Heeft iemand een heflift in gebruik?
|
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
02-Dec-2023, 08:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Dec-2023, 08:10 PM door Hoekie.
Edit Reason: Spelling
)
Heeft iemand een heflift cq heftafel in gebruik?
Zo ja, dan hoor ik graag welke en je ervaring
Berichten: 1.021
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1723 x bedankt in 924 berichten
Ik heb een oude hydraulische 1T rolcontainerlift van de PTT, totale hefhoogte ongeveer 75cm, bevalt uitstekend voor allerhande werkzaamheden aan fietsen, motoren, grasmaaiers etc. Ik wilde hem ooit in de vloer van een nieuwe garage/ werkplaats inbouwen, maar dat vond ik uiteindelijk toch niet handig in verband met de vloerverwarmingsbuizen (achteraf pakte dit goed uit, want de betreffende garage is allang verkocht en de lift heb ik nog). Hij staat op dit moment van de grond op 4 M20 bouten zodat ik hem kan verplaatsen met een palletkar.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 309
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 116
380 x bedankt in 177 berichten
Goede vraag Hoekie,
Een dergelijke vraag leeft ook bij mij.
Fijn dat jij hen gesteld hebt.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
Op het Duitse forum heb ik inmiddels veel kunnen vinden. Zoek bijvoorbeeld op 'hebebühne' https://www.velomobilforum.de/forum/inde...hne&o=date
Het kan al met een relatief simpele motor steun.
Mijn wens is uitgebreider. Ik zoek iets waarbij een velo er ook onder geplaatst kan worden. En zijdelings verreden kan worden. En bij voorkeur niet te groot. Ik denk nu aan iets als zoiets. Die is zelfs opvouwbaar/transporteerbaar
Berichten: 1.021
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1723 x bedankt in 924 berichten
Genie heeft mooie opvouwbare materiaalliften.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 207
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 57
438 x bedankt in 199 berichten
Een simpele en goedkope oplossing zijn 2 schragen (€8 p/s bij de bouwmarkt, of marktplaats) met een los blad erop. Voor het gewicht van een ligfiets altijd voldoende. Instellen op hoogte kan met een zaag (waarbij er natuurlijk slechts 1 instelrichting is ).
Ik heb zelf een katrollenlift aan het plafond hangen, gewoon een van 2 tientjes bij de . Die werkt, maar echt lekker loopt het niet met een fiets van 18 kg, laat staan met mijn stadsfiets van 25 kg. Het is een beetje behelpen, maar hoe vaak moet je nu werkelijk je fiets in de lucht hijsen... Omdat ie aan het plafond hangt staat ie verder ook niet in de weg.
Persoonlijk vind ik een heftafel of palletlift nogal overdreven.
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
147 x bedankt in 62 berichten
Ik heb een oud ziekenhuis bed, elektrisch verstelbaar in hoogte, ideaal. Precies groot genoeg, en hoog/laag genoeg.
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
Berichten: 1.539
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 347
2986 x bedankt in 1396 berichten
Ik vind de fiets toch mooier als de hefbrug.
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
(19-Sep-2024, 09:37 PM)Jeroen S schreef: Ik vind de fiets toch mooier als de hefbrug.
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
06-Oct-2024, 10:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Oct-2024, 11:00 AM door Hoekie.)
Deze heftafel is echt iets van 'had ik 'm maar eerder gekocht/gemaakt'.
Je kan nota bene luxe op een stoel op precies de goede hoogte comfortabel bij het dashboardje.
Met: een Snoek-L (en soortgelijken) is zo licht dat je die makkelijk einde rit op de heftafel kan tillen.
Zelfs na een zeer vermoeiende rit (nu griep, geen wonder als de rest hier corona heeft) Zo neemt ie, zelfs opgebouwd, gereed voor actie, maar iets meer ruimte in dan de ruimte die een velomobiel alleen inneemt. Wanneer ik de heftafel de volgende dag weer wil gebruiken, laat ik 'm dus opgebouwd. En staat de Snoek-L gedurende de nacht op de heftafel.
Berichten: 6.028
Topics: 153
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2217
7796 x bedankt in 3819 berichten
(19-Sep-2024, 11:22 AM)Hoekie schreef:
Wat is de reden voor het gat/de uitsparing? In de plaat bedoel ik.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.814
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7462
2619 x bedankt in 1240 berichten
06-Oct-2024, 11:31 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Oct-2024, 11:46 AM door Hoekie.)
(06-Oct-2024, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat is de reden voor het gat/de uitsparing? In de plaat bedoel ik.
Het hout was op Echt. serieus.
Langer antwoord: Eén grote houtenplaat was loeizwaar. En dus heb ik twee platen van de helft van de dikte meegenomen.
Al uitproberende bleek ik, bij 90 breed, hout te kort te hebben voor hele oppervlak. Het frame zelf is maar 58 breed, dus kan veel smaller.
Dan dat 'gat' inderdaad, 'mooi voor het het achterwiel'.
Blijkt in de praktijk: een Snoek-L (of soortgelijk) kan zo ver naar achteren dat het achterwiel dan al mooi helemaal vrij komt. Top.
Sterker nog, dan kan zelfs met de voorwielen ! En nog altijd heerlijk stabiel en stevig. D&^mn
Berichten: 1.668
Topics: 39
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2182
2060 x bedankt in 787 berichten
Ik vind dat dit soort topics het hele forum wel tot een hoger niveau brengen.
Berichten: 653
Topics: 39
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1389 x bedankt in 616 berichten
(06-Oct-2024, 01:49 PM)Fietsbennie schreef: Ik vind dat dit soort topics het hele forum wel tot een hoger niveau brengen.
Berichten: 6.028
Topics: 153
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2217
7796 x bedankt in 3819 berichten
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|