Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 1.670
Topics: 100
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7155
2318 x bedankt in 1100 berichten
De foto's.
Berichten: 93
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
115 x bedankt in 53 berichten
In de stuurtunnel is het nu anders, bij de rem niet, dat is nog hetzelfde.
Daar loopt de kabel horizontaal, waardoor er water in kan komen, afwachten wat het doet met vorst.
Berichten: 5.583
Topics: 146
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1877
6856 x bedankt in 3392 berichten
(23-Sep-2024, 10:17 PM)Peter de Rond schreef: In de stuurtunnel is het nu anders, bij de rem niet, dat is nog hetzelfde.
Daar loopt de kabel horizontaal, waardoor er water in kan komen, afwachten wat het doet met vorst.
Of bedoel je verticaal?
Als die horizontaal loopt is de kans toch niet zo heel groot?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 93
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
115 x bedankt in 53 berichten
Mooiste is als de binnenkabel naar beneden loopt, water gaat naar beneden.
Bij de alleweder liep de binnenkabel omhoog, dan loopt er water langs naar binnen en dan bij vorst zit je rem vast.
Als hij horizontaal loopt, steek ik mijn hand niet in het vuur voor wat er dan mogelijk is.
Berichten: 1.277
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 136
2459 x bedankt in 1140 berichten
Vaak blijken buitenkabels ook een beetje capiliar te werken, ze slurpen het vocht als het ware op. Als het verloop dan na het begin van de buitenkabel naar beneden gaat, dan loopt ie vol, en dat gaat uiteindelijk mis. Ken ik ook van achterderailleurkabels. Vaak maakt daar de buitenkabel ook een dipje naar beneden vlak achter de derailleur.
Wel halen ze zo de 180 graden lus eruit en een cm of 30 buitenkabel, dat merk je waarschijnlijk wel.
Alleweder met bevroren remkabel, dat kan ik me ook nog wel herinneren. In het fietsenschuurtje vorstvrij, en dan na een kilometer of wat voor het stoplicht erachter komen dat ie volledig vast gevroren zit. Niet leuk.
Berichten: 103
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 247
265 x bedankt in 103 berichten
De Snoek heeft geen randje aan de achterkant van het instapgat voor de afwatering van regenwater (iets wat de QuestXS wel had) dus Theo waarschuwde me er al voor dat het wat naar binnen kan lekken als je haar in de regen buiten hebt staan. Dat is ook mijn ervaring, nu begint het weer weer slechter te worden, dus vaker regen, en krijg ik binnenkort (~2weken) mijn kap.
Ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn met waterdichtheid bij gebruik van de kap.
(als ik zo op de fotos kijk dan lijkt de SnoekL trouwens dit randje wel weer te hebben)
Berichten: 4
Topics: 0
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 0
9 x bedankt in 4 berichten
(12-Sep-2024, 06:19 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik zou misschien ook andere velomobielen uitproberen, het niet bij een laten.
Misschien staat er een met 140 cranks zodat je dat kunt uitproberen.
(12-Sep-2024, 09:32 PM)365cycle schreef: Als de Snoek je verder lekker past zou ik 140mm cranks toch ook eens proberen hoor. Efficiënter dan dat wordt het niet.
(14-Sep-2024, 12:02 PM)Wim -de roetsende schreef: (14-Sep-2024, 11:41 AM)Willeke_IGKT schreef: Het kan zijn dat de zaken in Dronten het geen huren noemen maar een lange proefrit, en het is gewoon om mensen tegen te komen die bij beide VM bedrijven proefrijden op dezelfde dag, met degene die je denkt te gaan kopen in de middag, zodat dat een langere rit kan worden.
Er zijn meerdere mensen (zelfs hier op het forum) die een vm voor langere tijd hebben meegenomen. En dan heb ik het over sowieso een week.
Afgelopen zaterdag heb ik een lange proefrit kunnen maken in een Snoek met 140 mm cranks. De eerste 20 km van Dronten naar het begin van de Houtribdijk in spijkerbroek met wandelschoenen en vandaar 40 km in hardloopbroek en wielrenschoenen over de dijk naar Drechterland en op dezelfde manier terug. Tijdens de rit sleepte de neus een keer aan (bij een lage snelheid van 10 km/uur) bij de oversteek van de N307 naar de IJsselmeerdijk. Het sturen vond ik niet nerveus meer, want je raakt eraan gewend. De soepele vering was ook ok.
Na terugkomst vertelde ik Allert dat ik met wandelschoenen ik soms de boven- en onderkant van de carroserie raak, ik soms met de knieen de bovenkant raak en de kuiten lichtjes langs de wielkasten gaan. Met wielrenschoenen raak ik sporadisch met de hak de bodemplaat als ik kennelijk mijn voet niet voldoende heb gestrekt.
Ik vroeg Allert of hij rechtere cranks had, maar dat had hij niet. Er waren volgens hem meer mensen die net aan in een Snoek passen, maar toch voor de Snoek-L gaan. De Snoek-l had volgens hem ondanks de grotere wielbasis een kleinere draaicirkel, een aan de onderkant 2 cm hogere neus en vermoedelijk betere stroomlijn. Er was geen FEM model en geen simulaties betreffende stromingsleer (het is allemaal met een timmermansoog gemaakt). Het verschil in efficientie tussen de Snoek en Snoek-L zou proefondervindelijk moeten worden gedaan.
Allert stelde voor om de Snoek-L na afstelling te proberen. Aangezien het al 16.30 uur was, ben ik er alleen even in gaan zitten om een idee te krijgen. Aangezien de stoel voor mij platter leek te liggen dan in de Snoek, was het uitzicht naar voren beperkter. Echter die stoel kan rechterop.
Vermoedelijk zal ik de Snoek-L gaan proberen, maar ik vermoed dat deze een maatje te groot is voor mij. Een niet bestaande "Snoek M" (een paar centimeter hoger, breder en langer dan de Snoek) zou voor mij ideaal zijn, maar die komt er niet wegens hoge kosten van de mallen.
Berichten: 273
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 157
799 x bedankt in 269 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door Arend-Jan.)
Ik ben ook nét te groot voor de kleine Snoek maar kan daardoor in de SnoekL wel mooi het schuimdeksel boven mijn knieën opbergen..! Tijdens het rijden kom ik er nooit tegenaan en ik kan hem dan altijd pakken als het toch wel erg hard regent of als ik hem wil 'afsluiten' als ik ergens even een winkel in wil.
De kleine Snoek is natuurlijk heus wel iets sneller, maar niet bij de snelheden die ik 95% van de tijd rij. Maar diezelfde 95% van de tijd dat ik niet snoeihard ga geniet ik dan wel van de extra ruimte
Ik geloof trouwens niet dat de draaicirkel van de grote SnoekL kleiner is dan van de kleine. Of iig is dat niet zo bij mijn SnoekL versus de kleine Snoek van een vriend van me haha
Berichten: 1.670
Topics: 100
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7155
2318 x bedankt in 1100 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door Hoekie.)
(9 uren geleden)Arend-Jan schreef: .. bij mijn SnoekL versus de kleine Snoek van een vriend ..
CCS vs CCU toch?
(28-406 vs 32-406)
Aangepast naar aanleiding van opmerking van Boyd.
Berichten: 103
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 247
265 x bedankt in 103 berichten
(8 uren geleden)Hoekie schreef: (9 uren geleden)Arend-Jan schreef: .. bij mijn SnoekL versus de kleine Snoek van een vriend ..
CCS vs CCU toch ?
Zelfde bandbreedte zou dat niet uit moeten maken toch?
Berichten: 1.670
Topics: 100
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7155
2318 x bedankt in 1100 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door Hoekie.
Edit Reason: Kleinere afbeeldingen
)
((Op mijn Snoek-L is de lamp adapter voor Busch & Müller lampen geleverd en heb er zelf mijn reeds in bezit zijn Lupine SL F Cargo met bedrade remote ingezet.
Met de Snoek adapter speciaal voor de Lupine SL F. Mooi, helemaal blij mee. Maar niks nieuws. Dat kan al heel lang.))
Nou zat ik wat verder te kijken en te spelen met de Lupine SL F GoPro adapter en wat zie ik: de 'Snoek B&M adapter', zoals ik vermoede, kan ook GoPro adapters aan én er is ruimte in de Nacaduct. Top.
Dan denk, maar je SL F past toch al? Ja zeker, maar mocht ik willen, dan schept dit extra mogelijkheden. Waaronder de SL F naar achteren=hoger of naar voren=lager kunnen monteren. En uiteraard past alles wat met een GoPro mount werkt. Zoals heel veel lampen en actioncams.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|