Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(09-Oct-2024, 05:48 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik had eigenlijk verwacht dat Dronten de proefrij fiets zou hebben voor de korting op zou zijn.

Ik weet niet hoeveel er al besteld zijn. Dat bepaalt of er nog korting gegeven gaat worden.

Daar ik geen handelaar mentaliteit heb is het voor mij geen reële optie geweest om met korting te kopen en meteen door te schuiven.

Daar hoef je geen handelaarmentaliteit voor te hebben.  De vraag is meer: zou je 500 euro over hebben voor proefrit als je serieus zo'n fiets overweegt te kopen.
Daar komt het eigenlijk op neer als je m met 500 euro korting kan kopen, maar toch wacht terwijl je bij voorbaat toch echt dacht dat het weleens iets voor jou zou zijn. En dat zeg ik omdat je al een strada hebt en toch interesse hebt in een gloedjenieuwe velomobiel.

Voor mij zou dat met een korting van 500 euro op 6500 euro een 'Nee' zijn. Want mijn reactie zou zijn: als ie me onverhoopt niet bevalt en die korting is verdwenen dan kan ik 'm zo weer kwijt met minimaal of zonder verlies. 

Ik zou alleen niets op inruilen, wat dus wel betekent dat er euroś beschikbaar moeten zijn voor de aanschaf.
Antwoord }
Bedankt door:
ZoefZoef, jij begrijpt 'geen handelaar mentaliteit' niet.
Het komt niet in mij op om iets te kopen om het weer te verkopen.
En ik ben altijd erg traag om dingen te koop aan te bieden, dus er is een reëele kans dat het een aantal jaar duurt voor ik die stap zet.

Mensen die wel een handelaar mentaliteit hebben zijn gewoon anders.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: martinR , 365cycle
En toch houdt onzekerheid over de markt je wel tegen om een nieuwe Bulk4M aan te schaffen;
je houdt rekening met de toekomstige verkoopwaarde.

Dat heb ik nou nog nooit meegenomen in de overwegingen voor een nieuwe velomobiel/auto/motorfiets..



Ik ben vandaag blij omdat ik een nieuwe kleine accessoire heb bedacht en gemaakt voor mijn SnoekL.
Een simpel clipje om het onbedoeld loskomen van de stoelbandjes (wanneer je de stoel omhoog klapt om bij bagage te komen) tegen te gaan. Ga er een lading afgeven in Dronten, voor andere Snoek(/L) piloten.
Antwoord }
(09-Oct-2024, 06:55 PM)Willeke_IGKT schreef: ZoefZoef, jij begrijpt 'geen handelaar mentaliteit' niet.
Het komt niet in mij op om iets te kopen om het weer te verkopen.
En ik ben altijd erg traag om dingen te koop aan te bieden, dus er is een reëele kans dat het een aantal jaar duurt voor ik die stap zet.

Mensen die wel een handelaar mentaliteit hebben zijn gewoon anders.
Snap ik 'wel handelaarsmentaliteit' wel dan?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(09-Oct-2024, 07:09 PM)Arend-Jan schreef: Een simpel clipje om het onbedoeld loskomen van de stoelbandjes (wanneer je de stoel omhoog klapt om bij bagage te komen) tegen te gaan. Ga er een lading afgeven in Dronten, voor andere Snoek(/L) piloten.

