Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen
|
Berichten: 5.341
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10466
8077 x bedankt in 3990 berichten
21-Jul-2022, 09:41 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 09:43 AM door 365cycle.)
Ik heb 'm al eerder eens aangeboden gekregen en toen net misgegrepen; nu heb ik mogelijk iemand die ermee zou willen rijden maar na een nachtje slapen besloten dat ik toch geen tijd heb voor het project.
Voor minder dan dit bedrag heb je echt nooit een Quest, maar - ik zeg het nog maar eens - er zit nog wel wat werk in:
Quest 009 op velomobilforum.de
Hij is wel compleet, of in ieder geval nagenoeg compleet. Alle spullen worden er in dozen bijgeleverd. Aachen is ook niet ver van de NL grens.
Berichten: 518
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 514
1307 x bedankt in 471 berichten
Hey Hoi!
650 eurootjes?! Dat is niet veel. Ben/ken jij de verkoper en/of fiets?
Ik heb namelijk stiekem een wens om op termijn als de spaarrekening het toelaat de Furai in te wisselen voor een VM. Maar de spaarrekening laat 650 euro op zich nu al wel toe ;-)
Kun je iets over het 'project' zeggen? Is het een kwestie van alles netjes weer assembleren, smeren, poetsen en gaan? (waarbij ik heus snap dat dat meer dan een middagje werk is).
Ben nieuwsgierig!
Grt
T
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 5.341
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10466
8077 x bedankt in 3990 berichten
21-Jul-2022, 10:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 10:28 AM door 365cycle.)
Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.
Berichten: 307
Topics: 22
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 499
201 x bedankt in 104 berichten
(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Als ik naar de foto's kijk dan verwacht ik dat de veerpoten deels of geheel vervangen moeten worden (vrijwel zeker de assen - die lijken volledig verroest), en ik zou ook verwachten dat er nieuwe remplaten op moeten e.d., dus er zal wel een stapel nieuwe onderdelen gekocht moeten worden...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
Berichten: 518
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 514
1307 x bedankt in 471 berichten
Tsja, hmm. Zie ik een kans? Ja. Is het wellicht wat te veel van het goeie? Ook ja
Stel, puur theoretisch, dat ik me vaak verveelde, dan zou dit een mooie opvulling kunnen zijn van mijn tijd. Maar ik verveel me eigenlijk niet zo vaak. En ik moet bekennen: "Schwierigkeitsgrad: enorm!" demotiveert ook wel een beetje
Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 1.920
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28661
2815 x bedankt in 1251 berichten
(21-Jul-2022, 11:46 AM)TimSch schreef: Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar
Houdt marktplaats in de gaten, soms zie je heel goedkope langskomen. Eens in de twee jaar of zo.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Lang geleden zag ik Quest 009 al eens voorbij komen en toen zat er al voor heel veel kilo's plamuur aan.
Is geen projectje van 10 uurtjes.
Gewoon lekker een hele winter klussen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 138
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 358
220 x bedankt in 124 berichten
(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.
Dank voor de link,opent nieuwe deuren,beter gezegd..nog 'n hoop te leren
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.
Ik heb hiernaar zitten kijken bij de Mango, maar daar zul je het frame helemaal op moeten aanpassen. De eenzijdige ophanging kan niet zomaar omgedraaid worden, de swingarm is niet symmetrisch opgebouwd namelijk.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|