Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb de CCU 32mm, de M+ zijn 35mm, en die schuren nogal in de wielkasten, daar heb ik met de CCU's bijna geen last van. In mijn DF XL is 32 dus een goede maat, groter is niet handig.
Dat was idd een dingetje met vroege DF's. Met goed afstellen van de ophanging is 37mm er ook nog wel in te krijgen.

(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb vooral veel banden omdat ik veel maten wielen heb: 349, 406, 438, 451, 540 (541), 559, 622. Want ligfietsen zijn in meer opzichten dan de houding van de rijder afwijkend Smile
Haha, herkenbaar Big Grin Hier 305 (M5 CMPCT), 406 (velomobielen, Challenges, bakfiets en M5 CMPCT), 507 (24" van de tandem en de fiets van zoonlief), 559 (achterwiel van de SL&GT en de Challenge Focus), 584 (achterwiel van de DF), 590 (achterwiel van de bakfiets).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Aug-2022, 10:11 AM)Fietsbennie schreef: Voorop heb ik een Maxxis blijkbaar. Ik kan me volgens mij herinneren dat de fietsenmaker uit Vroomshoop deze greep en het had over een BMX band. 
https://i.postimg.cc/zBQJ9s0D/IMG-202208...14-095.jpg
Je weet toch wel zeker dat die kras in het remvlak precies dat is, hè? En niet iets spannends als een scheur verbergt?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(18-Aug-2022, 12:38 PM)Bacchus schreef:
(18-Aug-2022, 10:11 AM)Fietsbennie schreef: Voorop heb ik een Maxxis blijkbaar. Ik kan me volgens mij herinneren dat de fietsenmaker uit Vroomshoop deze greep en het had over een BMX band. 
https://i.postimg.cc/zBQJ9s0D/IMG-202208...14-095.jpg
Je weet toch wel zeker dat die kras in het remvlak precies dat is, hè? En niet iets spannends als een scheur verbergt?

Gunst wat een scherp oog. Ik zal het de fietsenmaker laten nakijken, hij gaat er toch heen om te laten richten.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb ook een Maxxis band op mijn M5 (nou ja, Speedliner) zitten. 37-451. Als die niet maximaal is opgepompt (4,5 bar) dan voelt het nogal dweilerig bij bochten.
Waarschijnlijk zal een smallere/lagere band hier minder last van hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle
(18-Aug-2022, 01:40 PM)Frutsel schreef: Ik heb ook een Maxxis band op mijn M5 (nou ja, Speedliner) zitten. 37-451. Als die niet maximaal is opgepompt (4,5 bar) dan voelt het nogal dweilerig bij bochten.
Waarschijnlijk zal een smallere/lagere band hier minder last van hebben.
Dat heb je vaak met iets bredere banden die wel soepel zijn. M'n Milan stuurt ook als een dweil als de voorbanden zacht zijn (3~4 bar). Vanaf 6 bar gaat het heerlijk. Die zijn overigens 38-406.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb de CCU 32mm, de M+ zijn 35mm, en die schuren nogal in de wielkasten, daar heb ik met de CCU's bijna geen last van. In mijn DF XL is 32 dus een goede maat, groter is niet handig.

Ik heb vooral veel banden omdat ik veel maten wielen heb: 349, 406, 438, 451, 540 (541), 559, 622. Want ligfietsen zijn in meer opzichten dan de houding van de rijder afwijkend Smile

Ik ben dus niet de enige banden verzamelaar die nog steeds niet een fijnste band heeft gevonden.
Vandaar dat dit item dan ook zeer populair is onder de velomobiel rijders.

Zijn hier meer velomob rijders die al wat km's op CCU 32mm hebben gereden?
Stuiter je daarmee niet van de weg af?
Hoe lekbestendig zijn deze banden?
Welk type BuBa ligt er dan op het achterwiel?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik rijd nu sinds kort op de CCU32. Ik heb ze op 7 Bar staan, het maximum.
 
Ze zijn comforabeler dan de CCS28. Deze stonden op 6 Bar, is ook het maximum.

Achter heb ik een Conti GrandPrix 28-559. Deze staat op 8 Bar, is ook het maximum.

Ik houd van stuiteren  Big Grin Al mijn ligfietsen zijn ongeveerd. Ook de roeifiets.


Lekbestendigheid moet ik nog ontdekken, maar volgens @Hoekie zijn ze dat wel.


Ik ga nu met MooiTwente fietsen. Kan ik de komende 140km checken of ze lekbestendig zijn  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw , 365cycle
(20-Aug-2022, 07:46 AM)Wim -de roetsende schreef: Lekbestendigheid moet ik nog ontdekken, maar volgens @Hoekie zijn ze dat wel.

Niet alleen volgens mij.
Uit het topic op velomobilforum.de

Continental Contact Urban in 406 | Seite 36 | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)

Sturmvogel #714

Mein Fazit LEL 2022:
gestartet mit CCU, die mit 2000km noch neu aussahen.
gefinished mit denselben CCU, die nach 3.500km immer noch sehr sehr gut aussehen.
6 Reservereifen ( je2 an Bord und in den beiden Drop bags) happily wieder mit nach Hause gebracht.

Weiter meine Top Empfehlung.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb nu bijna 500km met de CCU32 gereden.

Ze zijn echt wat comfortabler dan de CCS28.
Ze bollen duidelijk beter.
In bochten voelt de Milan nog zekerder. Ik heb het gevoel dat ik harder door de bochten kan.
De snelheid ligt nu iets hoger. Scheelt bij mij 1 á 2 km/u.
De Milan staat een fractie hoger. Een drempel die ik anders net raakte, raak ik nu niet meer.



Oh ja, het grote nadeel. 
De draaicirkel is duidelijk groter geworden, maar dat wist ik van tevoren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
(26-Aug-2022, 08:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb nu bijna 500km met de CCU32 gereden.

Ze zijn echt wat comfortabler dan de CCS28.
Ze bollen duidelijk beter.
In bochten voelt de Milan nog zekerder. Ik heb het gevoel dat ik harder door de bochten kan.
De snelheid ligt nu iets hoger. Scheelt bij mij 1 á 2 km/u.
De Milan staat een fractie hoger. Een drempel die ik anders net raakte, raak ik nu niet meer.



Oh ja, het grote nadeel. 
De draaicirkel is duidelijk groter geworden, maar dat wist ik van tevoren.

Heh, bij mij werd mijn draaicirkel juist een stuk kleiner toen ik CCU 32-406 eronder zette. Maar ja, ik had er dan eerst ook M+ 35-406 onder liggen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(26-Aug-2022, 10:17 AM)Frutsel schreef: Heh, bij mij werd mijn draaicirkel juist een stuk kleiner toen ik CCU 32-406 eronder zette. Maar ja, ik had er dan eerst ook M+ 35-406 onder liggen
Duh Big Grin Er staat hier nu een doos vol frisches gummi in de woonkamer. 4x CCU 32-406 en een stapeltje SV6A biba's. 
En hoewel ik even flink moest vechten met de Contact Speed op de DF... rijd ik er toch nog even op door. Wissel volgend weekend ff de voorbanden van de SL om; dan kan m'n vriendin op CCU's gaan rijden. CCU met Schwalbe ExtraLights loopt lekker licht (ze heeft veel minder vermogen dan ik, dus rolweerstand minimaliseren loont), en dan kan ze ze zelf ook wisselen bij een lek. De andere CCU's blijven dan nog even in de doos tot m'n nieuwe fiets er is   Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Waar heb jij de CCU's besteld?

Ik bij Bike24 voor €20,33 excl. verzendkosten per stuk.

Maar ik had een grotere bestelling dus de verzendkosten per band vielen mee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ehh... even geen idee meer. Bestelde wel de laatste voorraad, voor 19,nogiets
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb afgelopen week een 42-406 CCU om het achterwiel gelegd ipv de 32mm versie. Wederom een stuk meer comfort, maar ik vermoed dat de band ook nog een beetje ingereden moet worden om soepel te rollen. Het voelde allemaal een stukje stroperiger aan.

De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant... Vraag me serieus af hoe dat kan, of het echt van die 1-2 stoeprandjes is geweest, of dat de band fragieler is dan ik dacht? De prijs is er ook wel naar, deze heb ik voor een tientje per stuk besteld.

Enfin, mochten ze het begeven dan heb ik nog genoeg 32mm CCU om op terug te vallen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
De laatste keer, januari, heb ik ze bij https://www.bike-components.de/en/Contin...reflective besteld.
Waren toen 18.29 voor de 32-406. Plus 5.95 verzendkosten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(26-Aug-2022, 02:15 PM)ThijsR schreef: De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant... Vraag me serieus af hoe dat kan, of het echt van die 1-2 stoeprandjes is geweest, of dat de band fragieler is dan ik dacht?
Ik kan me zo voorstellen dat als je met een velomobiel enthousiast de bocht omgaat, je een beetje naast het loopvlak rijdt, zeker met een brede of soepele band. Daar is een band waarschijnlijk ineens heel veel dunner want hij is ontworpen op op een eensporige fiets, waar de band ook in de bocht ongeveer met het loopvlak op de weg ligt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(26-Aug-2022, 02:15 PM)ThijsR schreef: De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant...

Wat bedoel je met zijkant? Van het loopvlak of de wang?
Antwoord }
Bedankt door:
Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...

Wellicht schuurt er iets aan in de wielkasten bij scherpe bochten?
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
(29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...

Ik rij nu ongeveer 1000 km op Kojak vouwbanden en ik schuur bijna dagelijks bij een scherpe bocht in de wielkasten van de Quest. Ik kijk elke keer met banden oppompen en heb nog geen slijtage sporen op de wangen gevonden. Loopvlak ziet er ook als nieuw uit, behalve een klein gaatje waar waarschijnlijk een steentje deels naar binnen is gegaan.

Ik zou inderdaad kijken of je op de plaats van de schuur rand iets scherps hebt in de wiel kast.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa , ThijsR
(29-Aug-2022, 08:47 PM)Hoekie schreef:
(29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...

Wellicht schuurt er iets aan in de wielkasten bij scherpe bochten?

Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Aug-2022, 12:23 PM)ThijsR schreef: Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten Smile 
Aan de bovenkant of écht alleen aan de zijkant? >> Hoe ver veert de boel in aan de buitenkant van de bocht?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Nu weet ik dat dit topic wat meer velomobiel-georiënteerd is maar ik wil toch wel even mijn revelatie van vandaag delen: Met een half barretje (5,5 -> 5,0) minder in mijn 622-25 Durano+ met butyl biba's vloog ik vanmorgen heerlijk over de klinkers: belangrijk sneller/lichter en veel comfortabeler/minder gestuiter. Op strak asfalt te weinig trager/zwaarder om het te merken.

(+/- 15 kg fiets, 5-10 kg bagage en 70 kg mensenvlees)
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , ThijsR
(30-Aug-2022, 12:50 PM)365cycle schreef:
(30-Aug-2022, 12:23 PM)ThijsR schreef: Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten Smile 
Aan de bovenkant of écht alleen aan de zijkant? >> Hoe ver veert de boel in aan de buitenkant van de bocht?

Nee écht de zijkant-zijkant. Ik heb niet heel goed aan de binnenzijde gekeken maar volgens mij zag ik daar ook wel iets - al verbaasde ik me daar minder over inderdaad omdat dat ook door wielkasten en stuurgedrag kan komen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
[Afbeelding: contact-urban.jpg]

Continental Contact Urban in 32-406: Op naar een eerlijk oordeel van m'n lieftallige vriendinnetje Big Grin
Ik heb ze net ff gemonteerd, en in vergelijking met de Contact Speed gaat dat zo ongeveer met m'n handen op m'n rug. Ze zijn véél minder stug.

Op dit moment zit er linksvoor een Foss 28-38mm binnenband. Dit is er één uit de serie waar ik zoveel gedoe mee had... in mijn Maxxis 38mm banden. Zou 38 als maximum misschien toch te optimistisch zijn van Foss? >> In haar 28mm banden bleven ze echter niet alleen langer goed, maar ook langer op druk. Ben benieuwd wat er met 32mm gebeurt.
Rechtsvoor was de binnenband ook nog goed, dat is een Schwalbe SV6C (die binnenbanden heeft ze dus ook als reserve). 

Ik heb zelf inmiddels geen ultralights/latex meer onder de DF; die staat op gewone SV6 met Conti Contact Speed. Maar als er iets is wat m'n vriendin niet kan gebruiken is het rolweerstand.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie
Bij controle waren de voorbanden toch al wat ver

[Afbeelding: 32-406-canvas.jpg]

Ik heb reserve. En als nieuwe reserve heb ik nieuwe besteld. Wederom bij Continental Contact Urban 20" Wired Tyre - bike-components
En zie, verzendkosten zijn blijkbaar geen 5.95 meer, maar 3.95.

Hoeveel KM ik er mee gedaan heb weet ik niet, maar heb er in ieder geval geen lekke band mee gehad.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers , Bacchus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM