Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb de CCU 32mm, de M+ zijn 35mm, en die schuren nogal in de wielkasten, daar heb ik met de CCU's bijna geen last van. In mijn DF XL is 32 dus een goede maat, groter is niet handig. Dat was idd een dingetje met vroege DF's. Met goed afstellen van de ophanging is 37mm er ook nog wel in te krijgen.
(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb vooral veel banden omdat ik veel maten wielen heb: 349, 406, 438, 451, 540 (541), 559, 622. Want ligfietsen zijn in meer opzichten dan de houding van de rijder afwijkend Haha, herkenbaar Hier 305 (M5 CMPCT), 406 (velomobielen, Challenges, bakfiets en M5 CMPCT), 507 (24" van de tandem en de fiets van zoonlief), 559 (achterwiel van de SL> en de Challenge Focus), 584 (achterwiel van de DF), 590 (achterwiel van de bakfiets).
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
18-Aug-2022, 12:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Aug-2022, 12:38 PM door Bacchus.)
(18-Aug-2022, 10:11 AM)Fietsbennie schreef: Voorop heb ik een Maxxis blijkbaar. Ik kan me volgens mij herinneren dat de fietsenmaker uit Vroomshoop deze greep en het had over een BMX band.
https://i.postimg.cc/zBQJ9s0D/IMG-202208...14-095.jpg Je weet toch wel zeker dat die kras in het remvlak precies dat is, hè? En niet iets spannends als een scheur verbergt?
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2080
1967 x bedankt in 767 berichten
(18-Aug-2022, 12:38 PM)Bacchus schreef: (18-Aug-2022, 10:11 AM)Fietsbennie schreef: Voorop heb ik een Maxxis blijkbaar. Ik kan me volgens mij herinneren dat de fietsenmaker uit Vroomshoop deze greep en het had over een BMX band.
https://i.postimg.cc/zBQJ9s0D/IMG-202208...14-095.jpg Je weet toch wel zeker dat die kras in het remvlak precies dat is, hè? En niet iets spannends als een scheur verbergt?
Gunst wat een scherp oog. Ik zal het de fietsenmaker laten nakijken, hij gaat er toch heen om te laten richten.
Berichten: 1.471
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 670
2432 x bedankt in 1132 berichten
Ik heb ook een Maxxis band op mijn M5 (nou ja, Speedliner) zitten. 37-451. Als die niet maximaal is opgepompt (4,5 bar) dan voelt het nogal dweilerig bij bochten.
Waarschijnlijk zal een smallere/lagere band hier minder last van hebben.
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
(18-Aug-2022, 01:40 PM)Frutsel schreef: Ik heb ook een Maxxis band op mijn M5 (nou ja, Speedliner) zitten. 37-451. Als die niet maximaal is opgepompt (4,5 bar) dan voelt het nogal dweilerig bij bochten.
Waarschijnlijk zal een smallere/lagere band hier minder last van hebben. Dat heb je vaak met iets bredere banden die wel soepel zijn. M'n Milan stuurt ook als een dweil als de voorbanden zacht zijn (3~4 bar). Vanaf 6 bar gaat het heerlijk. Die zijn overigens 38-406.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
20-Aug-2022, 06:46 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2022, 06:52 AM door GerDilven.)
(18-Aug-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik heb de CCU 32mm, de M+ zijn 35mm, en die schuren nogal in de wielkasten, daar heb ik met de CCU's bijna geen last van. In mijn DF XL is 32 dus een goede maat, groter is niet handig.
Ik heb vooral veel banden omdat ik veel maten wielen heb: 349, 406, 438, 451, 540 (541), 559, 622. Want ligfietsen zijn in meer opzichten dan de houding van de rijder afwijkend
Ik ben dus niet de enige banden verzamelaar die nog steeds niet een fijnste band heeft gevonden.
Vandaar dat dit item dan ook zeer populair is onder de velomobiel rijders.
Zijn hier meer velomob rijders die al wat km's op CCU 32mm hebben gereden?
Stuiter je daarmee niet van de weg af?
Hoe lekbestendig zijn deze banden?
Welk type BuBa ligt er dan op het achterwiel?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
20-Aug-2022, 07:46 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2022, 08:00 AM door Wim -de roetsende.)
Ik rijd nu sinds kort op de CCU32. Ik heb ze op 7 Bar staan, het maximum.
Ze zijn comforabeler dan de CCS28. Deze stonden op 6 Bar, is ook het maximum.
Achter heb ik een Conti GrandPrix 28-559. Deze staat op 8 Bar, is ook het maximum.
Ik houd van stuiteren Al mijn ligfietsen zijn ongeveerd. Ook de roeifiets.
Lekbestendigheid moet ik nog ontdekken, maar volgens @Hoekie zijn ze dat wel.
Ik ga nu met MooiTwente fietsen. Kan ik de komende 140km checken of ze lekbestendig zijn
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
20-Aug-2022, 01:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2022, 01:21 PM door Hoekie.)
(20-Aug-2022, 07:46 AM)Wim -de roetsende schreef: Lekbestendigheid moet ik nog ontdekken, maar volgens @Hoekie zijn ze dat wel.
Niet alleen volgens mij.
Uit het topic op velomobilforum.de
Continental Contact Urban in 406 | Seite 36 | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Sturmvogel #714
Mein Fazit LEL 2022:
gestartet mit CCU, die mit 2000km noch neu aussahen.
gefinished mit denselben CCU, die nach 3.500km immer noch sehr sehr gut aussehen.
6 Reservereifen ( je2 an Bord und in den beiden Drop bags) happily wieder mit nach Hause gebracht.
Weiter meine Top Empfehlung.
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
26-Aug-2022, 08:38 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Aug-2022, 08:39 AM door Wim -de roetsende.)
Ik heb nu bijna 500km met de CCU32 gereden.
Ze zijn echt wat comfortabler dan de CCS28.
Ze bollen duidelijk beter.
In bochten voelt de Milan nog zekerder. Ik heb het gevoel dat ik harder door de bochten kan.
De snelheid ligt nu iets hoger. Scheelt bij mij 1 á 2 km/u.
De Milan staat een fractie hoger. Een drempel die ik anders net raakte, raak ik nu niet meer.
Oh ja, het grote nadeel.
De draaicirkel is duidelijk groter geworden, maar dat wist ik van tevoren.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.471
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 670
2432 x bedankt in 1132 berichten
(26-Aug-2022, 08:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb nu bijna 500km met de CCU32 gereden.
Ze zijn echt wat comfortabler dan de CCS28.
Ze bollen duidelijk beter.
In bochten voelt de Milan nog zekerder. Ik heb het gevoel dat ik harder door de bochten kan.
De snelheid ligt nu iets hoger. Scheelt bij mij 1 á 2 km/u.
De Milan staat een fractie hoger. Een drempel die ik anders net raakte, raak ik nu niet meer.
Oh ja, het grote nadeel.
De draaicirkel is duidelijk groter geworden, maar dat wist ik van tevoren.
Heh, bij mij werd mijn draaicirkel juist een stuk kleiner toen ik CCU 32-406 eronder zette. Maar ja, ik had er dan eerst ook M+ 35-406 onder liggen
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
(26-Aug-2022, 10:17 AM)Frutsel schreef: Heh, bij mij werd mijn draaicirkel juist een stuk kleiner toen ik CCU 32-406 eronder zette. Maar ja, ik had er dan eerst ook M+ 35-406 onder liggen Duh Er staat hier nu een doos vol frisches gummi in de woonkamer. 4x CCU 32-406 en een stapeltje SV6A biba's.
En hoewel ik even flink moest vechten met de Contact Speed op de DF... rijd ik er toch nog even op door. Wissel volgend weekend ff de voorbanden van de SL om; dan kan m'n vriendin op CCU's gaan rijden. CCU met Schwalbe ExtraLights loopt lekker licht (ze heeft veel minder vermogen dan ik, dus rolweerstand minimaliseren loont), en dan kan ze ze zelf ook wisselen bij een lek. De andere CCU's blijven dan nog even in de doos tot m'n nieuwe fiets er is
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
26-Aug-2022, 12:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Aug-2022, 12:25 PM door Wim -de roetsende.)
Waar heb jij de CCU's besteld?
Ik bij Bike24 voor €20,33 excl. verzendkosten per stuk.
Maar ik had een grotere bestelling dus de verzendkosten per band vielen mee.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
Ehh... even geen idee meer. Bestelde wel de laatste voorraad, voor 19,nogiets
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Ik heb afgelopen week een 42-406 CCU om het achterwiel gelegd ipv de 32mm versie. Wederom een stuk meer comfort, maar ik vermoed dat de band ook nog een beetje ingereden moet worden om soepel te rollen. Het voelde allemaal een stukje stroperiger aan.
De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant... Vraag me serieus af hoe dat kan, of het echt van die 1-2 stoeprandjes is geweest, of dat de band fragieler is dan ik dacht? De prijs is er ook wel naar, deze heb ik voor een tientje per stuk besteld.
Enfin, mochten ze het begeven dan heb ik nog genoeg 32mm CCU om op terug te vallen.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
26-Aug-2022, 02:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Aug-2022, 02:41 PM door Hoekie.)
De laatste keer, januari, heb ik ze bij https://www.bike-components.de/en/Contin...reflective besteld.
Waren toen 18.29 voor de 32-406. Plus 5.95 verzendkosten.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(26-Aug-2022, 02:15 PM)ThijsR schreef: De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant... Vraag me serieus af hoe dat kan, of het echt van die 1-2 stoeprandjes is geweest, of dat de band fragieler is dan ik dacht? Ik kan me zo voorstellen dat als je met een velomobiel enthousiast de bocht omgaat, je een beetje naast het loopvlak rijdt, zeker met een brede of soepele band. Daar is een band waarschijnlijk ineens heel veel dunner want hij is ontworpen op op een eensporige fiets, waar de band ook in de bocht ongeveer met het loopvlak op de weg ligt.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
(26-Aug-2022, 02:15 PM)ThijsR schreef: De Kojaks aan de voorkant beginnen canvas te laten zien aan de zijkant...
Wat bedoel je met zijkant? Van het loopvlak of de wang?
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
(29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...
Wellicht schuurt er iets aan in de wielkasten bij scherpe bochten?
Berichten: 1.953
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29258
2855 x bedankt in 1271 berichten
(29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...
Ik rij nu ongeveer 1000 km op Kojak vouwbanden en ik schuur bijna dagelijks bij een scherpe bocht in de wielkasten van de Quest. Ik kijk elke keer met banden oppompen en heb nog geen slijtage sporen op de wangen gevonden. Loopvlak ziet er ook als nieuw uit, behalve een klein gaatje waar waarschijnlijk een steentje deels naar binnen is gegaan.
Ik zou inderdaad kijken of je op de plaats van de schuur rand iets scherps hebt in de wiel kast.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
(29-Aug-2022, 08:47 PM)Hoekie schreef: (29-Aug-2022, 12:28 PM)ThijsR schreef: Echt op de wang, dus eerder op een plek waar ik mogelijk langs een randje heb geschuurd een keer, maar naar mijn weten heb ik dat nog nooit met enige snelheid gedaan...
Wellicht schuurt er iets aan in de wielkasten bij scherpe bochten?
Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
(30-Aug-2022, 12:23 PM)ThijsR schreef: Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten Aan de bovenkant of écht alleen aan de zijkant? >> Hoe ver veert de boel in aan de buitenkant van de bocht?
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
30-Aug-2022, 12:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Aug-2022, 12:58 PM door Bacchus.)
Nu weet ik dat dit topic wat meer velomobiel-georiënteerd is maar ik wil toch wel even mijn revelatie van vandaag delen: Met een half barretje (5,5 -> 5,0) minder in mijn 622-25 Durano+ met butyl biba's vloog ik vanmorgen heerlijk over de klinkers: belangrijk sneller/lichter en veel comfortabeler/minder gestuiter. Op strak asfalt te weinig trager/zwaarder om het te merken.
(+/- 15 kg fiets, 5-10 kg bagage en 70 kg mensenvlees)
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
(30-Aug-2022, 12:50 PM)365cycle schreef: (30-Aug-2022, 12:23 PM)ThijsR schreef: Dat zou je denken, maar het is aan de buitenkant en ik heb open wielkasten Aan de bovenkant of écht alleen aan de zijkant? >> Hoe ver veert de boel in aan de buitenkant van de bocht?
Nee écht de zijkant-zijkant. Ik heb niet heel goed aan de binnenzijde gekeken maar volgens mij zag ik daar ook wel iets - al verbaasde ik me daar minder over inderdaad omdat dat ook door wielkasten en stuurgedrag kan komen.
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
02-Sep-2022, 12:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Sep-2022, 12:46 PM door 365cycle.)
Continental Contact Urban in 32-406: Op naar een eerlijk oordeel van m'n lieftallige vriendinnetje
Ik heb ze net ff gemonteerd, en in vergelijking met de Contact Speed gaat dat zo ongeveer met m'n handen op m'n rug. Ze zijn véél minder stug.
Op dit moment zit er linksvoor een Foss 28-38mm binnenband. Dit is er één uit de serie waar ik zoveel gedoe mee had... in mijn Maxxis 38mm banden. Zou 38 als maximum misschien toch te optimistisch zijn van Foss? >> In haar 28mm banden bleven ze echter niet alleen langer goed, maar ook langer op druk. Ben benieuwd wat er met 32mm gebeurt.
Rechtsvoor was de binnenband ook nog goed, dat is een Schwalbe SV6C (die binnenbanden heeft ze dus ook als reserve).
Ik heb zelf inmiddels geen ultralights/latex meer onder de DF; die staat op gewone SV6 met Conti Contact Speed. Maar als er iets is wat m'n vriendin niet kan gebruiken is het rolweerstand.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
03-Sep-2022, 10:50 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Sep-2022, 12:15 PM door Hoekie.)
Bij controle waren de voorbanden toch al wat ver
Ik heb reserve. En als nieuwe reserve heb ik nieuwe besteld. Wederom bij Continental Contact Urban 20" Wired Tyre - bike-components
En zie, verzendkosten zijn blijkbaar geen 5.95 meer, maar 3.95.
Hoeveel KM ik er mee gedaan heb weet ik niet, maar heb er in ieder geval geen lekke band mee gehad.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|