Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 518
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 514
1307 x bedankt in 471 berichten
(19-Nov-2023, 09:39 PM)Fietsbennie schreef: Waar ben je heen geweest Tim?
Eerst richting Eemshaven, via Delfzijl en Termuntenzijl naar Nieuwe Statenzijl, afzakken langs de grens en dan via Vlagtwedde, Stadskanaal naar Borger, korte stop bij Twilwel in Rolde en via Assen, Peize, Stad weer terug noordwaarts.
Mooi rondje, van de uitgestrekte akkers van de reuze landbouw bedrijven in Oost Groningen tot de bossen in Drenthe. En natuurlijk die heerlijke, Groningse polders die ik goed ken.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 119
593 x bedankt in 303 berichten
Ik weer makkelijk door de hekjes van de Reevesluis paste.
(OK, dat was omdat vanochtendvroeg ik de CCU-32mm er op gelegd heb, omdat de Go-Cycle EOL was)
Er weer drie anti-fietserpaaltjes zijn neergelegd. (Levensgevaarlijk die dingen)
Ik weer lekker heb gefietst.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
(19-Nov-2023, 08:58 PM)Lopopodium schreef: Intrinsiek was het niet zo koud. Uit ervaring weet ik dat een graad of 10 of 11 heel langzaam de warmte uit je lichaam weet te slurpen. Met 200 kilometer en een uurtje of acht fietsen met rijwind ga je dat wel merken na verloop van tijd. 10-11 graden... heerlijk juist. Nog wat kouder kan ook wel maar dan moet de kap er wel op voor echt lange afstanden. Als het rond het vriespunt komt trek ik de lange broek uit de kast en tegenwoordig doe ik ook een doorzichtige plakker voor de koplamp, scheelt gigantisch met koude voeten.
Lekker doorrijden, met een velomobiel kan het gewoon
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.675
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3140 x bedankt in 2181 berichten
Ik heb vandaag een inspanningstest gedaan en had een max vermogen van 268 watt. Moest rond de 70 rpm blijven. Echter heb ik ook nog deze ochtend interval training gedaan. 70 rpm voelde voor mij toch wel wat traagjes.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
(21-Nov-2023, 07:53 PM)Hardloper schreef: Ik heb vandaag een inspanningstest gedaan en had een max vermogen van 268 watt. Moest rond de 70 rpm blijven. Echter heb ik ook nog deze ochtend interval training gedaan. 70 rpm voelde voor mij toch wel wat traagjes. Een interval en een inspanningstest op één dag... moet ik 'm nog inkoppen?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Ach hij is jong en hersteld snel. Komt goed.
Berichten: 144
Topics: 6
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
182 x bedankt in 107 berichten
(21-Nov-2023, 10:39 PM)365cycle schreef: Een interval en een inspanningstest op één dag... moet ik 'm nog inkoppen? Toe maar, nog een hersenschudding erbij....
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
28-Nov-2023, 11:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Nov-2023, 03:11 PM door 365cycle.)
Heel blij vandaag! Gisteren even naar Intercity Bike geweest, want ik kreeg het oplossen van het defect van 2 weken terug zelf niet voor elkaar.
Er was best wat beschadigd geraakt, ik vermoed dat er iets tussen de ketting geslagen is ofzo. Ik heb nu:
- nieuw achterwiel (lag al klaar. Er zat een smerig slagje in m'n velg, nog van m'n aanrijding);
- nieuwe ketting (tip voor Bülk-rijders: Zelfs met lange benen is 3x 126 schakels genoeg. KMC verkoopt z'n 12-speed kettingen met die lengte en als je kijkt wat die dingen kosten is het best een lekkere besparing!);
- nieuwe kettingrol voor (alu, van velomobiel.nl - wilde ze toch eens proberen ipv die van Alligt);
- andere cassette (er waren wat tanden afgebroken, maar een kennis heeft z'n mountainbike stuk gemaakt en daar zat een Rotor 12-speed bij die ik kon overnemen);
- nieuwe derailleur (Deore XT 12-speed);
Vanochtend de gehuurde bestelbus terug gebracht en met de Bülk weer naar huis gereden. Het was koud en de banden hadden geen zin, maar de Bülk wel Gewoon ~50 gekruist waar ik de ruimte had. Hij loopt lekkerder dan tot nu toe!
Dokter Peter bezig met een chirurgische ingreep:
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.675
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3140 x bedankt in 2181 berichten
Ik had een leuk gesprekje met een scholier die de voorkeur gaf van 100% spierkracht boven trap ondersteuning. Ik vroeg of hij wist waar een bepaalde locatie was waarover ik terug naar huis wou fietsen. Tevens kwam ik een man tegen op een plek die iets minder geschikt is voor mijn Velomobiel en hij zelf een HP Velotechniks trike. Vond hem ook een warme persoonlijkheid hebben. Hij leest hier mee. Maar ik ben ook blij dat ik weer terug thuis ben. Ondanks mijn tocht van ietsje meer dan 50km kreeg ik wel koude voeten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.985
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1414 x bedankt in 803 berichten
01-Dec-2023, 01:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Dec-2023, 01:46 AM door Lopopodium.)
...ik vandaag las dat er een fatsoenlijke oversteek zal komen voor fietsers tussen Den Haag Bezuidenhout / Voorburg richting Hollands Spoor / Binckhorstlaan. Zie https://www.denhaag.nl/pers/zo-gaat-de-n...eruit-zien. Ideaal voor mij!
Er zijn niet veel geweldige oversteken te maken als fietser om de snelweg A12 en de spoorlijn Den Haag naar Utrecht te kruizen. Je kan langs het centraal station over de Bezuidenhoutseweg of de verlengde van de Juliana van Stolberglaan, maar dan ben je gelijk veroordeeld een deel van de drukte rond het centrum door te fietsen, alternatief is het wat obscure fietstunneltje bij de Schenkkade (waar je tweemaal moet afstappen om met de fiets aan de hand een trap op en af te lopen, je kan deze tunnel niet fietsend in en uit), of tenslotte langs station Voorburg (maar om daar te komen moet ik over het hobbelfietspad van stoeptegels van de Laan van Nieuw Oost Einde in Voorburg fietsen, wat ik eigenlijk de vreselijkste route vind van deze vier).
Nu nog vier jaar geduld hebben...
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
03-Dec-2023, 04:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Dec-2023, 04:01 PM door Bart Verbeek.)
ik er eindelijk in geslaagd ben een nieuwe ketting op mijn fiets te leggen. Mijn ketting was een paar weken terug gebroken. Al die tijd was er steeds wel een probleem. Niet het juiste materiaal of gereedschap, geen droog weer, niet genoeg daglicht, geen vrij, andere verplichtingen.
Met de meeste dingen ben ik wel handig, maar voor fietsen heb ik niet veel gevoel. Ook ontbreekt het me aan kennis en ervaring met sleutelen aan fietsen. Ik gebruik gauw teveel kracht. Enfin, inmiddels ligt er een nieuwe ketting op.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 965
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1620 x bedankt in 871 berichten
Nou niet te hard trappen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(03-Dec-2023, 04:48 PM)melle z schreef: Nou niet te hard trappen.
Dat is nog wel een dingetje.
Er stond een vrachtwagen dwars over het fietspad te mediteren of hij op illegale wijze door de defecte bussluis zou glippen of niet. Ik kwam daardoor stil te staan op een helling in een te hoge versnelling. Toen ik probeerde weg te rijden knapte de ketting.
Vroeger waren dat soort dingen een non event. Maar tegenwoordig ben ik vier weken verder voordat ik zoiets opgelost heb. En er zal nog wel meer achter weg komen, verwacht ik. Zo moet ik eens nadenken hoe ik het onderhoud ga regelen. Nu ik daadwerkelijk afhankelijk van de fiets ben, moet ik er misschien een tweede trike bij hebben. Als ik dan zo'n akkefietje heb kan ik gewoon de andere fiets pakken. Dat geeft speelruimte om dingen te regelen. Dan kan ik ook preventief zaken laten vervangen. Dat had met deze ketting ook moeten gebeuren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
03-Dec-2023, 06:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Dec-2023, 06:13 PM door Roepers.)
Zou een naafversnelling laten monteren dan geen oplossing zijn? Die kun je in stilstand schakelen.
Groet,
Marco
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(03-Dec-2023, 06:13 PM)Roepers schreef: Zou een naafversnelling laten monteren dan geen oplossing zijn? Die kun je in stilstand schakelen.
Groet,
Marco
Ik weet weinig van die materie af. Toen ik in 2017 proefritten maakte op diverse trikes, hadden die allemaal een automatische versnelling. Dat is wel ideaal. Dat handmatig gefrot met tandwielen tijdens het rijden vind ik maar niets. Vroeger had je ook kettingen die veel langer mee gingen. Ik rijd nog niet zo heel lang met derailleurs. Het is allemaal nogal kwetsbaar. De naafversnelling die ik vroeger had kon je ook alleen maar rijdend schakelen, meen ik me te herinneren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.985
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1414 x bedankt in 803 berichten
Een naafversnelling is een prima ding! Ik mag het ook graag gebruiken om vanuit stilstand, zeker als ik in een kuiltje sta, weg te fietsen.
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
(03-Dec-2023, 07:17 PM)Lopopodium schreef: Een naafversnelling is een prima ding! Ik mag het ook graag gebruiken om vanuit stilstand, zeker als ik in een kuiltje sta, weg te fietsen.
Ja, wat dat aangaat zijn die combinaven wel lekker. 3 naafversnellingen, en 7-9 op de cassette. Mocht je verkeerd uitkomen, dan zet je de naaf in de laagste versnelliing, en rijd je zo weer weg.
Berichten: 189
Topics: 7
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 47
387 x bedankt in 174 berichten
(03-Dec-2023, 05:39 PM)Bart Verbeek schreef: Zo moet ik eens nadenken hoe ik het onderhoud ga regelen. Nu ik daadwerkelijk afhankelijk van de fiets ben, moet ik er misschien een tweede trike bij hebben. Als ik dan zo'n akkefietje heb kan ik gewoon de andere fiets pakken. Dat geeft speelruimte om dingen te regelen. Dan kan ik ook preventief zaken laten vervangen. Dat had met deze ketting ook moeten gebeuren.
Wij wonen dusdanig afgelegen dat de eerste fietsrepareervoorziening op 10km afstand is en rijden geen auto. Al doende en dankzij youtube en m-engineering site kunnen we inmiddels eigenlijk alles zelf repareren, meestal vind ik dat zelfs leuk als er tenminste geen druk op staat en ik het kan doen op een moment dat ik de tijd heb. En dat laatste kun je organiseren door meer fietsen te hebben dan strict nodig. Behalve hobby is aantal fietsen is N+1 ook gewoon nodig om ontspannen van de fiets afhankelijk te zijn. En ik bestel vaak net een onderdeeltje meer dan nodig, zodat er wat op voorrad ligt, en doe onderhoud steeds meer ook preventief.
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 119
593 x bedankt in 303 berichten
Ik weer lekker in m'n fiets naar het werk mocht.
De handrem weer los is, de GoCycles zitten er weer onder in plaats van de CCU.
De koplamp niet meer mee knippert met de richtingaanwijzer en de claxon, die draait nu op 15V (Direct op de accu, na de hoofdschakelaar)
Berichten: 330
Topics: 21
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 1074
674 x bedankt in 310 berichten
Vandaag ben ik blij met lekker warme kleding. Kou is het probleem niet meer!
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
(03-Dec-2023, 08:28 PM)blokdoorn schreef: Wij wonen dusdanig afgelegen dat de eerste fietsrepareervoorziening op 10km afstand is en rijden geen auto. Al doende en dankzij youtube en m-engineering site kunnen we inmiddels eigenlijk alles zelf repareren, meestal vind ik dat zelfs leuk als er tenminste geen druk op staat en ik het kan doen op een moment dat ik de tijd heb. En dat laatste kun je organiseren door meer fietsen te hebben dan strict nodig. Behalve hobby is aantal fietsen is N+1 ook gewoon nodig om ontspannen van de fiets afhankelijk te zijn. En ik bestel vaak net een onderdeeltje meer dan nodig, zodat er wat op voorrad ligt, en doe onderhoud steeds meer ook preventief.
Idem hier. Er zitten fietsenmakers dichtbij, maar de wachttijd is fors en aan een velomobiel beginnen ze niet graag. Daarom heb ik dus ook de DF XL; niet meer m'n favoriete fiets, maar wel gewoon een hele goede.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 119
593 x bedankt in 303 berichten
Ik m'n eerste sterretje heb verdient met de Quest.
Berichten: 2.675
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3140 x bedankt in 2181 berichten
(05-Dec-2023, 07:07 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik m'n eerste sterretje heb verdient met de Quest. Sterretje?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
05-Dec-2023, 09:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Dec-2023, 09:16 PM door Wim -de roetsende.)
(05-Dec-2023, 09:05 PM)Hardloper schreef: (05-Dec-2023, 07:07 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik m'n eerste sterretje heb verdient met de Quest. Sterretje?
10.000km afgelegd.
Wilco heeft daar ooit verschillende blogberichten over geschreven: http://redstrada.blogspot.com/?m=0
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.675
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3140 x bedankt in 2181 berichten
De Mountain Drive kwam vandaag uitstekend van pas om ergens door heen te geraken. Weet niet meer of het een bergje op was en/of dat de weg van mindere kwaliteit was. Maar door de hogere cadans wist ik meer kracht te zetten om me een weg te banen door een klein stukje traject.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
(06-Dec-2023, 05:42 PM)Hardloper schreef: Maar door de hogere cadans wist ik meer kracht te zetten om me een weg te banen door een klein stukje traject. Minder kracht, of meer vermogen bij gelijke kracht
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 256 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|