Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Vierwieler - Birkenstock
#1
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...041/page-8

Op het Duitse Forum wordt hier al 8 pagina's lang over gepraat. Op pagina 8 zijn duidelijke foto's te zien.

Wat vinden jullie hiervan?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik vind hem mooi. Heeft wel wat weg van de QV. Wel verwacht ik met deze open wielkasten geen Milan achtige prestaties. Ook lijkt het mij alsof er niet heel veel  bagage ruimte achterin zit.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
[Afbeelding: C2-D17989-B95-B-4-FDA-B6-CF-360-AFC98550-C.jpg]

De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , 365cycle
#4
(13-May-2022, 10:04 AM)GertBr schreef: De “Batmobiel” uit mijn jeugd….

Dat word flink trappen met die open wielkasten lijkt me. ;-)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#5
Wow, tof ding! Denk dat de open wielkasten op zich nog wel meevallen. Het zal niet de snelste fiets ooit zijn, maar een DF is ook geen stakker.
Daarnaast zal deze wél een beetje zeilen, vermoedelijk wat meer dan de QV; dat + het feit dat ook turbulentie na de voorwielen beter weggewerkt wordt compenseert dan weer die open voorwielen. De QV zal wat sneller zijn, ik gok zo dat dit - mits de kettinglijn goed ontworpen is - vergelijkbaar is met een Strada. En dat vind ik niet een heel slome fiets.

Behalve dat de afwisseling leuk is mis ik op stabiliteit na wel een beetje toegevoegde waarde; er is geen enorme bagageruimte en geen ruimte voor een passagier. Ben dus erg benieuwd wie de doelgroep is.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(13-May-2022, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat vinden jullie hiervan?

Ik was de thread ook aan het volgen. Erg interessant. Ontwikkelingen. Kunnen ook interessant zijn ook voor andere velomobielen.
Zoals de blijkbaar verwijderbare wielkastafdekking van achteren en wellicht ook van voren. Wielophanging. Aandrijvinglijn. Stuur.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Wim -de roetsende
#7
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
De echte details moeten nog komen. 
Wat te zien is dat de 441 geen traditioneel velomobiel veerpoten schijnt te hebben.
Ook op de foto met wielcovers is dat nog altijd goed te zien.

Es hat kein Federbeine. :p
[Afbeelding: 441-kein-federbeine.jpg]

En hier 
[Afbeelding: 441-kein-federbeine-2-1.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mijn wenkbrauwen gaan alvast omhoog Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Deze is ook interessant. Kijk dat stuur

[Afbeelding: 441.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , berth9999
#11
De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(13-May-2022, 12:28 PM)Frutsel schreef: De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
Vraag me ook af in hoeverre je op de zijkant kan leunen/zitten als je instapt. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(13-May-2022, 11:48 AM)Wim -de roetsende schreef: Hoe is de wielophanging eigenlijk?

En als tweede reactie.

Het frame op deze foto schijnt - als basis/uitgangspunt - gebruikt te zijn.

[Afbeelding: 441-ezel.png]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999 , 365cycle
#14
Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(13-May-2022, 04:33 PM)ZoefZoef schreef: Bijzonder leuk project.  Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.

Prijs is onbekend. Kijkende naar prijzen van andere Birkenstock producten, is de verwachting dat de 441 inderdaad een behoorlijke prijs zal hebben.
Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.

Maar de eerste vraag is of de 441 überhaupt op de markt komt.
Het kan goed zijn dat het bij deze proto blijft. Des te interessanter vind ik, voor nu, hoe Birkenstock tegen bepaalde zaken aankijkt.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(13-May-2022, 04:43 PM)Hoekie schreef: Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.

Ik zou Katanga leuker en slimmer (en goedkoper?) vinden. Ik heb geen idee of Katanga dan wel Birkenstock zoiets wensen trouwens.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#17
Inmiddels zijn ze heel wat pagina's verder. Ik vermoed torsievering. Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(13-May-2022, 04:30 PM)Hoekie schreef: [quote="Wim -de roetsende" pid='22712' dateline='1652435319']
Hoe is de wielophanging eigenlijk?


Da's veel gewicht aan frame.
Weinig zelfdragend chassis.

Kun je wellicht ook die jouta stroomlijn op zetten.  Big Grin
Wel weer een goede ontwikkeling voor nieuwe concurrentie/keuze mogelijkheden
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ik vermoed torsievering. 
Daar kan je verrassend goed sturende voertuigen mee maken, zolang ze maar lekker licht zijn.

(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
Idd!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...365cycle — 01:41 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Die man tilt gewoo...365cycle — 01:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Anatoly even langs...Wim -de roetsende — 01:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieu...Wim -de roetsende — 12:45 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Als hij iets voor de...365cycle — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieuw ...Hardloper — 12:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die aut...365cycle — 11:57 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM