Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Van harte proficiat Willeke!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Van harte gefeliciteerd Willeke en ook 365Cycle Smile

Vandaag ben ik zelf blij omdat ik terug semi genezen ben van een paar daagjes snipverkouden te zijn. Daarmee terug met de VM naar het werk Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(17-Sep-2024, 09:13 PM)Boyd Maduro schreef: (Met de wetenschap dat velomobiel.nl een lading binnen zou krijgen deze/vorige week ergens. Had gehoopt dat mijn kap er ook bij zou zitten, dan kan ik die zondag gebruiken. Heb nog niets gehoord en als die er wel is wordt het logistiek toch wel lastig om die nog in het noorden te krijgen Sad )

Er is vorige week een lading binnen gekomen. En daar ben ik blij om.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 09:15 AM)Hoekie schreef: Er is vorige week een lading binnen gekomen. En daar ben ik blij om.
Zag de jouwe al staan Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
...ik de Optima Eagle een grote beurt heb gegeven; remblokken vernieuwd,pedalen uit mekaar gehaald,schoon gemaakt,gevet,afgesteld en weer gemonteerd,hele fiets gepoetst,alle rubbers in de vaseline en als toetje alle bouten nagelopen.Daarna de Dries,zelfde verhaal en aansluitend over de dijk gejakkerd..heerlijk!
Antwoord }
Blij dat mijn voorwiellagers weer geruisloos en vrij van speling lopen, op tijd voor Assen zondag.

Toen ik tijdens het project Q501 de remmerij en vering aanpakte, viel me al op dat de lagers best lawaaierig liepen. Laatst bij het banden oppompen merkte ik ineens ook speling linksvoor. Hoog tijd dus voor nieuwe lagers! 

Bleek een klusje van niks met een bevredigend geruisloos resultaat. 

Benieuwd of ik er nog wat van ga merken op de snelheidsmeter...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: martinus , Willeke_IGKT
Mn huisdeur en schuurtje nu zijn voorzien van gelijksluitende cilindersloten: minder sleutels aan de sleutelbos, betere beveiliging (skg3 en oa kerntrekbeveiliging) en vooral voldoende reservesleutels. Mocht ik nu mn sleutelbos verliezen, kan ik zo een reservesleutel halen. De vijf gekochte gebruikte en gelijksluitende cilindersloten (ISEO F6) waren even duur als een enkele reserve veiligheidssleutel met certificaat.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Vandaag ook blij omdat ik toch weer een PR heb gevestigd ondanks relatief vaak hebben moeten stilstaan en ook nog een stuk achter een tractor gehangen te hebben die 25km/h deed. Ondanks dat totale tijd 59:02 seconden thuis. De vorige keer dat ik onder het uur dook, was maar een paar seconden onder het uur.

Nu zat het wel mee, want doordat ik ziek was geweest de dagen ervoor had ik deze week nog geen kilometers gedaan, dus de benen waren redelijk goed. En ook, als het verkeer wat meer had mee gezeten had ik er waarschijnlijk nog een minuutje of 2 af kunnen krijgen maar goed Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Wij werkten vandaag met het bedrijf op een andere locatie. Voor mij een redelijk vlotte route, en lekker doorrijden op de paralelweg annex fietspad tussen Varsseveld en Terborg. Op de heenweg, met enige reserve tegen de 40, op de terugweg met wind mee bijna het hele stuk van ongeveer 7 km rond de 47 km/h.

Op de terugweg in Terborg op de rijbaan, daar ligt een gek fietspaadje tussen de huizen door, heen gaat dan nog wel, terug sta je dan achter de heg of met de neus van de VM op de weg, terwijl je niks ziet.  Doh Daar moest een busje eerst toeteren en vervolgens lichtsignalen geven. Angry Terwijl ik aan het optrekken was naar 40 in de 30 zone Cool .. Vervolgens liep ie vast in de file, waar ik langs kon. Big Grin

Toch weer een leuke rit. Op dat rechte stuk merk ik goed hoeveel het scheelt dat ik op mijn normale route steeds een slingertje uit de voorrang moet maken. Hollen en rollen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 08:44 PM)Jeroen S schreef: ... DohDaar moest een busje eerst toeteren en vervolgens lichtsignalen geven. Angry Terwijl ik aan het optrekken was naar 40 in de 30 zone Cool ..

...

Laatst toeterde een busje naar me tijdens een inhaalmanoevre van hem. Vermoedelijk omdat hij vond dat ik niet snel genoeg ging. Ik had het al verwacht dus toeterde op exact dezelfde manier terug. Hij geraakte maar 50m voor me om dan achter ander verkeer vast te hangen achter een vrachtwagen. Een kilometer verder haalde ik hem via het fietspad weer in. Ik heb het gelaten om uit eigen beweging terug te toeteren want vond dat persoonlijk wat agressief over komen. Maar hij toeterde zelf weer. Ditmaal 2x naar mij en wederom toeterde ik exact op dezelfde manier terug Big Grin . Ja sorry, dan kan ik het ook niet laten hoor.


