| 
		
			| 
					Nieuwe Vierwieler - Birkenstock
				 |  | 
		
	
	
	
		
	Berichten: 6.943 
	Topics: 175 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 30299748 x bedankt in 4704 berichten
 
 
	
	
		https://www.velomobilforum.de/forum/inde...041/page-8
Op het Duitse Forum wordt hier al 8 pagina's lang over gepraat. Op pagina 8 zijn duidelijke foto's te zien.
 
Wat vinden jullie hiervan?
	 
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 308 
	Topics: 13 
	Lid sinds: Aug 2020
	
 Bedankt: 707430 x bedankt in 190 berichten
 
 
	
	
		Ik vind hem mooi. Heeft wel wat weg van de QV. Wel verwacht ik met deze open wielkasten geen Milan achtige prestaties. Ook lijkt het mij alsof er niet heel veel  bagage ruimte achterin zit.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 853 
	Topics: 33 
	Lid sinds: Aug 2018
	
 Bedankt: 374925 x bedankt in 391 berichten
 
 
	
	
		![[Afbeelding: C2-D17989-B95-B-4-FDA-B6-CF-360-AFC98550-C.jpg]](https://i.postimg.cc/nV6QT3L2/C2-D17989-B95-B-4-FDA-B6-CF-360-AFC98550-C.jpg)  
De “Batmobiel” uit mijn jeugd….
	 
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 308 
	Topics: 13 
	Lid sinds: Aug 2020
	
 Bedankt: 707430 x bedankt in 190 berichten
 
 
	
	
		 (13-May-2022, 10:04 AM)GertBr schreef:  De “Batmobiel” uit mijn jeugd…. 
Dat word flink trappen met die open wielkasten lijkt me. ;-)
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 6.493 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 1357810501 x bedankt in 5087 berichten
 
 
	
	
		Wow, tof ding! Denk dat de open wielkasten op zich nog wel meevallen. Het zal niet de snelste fiets ooit zijn, maar een DF is ook geen stakker. Daarnaast zal deze wél een beetje zeilen, vermoedelijk wat meer dan de QV; dat + het feit dat ook turbulentie na de voorwielen beter weggewerkt wordt compenseert dan weer die open voorwielen. De QV zal wat sneller zijn, ik gok zo dat dit - mits de kettinglijn goed ontworpen is - vergelijkbaar is met een Strada. En dat vind ik niet een heel slome fiets.
 
 Behalve dat de afwisseling leuk is mis ik op stabiliteit na wel een beetje toegevoegde waarde; er is geen enorme bagageruimte en geen ruimte voor een passagier. Ben dus erg benieuwd wie de doelgroep is.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203339 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		 (13-May-2022, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef:  Wat vinden jullie hiervan? 
Ik was de thread ook aan het volgen. Erg interessant. Ontwikkelingen. Kunnen ook interessant zijn ook voor andere velomobielen. 
Zoals de blijkbaar verwijderbare wielkastafdekking van achteren en wellicht ook van voren. Wielophanging. Aandrijvinglijn. Stuur.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 6.943 
	Topics: 175 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 30299748 x bedankt in 4704 berichten
 
 
	
	
		Hoe is de wielophanging eigenlijk?
	 
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203339 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
		
		
		13-May-2022, 12:00 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 12:15 PM door Hoekie.)
	
	 
		De echte details moeten nog komen.  
Wat te zien is dat de 441 geen traditioneel velomobiel veerpoten schijnt te hebben. 
Ook op de foto met wielcovers is dat nog altijd goed te zien.
Es hat kein Federbeine. :p ![[Afbeelding: 441-kein-federbeine.jpg]](https://i.postimg.cc/sxQZMLm8/441-kein-federbeine.jpg)  
En hier 
 ![[Afbeelding: 441-kein-federbeine-2-1.jpg]](https://i.postimg.cc/J7Dxg7Cb/441-kein-federbeine-2-1.jpg) 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 6.493 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 1357810501 x bedankt in 5087 berichten
 
 
	
	
		Mijn wenkbrauwen gaan alvast omhoog   
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203339 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		Deze is ook interessant. Kijk dat stuur ![[Afbeelding: 441.jpg]](https://i.postimg.cc/T2z0X8TB/441.jpg) 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 1.734 
	Topics: 11 
	Lid sinds: Jul 2019
	
 Bedankt: 9043039 x bedankt in 1396 berichten
 
 
	
	
		De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 6.493 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 1357810501 x bedankt in 5087 berichten
 
 
	
	
		 (13-May-2022, 12:28 PM)Frutsel schreef:  De instap is wel hoog, al is 'ie erg ruim Vraag me ook af in hoeverre je op de zijkant kan leunen/zitten als je instapt. Maar daar zullen ze wel over nagedacht hebben     
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203339 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		 (13-May-2022, 11:48 AM)Wim -de roetsende schreef:  Hoe is de wielophanging eigenlijk? 
En als tweede reactie.
 
Het frame op deze foto schijnt - als basis/uitgangspunt - gebruikt te zijn.
 ![[Afbeelding: 441-ezel.png]](https://i.postimg.cc/1tGyvhBw/441-ezel.png)  
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.577 
	Topics: 27 
	Lid sinds: Dec 2017
	
 Bedankt: 383916 x bedankt in 2172 berichten
 
 
	
	
		Bijzonder leuk project.  Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203339 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
		
		
		13-May-2022, 04:43 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-May-2022, 04:44 PM door Hoekie.)
	
	 
		 (13-May-2022, 04:33 PM)ZoefZoef schreef:  Bijzonder leuk project.  Met een behoorlijke prijs ook, als ik het goed heb begrepen. 
Prijs is onbekend. Kijkende naar prijzen van andere Birkenstock producten, is de verwachting dat de 441 inderdaad een behoorlijke prijs zal hebben. 
Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden.
 
Maar de eerste vraag is of de 441 überhaupt op de markt komt. 
Het kan goed zijn dat het bij deze proto blijft. Des te interessanter vind ik, voor nu, hoe Birkenstock tegen bepaalde zaken aankijkt.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 308 
	Topics: 13 
	Lid sinds: Aug 2020
	
 Bedankt: 707430 x bedankt in 190 berichten
 
 
	
	
		 (13-May-2022, 04:43 PM)Hoekie schreef:  Die lager kan worden als de 441 bij Velomobileworld gebouwd zou worden. 
Ik zou Katanga leuker en slimmer (en goedkoper?) vinden. Ik heb geen idee of Katanga dan wel Birkenstock zoiets wensen trouwens.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.083 
	Topics: 11 
	Lid sinds: Oct 2020
	
 Bedankt: 8784087 x bedankt in 1929 berichten
 
 
	
	
		Inmiddels zijn ze heel wat pagina's verder. Ik vermoed torsievering. Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 142 
	Topics: 21 
	Lid sinds: Feb 2022
	
 Bedankt: 34264 x bedankt in 128 berichten
 
 
	
		
		
		15-May-2022, 07:44 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-May-2022, 07:46 PM door GerDilven.)
	
	 
		 (13-May-2022, 04:30 PM)Hoekie schreef:  [quote="Wim -de roetsende" pid='22712' dateline='1652435319']Hoe is de wielophanging eigenlijk?
 
Da's veel gewicht aan frame. 
Weinig zelfdragend chassis.
 
Kun je wellicht ook die jouta stroomlijn op zetten.    
Wel weer een goede ontwikkeling voor nieuwe concurrentie/keuze mogelijkheden
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 6.493 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 1357810501 x bedankt in 5087 berichten
 
 
	
	
		 (15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef:  Ik vermoed torsievering.  Daar kan je verrassend goed sturende voertuigen mee maken, zolang ze maar lekker licht zijn.
  (15-May-2022, 03:26 PM)Jeroen S schreef:  Ook het stuur en de electronica en verlichting zien er schitterend uit. Idd!
	 
		
	 |  
			
		 
		
	 
		
	 
 
 
		
		
	 
 Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
 
 | 
			
				
					| Welkom |  
					| Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen. 
 
 |  
 
   |