Nieuwe Vierwieler - Birkenstock
|
Berichten: 2.552
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 424
701 x bedankt in 481 berichten
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...041/page-8
Op het Duitse Forum wordt hier al 8 pagina's lang over gepraat. Op pagina 8 zijn duidelijke foto's te zien.
Wat vinden jullie hiervan?
Berichten: 221
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 370
187 x bedankt in 103 berichten
Ik vind hem mooi. Heeft wel wat weg van de QV. Wel verwacht ik met deze open wielkasten geen Milan achtige prestaties. Ook lijkt het mij alsof er niet heel veel bagage ruimte achterin zit.
Berichten: 566
Topics: 30
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 8
153 x bedankt in 106 berichten
De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Brompton - Koga LightSpeed
Berichten: 221
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 370
187 x bedankt in 103 berichten
(13-May-2022, 10:04 AM)GertBr schreef: De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Dat word flink trappen met die open wielkasten lijkt me. ;-)
Berichten: 1.597
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1915
636 x bedankt in 440 berichten
Wow, tof ding! Denk dat de open wielkasten op zich nog wel meevallen. Het zal niet de snelste fiets ooit zijn, maar een DF is ook geen stakker.
Daarnaast zal deze wél een beetje zeilen, vermoedelijk wat meer dan de QV; dat + het feit dat ook turbulentie na de voorwielen beter weggewerkt wordt compenseert dan weer die open voorwielen. De QV zal wat sneller zijn, ik gok zo dat dit - mits de kettinglijn goed ontworpen is - vergelijkbaar is met een Strada. En dat vind ik niet een heel slome fiets.
Behalve dat de afwisseling leuk is mis ik op stabiliteit na wel een beetje toegevoegde waarde; er is geen enorme bagageruimte en geen ruimte voor een passagier. Ben dus erg benieuwd wie de doelgroep is.
Berichten: 759
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1112
303 x bedankt in 212 berichten
(13-May-2022, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat vinden jullie hiervan?
Ik was de thread ook aan het volgen. Erg interessant. Ontwikkelingen. Kunnen ook interessant zijn ook voor andere velomobielen.
Zoals de blijkbaar verwijderbare wielkastafdekking van achteren en wellicht ook van voren. Wielophanging. Aandrijvinglijn. Stuur.
Berichten: 2.552
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 424
701 x bedankt in 481 berichten
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Berichten: 759
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1112
303 x bedankt in 212 berichten
13-May-2022, 12:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 12:15 PM door Hoekie.)
De echte details moeten nog komen.
Wat te zien is dat de 441 geen traditioneel velomobiel veerpoten schijnt te hebben.
Ook op de foto met wielcovers is dat nog altijd goed te zien.
Es hat kein Federbeine. :p
En hier
Berichten: 1.597
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1915
636 x bedankt in 440 berichten
Mijn wenkbrauwen gaan alvast omhoog
Berichten: 759
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1112
303 x bedankt in 212 berichten
Deze is ook interessant. Kijk dat stuur
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 22
221 x bedankt in 161 berichten
De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
Berichten: 1.597
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1915
636 x bedankt in 440 berichten
(13-May-2022, 12:28 PM)Frutsel schreef: De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim Vraag me ook af in hoeverre je op de zijkant kan leunen/zitten als je instapt. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben
Berichten: 759
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1112
303 x bedankt in 212 berichten
(13-May-2022, 11:48 AM)Wim -de roetsende schreef: Hoe is de wielophanging eigenlijk?
En als tweede reactie.
Het frame op deze foto schijnt - als basis/uitgangspunt - gebruikt te zijn.
Berichten: 228
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 2
79 x bedankt in 59 berichten
Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Berichten: 759
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1112
303 x bedankt in 212 berichten
13-May-2022, 04:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 04:44 PM door Hoekie.)
(13-May-2022, 04:33 PM)ZoefZoef schreef: Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Prijs is onbekend. Kijkende naar prijzen van andere Birkenstock producten, is de verwachting dat de 441 inderdaad een behoorlijke prijs zal hebben.
Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Maar de eerste vraag is of de 441 überhaupt op de markt komt.
Het kan goed zijn dat het bij deze proto blijft. Des te interessanter vind ik, voor nu, hoe Birkenstock tegen bepaalde zaken aankijkt.
Berichten: 221
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 370
187 x bedankt in 103 berichten
(13-May-2022, 04:43 PM)Hoekie schreef: Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Ik zou Katanga leuker en slimmer (en goedkoper?) vinden. Ik heb geen idee of Katanga dan wel Birkenstock zoiets wensen trouwens.
Berichten: 210
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 3
127 x bedankt in 83 berichten
Inmiddels zijn ze heel wat pagina's verder. Ik vermoed torsievering. Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
15-May-2022, 07:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-May-2022, 07:46 PM door GerDilven.)
(13-May-2022, 04:30 PM)Hoekie schreef: [quote="Wim -de roetsende" pid='22712' dateline='1652435319']
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Da's veel gewicht aan frame.
Weinig zelfdragend chassis.
Kun je wellicht ook die jouta stroomlijn op zetten. 
Wel weer een goede ontwikkeling voor nieuwe concurrentie/keuze mogelijkheden
Berichten: 1.597
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1915
636 x bedankt in 440 berichten
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ik vermoed torsievering. Daar kan je verrassend goed sturende voertuigen mee maken, zolang ze maar lekker licht zijn.
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit. Idd!
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Artikelserie in Trouw over Sport en Mil...
|
De prijs die ik heb ...Wim -de roetsende — 06:22 AM |
Artikelserie in Trouw over Sport en Mil...
|
Ik wist eerlijk ge...365cycle — 12:12 AM |
Kort ritje in de Alpha 9
|
Ik heb nog nooit een...ThijsR — 09:24 PM |
Waar verheug jij je op?
|
Ik verheug me ook op...de Boer — 09:01 PM |
Kort ritje in de Alpha 9
|
Wat verstaan julli...Hoekie — 08:14 PM |
Kort ritje in de Alpha 9
|
Wat verstaan jullie ...PietV* — 07:54 PM |
Medeliggers onderweg
|
Vandaag een ligfiets...Roefie — 07:27 PM |
Kort ritje in de Alpha 9
|
En hier legt Daniël ...pietandringa — 05:44 PM |
Waar verheug jij je op?
|
Je gaat met 2 fiet...Bacchus — 04:54 PM |
Artikelserie in Trouw over Sport en Mil...
|
Ik wist eerlijk geze...ThijsR — 04:39 PM |
Waar verheug jij je op?
|
... met de M-Racer...Lig-hen — 04:06 PM |
Foto's Fietsbennie
|
Prachtig verslag Fie...Lig-hen — 03:58 PM |
Waar verheug jij je op?
|
Ik verheug me op v...ZoefZoef — 03:42 PM |
Artikelserie in Trouw over Sport en Mil...
|
Hét voordeel van c...365cycle — 01:20 PM |
Artikelserie in Trouw over Sport en Mil...
|
Gelukkig is 5 of 10 ...ThijsR — 01:09 PM |
Mooi Twente
|
Na 5.30 vond Johan...365cycle — 10:45 AM |
Waar verheug jij je op?
|
Ik verheug me op v...365cycle — 10:39 AM |
|