Heeft iemand een heflift in gebruik?
|
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
02-Dec-2023, 08:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Dec-2023, 08:10 PM door Hoekie.
Edit Reason: Spelling
)
Heeft iemand een heflift cq heftafel in gebruik?
Zo ja, dan hoor ik graag welke en je ervaring
Berichten: 983
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1657 x bedankt in 888 berichten
Ik heb een oude hydraulische 1T rolcontainerlift van de PTT, totale hefhoogte ongeveer 75cm, bevalt uitstekend voor allerhande werkzaamheden aan fietsen, motoren, grasmaaiers etc. Ik wilde hem ooit in de vloer van een nieuwe garage/ werkplaats inbouwen, maar dat vond ik uiteindelijk toch niet handig in verband met de vloerverwarmingsbuizen (achteraf pakte dit goed uit, want de betreffende garage is allang verkocht en de lift heb ik nog). Hij staat op dit moment van de grond op 4 M20 bouten zodat ik hem kan verplaatsen met een palletkar.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
Goede vraag Hoekie,
Een dergelijke vraag leeft ook bij mij.
Fijn dat jij hen gesteld hebt.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
Op het Duitse forum heb ik inmiddels veel kunnen vinden. Zoek bijvoorbeeld op 'hebebühne' https://www.velomobilforum.de/forum/inde...hne&o=date
Het kan al met een relatief simpele motor steun.
Mijn wens is uitgebreider. Ik zoek iets waarbij een velo er ook onder geplaatst kan worden. En zijdelings verreden kan worden. En bij voorkeur niet te groot. Ik denk nu aan iets als zoiets. Die is zelfs opvouwbaar/transporteerbaar
Berichten: 983
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1657 x bedankt in 888 berichten
Genie heeft mooie opvouwbare materiaalliften.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 203
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 55
434 x bedankt in 196 berichten
Een simpele en goedkope oplossing zijn 2 schragen (€8 p/s bij de bouwmarkt, of marktplaats) met een los blad erop. Voor het gewicht van een ligfiets altijd voldoende. Instellen op hoogte kan met een zaag (waarbij er natuurlijk slechts 1 instelrichting is ).
Ik heb zelf een katrollenlift aan het plafond hangen, gewoon een van 2 tientjes bij de . Die werkt, maar echt lekker loopt het niet met een fiets van 18 kg, laat staan met mijn stadsfiets van 25 kg. Het is een beetje behelpen, maar hoe vaak moet je nu werkelijk je fiets in de lucht hijsen... Omdat ie aan het plafond hangt staat ie verder ook niet in de weg.
Persoonlijk vind ik een heftafel of palletlift nogal overdreven.
Berichten: 101
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
142 x bedankt in 60 berichten
Ik heb een oud ziekenhuis bed, elektrisch verstelbaar in hoogte, ideaal. Precies groot genoeg, en hoog/laag genoeg.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
Berichten: 1.470
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 275
2851 x bedankt in 1328 berichten
Ik vind de fiets toch mooier als de hefbrug.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
(19-Sep-2024, 09:37 PM)Jeroen S schreef: Ik vind de fiets toch mooier als de hefbrug.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
06-Oct-2024, 10:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Oct-2024, 11:00 AM door Hoekie.)
Deze heftafel is echt iets van 'had ik 'm maar eerder gekocht/gemaakt'.
Je kan nota bene luxe op een stoel op precies de goede hoogte comfortabel bij het dashboardje.
Met: een Snoek-L (en soortgelijken) is zo licht dat je die makkelijk einde rit op de heftafel kan tillen.
Zelfs na een zeer vermoeiende rit (nu griep, geen wonder als de rest hier corona heeft) Zo neemt ie, zelfs opgebouwd, gereed voor actie, maar iets meer ruimte in dan de ruimte die een velomobiel alleen inneemt. Wanneer ik de heftafel de volgende dag weer wil gebruiken, laat ik 'm dus opgebouwd. En staat de Snoek-L gedurende de nacht op de heftafel.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
(19-Sep-2024, 11:22 AM)Hoekie schreef:
Wat is de reden voor het gat/de uitsparing? In de plaat bedoel ik.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
06-Oct-2024, 11:31 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Oct-2024, 11:46 AM door Hoekie.)
(06-Oct-2024, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat is de reden voor het gat/de uitsparing? In de plaat bedoel ik.
Het hout was op Echt. serieus.
Langer antwoord: Eén grote houtenplaat was loeizwaar. En dus heb ik twee platen van de helft van de dikte meegenomen.
Al uitproberende bleek ik, bij 90 breed, hout te kort te hebben voor hele oppervlak. Het frame zelf is maar 58 breed, dus kan veel smaller.
Dan dat 'gat' inderdaad, 'mooi voor het het achterwiel'.
Blijkt in de praktijk: een Snoek-L (of soortgelijk) kan zo ver naar achteren dat het achterwiel dan al mooi helemaal vrij komt. Top.
Sterker nog, dan kan zelfs met de voorwielen ! En nog altijd heerlijk stabiel en stevig. D&^mn
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
Ik vind dat dit soort topics het hele forum wel tot een hoger niveau brengen.
Berichten: 635
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1356 x bedankt in 599 berichten
(06-Oct-2024, 01:49 PM)Fietsbennie schreef: Ik vind dat dit soort topics het hele forum wel tot een hoger niveau brengen.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|