — 10:10 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ja, want verder was ...Arend-Jan — 08:50 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Dat aanbod geldt a...Hardloper — 08:30 AM |
Heup- of slingtasje voor compactcamera?
|
Hmm een frametasje...LigZeeuw — 07:40 AM |
Kilometer topic
|
Ach, dan blijf ik ...Willeke_IGKT — 06:41 AM |
Kilometer topic
|
Hier een (voor mij l...Boyd Maduro — 06:26 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Marathon Plus valt...datakneder — 01:34 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik ben ook helemaa...365cycle — 01:07 AM |
wat ze zeggen
|
Toen je er zeker l...365cycle — 12:07 AM |
wat ze zeggen
|
Klopt, ik had la...Tijanus — 11:33 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Heeft dit iets te ...ZoefZoef — 11:31 PM |
Kilometer topic
|
Ik zit op 690 kilome...Lopopodium — 11:11 PM |
Kilometer topic
|
Ach, dan blijf ik to...Tom Fekkes — 11:10 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Heeft dit iets te ...Tijanus — 11:06 PM |
Kilometer topic
|
Februari was matig (...Tijanus — 11:03 PM |
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
|
Bellen, afspraak...ZoefZoef — 10:08 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik ben ook helemaal ...Tom Fekkes — 09:53 PM |
|