Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.931
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2863 x bedankt in 1578 berichten
(26-Jun-2022, 01:26 PM)Frutsel schreef: (26-Jun-2022, 04:45 AM)ZoefZoef schreef: Ook benieuwd. Wordt het een aanhanger voor achter de auto of wordt het er eentje voor achter de velomobiel?
Aangezien hij geen auto (meer) heeft, zal het voor achter de velomobiel zijn
Was ook mn eerste gedachte, maar voor noodgevallen kan eentje voor achter een geleende auto ook handig zijn.
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
(26-Jun-2022, 07:17 PM)ZoefZoef schreef: Was ook mn eerste gedachte, maar voor noodgevallen kan eentje voor achter een geleende auto ook handig zijn. Dan kan ik ook de aanhanger lenen
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
Ik vanmorgen lekker even in Hilversum kon fietsen...
Aan de andere kant was ik ook niet blij, want de reden dat ik daar was was dat mijn vrouw's nieuwe kroon losgelaten had, en ze dus terug naar de tandarts mocht
Maar goed, ik kreeg wel de kans om even lekker een half uur door het bos te rijden in de ochtend
Berichten: 1.931
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2863 x bedankt in 1578 berichten
28-Jun-2022, 01:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Jun-2022, 03:36 PM door ZoefZoef.)
Omdat ik uit zo'n minibieb hier inde wijk een boekwerk over Rotterdam heb meegenomen over Rotterdam in het interbellum.
Minder is de aanleiding, dat ik gewoon naar buiten moest voor een wandeling om tot rust te komen
Berichten: 1.931
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2863 x bedankt in 1578 berichten
29-Jun-2022, 07:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Jun-2022, 07:21 AM door ZoefZoef.)
Mn dag die klote gaat worden, goed begonnen ben met een tocht op de roets. Wilde nog even naar buiten, dus bedacht om even 2 bierglazen weg te brengen.
Van Delft naar Ypenburg en weer terug was het idee, maa4 het werd een wat langer tochtje want het was echt lekker weer.. Windstil, graad of 17. Op ee rustig tempo besloten er een stukje aan te plakken.
Uiteindelijk werd het een ritje van 45km eerst door Den Haag naar de Pier in Scheveningen en van daar dwars door de duinen via Monster weer naar Den Haag en weer richting delft.
Midden in de nacht door de duinen gereden. Kon mn naafdynamo erg waarderen. Paar vossen gezien, wat konijnen maar vooral van de rust in mn kop genoten en dat was hard nodig want dr zitten echt veel zorgen in mn kop
Nog een ritje en ik heb er 2000km opzitten in 4.5 maand.
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
ik zaterdag mijn Quest kan ophalen in Dronten.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
(29-Jun-2022, 07:19 AM)ZoefZoef schreef: Midden in de nacht door de duinen gereden. Kon mn naafdynamo erg waarderen. Paar vossen gezien, wat konijnen maar vooral van de rust in mn kop genoten en dat was hard nodig want dr zitten echt veel zorgen in mn kop Sterkte gozer!
Berichten: 819
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 306
816 x bedankt in 355 berichten
(29-Jun-2022, 12:04 PM)Bart Verbeek schreef: ik zaterdag mijn Quest kan ophalen in Dronten.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Hm, een aanhanger voor een Velomobiel achter een Velomobiel?
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
(30-Jun-2022, 11:02 PM)Jeroen S schreef: Hm, een aanhanger voor een Velomobiel achter een Velomobiel? Yes, daar ben ik wel mee bezig. En ik probeer 'm zo licht mogelijk te bouwen - de bedoeling is wel dat ik 'm dus ook gewoon 120 km kan trekken.
Berichten: 1.931
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2863 x bedankt in 1578 berichten
(01-Jul-2022, 12:49 AM)365cycle schreef: (30-Jun-2022, 11:02 PM)Jeroen S schreef: Hm, een aanhanger voor een Velomobiel achter een Velomobiel? Yes, daar ben ik wel mee bezig. En ik probeer 'm zo licht mogelijk te bouwen - de bedoeling is wel dat ik 'm dus ook gewoon 120 km kan trekken.
Met of zonder kind? Ik dacht gelijk 'dan kan ie ook met de velomobiel met kihd op pad voor langere ritten.
De heren en dame van Velomobiel hebben ook een aanhanger waarmee ze per velomobiel een andere naar bijvoorbeeld de spuiterij kunnen brengen. Weleens een foto van gezien, maar dat zal geen rit van 120kn zijn
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Ymte heeft vaak met een aanhanger gereden met 2 kinderen erin en het toen nog jongste kind op schoot.
Hij reed daar behoorlijke afstanden mee. Zelfs na een 6 uurs race in Amsterdam reed hij weer gewoon met de aanhanger naar huis.
