Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(09-Aug-2024, 01:45 PM)bucovaina schreef: Maarreuh, wat doe ik hier nog online? Om 15h afspraak bij velo-cars!!!! Ik doe hier sportkleren aan en vertrek hier ove 10 minuten Big Grin Big Grin

Zal hij al thuis zijn aangekomen?  Big Grin En spijt hebben van, had ik toch maar op de QV gewacht in oranje metallic  Angel
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


... spijt hebben van, had ik toch maar op de QV gewacht in oranje metallic  Angel

[/quote]


Yes thuis aangekomen, en vandaag ben ik zeker blij met mijn nieuwe raket Smile Straks meer, eerst nog wat afkoelen, douchen en andere kleren zoeken want best wel HEEL hard gereden (naar mijn normen, want als ik straks zeg, dat ik 36.2km/h gemiddeld heb gereden en max 59km/h vals plat naar beneden, kijkt hoogstwaarschijnlijk niemand daar van op hier, maar goed ik vind het helemaal de max!!! Big Grin )

Ik ben'm rap nog even in de weide naast het huis gaan zetten en fotootje getrokken in de onderstaande zon: [Afbeelding: 20240809-0015.jpg]
Antwoord }
Waar is de foto?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Aug-2024, 08:31 PM)Hardloper schreef: Waar is de foto?

Heb net mijn vorige post even ge-edit. Kon absoluut niet zonder foto blijven Cool
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle , Bacchus
Ah toch nog iets oranje.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd! is die grote reclame drukwerk een bewuste keuze? of ben je nu een Bulk ambassadeur?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Thanks! Het is een stock-fiets dus zelf de kleur / stickers niet gekozen.

(09-Aug-2024, 01:06 PM)Hardloper schreef: Ik dacht hoe zal het met de Bülk zijn, maar het is pas in de namiddag. Dus dat zijn nu paar hele spannende uurtjes.  Tongue

Jazeker, ik ben eigenlijk echt zenuwachtig. Lang geleden dat ik me zo op iets verheugde. Zo hebben we binnenkort weer een nieuwe wagen voor de deur van de zaak. Nu ja, binnenkort, ... Eind februari. Maar die wagen en dat het niet oktober maar plots februari werd zal me allemaal een worst wezen. Mijn velomobiel vind ik veel spannender/belangrijker.

Maarreuh, wat doe ik hier nog online? Om 15h afspraak bij velo-cars!!!! Ik doe hier sportkleren aan en vertrek hier ove 10 minuten Big Grin Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Veel plezier met je nieuwe fiets, wees er zuinig op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Gefeliciteerd. Geniet ervan. Nu de conditie rustig gaan opbouwen zonder het lijf te slopen.

Van 36,2 km/u gemiddeld kijk ik zeker wel op. Of bedoel je toch de kruissnelheid?


Mijn hemel wat is er dan met die oude Quest aan de hand, als je daar maar 25km/u mee haalt. 

Zo groot is het verschil tussen 2 vm-en niet.


Is deze oranje of toch rood?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(09-Aug-2024, 09:23 PM)Gideonaut schreef: Gefeliciteerd! is die grote reclame drukwerk een bewuste keuze? of ben je nu een Bulk ambassadeur?

Zou het eerste zijn wat er bij mij af zou gaan. Reclame rijden is leuk, maar daar mogen ze dan wel voor betalen Wink

Zou wellicht wel kunnen bijdragen aan de verkoopsuccessen van de Bulk-modellen. Zou velomobiel en icb wellicht ook moeten overwegen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 09:21 AM)Wim -de roetsende schreef: Gefeliciteerd. Geniet ervan. Nu de conditie rustig gaan opbouwen zonder het lijf te slopen.

Van 36,2 km/u gemiddeld kijk ik zeker wel op. Of bedoel je toch de kruissnelheid?


Mijn hemel wat is er dan met die oude Quest aan de hand, als je daar maar 25km/u mee haalt. 

Zo groot is het verschil tussen 2 vm-en niet.


Is deze oranje of toch rood?


Het lijkt me een combinatie van factoren. Ten eerste is mijn rit constant rechtdoor van Velo-cars naar huis. Ik moet erg weinig stoppen. Al was de heen rit met de "glasbak" aan 22km/h gemiddeld. 

Nog een factor lijkt me inderdaad dat er iets is met de aandrijving/ketting. Ik voelde de schakels van de ketting in de pedalen. Dat lijkt me ook al de bedoeling niet. Bij de Bülk is trappen "zacht als boter" of zoiets. Lijkt me ook hoe het aan zou moeten voelen.

Nog een factor lijkt me eerder psychologisch. Omdat hij toch zo traag ging, had ik ook geen zin om er vol voor te gaan. Ik heb me ook wat ingehouden om in te terug rit, de Bülk zijn (en mijn) potentieel te testen.

Nog een factor en ook niet te vergeten: mijn hartslag. Die lag wel veel hoger dan in de heen rit. De garmin gaf zelfs aan dat hij de maximale hartslag naar 187 had bijgesteld  Big Grin Big Grin Big Grin .

En natuurlijk de stroomlijn. Dat doet ook enorm veel op hogere snelheden.

Maar ik merkte dus echt wel dat ik zonder het door te hebben, veel sneller reed dan met beide Questen. Ben echt benieuwd naar volgende week als ik hem op mijn woon-werk rit kan testen.

Er blijft me zeker het gevoel hangen dat er in die  Quest echt iets niet juist is. Acceleratie en klimmen kan ik snappen. Ook tikkeltje trager door die tussenas. Maar een enkele racefietser (geen peloton) met erg veel moeite in kunnen halen, dan lijkt er iets anders te spelen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Tja, bij zo'n oude VM kan er van alles aan de hand zijn, en ook nog een stel dingen tegelijk. Een zeer versleten aandrijving vermoedelijk, kettingrolletje mogelijk ook versleten. extra verliezen in de tussenas, mogelijk niet helemaal goed ingesteld spoor, en verliezen in flex op diverse plekken.

De route scheelt ook veel, door kunnen jakkeren zonder bultjes, of een bult en een drukkere omgeving.

Fijn dat de fiets het goed lijkt te doen, wel genieten die gratis extra snelheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dat psychologische effect kan behoorlijk groot zijn hoor. Mijn speed pedelec ging bij 40kmh de ondersteuning al afbouwen, dus met meewind motiveerde het totaal niet om boven de 40 harder te gaan trappen want daar werd ik niet voor beloond met extra snelheid. Nu met de M-Racer is dat heel anders, en daar fiets ik automatisch altijd met veel hogere inspanning dan met de speed pedelec.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 09:21 AM)Wim -de roetsende schreef: ...

Van 36,2 km/u gemiddeld kijk ik zeker wel op. Of bedoel je toch de kruissnelheid?


...




Is deze oranje of toch rood?


Sorry, ik zie nu pas dat ik niet overal op geantwoord had:

Het was gemiddeld, van begin tot aankomst over een lange provinciale weg waar ik de ronde punten (meestal) over de rijbaan heb genomen. Dus het gemiddelde ligt zeker hoger dan ik anders zou rijden. Kruissnelheid weet ik niet goed. Ik vermoed 45km/h soms zelfs over de 50km/h. Het is wat vals plat. Ook mijn gemiddelde hartslag was ernaar: 164bpm. Mijn Garmin gaf na de "training" ook aan dat de maximale hartslag was bijgewerkt naar 187. Blijkbaar nog nooit zo hoog gereden Cool .

Het was dus echt wel een inspanning "in het rood" Smile . Niet iets wat ik een hele week zou kunnen volhouden heen en terug naar het werk Smile . Maar ik moet zeggen, de Buelk moedigt echt wel aan om echt iets aan je conditie te doen, want er moet meer uit mijn benen te halen zijn dan wat ik nu kan .

De Buelk is oranje/wit.

EDIT: nog van mijn maximale inspanning:
[Afbeelding: garminconnect.png]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 05:22 PM)bucovaina schreef: EDIT: nog van mijn maximale inspanning:
Had je de snelheid gemeten met een speed sensor? of op basis van GPS?

Niet dat ik afbreuk wil doen aan je Bulk. Maar ook met de QV kun je richting 58km/u:
[Afbeelding: image.png]

Hier kun je de max snelheid aflezen
[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Heb ik gemeten met de GPS.

Ik ben vrij zeker dat jouw conditie beter is dan de mijne. Misschien had ik de QV ook ooit wel zo hoog gekregen, maar had ik er langer voor moeten trainen?

Ik weet het niet. Misschien weet ik het over 3 jaar te zeggen wat het verschil nu echt is eens mijn lease afgelopen is en er een 2e bij komt Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 06:15 PM)bucovaina schreef: Heb ik gemeten met de GPS.

Ik ben vrij zeker dat jouw conditie beter is dan de mijne. Misschien had ik de QV ook ooit wel zo hoog gekregen, maar had ik er langer voor moeten trainen?

Ik weet het niet. Misschien weet ik het over 3 jaar te zeggen wat het verschil nu echt is eens mijn lease afgelopen is en er een 2e bij komt Smile

Eerlijk gezegd was dit vanuit stilstand en ik had even meer dan 500 watt aan vermogen geleverd door hardloopbenen die 225 watt gewend zijn om continue te leveren.
Normaal trap ik onder de 150 watt. En heb een snelheid van iets boven de 25km/u. En dit is waarschijnlijk gemeten met de snelheid sensor van Garmin ingesteld op 20" band. Ik heb iets van de gemiddeldes van 30 a 35km/u op wat serieuzere afstanden komen nog wel. Voor mij zit er echt wel verschil in wat ik al lopend kan leveren en al liggend.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
@bucovaina: het effect van een nieuwe fiets Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 06:52 PM)365cycle schreef: @bucovaina: het effect van een nieuwe fiets Big Grin

Bij LOL is ooit bedacht dat dit "de Euforie-factor" is/heet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik vandaag het kabeltje van het stuur voor mij comfortabel heb afgesteld en de Assioma pedalen heb ik gekalibreerd. Die doen het nu ook zoals het hoort. Jammer genoeg hebben die op mijn eerste rit naar huis alleen 0W gemeten, maar goed. Wel heel leuk om weten nu hoeveel ik nu trap! Lijkt me ook interessant om te zien op de hellingen die ik naar het werk heb.

Net nog mini testritje gedaan en het zit goed. Was weer hangjongere die met zijn fiets om ter snelste orobeerde te gaan. Nou ja, 48km/h kon'ie toch niet volgen, sorry kon het niet laten Big Grin
Antwoord }
Heerlijk he, dat soort snelheden op eigen kracht! Mogelijk dat je met die metingen ook de groei gaat zien, over een tijdje meer watt's bij een bepaalde hartslag.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Heb je de cranklengte wel goed ingesteld? Misschien een stomme vraag maar het is zo'n teleurstelling als dat niet zo is Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Inderdaad Smile De cranklengte staat ook netjes ingesteld. Bwah, ik heb wel een ruw idee hoeveel watts ik zou moeten trappen dus als het mis zit, zal ik er wel rap achter komen. Ook als ik het hier post, zal iemand wel rap de link leggen tussen het vermogen vs snelheid dat "raar" aanvoelt.

En ik weet van mezelf ook dat ik geen "beest" ben dus echt hoge vermogens ga ik niet trappen Smile .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Aug-2024, 10:00 PM)bucovaina schreef: Was weer hangjongere die met zijn fiets om ter snelste orobeerde te gaan. Nou ja, 48km/h kon'ie toch niet volgen, sorry kon het niet laten Big Grin

Met dit soort 'stunts' gaat het dus vaak een keer mis. 
Dan kom er (te) veel adrenaline vrij en doen we dingen die achteraf net niet slim bleken te zijn.

Houd de wielen aan de onderkant en ga eerst 10.000km aan deze vm wennen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Om maar wat tegen gas te bieden aan mijn bijdrage in het Vandaag ben ik niet blij topic.

Het kan me wel blij maken dat bv Willeke_IGKT een velg aanbiedt zonder dat ze hier beter van wil worden en dat martinus hiermee geholpen is. Die er juist een nodig heeft. Ik vind dat gewoon mooi dat dit nog gewoon kan in deze maatschappij Smile
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
...omdat dankzij Willeke een tweede Flevobike in wording weer originele wielen krijgt! : ))
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 60 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM