Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 171
474 x bedankt in 195 berichten
... ik deze maand 1.000 km heb gefietst in de QV. Dat wil zeggen, vanmiddag na mijn terugreis naar huis vanaf werk.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 1.790
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7422
2565 x bedankt in 1216 berichten
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
29-Aug-2024, 04:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Aug-2024, 04:01 PM door Wim -de roetsende.)
Ik ben blij dat ik toch weer in en uit de Milan kan komen.
Op 6 augustus schreef 365cycle hierboven ergens (bericht #4220) het volgende:
Citaat: Dat helpt deels, maar het feit dat de stoel loszit helpt niet. Ik heb ooit iemand op bezoek gehad die kwam proberen in/uit de Milan te stappen met volgens mij weinig kracht in z'n schouders (echt een handicap, geen kwestie van training). Dat lukte eigenlijk niet echt.
Door dit bericht was ik gewaarschuwd. Ik heb dus de stoel links en rechts via een gaatje in de bodem vastgezet met een kabelbindertje.
Die gaatjes zaten er al, omdat ik ooit de stoel iets verplaatst heb en later toch weer heb terug gezet op de originele plek.
Door al dat fietsen op de CHR op de fietstrainer en het fietsen met de ICE was de kracht nog niet uit de benen verdwenen.
Heenweg lekker rond de 35/37km/u waar het kan en op de terugweg >42km/u.
Ik voel mij in de Milan toch een stuk comfortabeler en veiliger dan zo open en bloot op een ICE-trike
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
Lekker vliegen Tof Wim!
Typisch, ik reed vroeger alleen open ligger maar voel me er nu ook heel kwetsbaar op.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
(29-Aug-2024, 04:44 PM)365cycle schreef: Lekker vliegen Tof Wim!
Typisch, ik reed vroeger alleen open ligger maar voel me er nu ook heel kwetsbaar op.
Dat heb ik niet met de CHR hoor.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
gisteren een rit van 200km gedaan heb. Mijn vorige "record" was iets met over de 70km. Ik voel wel aan mijn benen dat ik vandaag ga afzien. Zo stijf als iets
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
Dat is een eind, en nog geen jaar ervaring. Je maakt wel een grote sprong in kilometers.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
30-Aug-2024, 11:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Aug-2024, 11:00 PM door 365cycle.)
(30-Aug-2024, 10:39 PM)Jeroen S schreef: Dat is een eind, en nog geen jaar ervaring. Je maakt wel een grote sprong in kilometers. Ik vind dit mooi
Ik ging ook al vroeg in m'n velocarriere een keer een retourtje Dronten (250 km) in de DF XL, met André van de Rotte Rijders. Die dag ben ik net niet helemaal dood gegaan, en daarna ben ik best een goede velonaut geworden
Over 5 jaar verbreekt bucovaina met een beetje mazzel het 24u record
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
30-Aug-2024, 11:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Aug-2024, 11:18 PM door Lopopodium.)
(30-Aug-2024, 07:34 AM)bucovaina schreef: gisteren een rit van 200km gedaan heb. Mijn vorige "record" was iets met over de 70km. Ik voel wel aan mijn benen dat ik vandaag ga afzien. Zo stijf als iets
Dat is een flinke verbetering van je record. Dat heeft bij mij jaren geduurd voordat ik die 200 eens aantikte. Kan me voorstellen dat je dat wel even een dagje gaat voelen!
Vandaag was het mijn zesde keer voor die mijlpaal. 206 kilometer door Friesland en Flevoland heen. Geen stijve benen hier. Die van mij zijn wel wat gewend ondertussen en die fietshardheid heb ik ondertussen al jaren.
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
(30-Aug-2024, 11:00 PM)365cycle schreef: (30-Aug-2024, 10:39 PM)Jeroen S schreef: Dat is een eind, en nog geen jaar ervaring. Je maakt wel een grote sprong in kilometers. Ik vind dit mooi
Ik ging ook al vroeg in m'n velocarriere een keer een retourtje Dronten (250 km) in de DF XL, met André van de Rotte Rijders. Die dag ben ik net niet helemaal dood gegaan, en daarna ben ik best een goede velonaut geworden
Over 5 jaar verbreekt bucovaina met een beetje mazzel het 24u record
Ik denk wel dat ik een goede keuze had gemaakt met op die piste te gaan rijden. Daar geraak je je momentum nooit kwijt en ik vermoed dat ik het daar langer had volgehouden dan in het verkeer. Haha, nu ... de laatste 10-15km voelde ook echt een beetje als doodgaan. Vooral mijn bilspieren wilden to-taal niet meer mee werken . Gisteren de trap omhoog gaan was ook echt een opgave . Nu dag 2 na de "helse" rit en het gaat al een pak beter. Ik voel nog wel wat maar 't is OK .