Daarna ben ik een kilometer of 5 verder gereden en pas daarna kwam ik hem weer tegen. De laatste keer haalde hij me zonder toeteren in Big Grin . Hij zal waarschijnlijk gedacht hebben dat de kans reëel ging zijn dat we elkaar nog 'ns tegen gingen komen. Nu ja, eingenlijk niet want verderop gaat het dan vals plat omhoog en wordt het een 70km/h baan. Dat haal ik niet vals plat omhoog.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 12:17 PM)365cycle schreef:
(, 09:15 AM)Hoekie schreef: Er is vorige week een lading binnen gekomen. En daar ben ik blij om.
Zag de jouwe al staan Smile

Big Grin was krap aan dan.

Vandaag ben ik blij dat Snoek-L nr 14 hier schoon gewassen in de garage staat. Inclusief race kap die eigenlijk pas later klaar zou zijn (NACA duct moest er nog in)
Antwoord }
(, 09:09 PM)Hoekie schreef: Vandaag ben ik blij dat Snoek-L nr 14 hier schoon gewassen in de garage staat. Inclusief race kap die eigenlijk pas later klaar zou zijn (NACA duct moest er nog in)

Gefeliciteerd. Mooi Wit is Niet Lelijk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
(, 09:30 PM)Wim -de roetsende schreef: Mooi Wit is Niet Lelijk.

Inderdaad. Genoeg alternatieven bekeken en kom steeds terug op helemaal wit.
Naast mooi ook praktisch. Na ~5 jaar is QV 209 nog steeds prachtig, zag ik van de week tijdens een foto momentje.
Dat was met QV 22 wel anders.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Aero backpack for roadies
Big Grin

Via Schemerwoude
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 01:34 AM)365cycle schreef: Aero backpack for roadies
Big Grin

Via Schemerwoude

En dan nog zo'n grote tijdrithelm op.

Het geheel begint steeds meer op een draagbare vm te lijken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(, 01:34 AM)365cycle schreef: Aero backpack for roadies
Big Grin

Via Schemerwoude
Die extra snelheid gaat wel ten koste van je cool factor in het peleton denk ik. Maar als je daar maling aan hebt, lekker doen!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ach, als het al niet verboden is, zal de UCI de regels wel snel aanpassen
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 10:05 AM)Frutsel schreef: Ach, als het al niet verboden is, zal de UCI de regels wel snel aanpassen
Mwah, deze is moeilijk te verbieden he. Maakt het veiliger (alleen niet bergaf).

(, 08:07 AM)Bob Hagendijk schreef: Die extra snelheid gaat wel ten koste van je cool factor in het peleton denk ik. Maar als je daar maling aan hebt...
..., koop een velomobiel!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
...omdat de inschrijflijst voor de wedstrijd zondag door blijft groeien applause 
belooft een gezellige dag te worden met naar het oog toch redelijk 50/50 velo/open verhouding.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
...omdat ik een kwartier later van huis ben vertrokken... Dat verdient uitleg.

Ik kwam aanrijden bij de lokale supermarkt en zag om mijn parkeerplek een auto staan. Die was vanuit de weg door het hek het kleine taludje op en tegen de ruit van de supermarkt tot stilstand gekomen. Precies waar ik met mijn fiets zou hebben gestaan. Van de fiets zou niet veel overgebleven zijn en met mij erin zou ik al helemaal niet aan willen denken.
Antwoord }
He, sinds wanneer is er in Duitsland Google Maps beschikbaar? Dat was tot voor kort nog niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Lopopodium schreef: He, sinds wanneer is er in Duitsland Google Maps beschikbaar? Dat was tot voor kort nog niet.

Ik denk nu al bijna een jaar of twee. Lang niet zo uitgebreid als Nederland, maar het begint langzaamaan te komen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Google Maps is er toch al heel lang? Alleen Streetview niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)365cycle schreef: Google Maps is er toch al heel lang? Alleen Streetview niet.

De Duitsers waren niet zo happig op Google streetview, waarna jarenlang de stekker eruit is getrokken. Tot afgelopen jaar die stekker er weer inging dus nu rijden er nu weer Google streetview wagens rond in Duitsland.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Lopopodium schreef: He, sinds wanneer is er in Duitsland Google Maps beschikbaar? Dat was tot voor kort nog niet.

Een aardig forumlid heeft het vorig jaar al eens vermeld op dit forum  Big Grin .
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(, 09:55 PM)Hoekie schreef:
(, 09:30 PM)Wim -de roetsende schreef: Mooi Wit is Niet Lelijk.

Inderdaad. Genoeg alternatieven bekeken en kom steeds terug op helemaal wit.
Naast mooi ook praktisch. Na ~5 jaar is QV 209 nog steeds prachtig, zag ik van de week tijdens een foto momentje.
Dat was met QV 22 wel anders.

Vandaag las ik op het Duitse forum een wel heel mooi verwoorde reactie:
Zeer mooie fiets, kleur en ontwerp zijn een blikvanger, ook al is het zo ongecompliceerd! Geweldig thumb
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1716668
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM