Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
12-Jun-2023, 10:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Jun-2023, 10:14 AM door gideon.)
Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(12-Jun-2023, 10:13 AM)gideon schreef: Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering. Het valt mij op aan mijn Hurri dat de achtervering wat, een periode of twee, nadeint. Herken je dat? Misschien ook aan iemand anders: Is dat een teken van een rotte (lekke) demper?
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
Ik heb geen Hurri meer, maar m'n Focus deint in ieder geval niet.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
(12-Jun-2023, 02:17 PM)Bacchus schreef: (12-Jun-2023, 10:13 AM)gideon schreef: Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering. Het valt mij op aan mijn Hurri dat de achtervering wat, een periode of twee, nadeint. Herken je dat? Misschien ook aan iemand anders: Is dat een teken van een rotte (lekke) demper?
Als het goed is kan je de veer, als het een stalen veer is, aan- of losdraaien om het strakker of losser te zetten. Bij mij staat de veer vrij strak, dus die stuitert niet na. Misschien is de moer die je moet aandraaien wat losgegaan door gestuiter op de keitjes?
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
12-Jun-2023, 05:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Jun-2023, 05:45 PM door gideon.)
Deinen is mij niet opgevallen. Mijn achtervering is een DNM 650 en heb ik bijna op zijn hardst staan. Wel leuk om de Hurri met wat snelheid over een verkeersdrempel te sturen, ik heb dan het gevoel in een DS te rijden
Mijn voorvering doet het vanmiddag al beter en slaat niet meer door.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
12-Jun-2023, 06:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Jun-2023, 06:27 PM door 365cycle.)
Leuk vergelijk, maar ook een DS deint ook niet heftig na. Dat zou 'm juist oncomfortabel maken.
Ze strijken de boel glad, maar da's wat anders. Ik ga in de verdediging m.b.t. hydropneumatische vering, omdat het voor dagelijks bruikbaar weggedrag helaas het beste op de markt was. Zeker doorontwikkeld; het voorbeeldige weggedrag van een Xantia Activa had een behoorlijke lading ongelukken kunnen voorkomen. Die auto's komen qua weggedrag zelfs meer dan 25 jaar nadat ze op de markt kwamen nog prima mee met veel auto's die nu verkocht worden. Niet alleen zoals ze waren toen ze nieuw waren, ook een goed onderhouden Xantia Activa kan dat nu nog. Ze hebben namelijk weinig last van ellende als inzakkende/brekende veren, gare en/of lekkende schokdempers etcetera.
Kon even geen filmpje vinden van de DS onder deze omstandigheden, maar de CX heeft een vergelijkbaar onderstel:
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
Ja dat filmpje ken ik, ik heb ook eens een dag (zelf) mogen rijden in een ds…… dat was gaaf ?
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(12-Jun-2023, 07:08 PM)gideon schreef: Ja dat filmpje ken ik, ik heb ook eens een dag (zelf) mogen rijden in een ds…… dat was gaaf ? Ja, ze zijn supergaaf! Een vriend heeft zijn DS om laten bouwen naar volledig elektrisch. Is niet Tesla-snel (net geen 100 kw geloof ik, op 1400 kg), maar wel héél gaaf. Zonder pruttelende viercilinder is het ineens weer een heel modern vervoermiddel, draagt echt bij aan de vliegend tapijt ervaring.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
...ik gisteravond bij een fietstocht werd ingehaald door een enthousiaste wielrenner. Ik vind het vaak leuk dan aan te haken en ze een beetje op te jagen. Dat lukte goed bij deze wielrenner, want hij stond geregeld op de trappers om maar extra vaart te kunnen maken. Hij kon mij niet afschudden, natuurlijk. Had ik gewild, dan kon ik hem wel weer inhalen (maar ik vond dit wel leuk zo). Bij het stoplicht na een paar kilometer was hij volgens mij wel op. Dat verwachtte ik al, want een wielrenner die vaart moet houden door telkens te gaan staan is feitelijk al opgebrand.
Berichten: 2.681
Topics: 92
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2820
3154 x bedankt in 2190 berichten
… ik bevestiging kreeg dat de gespotte VM op de website Velomobileworld voor mij bestemd is ? echter nog niet definitief over de opties gehad.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
Ik ben blij omdat ik met de open ligger naar het werk ben gegaan, dat is bij deze temperaturen beter te doen. Ik ben ook erg blij dat de heg bij de school terug gesnoeid is naar een acceptabele hoogte. Kan ik tenminste weer zien of er iemand achter rijdt.
Ik heb een stel korte cranks gekocht 155mm. Op de highracer gezet omdat die een stuk vriendelijker is om aan te werken. Dat rijdt toch wel anders, heb het idee dat ik iets vlotter rond draai, meer toeren maak. Wegrijden in een dikke versnelling en bult op in een zware versnelling is wel wat moeizamer heb ik het idee. Toch denk ik met zo'n 50 km ervaring wel dat ik eraan kan wennen. De spieren zijn er nog niet over uit, die zijn nog aan het wennen. Ben voorlopig wel blij met de tussenuitslag.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2078
7416 x bedankt in 3649 berichten
Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 852
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 432
1625 x bedankt in 791 berichten
(14-Jun-2023, 06:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.
En dankjewel Wim En ik maar denken dat mijn conditie zich verbeterd had
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Berichten: 1.935
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2871 x bedankt in 1581 berichten
(14-Jun-2023, 06:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.
Dat idee kreeg ik ook, dat met deze hogere temperatuur er soms wat km'ertjes bijkomen op de snelheidsmeter. Jij bevestigt dat een beetje en op zich ook wel logisch: de luchtdichtheid neemt af bij hogere temperaturen dus dat is wat minder weerstand om daar doorheen te komen.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
14-Jun-2023, 04:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jun-2023, 04:40 PM door Lopopodium.)
Ik heb een tocht van 191 kilometer erop heb zitten. Het was 25 graden, maar eigenlijk voelde het wat warmer. Maar niet te warm, gelukkig. Wel had ik niet veel over van de zes liter water dat ik mee had genomen. En moest ook mijn noodrantsoen aanbreken dat ik altijd bij me heb, omdat ik het gevoel had dat ik toch wat meer moest eten. De noodrantsoen is zo'n suikerrijke reep met nootjes en gepofte rijst enzo. Die was toch over de datum ondertussen, dus kan ik nu vervangen met eentje die weer jaren mee kan.
Berichten: 340
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 120
597 x bedankt in 305 berichten
Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren. Dat schijnt een soort magische grens te zijn....
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(14-Jun-2023, 03:06 PM)Bacchus schreef: De rijders met vermogenmeter kunnen vast bevestigen dat de mens met "lekker" weer ook beter presteert. En daarbij, waarschijnlijk fiets je ook meer als het aardig weer is, dus zul je ook echt wel sterker zijn Klopt. Het verschil in vermogen met racekap is in een goed ventilerende fiets ook merkbaar. Net wat minder koud, dus loopt je lijf wat lekkerder.
Wordt het dan te warm, dan stijgt je hartslag weer extreem snel en komt er midner vermogen uit.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2078
7416 x bedankt in 3649 berichten
(14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren. Dat schijnt een soort magische grens te zijn....
Nee hoor, dat is 10.000km
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 340
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 120
597 x bedankt in 305 berichten
(14-Jun-2023, 08:56 PM)Wim -de roetsende schreef: (14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren. Dat schijnt een soort magische grens te zijn....
Nee hoor, dat is 10.000km Maar heb ook al ongeveer 50.000 km op een Nazca Fuego ervaring, telt toch ook mee, niet?
Berichten: 30
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 10
63 x bedankt in 30 berichten
14-Jun-2023, 10:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jun-2023, 10:03 PM door TheodeG.)
Omdat ik mijn eerste kilometer met meer dan 50kmh heb gereden in de QV ...
Groeten, Theo
- - ‐ - - - - - - - - - - - - -
Challenge Cirrus, Flevo Alleweder A2, Challenge Hurricane, Nazca Gaucho >>> Velomobiel.nl Quatrevelo
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2078
7416 x bedankt in 3649 berichten
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.935
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2871 x bedankt in 1581 berichten
ik er vandaag alweer 72km op heb zitten op de Thys en dat is al de 4e keer ofzo afgelopen week. Ik word nog eens een jonge God!
Berichten: 340
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 120
597 x bedankt in 305 berichten
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
bij dergelijke quote’s raak ik de “draad” kwijt
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(15-Jun-2023, 11:15 AM)gideon schreef: bij dergelijke quote’s raak ik de “draad” kwijt
Gewoon van onder naar boven lezen
|
Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Zout
|
De winter komt er we...Boyd Maduro — 09:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM |
KIWA track en trace systeem
|
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM |
De Waterlandse Liggers
|
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM |
Hase pino verbouwing
|
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM |
KIWA track en trace systeem
|
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM |
|