En kwestie van dat 24u record. Ik dacht op de piste nog aan (ik dacht Arend-Jan) die ooit 783km in 24u had gedaan. Ha, not even remotely close. Zelfs in het begin haalde niet meer dan 31km/h (jawel maar dan wist ik dat ik het niet lang ging kunnen volhouden). Ik dacht dat je voor 783km op 24h zo'n 34km/h gemiddeld moet doen zelfs zonder enige stop. Dus hij heeft toen sowieso harder moeten rijden. Ik dacht op de piste toen echt wuuuuut? Maar wie weet, misschien probeer ik ooit eens nog langer dan 8u op een piste te rijden Who knows. Dat gaat iig nog wel even duren tot de kinderen wat groter geworden zijn. Eerst ben ik 24u al weg en ik kan me inbeelden dat je na 24u rijden, een flinke dut nodig hebt en de dagen erna ook wat groggy bent. Kan ik me nu niet veroorloven. Ik was al erg blij dat ik de opportuniteit had gevonden om toch wat langer eens te kunnen rijden .
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
31-Aug-2024, 10:48 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Aug-2024, 10:50 AM door Lopopodium.)
Heb je overwogen om op een buitenbaan ergens te fietsen, in plaats van in een ronde wielerbaan?
Die buitenbanen zijn vaak wat leuker en afwisselender. En je hebt niet zo'n schuine bocht.
In Maassluis bijvoorbeeld kan je buiten wedstrijden van de fietsclub om gewoon de wielerbaan op en daar vrij je rondjes maken. Hier zie je hoe het parcours er uit ziet: https://www.google.com/maps/@51.9110449,...FQAw%3D%3D. Ook hier bij Honselersdijk is er een waar je makkelijk op kan komen: https://www.google.com/maps/@51.9930381,...FQAw%3D%3D. En hier bij Lisse heb je er eentje die ook een beetje piste-achtig is, alleen rondjes kan je er fietsen in een vierkant patroon: https://www.google.com/maps/place/Ren-+e...FQAw%3D%3D (om die voetbalvelden heen).
Wellicht heb je in jouw regio ook dit soort toegankelijke wielerparcoursen?
Berichten: 1.790
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7422
2565 x bedankt in 1216 berichten
Offtopic: is er ergens een overzicht van buitenbanen?
Berichten: 967
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1627 x bedankt in 873 berichten
Ik ben er ooit een draadje over begonnen, maar een echt overzicht is er voor zover ik weet niet.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(31-Aug-2024, 06:42 AM)bucovaina schreef: Ik denk wel dat ik een goede keuze had gemaakt met op die piste te gaan rijden. Daar geraak je je momentum nooit kwijt en ik vermoed dat ik het daar langer had volgehouden dan in het verkeer. Haha, nu ... de laatste 10-15km voelde ook echt een beetje als doodgaan. Vooral mijn bilspieren wilden to-taal niet meer mee werken . Gisteren de trap omhoog gaan was ook echt een opgave . Nu dag 2 na de "helse" rit en het gaat al een pak beter. Ik voel nog wel wat maar 't is OK .
En kwestie van dat 24u record. Ik dacht op de piste nog aan (ik dacht Arend-Jan) die ooit 783km in 24u had gedaan. Ha, not even remotely close. Je kan er nog best wat bijtrainen hoor.
Mijn eerste 250 km ging moeizaam, maar ik ben in 2022 ook van Zuid-Holland naar Limburg gefietst, om daar de Oliebollentocht te fietsen, en daarna weer naar Goes te rijden. Als ik me niet vergis 36 gemiddeld, waarbij dat vooral laag was doordat de Oliebollentocht niet zo doorrijdt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 225
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 268
538 x bedankt in 221 berichten
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(31-Aug-2024, 07:06 PM)Veloquest schreef: Ja ik ken dat ritje ook nog van je en dat was inderdaad 36 gemiddeld en ik dacht 450km lang! Klopt, iets meer nog. Eerste stuk toen ook behoorlijk hard gereden, 200 km tegen de 40 gemiddeld.
Na 400 km was de glans er wel een beetje af
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
Hoe doen jullie velomobilisten het qua snelheid en dagafstand op een open ligfiets, eigenlijk?
Oftewel, hoe kan ik prestaties in een open en gesloten ligfiets met elkaar vergelijken?
Berichten: 190
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 48
393 x bedankt in 176 berichten
31-Aug-2024, 08:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Aug-2024, 08:16 PM door blokdoorn.)