De aanhanger was gemaakt van een (oude) voorkant van volgens mij een Alleweder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
01-Jul-2022, 10:24 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jul-2022, 10:24 AM door 365cycle.)
(01-Jul-2022, 01:06 AM)ZoefZoef schreef: [quote="365cycle" pid='23283' dateline='1656629377']
Met of zonder kind? Ik dacht gelijk 'dan kan ie ook met de velomobiel met kihd op pad voor langere ritten. Zonder. Ik heb weleens met een aanhanger gereden met m'n kind, en vind het niet prettig. Je kan niet communiceren en die aanhanger kan in theorie ook gewoon omstuiteren of losraken. Ben nog altijd voornemens om een keer een Milan 4.2 te bezitten zodat we samen weer echt snel lange afstanden kunnen rijden.
(01-Jul-2022, 01:06 AM)ZoefZoef schreef: De heren en dame van Velomobiel hebben ook een aanhanger waarmee ze per velomobiel een andere naar bijvoorbeeld de spuiterij kunnen brengen. Weleens een foto van gezien, maar dat zal geen rit van 120kn zijn Klopt, staat zelfs op jijbuis:
Dat ding is vrij zwaar gebouwd geloof ik. Gezien ik er verder mee wil rijden wil ik 'm echt zo efficiënt mogelijk hebben.
(01-Jul-2022, 07:36 AM)Wim -de roetsende schreef: Ymte heeft vaak met een aanhanger gereden met 2 kinderen erin en het toen nog jongste kind op schoot.
Hij reed daar behoorlijke afstanden mee. Zelfs na een 6 uurs race in Amsterdam reed hij weer gewoon met de aanhanger naar huis.
De aanhanger was gemaakt van een (oude) voorkant van volgens mij een Alleweder. Klopt ook! Dat ding staat in zijn velomobielmuseum. Ik heb maar 1 kind dus een Milan 4.2 volstaat
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
(01-Jul-2022, 10:34 AM)PietV* schreef: Hier nog een filmpje. Achter een Quest.
https://www.youtube.com/watch?v=ipuMwdHWTSw
Als ik het goed heb onthouden, dan heet dat karretje 'Mango'
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
01-Jul-2022, 12:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jul-2022, 01:08 PM door 365cycle.)
(01-Jul-2022, 07:36 AM)Wim -de roetsende schreef: Zelfs na een 6 uurs race in Amsterdam reed hij weer gewoon met de aanhanger naar huis. Dit vind ik vanuit het oogpunt van klimaat trouwens ook echt prachtig aan "ons" wereldje. Bij de OBT viel het me ook al op: Degenen die hun fiets op de auto hadden gezet om bij de OBT te komen waren eerder uitzondering dan regel. Niet alleen vanuit Duitsland en België, maar ook vanuit Zweden waren er een paar gewoon per fiets deze kant op gekomen. Eén van onze modjes deed zelfs ondanks een blessure toch een poging om dik 190 km te fietsen (gelukkig met de hulpauto in zijn kielzog).
Waar naar een wielerwedstrijd gaan per fiets not done is, omdat je dan "je kruit mogelijk al verschiet voor je kan gaan rijden", schamen mensen zich in ligfietsland zich bijna als ze niet gewoon per fiets naar een evenement gaan. We blijven heel dicht bij de essentie van wat fietsen in mijn betekent, maar toch ook zonder scheve blikken als iemand dan tóch de auto nodig heeft.
Ik voel me wel thuis bij dat rare volkje dat jullie (ik dus ook) zijn
PS: Dankzij die "gewoon proberen" en "niets is te gek"-mentaliteit heb ik m'n eigen grenzen ook gigantisch verlegd. Vroeger vond ik 200 km fietsen echt een enorme prestatie, ik had niet verwacht dat ik dat na m'n jongvolwassen jaren (begin 20) nog ooit zou doen; voor dat soort sportprestaties moest je (vond ik) ook echt jong en in topconditie zijn. Ik had destijds ook het gevoel dat ik dat was (marathon weleens gelopen en ook behoorlijk snel), maar ondanks dat ik nu dubbel zo oud ben denk ik dat m'n lichaam nu veel meer in balans is dan het toen eigenlijk was, en ik voel me ook beter dan ooit; heb vrijwel altijd energie voor 10. De ruim 450 km die ik bijvoorbeeld op de OBT-dag fietste was een belasting van meer dan 12 uur, waarbij ik op de heenweg (~185 km) ook nog eens 40 km/h gemiddeld reed, en ik kwam er daardoor eigenlijk vooral achter dat hoewel ik het ver genoeg vond, ik nog meer kan dan dat. Dus dank voor de motivatie en de levenslessen!
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
01-Jul-2022, 05:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jul-2022, 06:06 PM door Bart Verbeek.)
volgens mijn diëtist weer voldoende hersteld ben zodat ik weer vegan kan eten.
(01-Jul-2022, 12:59 PM)365cycle schreef: Ik voel me wel thuis bij dat rare volkje dat jullie (ik dus ook) zijn
PS: Dankzij die "gewoon proberen" en "niets is te gek"-mentaliteit heb ik m'n eigen grenzen ook gigantisch verlegd. Vroeger vond ik 200 km fietsen echt een enorme prestatie, ik had niet verwacht dat ik dat na m'n jongvolwassen jaren (begin 20) nog ooit zou doen;
Dat is wel uitkijken geblazen. Door "gewoon proberen" heb je voor je het weet een velomobiel gekocht. Mijn omgeving moedigt mij ook aan met kreten als "o jee, wat eng" en "dat je dat durft".
Uit mijn jeugd herinner ik mij nog hele lange fietstochten samen met mijn broer. 9 kilometer van Amsterdam naar Lijnden en terug. Ik krijg nog zadelpijn als ik er aan terugdenk. En een lamme rechterarm, want mijn fiets wilde altijd naar rechts. Ik ben benieuwd hoe een velomobiel mijn grenzen gaat verleggen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
Een nieuw Ventisit matje bnnen heb gekregen, het matje past super goed op de M-racer
Berichten: 1.931
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2863 x bedankt in 1578 berichten
.. de knipperleds achter van mn quest succesvol vervangen zijn en weer goed vast lijken te zitten. Reparatie geslaagd!
Nu nog even de toeter vervangen en dan maar hopen dat ie weer lekker toetert. Kan ik weer mooi mensen de stuipen op het lijf jagen
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
Jullie krijgen alleen nog even een teaser
Ben niet helemaal enthousiast over bepaalde delen van mijn constructie. Wil echter geen commentaar vooraf, want ik kan er op dit moment toch niets aan veranderen. Net al wel even een testrondje gedaan en op een kort recht stukje in de parkeergarage zowel 31 km/h aangetikt als behoorlijk hard geremd. Tot zo ver blijft het recht en heel, al wiebelt het behoorlijk.
Dat laatste is dan weer "by design", want het hele karretje is eigenlijk idioot licht geconstrueerd, dus ivm motto "wat buigt breekt niet" heb ik behoorlijk wat flex ingebouwd, maar misschien was dat dan toch teveel ofzo. De kogeldruk is in ieder geval minimaal, net genoeg om te zorgen dat ie de achterkant van de GT niet probeert op te tillen (ook niet als het wiebelt).
Morgen maar eens kijken hoe het houdt. Gelukkig waait het niet te hard
Berichten: 106
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 6
155 x bedankt in 76 berichten
(01-Jul-2022, 01:06 AM)ZoefZoef schreef: De heren en dame van Velomobiel hebben ook een aanhanger waarmee ze per velomobiel een andere naar bijvoorbeeld de spuiterij kunnen brengen. Weleens een foto van gezien, maar dat zal geen rit van 120kn zijn
De laatste keer dat ik daar was (letterlijk want ik heb mijn Quest verkocht) zag ik Paulus vertrekken met een velomobiel op de aanhanger. Ik denk dat de spuiter niet te ver weg woont.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
02-Jul-2022, 09:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jul-2022, 09:34 PM door Bart Verbeek.)
ik mijn Quest heb opgehaald in Dronten.
De laatste weken heb ik er een beetje met de pet naar gegooid met de opdrukoefeningen, dus mijn houding was een beetje van "ik ga er gewoon in zitten, en ik zie thuis wel hoe ik er weer uit kom". Ik reed eerst een proefrondje in de buurt, waarbij ik wel erg aan de draaicirkel moest wennen. Die van mijn trike is 3m50, dus daar kom je altijd wel mee thuis. Maar hier moest ik toch een aantal keren overschakelen op de Flintstone modus. Er zat nogal een flinke ratel in het geheel, dus dat moest ik wel even laten herstellen. Helaas moest ik hiervoor weer uit de Quest klauteren, wat na heel wat moeite gelukkig wel lukte. Theo verving een paar O-ringen, en daarmee was de meeste herrie wel weg. Ook de accu bleek op zijn laatste benen te lopen, dus die werd ook nog vervangen.
Op weg naar Lelystad moest ik halverwege ontzettend plassen. Een ouwemannenkwaal die vooral door de ligfietshouding lijkt te worden getriggerd. Dit stelde mij wel voor een dilemma. Het zou mij vast nog wel een keer lukken uit de velomobiel te kruipen, maar een derde keer zou mij toch echt niet meer lukken. En om nu mijn triomftocht in de straat te beëindigen met een telefoontje "buurman, kun je me even uit mijn velomobiel helpen?" vond ik toch ook wel een beetje schlemielig.
Van de week had ik al eens lopen kijken naar een Dopper thermische fles. Voor de aankomende schaaktoernooien zou ik toch wel een koud of heet drankje voor achter het bord willen hebben, want het lopen met twee hete koffie (één voor mijn tegenstander) en een wandelstok is niet echt een succes. Ik had echter recentelijk een ongeïsoleerde Dopper aangeschaft, en vond dat wel een beetje zonde. Maar hier deed zich dus plotseling een mooie toepassing voor voor mijn ongeïsoleerde fles! Ik had niet zoveel over de associatie van een velomobiel met een rioolpijp moeten praten! En hier bleek dus nog een voordeel van een velomobiel boven een trike.
Toen ik op ongeveer driekwart was, kreeg ik een enorme dorst. Want ik had de oorspronkelijke inhoud van mijn fles natuurlijk ergens moeten laten. Enfin, zo is er altijd wel wat.
Het succes van een velomobiel staat of valt natuurlijk met de motor. Vandaag werd die motor voor het eerst getest. En dat viel me nog niet mee.
Ik reed met een kruissnelheid van ongeveer 16 km per uur tegen de wind in, over een afstand van zo'n 25 kilometer. Dat is nog niet eens zo gek. Maar vooral de vele bruggen leverden toch wel de nodige problemen op. Niet in die mate dat ik weer achteruit naar beneden moest, daar was ik een beetje bang voor geweest, maar ik moest toch wel met één hand een beetje helpen. Heel erg veel helpen, eigenlijk wel.
Dus: kruissnelheid 16 km/uur, actieradius 25 kilometer. Als ik dat vergelijk met mijn trike, kruissnelheid 22 km/uur actieradius 90 kilometer, dan ben ik er wel op achteruit gegaan. Toch is het niet alles kommer en kwel. Het gaat om de belofte die ik voel in de motor. Daar valt nog heel wat meer uit te halen. Bovendien kan mijn dokter tevreden zijn, ik moest meer bewegen en zie hier. En als je dan bedenkt dat ik in januari nog geen jampotje kon openmaken. . .
Bovendien kon ik ook de belofte van vrijheid al wel voelen. Niet meer afhankelijk zijn van accu's, geen last van stijgende benzineprijzen, geen fortuin meer aan autokosten, mens sana in corpere sano. Ik moet alleen nog eens goed naar de routes kijken. Die haakse bochten in Flintstone modus zorgen voor teveel gehinnik van de plaatselijke jeugd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 819
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 306
816 x bedankt in 355 berichten
@Bart Verbeek: Gewoon morgen en overmorgen weer fietsen. Kleine stukjes zijn al voldoende om je fiets onder controle te krijgen, er meer snelheid uit te halen en te merken hoe je het best een bocht aansnijdt. Oh ja: over-overmorgen gewoon weer. Zo bouw je ook conditie op voor het fietsen en het uitstappen!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
Goede tip GertBr! Houd wel rekening met rustdagen als je je nog niet hersteld voelt Bart. Die spieren hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen.
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8089 x bedankt in 3997 berichten
(01-Jul-2022, 01:06 AM)ZoefZoef schreef: De heren en dame van Velomobiel hebben ook een aanhanger waarmee ze per velomobiel een andere naar bijvoorbeeld de spuiterij kunnen brengen. Weleens een foto van gezien, maar dat zal geen rit van 120kn zijn (02-Jul-2022, 09:35 AM)Theo Mol schreef: De laatste keer dat ik daar was (letterlijk want ik heb mijn Quest verkocht) zag ik Paulus vertrekken met een velomobiel op de aanhanger. Ik denk dat de spuiter niet te ver weg woont. Zeg nooit nooit Theo! De spuiter zit overigens op 4 km afstand.
(02-Jul-2022, 01:23 AM)365cycle schreef: Morgen maar eens kijken hoe het houdt. Gelukkig waait het niet te hard Inmiddels weet ik hoe het houdt. Jullie ook als je hier klikt!
En voor wie van de TL;DR is - er staan plaatjes bij
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(03-Jul-2022, 12:39 AM)365cycle schreef: Goede tip GertBr! Houd wel rekening met rustdagen als je je nog niet hersteld voelt Bart. Die spieren hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen.
Vandaag lijkt de trap op lopen me al oefening genoeg. Dus maar even revalideren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
|
Gebruikers die dit topic lezen: 39 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
XL Hotspot in 3d-print
|
Hoekie heeft het ove...LigfietsWilsum — 07:11 AM |
Greenmachine met klik geluiden.
|
De fiets uit de open...Willeke_IGKT — 07:03 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM |
SL in Grou
|
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
|