Dat jij dit weer wil delen met andere Snoekers kan op mijn beurt wel blij maken. Vond het mooi om te lezen dat jij aan de medemens denkt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
ZoefZoef of je het begrijpt of niet, je leeft op die manier.
Jij ziet een fiets te koop en ziet meteen welke onderdelen of extra's geld op gaan brengen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper
Ik heb maar heel zelden nieuwe fietsen gekocht, meestal gebruikt. En ook best wel een boel ligfietsen. Soms voor zo'n klein prijsje dat een afschrijving naar nul ook best acceptabel zou zijn. Ik heb nog nooit een ligfiets gekocht om er geld aan te verdienen. Maar als je een groot bedrag aan een fiets uitgeeft is het wel fijn dat je niet een heleboel waarde hoeft af te schrijven als je tzt weer een nieuwe wilt. Het hangt er ook wel vanaf hoe de prijs van de fiets zich verhoudt tot je inkomen/ budget. Die dik 40 jaar oude Raleigh racefiets van 50 euro, ach voor zoveel geld lol heb ik er allang aan gehad. En zelfs als ik em per ongeluk helemaal kapot maak, heb ik nog een lekker zittende Brooks b17 over. Kan ik mee leven. De aanschaf prijs van een velomobiel is voor mij wel van een wat andere orde en daar denk ik echt wel even over na.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , 365cycle
(09-Oct-2024, 07:09 PM)Arend-Jan schreef: En toch houdt onzekerheid over de markt je wel tegen om een nieuwe Bulk4M aan te schaffen;
je houdt rekening met de toekomstige verkoopwaarde.

Dat heb ik nou nog nooit meegenomen in de overwegingen voor een nieuwe velomobiel/auto/motorfiets..

De gedachte aan meer (althans, een groter aandeel van) auto's danwel motorfietsen in de kleuren van jouw velomobielen maakt mij dan weer blij. Al dat grijs-grijs-grijs 'omdat dat beter is voor de inruilwaarde'.... meh.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik ben vandaag blij dat mijn collega mijn schuimkap en kleine schuimkap opgeraapt heeft en mee naar binnen heeft genomen. Ze waren van de fiets gewaaid onder het Flevo dakje door. Waarschijnlijk vergeten het klittenband vast te zetten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Hoekie , 365cycle , Lig-hen
(09-Oct-2024, 10:52 PM)Tijanus schreef: De gedachte aan meer (althans, een groter aandeel van) auto's danwel motorfietsen in de kleuren van jouw velomobielen maakt mij dan weer blij. Al dat grijs-grijs-grijs 'omdat dat beter is voor de inruilwaarde'.... meh.

applause
Bij mij was het een bezoek aan Cuba dat mij dit inzicht gaf. En ik word er zelf ook gewoon vrolijk van  Cool
Bij OBT (oliebollentocht) vind ik het ook zo'n leuk gezicht, zo'n sliert... alsof er een kauwgomballenautomaat op straat is leeggelopen Big Grin
De laatste motorfiets die ik (nieuw) gekocht heb, is ook two-tone, in oranje en wit (en nee, het is geen KTM!).
Mijn auto is nog zwart.. maar een volgende waarschijnlijk niet. 

En de QV-Limo heb ik inderdaad ook vrolijke, felle kleurtjes gegeven (ook voor de veiligheid!).



Vandaag ben ik blij dat het ruitenwissertje dat ik zelfgemaakt heb voor de racekap (van de SnoekL) vanmorgen beter werkte dan ik had verwacht!
Antwoord }
(10-Oct-2024, 01:24 PM)Arend-Jan schreef: Bij OBT (oliebollentocht) vind ik het ook zo'n leuk gezicht, zo'n sliert... alsof er een kauwgomballenautomaat op straat is leeggelopen Big Grin

Die metafoor maakt mij dan weer blij!

Helemaal mee eens dat felle kleuren de kauwgumballenbom zijn! In 2014 en 2016 toen ik mijn stads- en vouwfiets kocht had ik dat nog niet door, maar gelukkig was ik om toen ik in 2020 toen ik de Challenge Chamsin nieuw kocht. Die past dan ook veel beter bij mijn Radical tassenset.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Omdat het hier afgelopen 2 dagen schitterend fietsweer was. Dus donderdag en vrijdag met een omweg naar huis gefietst met een heerlijk zonnetje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
omdat ik het eerste rondje met de Kingcyle gefietst heb. Nog zonder versnellingskabels, in de dikste versnelling met niet lekker functionerende remmen. Maar toch is het een heerlijk fietsje volgens mij. Anders als alles wat ik gehad heb, en zeker niet de meest aerodynamische houding, met een breed stuurtje (56cm). Maar wel heel geinig, beetje rechtop, prima zicht, comfortabel de voetjes beide op de grond. Da's met de 60 cm zithoogte en redelijk vlak liggende highracer erg wiebelig. Licht is ie ook wel, vooral de achterzijde. Het brede stuur en de rechtop houding, met het stoeltje met banden voelt allemaal heel anders als ik van ligfietsen gewend ben. Het sturen voelde ook wel rustig, ondanks de zeer korte wielbasis, net iets meer als een meter.

Het lijkt een beetje een super lichte miniversie van de Basic, en toch voelt ie heel ruim. Morgen maar eens wat schakelkabeltjes kopen.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(11-Oct-2024, 11:18 PM)Jeroen S schreef:  Maar toch is het een heerlijk fietsje volgens mij. Anders als alles wat ik gehad heb, en zeker niet de meest aerodynamische houding, met een breed stuurtje (56cm). 

Licht is ie ook wel, vooral de achterzijde. 

Het sturen voelde ook wel rustig, ondanks de zeer korte wielbasis, net iets meer als een meter.

Het lijkt een beetje een super lichte miniversie van de Basic, en toch voelt ie heel ruim. 

Op CycleVision reed er een keer een jongedame mee op een KingCycle. Dat ging zeker niet langzaam en zag er super comfortabel uit.

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om er eentje te kopen. Nu niet meer, ik heb er nu genoeg.


De jongedame staat zelfs op 'onze' foto van Ligfietsers.nl (de foto van Paul van Roekel). 
Links onderaan met nummer 55, witte helm en de achterkant van de zitting is rood.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Omdat ik zie dat ik gisteren mijn jaar record aan km heb verbroken (net geen 12000km) ondanks de 2 á 3 maand dat ik na mijn ongeluk nauwelijks gefietst heb.
met een beetje moeite moet 15000km nog te halen zijn maar wordt krap
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest , 365cycle
(12-Oct-2024, 09:33 AM)Wim -de roetsende schreef: De jongedame staat zelfs op 'onze' foto van Ligfietsers.nl (de foto van Paul van Roekel). 
Links onderaan met nummer 55, witte helm en de achterkant van de zitting is rood.

ZO weten we weer precies wie je bedoelt.  Smile
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben blij vandaag met weer een uitbreiding van het fietswagenpark! 

Naast de alom bekende Wim de Roetsende is er vanaf vandaag ook Tim de Roetsende  Big Grin

[Afbeelding: IMG-20241012-174524.jpg]

Bij thuiskomst meteen geprobeerd. Beetje wiebelig in het begin maar al snel 2 voeten ingeklikt en blokje om gemaakt, inclusief schakelen etc. Hoopgevend en smaakt naar meer  Smile
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
(12-Oct-2024, 07:34 PM)TimSch schreef: Ik ben blij vandaag met weer een uitbreiding van het fietswagenpark! 

Naast de alom bekende Wim de Roetsende is er vanaf vandaag ook Tim de Roetsende  Big Grin

Bij thuiskomst meteen geprobeerd. Beetje wiebelig in het begin maar al snel 2 voeten ingeklikt en blokje om gemaakt, inclusief schakelen etc. Hoopgevend en smaakt naar meer  Smile

Gefeliciteerd. Een mooie tot een 222R omgebouwde Roeifiets.

Nu al ingeklikt en geroetst. Er gaat iemand heel jaloers zijn  Big Grin 


Ik ben benieuwd wanneer je op zoek gaat naar een 209. Bij mij al na ruim een half jaar.


Waar zit nou de schakelhendel bij deze? Foto?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
(12-Oct-2024, 07:34 PM)TimSch schreef: Ik ben blij vandaag met weer een uitbreiding van het fietswagenpark! 

Naast de alom bekende Wim de Roetsende is er vanaf vandaag ook Tim de Roetsende  Big Grin

Bij thuiskomst meteen geprobeerd. Beetje wiebelig in het begin maar al snel 2 voeten ingeklikt en blokje om gemaakt, inclusief schakelen etc. Hoopgevend en smaakt naar meer  Smile

Welkom bij de club.  Big Grin Heb jij er toevallige de originele bidons erbij?

(12-Oct-2024, 08:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Gefeliciteerd. Een mooie tot een 222R omgebouwde Roeifiets.

Ik ben benieuwd wanneer je op zoek gaat naar een 209. Bij mij al na ruim een half jaar.

Zie jij het omgebouwde aan dat grijze in het achterwiel? Maar zit daar nu iets dan bij mij?
Bij mij is zoals je wellicht nog weet meer zo iets:
[Afbeelding: 8fe59c25-688d-4286-b898-4aab12dac3c4.jpg]
Een gele kabel. Maar hoe heet die? Is dit die kabel die maar kocht mee ging bij ZoefZoef?

En hoe snel had jij de 209 te pakken?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch
@Hardloper,
Jouw roeifiets is origineel zo geleverd en de meest moderne uitvoering van de 222 revolver. Zelfs iets luxer dan de meeste 222 revolvers door de schijfremmen.

-gele dyneema aandrijfkabel.
-kunstof snek (zwart)

@TimSch
Deze fiets is zn leven begonnen als 222 CVT:
-stalen aandrijfkabel
-alumininium snek 
  

De fiets van @TimsSch is een behoorlijk oud exemplaar. Ik gok al snel rond de 20 jaar oud inmiddels die zn leven dus is begonnen als CVT. Dat zie je aan de grote aluminium snek in het achterwiel, maar ook aan de stalen aandrijfkabel die ie nog steeds heeft.  Daarnaast zie je op de achtervork nog een klein 'uitsteeksel', een aanwijzing dat het een exemplaar is uit de eerdere serie frames van de 222, maar ook de nog aluminium boegrollen voorop de boegspriet verraden dat het al een gedateerde roeifiets is.  Het schakelding waarmee je schakelt in is ook anders op dit oudere model en is geintegreerd de remhandel, terwijl dit op de latere versies van 222 Revolver een apart schakelarmpje is.

Ooit, voor ombouw naar een revolver, zag de fiets van TimSch er waarschijnlijk zo uit: https://rowingbike.com/posts/model/thys-222-cvt/

Vraag me af waarom de roets van TimSch trouwen gaten heeft aan de voorzijde van de boegspriet. Heeft daar ooit verlichting op accu gezeten?

Ik ben ooit begonnen op een gebruikte naar revolver omgebouwde CVT. Vergelijkbaar met de roets van TimSch. Daarna kocht ik een gebruikte originele revolver met flinke slijtage op de boegspriet, een net wat fraaier exemplaar met spatbordjes en daarna eentje met schijfremmen en SON naaf die op zn beurt werd vervangen nadat ik in mn eigen stadje een Thys 209 kon overnemen nadat mij ter ore kwam dat deze evt. te koop zou zijn. Mn eerste roets kocht ik 8,5 jaar terug. De eerste thys 209 volgde 2-3 jaar later pas toen ik er eentje gebruikt kon overnemen en daar heb ik 4 jaar op gereden tot ik besloot 'm te verkopen omdat ik uitzicht had op een netter exemplaar. Welke niet doorging overigens.. maar ik had reeds een fonkelnieuwe 222 revolver achter de hand in nieuwstaat en met schijfremmen en toen reed ik er een stuk minder mee dan nu. Daar baalde ik achteraf wel van, maar het i weer goedgekomen met de aanschaf van mijn huidige 209 die pas weggaat als ik het meest recente model ervan heb weten aan te schaffen. Tenzij er iemand echt de hoofdprijs ervoor neerlegt, maar dan heb je het wel over echt meer dan de nieuwprijs.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Hardloper
(12-Oct-2024, 10:19 PM)ZoefZoef schreef: @TimSch
Deze fiets is zn leven begonnen als 222 CVT:
-stalen aandrijfkabel
-alumininium snek 
  

Vraag me af waarom de roets van TimSch trouwen gaten heeft aan de voorzijde van de boegspriet.  Heeft daar ooit verlichting op accu gezeten?

Ja, ik wist dat dit een oudere 222 CVT is, waarschijnlijk zo'n 15/20 jaar oud. De ombouw naar Revolver is pas 4 jaar geleden gedaan door Derk Thijs zelf. Heb ook nog even contact met Derk gehad over vervangen van de snek voor kunststof en de kabel voor dyneema. Dit kan te zijner tijd ook gewoon.

De gaten komen van een eerdere eigenaar waarvoor de fiets aangepast was voor het gebruik met 1 been ivm een prothese.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(12-Oct-2024, 10:36 PM)TimSch schreef: De gaten komen van een eerdere eigenaar waarvoor de fiets aangepast was voor het gebruik met 1 been ivm een prothese.

Oh, dan is deze waarschijnlijk/misschien van Derk van L. geweest. Die heeft ook een aangepaste Roeifiets vanwege zijn been.

(12-Oct-2024, 09:10 PM)Hardloper schreef: Welkom bij de club.  Big Grin Heb jij er toevallige de originele bidons erbij?

Om lid te worden/te zijn van de club moet je wel echt gaan roeifietsen  Wink Tongue 

Dat roeifietsen lukt trouwens ook prima met een ander merk bidons hoor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Hardloper
Zijn de originele bidons niet meer te krijgen bij Derk?

Ik heb net een bod afgewezen op mn Thys 222. Net niet wat ik in gedachten had.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(13-Oct-2024, 12:39 AM)ZoefZoef schreef: 1. Zijn de originele bidons niet meer te krijgen bij Derk?

2. Ik heb net een bod afgewezen op mn Thys 222. Net niet wat ik in gedachten had.

1. Natuurlijk

2. Te laag neem ik aan.

(12-Oct-2024, 09:10 PM)Hardloper schreef:  Heb jij er toevallige de originele bidons erbij?

En hoe snel had jij de 209 te pakken?

https://rowingbike.com/product/bidon-row...om-750-ml/

Gewoon besteld. Was in 2011. De 222 heb ik een jaar gehad. Was een oude 2x 406/20" versie. Omgebouwd door een bekende roeifietser die vooral heel hard wilde rijden en daardoor de 222 meer liggend had gemaakt door er een kleiner achterwiel in te zetten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Dat zal inderdaad een groot verschil maken, de juiste bidon  Big Grin Big Grin

Zal eerst wel eens rustig het roetsen eigen maken en opbouwen. Het bovenlijf is nog behoorlijk achtergesteld qua spieropbouw  Rolleyes

Als het me goed bevalt en de bankrekening is mooi gevuld, ga ik wel eens nadenken over upgrades.  Tongue
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(12-Oct-2024, 11:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Om lid te worden/te zijn van de club moet je wel echt gaan roeifietsen  Wink Tongue 

Dat roeifietsen lukt trouwens ook prima met een ander merk bidons hoor.
Nou bij mij zaten ze erbij en dacht eigenlijk dat die niet meer leverbaar waren nieuw. Dus dat het een soort collectors item waren
(13-Oct-2024, 12:39 AM)ZoefZoef schreef: Ik heb net een bod afgewezen op mn Thys 222. Net niet wat ik in gedachten had.
Is toevallige de foto die ik deelde van jou dan ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 73 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Mijn enige refer...Boyd Maduro — 02:24 PM
1,85 en 68 kg. Pas ik in een Quest XS?
Liebäugeln met of ...PieterTrapt — 02:21 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Leverde gemiddeld ...365cycle — 01:48 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Eerst geef je aan ...365cycle — 01:45 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij er ...Hardloper — 01:39 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Hoe en wat dat de bo...Hardloper — 01:34 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Mijn enige referen...John1000 — 12:57 PM
1,85 en 68 kg. Pas ik in een Quest XS?
???? Google i...Hardloper — 12:55 PM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij er ...datakneder — 11:53 AM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Dat gaat jou niet ...365cycle — 11:29 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij ero...365cycle — 11:00 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Voor mijn 5 km w-w h...Willeke_IGKT — 10:12 AM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
De elastiek kwam l...TimSch — 10:00 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rijd mijn velomob...Atrike — 09:47 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rij ongeveer de...TimSch — 09:43 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik rij ongeveer de h...Arend-Jan — 08:01 AM
Velomobiel.nl October 2024 news
Ik verbaas mij erove...Roepers — 07:20 AM