Ik rijd op mn furai op langere ritten (100km+) meestal zo rond de 25-26km/h. In mn QV ligt dat zo’n 10km/h hoger, zo rond de 35-36. De m5 chr zit daar tussen in.
Op de furai wel dagafstanden tot 230km gedaan, dat gaat op de m5 en zeker qv nog een stukje makkelijker. Furai wel gebruikt voor bezoek van kerk/museum/etc. op 110km enkele reis, dat is voor op 1 dag ook wel de limiet in combinatie met een andere niet-fiets activiteit. Heb het nog niet gedaan, maar denk dat die limiet met de QV toch zeker wel op 150km enkele reis ligt.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
(31-Aug-2024, 07:55 PM)Lopopodium schreef: Hoe doen jullie velomobilisten het qua snelheid en dagafstand op een open ligfiets, eigenlijk?
Oftewel, hoe kan ik prestaties in een open en gesloten ligfiets met elkaar vergelijken?
Van verschillende mensen heb ik gehoord dat ze met de vm met dezelfde inspanning de dubbele afstand rijden tov een open ligger.
Als ik ontspannen kan fietsen met de CHR/open ligger, dan rijd ik met dezelfde inspanning op de open ligger ongeveer 2/3 van de afstand van de vm. Met de Roeifiets is het wel ongeveer de helft.
Als er geen wind is of als het heel hard waait, dan is het weer anders.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
(31-Aug-2024, 10:48 AM)Lopopodium schreef: Heb je overwogen om op een buitenbaan ergens te fietsen, in plaats van in een ronde wielerbaan?
Die buitenbanen zijn vaak wat leuker en afwisselender. En je hebt niet zo'n schuine bocht.
...
Het is een buitenbaan die in een "kom" ligt. Als ik ergens eens iets vind in de buurt wat beter is dan deze hoor ik het wel graag. Ideaal was het zeker niet. Wegdek niet goed en de kom te steil om tegen mijn snelheid deftig in te rijden.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
31-Aug-2024, 09:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Aug-2024, 09:12 PM door 365cycle.)
(31-Aug-2024, 07:55 PM)Lopopodium schreef: Hoe doen jullie velomobilisten het qua snelheid en dagafstand op een open ligfiets, eigenlijk?
Oftewel, hoe kan ik prestaties in een open en gesloten ligfiets met elkaar vergelijken? Verschilt heel erg per velomobiel en open ligfiets.
Op m'n M-Racer reed ik gemiddeld niet veel langzamer dan in m'n DF.
Kruissnelheid lag in de DF hoger, optrekken en klimmen ging makkelijker met de M-Racer (even snel maar met minder vermogen).
De ligtandem is veel minder efficiënt dan een velomobiel. Denk dat een solo wielrenfiets onder veel omstandigheden sneller is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
(31-Aug-2024, 07:49 PM)365cycle schreef: Klopt, iets meer nog. Eerste stuk toen ook behoorlijk hard gereden, 200 km tegen de 40 gemiddeld.
Na 400 km was de glans er wel een beetje af
Bovenaardse getallen van een andere categorie!
Ik zou al erg trots op mezelf zijn als ik er ooit in ga slagen om >200km te kunnen rijden en de volgende dag nog eens.
Berichten: 158
Topics: 11
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 458
390 x bedankt in 158 berichten
31-Aug-2024, 10:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Aug-2024, 10:12 PM door Boyd Maduro.)
Omdat ik na 1797.5 km (had dus eigenlijk nog 2.5 ergens vandaan moeten sprokkelen) terug ben van mijn vakantie met:
- Als eerste dag mijn langste tocht ooit (263km)
- Een heel stereotype grensovergang waarbij je meteen voelt dat je Nederland uit en België in rijdt
- Een zeer frustrerend stuk Franse "fietsinfrastructuur" om Duinkerke uit te komen en richting Calais te fietsen.
- Zowel de ferry naar Engeland (Calais-Dover) als die terug (Harwich-HvH) die heel soepel gingen met de velomobiel
- Het WK waar ik erg mooi naar verwachting heb gepresteerd
- Een mooi stukje fietsroute langs de kust van Kent
- Een Terror shuttle-service de Theems over
- Een bult Engelse heuvels met tandwielen die daar niet voor zijn (dus een paar steile stukken met een cadans van ~40)
- Een dag 90+km tegenwind waarbij ik en mijn vriendin van fietsen gewisseld waren (en ik dus op een bunker zat)
- Een leuke rustdag in Cambridge waar per toeval in een evenement gaande was met oa een wielerkoers (blijkbaar eerste criterium in Cambridge ooit)
- Leuke rustdag in Bury st Edmund's op aanraden van een collega die daar in de buurt is opgegroeid
- Een zoektocht naar een oplossing voor het kapotte wiel van de bobkar van een van de anderen in het groepje
- Een verademing om na de overtocht terug weer op Nederlandse fietspaden te rijden
- Een bezoekje aan velomobiel.nl om mijn stoel recht te laten zetten, Theo heeft meteen mijn achterlicht vervangen omdat die inderdaad niet goed was
- Dat alles met slechts drie lekke banden: twee van de snoek (allebei een flinke doorn) één keer de achterband van mijn vriendin (stuk metaaldraad)
Erg leuk gehad maar dus ook wel weer lekker om thuis te zijn.Morgen waarschijnlijk rondje met de assenliggers mee (heerlijk in een nagenoeg lege fiets, bizar hoeveel zooi er zelfs in de Snoek past) en dan maandag weer naar kantoor.
Mijn vriendin wees me er ook net op dat ik ondanks de 2-3 maand heel weinig tot niet fietsen na het ongeluk met de QuestXS toch deze week op de 10000km in 2024 ga komen
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
01-Sep-2024, 11:38 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Sep-2024, 11:39 AM door Jeroen S.)
Mijn ligfiets is niet optimaal op snelheid gericht. Ik zit niet heel vlak, wat dikkere bandjes, clip spatbordjes, geen super wielen. Ik ben met de ligfiets toch wel langzamer, en het kost meer moeite. Met de ligfiets kan ik snelheid beter vasthouden, kun je ook op langzame stukjes toch nog redelijk vlot doorrijden. Met de velomobiel ben ik in bepaalde situaties echt heel langzaam. Denk aan die krappe 90 graden bochtjes met veel hoge stoepranden bij rotondes. Met de velomobiel zit je daar met wat pech aan 10 km/h, met de ligfiets gaat dat toch vlotter. Idem in onbekende steden, smal fietspad met veel hoog groen erlangs.
Met de ligfiets zoek ik juist weggetjes op, die ik met de velomobiel liever vermijd. Weinig verkeer, mooie omgeving, wegdek kwaliteit weeg ik anders met de verschillende fietsen. Andersom geniet ik met de velomobiel op wegen die ik met de ligger liever vermijd. Wat met de ligger saai is, kan met de Velomobiel heerlijk doorrijden zijn.
Met de velomobiel liggen kruissnelheid en langzaam rijden veel verder uit elkaar als op de ligger. Ook op dezelfde route. Met de velomobiel pak ik eerder snelle routes, ook als die langs een wat drukkere weg liggen. Ik vind velomobiel rijden ook veel minder vermoeiend. Ik gebruik beiden voor andere doelen, wat het vergelijk lastig maakt.
Zo'n 200 km rit met bijna 29 gemiddeld haal ik met de ligfiets echt niet. dan zo ik denk ik zo tegen de 25 zitten, en
ik zou mogelijk ook eerder naar huis sturen.
De tijd die ik op de woonwerkrit win met de VM, verlies ik tegelijk omdat uit de schuur halen, klaarzetten, inpakken, de binnenplaats oprijden, uitstappen ( rem erop), (rem eraf) Velomobiel manouvreren naar een parkeerplekje, op slot zetten meer tijd kost.
40 fietsen met de Milan is niet zo'n kunst, maar een route vinden waar je die 40 kunt blijven rijden, dat is lastig. Zelfs langs de saaie Meilandsedijk ga ik bij bijna ieder zijstraatje toch weer terug naar zo'n 35. Bij de rotonde naar 25, rustig optrekken naar 40 duurt dan zo'n 2 km afstand. Fietspad uit de voorrang, soms slecht zicht of er wat aan komt. Ik ben daar constant aan het optrekken en vertragen en als ik de fijne snelheid heb, komt de volgende zijstraat. Op de ligger houd ik 10 seconden de benen stil voor een zijstraatje, de rotonde kan met 30-35 ook nog wel.
Ik ben blij dat ik kan kiezen welke fiets ik pak.
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28758
2818 x bedankt in 1254 berichten
Er een paar ebikes tegelijk met mij bij het eerste stoplicht weg reden.
EIS, gaf mij een lekker tempo. De hele heenrit ging vlot.
EIS = electrischefiets inhaal syndroom.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 77
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
140 x bedankt in 70 berichten
De DSM-5 is aan het uitbreiden;-)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 25 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM |
KIWA track en trace systeem
|
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM |
De Waterlandse Liggers
|
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM |
Hase pino verbouwing
|
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM |
KIWA track en trace systeem
|
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM |
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
|
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM |
|