Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat had die agent te melden?
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door:
Hij wilde van alles weten. In tegenstelling tot eerdere staande houding was deze agent erg ijverig. Leek voor het gevoel zelfs een beetje te zoeken of hij me niet ergens op kon betrappen. Niet echt leuk, want ik had ook wat tijdsdruk (wilde voor het eten een bloemetje halen voor mijn vrouw, 25 jaar getrouwd, was expres eerder vertrokken)
Hoe ijverig? Ik heb een blokje piepschuim met tape eromheen als krik, lag achterin, wilde hij weten wat het was. Denk: drugsvangsten in de haven van Vlissingen
Toen ik de functie demonstreerde moesten we allebei glimlachen.
Antwoord }
Van harte gefeliciteerd, ouwe smokkelaar! Big Grin Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: bucovaina , Hoekie , Hardloper
Een hele poos geleden het omgekeerde bij mij. Ik reed naar huis over de N10, moordstrookje. Het regende en het was relatief rustig op de baan. Ik reed dus niet op het moordstrookje omdat dat erg weinig marge geeft links en rechts. De berm was ook overgroeid met gras dus je kan niet zien of er al dan niet putten/stenen liggen. Dus ik reed op de baan. Telkens als er een wagen achter me kwam pinktje ik toch netjes naar rechts om plaats te maken (over de witte meet oeps). Erna terug links pinken op de rijben (jawel over de witte meet). Een keer werd ik voorbij gestoken door een politiewagen. Ik dacht jah, nu hang ik. Maar ze lieten me netjes met rust. Afgezien dat ik eigenlijk niet op de rijbaan mag aldaar en ik vermoed ook niet over de witte meet mag, gedroeg ik me wel netjes. Misschien daarmee.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
Normaal gesproken rijdt politie gewoon door. Deze was voor het eerst na vele jaren.
Hij was nieuwsgierig, zei hij ook, wellicht net begonnen als motoragent.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(24-Jul-2024, 08:18 AM)Hoekie schreef: Normaal gesproken rijdt politie gewoon door. Deze was voor het eerst na vele jaren.
Hij was nieuwsgierig, zei hij ook, wellicht net begonnen als motoragent.

En nou maar hopen dat hij net zo ijverig tegen alle andere agenten gaat vertellen over zijn positieve ervaring/ontmoeting met de vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
..dat het erop lijkt dat iemand de band van mn normale fiets leeg  heeft laten lopen. Niet dat dat nou heel positief is maar toen ik zojuist de band wilde gaan plakken bleek het ventiel los te zitten en het lijkt erop dat de band opgepompt hard blijft. Ik was uitgegaan van een lek.

Meevallertje, lijkt het. Ik heb het niet zo op achterbanden plakken en al helemaal niet op het moeten vervangen ervan.


.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
...mijn upgrade van 53T naar 57T in mijn oude glasvezel Quest perfect werk. Vanmiddag een peloton wielrenners achter me gelaten ondanks hun wissels van kopman. Wat rijd dat toch lekker die oude Quest.  Smile
Antwoord }
(25-Jul-2024, 07:07 PM)Bram Huysmans schreef: ...mijn upgrade van 53T naar 57T in mijn oude glasvezel Quest perfect werk. Vanmiddag een peloton wielrenners achter me gelaten ondanks hun wissels van kopman. Wat rijd dat toch lekker die oude Quest.  Smile

Neem aan dat je een mooie vlakke route had?

En ik ben blij, dat ik vrij aardige mijn evenwicht wist te bewaren op alle TWEE wielen van mijn Thys. Niet heel het traject lang en niet met voeten vast. Maar ik heb met mijn handen toch al weten te roeien. En x aantal meters na een viaduct weten uit te drijven zonder been blessures. Heb alleen wat last van de handen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(25-Jul-2024, 08:15 PM)Hardloper schreef: En ik ben blij, dat ik vrij aardige mijn evenwicht wist te bewaren op alle TWEE wielen van mijn Thys. Niet heel het traject lang en niet met voeten vast. Maar ik heb met mijn handen toch al weten te roeien. En x aantal meters na een viaduct weten uit te drijven zonder been blessures. Heb alleen wat last van de handen.

Je moet niet in je stuur knijpen als je gaat roeien. Houd het stuur ontspannen vast.

Roeien doe je voor 70/80/90% met je benen. Probeer zo snel mogelijk toch met 1 voet in te klikken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(25-Jul-2024, 08:15 PM)Hardloper schreef: [quote="Bram Huysmans" pid='51216' dateline='1721927225']
...mijn upgrade van 53T naar 57T in mijn oude glasvezel Quest perfect werk. Vanmiddag een peloton wielrenners achter me gelaten ondanks hun wissels van kopman. Wat rijd dat toch lekker die oude Quest.  Smile

Neem aan dat je een mooie vlakke route had?

@hardloper...Vlakke weg Onderdijks van het Katse veer richting goese sas. Wel slecht en ruw wegdek (polderweg) en de wind zat ook niet mee.
Welkom in zeeland ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
@Bram Huysmans Zegt me niet veel die route

(25-Jul-2024, 08:27 PM)Wim -de roetsende schreef:
(25-Jul-2024, 08:15 PM)Hardloper schreef: En ik ben blij, dat ik vrij aardige mijn evenwicht wist te bewaren op alle TWEE wielen van mijn Thys. Niet heel het traject lang en niet met voeten vast. Maar ik heb met mijn handen toch al weten te roeien. En x aantal meters na een viaduct weten uit te drijven zonder been blessures. Heb alleen wat last van de handen.

Je moet niet in je stuur knijpen als je gaat roeien. Houd het stuur ontspannen vast.

Roeien doe je voor 70/80/90% met je benen. Probeer zo snel mogelijk toch met 1 voet in te klikken.

Snap ik ook. Maar door met 2 benen los heb ik toch iets makkelijker gevoel van dat de evenwicht begint te komen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(25-Jul-2024, 09:05 PM)Hardloper schreef: Snap ik ook. Maar door met 2 benen los heb ik toch iets makkelijker gevoel van dat de evenwicht begint te komen.

Daar heb je gelijk in. Gewoon lekker blijven oefenen dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(25-Jul-2024, 08:53 PM)Bram Huysmans schreef:
(25-Jul-2024, 08:15 PM)Hardloper schreef:
(25-Jul-2024, 07:07 PM)Bram Huysmans schreef: ...mijn upgrade van 53T naar 57T in mijn oude glasvezel Quest perfect werk. Vanmiddag een peloton wielrenners achter me gelaten ondanks hun wissels van kopman. Wat rijd dat toch lekker die oude Quest.  Smile
Neem aan dat je een mooie vlakke route had?
@hardloper...Vlakke weg Onderdijks van het Katse veer richting goese sas. Wel slecht en ruw wegdek (polderweg) en de wind zat ook niet mee.
Welkom in zeeland ;-)

Dat stuk ken ik goed. Zat in de route op één van de weinige complete ritten die ik boven de 50 gemiddeld heb gereden Big Grin 

In feite zeg je eigenlijk dat de wind wél meezat Wink Als je ook nog op GoCycles rijdt is het wegdek daar ook in jouw voordeel.
Wat zijn velomobielen toch leuk Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Vandaag ben ik blij, omdat ik heerlijk ontspannen 50km met de M5CHR een rondje heb gereden.

Wat ben ik ongelooflijk blij dat ik de beslissing heb genomen om deze fiets te kopen.

Wat een genot om op te rijden. Met 2 handjes bovenop het stuur gaat deze fiets alleen maar rechtdoor. 
In de bochten durf ik lekker schuin te hangen. Schuiner dan ik ooit eerder met een fiets heb gedurfd.

Heeft deze fiets dan geen enkel nadeel? 
Natuurlijk wel: het is nu veel moeilijker om te kiezen met welke fiets ik op stap ga. De 209 of de CHR.
En erg scherpe bochten naar rechts zijn nu nog een beetje een uitdaging. Iets met een ketting en een voorwiel.
Gaat steeds beter, maar ik doe nog wel erg voorzichtig. Soms rem ik en stap ik zelfs even af.


Conclusie:

Ik lig heerlijk op deze fiets. Het past echt precies. 

Ik ga liggen, ik trap rondjes, ik ben weg en kom tot rust.

Dit gevoel had ik tot nu toe alleen maar met de Roeifiets.

Wow.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Dat stuk ken ik goed. Zat in de route op één van de weinige complete ritten die ik boven de 50 gemiddeld heb gereden Big Grin 

In feite zeg je eigenlijk dat de wind wél meezat Wink Als je ook nog op GoCycles rijdt is het wegdek daar ook in jouw voordeel.
Wat zijn velomobielen toch leuk Big Grin
[/quote]

@ 356cycle De GoCycles zijn indd waarschijnlijk sneller dan mijn 32 ccu bandjes, heb er al veel over gelezen. Maar denk niet dat die handig zijn voor mij, ben nu aan het inpakken voor morgen...tripje Antwerpen (familie bezoek) en daar wil je geen enorme draaicirkel  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(26-Jul-2024, 06:29 PM)Wim -de roetsende schreef: [... M5CHR...]
En erg scherpe bochten naar rechts zijn nu nog een beetje een uitdaging. Iets met een ketting en een voorwiel.
(Nog) HARDER en schuiner de bocht door dan! Big Grin 

Ik herken het stoppen en omzetten ook wel, vooral als ik niet kan zien dat ik veilig de bocht door kan of mijn gekozen lijn geblokkeerd is.

Veel plezier met de CHR! Ik ben maar een klein beetje jaloers. Wink
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Langzaam rijden op een ligfiets ook erg leuk is. 
Ik was in Leeuwarden en reed naar de bewaakte fietsenstalling op het Zaailand. Er was markt. Ik reed langzaam op de markt achter een paar mensen aan die van hun fietsen waren afgestapt. Ik reed 3 a 4 kilometer per uur en toen versnelde de Maxi (Sinner Demon 20-26) zonder te trappen tot 5 kilometer per uur. Ik had geen hoogteverschil opgemerkt, maar vind het geweldig hoe mooi deze fiets gewoon doorrolt. Heerlijke sensatie om zo langzaam te rijden en zonder te trappen gewoon door te rollen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Ik sta zelfs vaak stil en toch liggend. Even kijken naar het dierenrijk, eventueel met verrekijker.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hardloper , Lig-hen
(27-Jul-2024, 08:58 PM)Tom Fekkes schreef: Even kijken naar het dierenrijk, eventueel met verrekijker.
Leuk he zo door de verrekijker turen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Alweer een paar dagen kilometers gemaakt met ons "Stapelbed" (de ligtandem).
Echt samen sporten; we kunnen allebie zo hard trappen als ons lijf toelaat, maar blijven toch bij elkaar.
Erg leuk!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Wim, het sturen met de ketting langs het wiel is inderdaad wennen. Ietsje harder en meer hangen betekend minder sturen. Maar dat moet dan wel kunnen in die situatie. Soms helpt het ook om bochtjes wat ruimer te nemen, of even een verkeerseilandje te negeren zodat je de bocht wat ruimer kunt maken. Met een groot voorwiel kun je wat minder ver insturen als op een lowracer. Ik heb mijn eigenbouw uiteindelijk maar iets hoger gebouwd, zodat er meer ruimte is, nu zijn de voeten het probleem.
Antwoord }
Mijn ervaring met de M-racer is dat je met een beetje snelheid en de normale stuuruitslag een eind komt, maar dat je het wiel nog een eind tegen de ketting kan duwen, die geeft wel mee naar buiten. Het remt alleen wel af.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Jul-2024, 12:52 PM)Bob Hagendijk schreef: Mijn ervaring met de M-racer is dat je met een beetje snelheid en de normale stuuruitslag een eind komt, maar dat je het wiel nog een eind tegen de ketting kan duwen, die geeft wel mee naar buiten. Het remt alleen wel af.

Is idem bij de CHR. 

Laatst stuurde/duwde ik iets te ver en toen duwde ik de ketting van het kettingblad af.

Linksaf is geen probleem. Rechtsaf is iets lastiger.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Jul-2024, 01:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Laatst stuurde/duwde ik iets te ver en toen duwde ik de ketting van het kettingblad af.
Hm, kan dat op de CHR zonder achteruittrappen? Dat kan weleens gemeen uitpakken dan.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Jul-2024, 01:50 PM)Bacchus schreef:
(29-Jul-2024, 01:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Laatst stuurde/duwde ik iets te ver en toen duwde ik de ketting van het kettingblad af.
Hm, kan dat op de CHR zonder achteruittrappen? Dat kan weleens gemeen uitpakken dan.

Oh, misschien trapte ik ook wel achteruit trouwens  Big Grin 

Het was op een lastig punt qua rest van het verkeer en ik had het fietspad gemist en moest dus even vreemd manoeuvreren.

Was de eerste keer dat het mij gebeurde.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 61 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM