Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vandaag, iets voor 15.30 uur, in Etersheim richting Oosthuizen, een Hase tandem.

[Afbeelding: IMG-0888.jpg]

We hebben elkaar gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Woensdag, ergens aan het begin van de middag  was met de Maxi op weg op het fietspad tussen Midlum en Wijnaldum, toen ik een ligfietser op een lowracer tegenkwam. We hebben gegroet.

Daarna fietste ik langs de kerk van Wijnaldum, Buorren, Foarryp, het fietspad de Miedleane naar Herbaijum. Toen over het schelpenpaadje naar het Paradyske. en vervolgens richting de Rijksweg waar ik dezelfde ligger tegenkwam. Hij kwam van Harlingen.  Ik draaide het fietspad langs de Rijksweg  op en hij fietste voor mij uit, maar de afstand werd niet echt groter. Toen door het haaseffect kwam ik snel dichterbij. Ik had niet echt het gevoel dat ik super hard aan het fietsen was en dat gevoel gaf hij mij wel. Hij ging met zijn hoofd heen en weer en zwabberde ook wat met zijn fiets. Een lowracer hoort toch duidelijk sneller te zijn dan een Sinner Demon? Mijn snleheid was ongeveer 26 km per uur. Hij reed 24. Met een Lowracer moet 30 gemakkelijk te doen zijn.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Fietsbennie
(08-Sep-2023, 09:12 AM)Roepers schreef: Een lowracer hoort toch duidelijk sneller te zijn dan een Sinner Demon? Mijn snleheid was ongeveer 26 km per uur. Hij reed 24. Met een Lowracer moet 30 gemakkelijk te doen zijn.


Zowel de Demon als een lowracer gaan even snel. Namelijk 0 km/h. Pas als je er een fietser opzet kan er verschil ontstaan en het is de combinatie die de snelheid maakt. Er zijn zoveel factoren die de snelheid uitmaken. Een beginnend ligfietser haalt meestal nog niet het onderste uit de kan. Maar ook mijn snelheid is wel wat lager as ik er 200km op heb zitten. Met kneiterharde banden op kinderkopjes heb je ook al een nadeel t.o.v. wat bredere en minder hard opgepompte banden. Afijn teveel om op te noemen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
Het zwabberen en slingeren kan een indicatie zijn dat het een beginnende fietser was, of eentje die heel erg moe was. Het kan ook nog zijn dat er iets mis was met zijn fiets, aanlopende rem, kapotte wielen, half opgepompte bandjes. Of de man met de hamer tegen gekomen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Jeroen wat is het verschil tussen heel erg moe zijn en de man met de hamer tegen zijn gekomen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Sep-2023, 12:10 PM)Hardloper schreef: Jeroen wat is het verschil tussen heel erg moe zijn en de man met de hamer tegen zijn gekomen?

Het feit dat je de vraag stelt geeft aan dat je de man met de hamer nog niet tegengekomen bent.
Antwoord }
Moe zijn is vooral psychisch. De man met de hamer is een fysiek fenomeen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Is moe zijn psychisch, als je al 16 uur wakker bent op een dag?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zag net in een filmpje een velomobiel voorbij komen. https://www.dumpert.nl/?selectedId=100071194_600fbb88
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(08-Sep-2023, 01:16 PM)Frutsel schreef: Moe zijn is vooral psychisch. De man met de hamer is een fysiek fenomeen.

Sorry, 100% oneens met de eerste opmerking. De tweede is correct.

Bel maar eens een arts/specialist om te horen wat medicijnen kunnen doen met iemand qua vermoeidheid.
Is niets psychisch aan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op woensdag 6 september gespot in Witmarsum; een oranje hp scorpion tadpole met achterwielmotor. Daarna in Makkum een low racer.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(08-Sep-2023, 01:16 PM)Frutsel schreef: Moe zijn is vooral psychisch. De man met de hamer is een fysiek fenomeen.

Dat mijn lichaam geen melatonine aanmaakt is toch echt een fysiek fenomeen hoor :p
of wil je zeggen dat mijn rode haar (tekort aan Eumelanine) ook tussen mn oren zit? zou ik blond haar kunnen groeien als ik de juiste mindset aanneem? Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Sep-2023, 12:56 PM)datakneder schreef:
(08-Sep-2023, 12:10 PM)Hardloper schreef: Jeroen wat is het verschil tussen heel erg moe zijn en de man met de hamer tegen zijn gekomen?

Het feit dat je de vraag stelt geeft aan dat je de man met de hamer nog niet tegengekomen bent.

Big Grin

Eén keer was voor mij genoeg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik verwoordde het wat rottig, maar vermoeidheid ligt niet aan het gebrek aan energie (voeding) in de spieren. Ik kan moe genoeg zijn om in mijn velomobiel in slaap te vallen, maar dat betekent niet dat ik niet kan fietsen (als ik wakker kan blijven).
Als je daarentegen zoveel hebt gevraagd van je lichaam dat je spieren niet meer willen kan je nog zo wakker zijn, maar fietsen zit er niet meer in.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Roepers , Hoekie , Willeke_IGKT
Vermoeidheid heeft zeker een sterke psychische component. Ik heb nogal eens meegemaakt dat ik vermoeid was na een lange fietstocht en toen ik het dorp waar ik woonde zag liggen, ging het ineens een stuk sneller. Het paard rook de stal.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Door de moeheid kan je soms ook gewoon heen fietsen. Dat heb ik wel eens. Een hongerklop, die ene flinke die ik had, was niet meer op te lossen. Dat is als een zak aardappelen naar huis proberen te fietsen terwijl je enorm verlangt naar enorm zoete dingen om naar binnen te proppen. Dat laatste deed ik ook eenmaal thuis na een lange 15 kilometer: een flinke lepel met chocoladepasta smaakte nog nooit zo goed.

Overigens, in een tocht van 152 kilometer zag ik vandaag 1 ligfietsers. Op de Van Brienenoordbrug in Rotterdam zag ik in mijn spiegel een velomobiel nabij sluipen. Op de klim hielden we gelijke tred en ik deed mijn best vooruit te blijven, in de (best gevaarlijke afdaling met een linke bocht) werd de afstand snel kleiner. Maar ik werd niet ingehaald, temeer ik linksaf sloeg naar IJsselmonde. De Velomobiel zoefte mij zo'n beetje in mijn afslaande bocht voorbij. Maar ik ben niet ingehaald, ha!
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , Willeke_IGKT , gideon
(08-Sep-2023, 12:56 PM)datakneder schreef:
(08-Sep-2023, 12:10 PM)Hardloper schreef: Jeroen wat is het verschil tussen heel erg moe zijn en de man met de hamer tegen zijn gekomen?

Het feit dat je de vraag stelt geeft aan dat je de man met de hamer nog niet tegengekomen bent.

De interval training van deze ochtend was gigantisch zwaar voor mij. Ook de derde officiële halve marathon vond ik best wel pittige (langzamer dan 1:45), pittiger dan de tweede hele onder de 4 uur. Ook bij afstanden tegen de 21km is het daarna even best wel herstellen. Maar ik nu zeggen ik ben de man met de hamer tegen gekomen. NEE. Ik heb de activiteit van een oud klasgenoot gezien voor zijn eerste halve marathon. Bij 18km ofzo ging hij naar rechts en route was links. Wat bleek, laatste stuk per ambulance afgevoerd zonder bewust zijn. Dat hem ook maximaal 10km lopen per keer. Echter heb ik maar 2x verder dan zo’n 23 a 24km gelopen. Eerste hele marathon en de tweede hele marathon. Scheelde zo’n 20 minuten eind tijd. Maar ik liep van te voren best wel vaak. Maar ik houd heel erg mijn hartslag bij. Dus man met de hamer blijft uit.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Vandaag rond 18:30 vlak voor de auto/fietsbrug van Zwolle naar Hattem een 2x 20" open ligger met onderstuur en vlaggetje.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Die man met de hamer slaat volgens mij toe, veroorzaakt door een combinatie van teveel van je spieren gevraagd te hebben en mogelijk ook te weinig energie erin gestopt.

Je hebt dan ineens moeite met simpele fysieke taken die je normaal prima kunt. Heb ooit es een erg lange dag gehad met te weinig eten. Toen nog naar huis vanuit Hoorn. Om 22.00uur op sluitingstijd nog net een frietje bij de mac van Lelystad, dat lag er nog. Ik moest nog naar Arnhem...

Bij het laatste bultje moest ik afstappen en duwen, ik kwam niet meer boven, het ging gewoon niet meer. Kemperbergerweg Arnhem, toch nog 34 meter hoogte verschil. ( heb ik net even nagekeken). Echt geen indrukwekkende klim hoor.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Vandaag (vrijdag 8-9) 2 “aangepaste” delta trikes en om even na 12 uur, tussen Bobeldijk en De Goorn, André Donkers op zijn tadpole trike, die ik herkende van zijn YouTube kanaal.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Amerikaanse wielrenner in Amsterdam is gefascineerd door een velomobiel, zo'n jaartje geleden: https://youtu.be/Dyr-KJy-xKo?t=1264
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag een medeligger op een van Raam gespot in Oslo. Niet gegroet want ik was lopend. Verder geen enkele andere ligfietser gezien in Noorwegen.
[Afbeelding: large.jpg]
Antwoord }
Vandaag een witte velomobiel met motto "carpe diem" (Quest?) gespot om 17:55 aan de Breedstraat in Weesp.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
In een tocht van 152 zag ik er vandaag twee. De eerste was een heer op een handfiets die samen met een racefietser fietste. Ik had een korte waterpauze niet ver van Nieuwe-Beijerland, en zij haalden mij in. Ik deed dat later halverwege richting Hellevoetsluis bij hen terug. Die handfiets ging nog aardig rap. Het duurde mij langer voordat ik hem had ingehaald dan ik vooraf dacht. Hij ging maar een paar kilometer per uur zachter dan ik.

De tweede was meer een schim voor mij. Toen ik onderaan de Calandbrug bij Rozenburg reed, zag ik (dacht ik) in de verte bij de stoplichten een heer op een donkere ligfiets oversteken die de bebouwde kom van Rozenburg in ging. Ik dacht, die zie ik vast nog wel bij de veerboot. Maar nee, bestemming was blijkbaar Rozenburg zelf? Meer kanten kan je ook nauwelijks op in Rozenburg...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Vandaag rond 16:30 op de burgemeester schneidersingel in Almelo: een meneer op een tadpole trike met vlaggetje en aanhangwagentje. Tijdens het inhalen gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
In een tocht van 175 kilometer van Valkenburg naar Tilburg, zag ik er weliswaar geen, maar had op de top van de Gulperberg wel een gesprek met een Engelsman die mij vertelde een trike te hebben in Engeland. Dus ik tel die maar mee...

Ik was nog niet eerder in Zuid-Limburg geweest met de fiets, en dacht, ik pak eens een bergje mee. Eerst de Cauberg en iets later de Gulperberg. De laatste begint met 18% stijging. Ik ken de Van Randwijckweg en Oude en Nieuwe Holleweg bij Berg en Dal / Nijmegen goed. Die is volgens mij 12-14%, en daar kom ik net op stapvoetssnelheid boven. Vooraf dacht ik dat de Gulperberg mij dan waarschijnlijk niet zou lukken en dat ik het eerste deel zou moeten lopen. Maar dat viel eigenlijk erg mee. Was wel twee keer stilgevallen door een tekort aan snelheid, maar het lukte mij tegen mijn verwachting in om beide keren toch weer op gang te komen. Die Cauberg was natuurlijk ook wel even wat klimmen, maar vond ik eigenlijk maar een klein heuveltje. Ik vind de Van Randwijckweg een stuk lastiger. Die is ook twee keer zo lang. De Cauberg was volgens mij maar een half kilometertje echt klimmen.

In België had ik het plan om te fietsen door de bomen (https://farout.be/2019/05/29/fietsen-doo...n-bosland/ en https://www.bosland.be/ontdek-bosland/fi...-bomen/83/). Dat was eigenlijk best geinig, maar ook weer niet superspectaculair.

Verder een leuke tocht (maar België moet ik voortaan toch ècht gaan overslaan bij mijn fietstochten). Een fietstocht die helaas vlakbij Tilburg bijna geëindigd was met een hele plotse lekke band. Er bleek een stuk metaal in mijn achterband te zitten. Het is altijd de achterband... De binnenband gewisseld en daarna maar weer door. De clickbox had er daarna geen zin meer in. Dus daar moet ik morgen nog even naar kijken. Kon zonder naafversnelling wel verder fietsen.

Maar ik zit altijd maar te prutsen om dat achterwiel er weer goed in te krijgen. Heeft iemand daar nou een handige manier voor? Ik zit altijd met de ketting en derailleur te kloten. En dan moet het wiel tegelijkertijd ook nog in de schijfremruimte gemikt worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zout
De winter komt er we...Boyd Maduro — 09:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM