Nieuwe Vierwieler - Birkenstock
|
Berichten: 2.592
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 449
758 x bedankt in 513 berichten
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...041/page-8
Op het Duitse Forum wordt hier al 8 pagina's lang over gepraat. Op pagina 8 zijn duidelijke foto's te zien.
Wat vinden jullie hiervan?
Berichten: 229
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 422
210 x bedankt in 111 berichten
Ik vind hem mooi. Heeft wel wat weg van de QV. Wel verwacht ik met deze open wielkasten geen Milan achtige prestaties. Ook lijkt het mij alsof er niet heel veel bagage ruimte achterin zit.
Berichten: 578
Topics: 30
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 8
178 x bedankt in 117 berichten
De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Brompton - Koga LightSpeed
Berichten: 229
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 422
210 x bedankt in 111 berichten
(13-May-2022, 10:04 AM)GertBr schreef: De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
Dat word flink trappen met die open wielkasten lijkt me. ;-)
Berichten: 1.703
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 2089
807 x bedankt in 529 berichten
Wow, tof ding! Denk dat de open wielkasten op zich nog wel meevallen. Het zal niet de snelste fiets ooit zijn, maar een DF is ook geen stakker.
Daarnaast zal deze wél een beetje zeilen, vermoedelijk wat meer dan de QV; dat + het feit dat ook turbulentie na de voorwielen beter weggewerkt wordt compenseert dan weer die open voorwielen. De QV zal wat sneller zijn, ik gok zo dat dit - mits de kettinglijn goed ontworpen is - vergelijkbaar is met een Strada. En dat vind ik niet een heel slome fiets.
Behalve dat de afwisseling leuk is mis ik op stabiliteit na wel een beetje toegevoegde waarde; er is geen enorme bagageruimte en geen ruimte voor een passagier. Ben dus erg benieuwd wie de doelgroep is.
Berichten: 776
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1226
335 x bedankt in 227 berichten
(13-May-2022, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat vinden jullie hiervan?
Ik was de thread ook aan het volgen. Erg interessant. Ontwikkelingen. Kunnen ook interessant zijn ook voor andere velomobielen.
Zoals de blijkbaar verwijderbare wielkastafdekking van achteren en wellicht ook van voren. Wielophanging. Aandrijvinglijn. Stuur.
Berichten: 2.592
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 449
758 x bedankt in 513 berichten
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Berichten: 776
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1226
335 x bedankt in 227 berichten
13-May-2022, 12:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 12:15 PM door Hoekie.)
De echte details moeten nog komen.
Wat te zien is dat de 441 geen traditioneel velomobiel veerpoten schijnt te hebben.
Ook op de foto met wielcovers is dat nog altijd goed te zien.
Es hat kein Federbeine. :p
En hier
Berichten: 1.703
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 2089
807 x bedankt in 529 berichten
Mijn wenkbrauwen gaan alvast omhoog
Berichten: 776
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1226
335 x bedankt in 227 berichten
Deze is ook interessant. Kijk dat stuur
Berichten: 504
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 27
277 x bedankt in 185 berichten
De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
Berichten: 1.703
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 2089
807 x bedankt in 529 berichten
(13-May-2022, 12:28 PM)Frutsel schreef: De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim Vraag me ook af in hoeverre je op de zijkant kan leunen/zitten als je instapt. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben
Berichten: 776
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1226
335 x bedankt in 227 berichten
(13-May-2022, 11:48 AM)Wim -de roetsende schreef: Hoe is de wielophanging eigenlijk?
En als tweede reactie.
Het frame op deze foto schijnt - als basis/uitgangspunt - gebruikt te zijn.
Berichten: 249
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 4
100 x bedankt in 73 berichten
Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Berichten: 776
Topics: 54
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 1226
335 x bedankt in 227 berichten
13-May-2022, 04:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 04:44 PM door Hoekie.)
(13-May-2022, 04:33 PM)ZoefZoef schreef: Bijzonder leuk project. Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
Prijs is onbekend. Kijkende naar prijzen van andere Birkenstock producten, is de verwachting dat de 441 inderdaad een behoorlijke prijs zal hebben.
Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Maar de eerste vraag is of de 441 überhaupt op de markt komt.
Het kan goed zijn dat het bij deze proto blijft. Des te interessanter vind ik, voor nu, hoe Birkenstock tegen bepaalde zaken aankijkt.
Berichten: 229
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 422
210 x bedankt in 111 berichten
(13-May-2022, 04:43 PM)Hoekie schreef: Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
Ik zou Katanga leuker en slimmer (en goedkoper?) vinden. Ik heb geen idee of Katanga dan wel Birkenstock zoiets wensen trouwens.
Berichten: 229
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 3
170 x bedankt in 106 berichten
Inmiddels zijn ze heel wat pagina's verder. Ik vermoed torsievering. Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 1
30 x bedankt in 15 berichten
15-May-2022, 07:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-May-2022, 07:46 PM door GerDilven.)
(13-May-2022, 04:30 PM)Hoekie schreef: [quote="Wim -de roetsende" pid='22712' dateline='1652435319']
Hoe is de wielophanging eigenlijk?
Da's veel gewicht aan frame.
Weinig zelfdragend chassis.
Kun je wellicht ook die jouta stroomlijn op zetten. 
Wel weer een goede ontwikkeling voor nieuwe concurrentie/keuze mogelijkheden
Berichten: 1.703
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 2089
807 x bedankt in 529 berichten
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ik vermoed torsievering. Daar kan je verrassend goed sturende voertuigen mee maken, zolang ze maar lekker licht zijn.
(15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef: Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit. Idd!
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Banden, banden en nog eens banden
|
Volgens de grafiek...365cycle — 08:39 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
De sporing doe ik re...Bas_ligfiets — 08:25 PM |
Medeliggers onderweg
|
Zo zie je maar dat z...Bas_ligfiets — 08:14 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Ooh jee, excuses v...365cycle — 08:08 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
Nee hoor Piet. Dat v...Wim -de roetsende — 08:06 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
De continental...PietV* — 08:00 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
De continental...Bas_ligfiets — 06:03 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Niet mijn antwoo...maimoto — 02:52 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Niet mijn antwoord...365cycle — 02:40 PM |
Medeliggers onderweg
|
Ik niet, maar @Bas_l...365cycle — 02:17 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
het is mij vanocht...365cycle — 02:13 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
De Milan GT is belac...365cycle — 02:06 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
@365cycle Daniël Fen...pietandringa — 12:31 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
het is mij vanochten...gideon — 12:28 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Hoi Willeke,
Da...Willeke_IGKT — 12:18 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Ik vond hier een vid...Roepers — 12:08 PM |
aanhang karretje voor ice trike
|
Als je op fietsvakan...Frutsel — 11:44 AM |
|