Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Je kunt een fiets opnieuw laten spuiten of poedercoaten. Geen idee wat het ongeveer kost tegenwoordig, vermoed zo'n 150-200 euro. Mij maakt de kleur ook niet zo heel veel uit. Knalrood, knal geel heb ik ook al gehad, zelfs een soort neon geel. De Milan heeft ook wel wat krassen en lelijke plekken, maar ik heb geen grote behoefte daar wat aan te doen.

De meest lelijke kleur fiets die ik heb is een Raleigh super course uit eind 70er jaren met een soort metalic groen-bruin.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Nov-2024, 01:56 PM)Bianca F schreef: Je wordt geconfronteerd met opties waarnaar je niet zoekt.

De Marktplaats fiets lijkt trouwens een beetje zo op foto's op mijn Thys. Had niet niet een voorkeur voor een of andere kleur. Maar ik denk dat ik dit liever zie, dan een zwarte.

Die op 2dehands lijkt dan weer meer op mijn velomobiel.nl. Maar ik denk dat erg toevallige van elkaar weg heeft. Want zo gebruikelijke kleur is het niet. Maar die heb ik zelf doel bewust gekozen. Heeft trouwens onze Wim hem zien staan vraag ik me af?  Cool 365cycle en Willeke in ieders geval wel. Want het ging iets in de trend van jij moet hardloper zijn, als ik op de kleur van de fiets af ga.

Maar het is goed dat we allemaal onze kleur voorkeuren mogen hebben. Want ik vond het toen in Utrecht echt wel leuk al die verschillende kleur thema' s te zien. Zelf ben ik minder voor het wit. Maar de DF van een lid met ICE thema.  Dat vond ik bv echt heel erg mooi Heart Daar werkte het heel goed.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(16-Nov-2024, 07:39 PM)Hardloper schreef: Heeft trouwens onze Wim hem zien staan vraag ik me af?  Cool 

Zeker heb ik deze gezien. Stond recht voor de ingang  Big Grin Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(16-Nov-2024, 08:27 PM)Wim -de roetsende schreef:
(16-Nov-2024, 07:39 PM)Hardloper schreef: Heeft trouwens onze Wim hem zien staan vraag ik me af?  Cool 

Zeker heb ik deze gezien. Stond recht voor de ingang  Big Grin Cool
Ja zo ongeveer. Langs een witte snoek. Van de persoon die je ook even zag / sprak met mij erbij. En vlak erbij stond op een gegeven moment ook de Tuna van 365cycle.
Antwoord }
Vanmorgen was ik helemaal niet blij met het weer.

Op het moment dat ik de fiets naar buiten rij een bliksem flits en heel kort daarna de donder en hagel.

Ik was al laat dus ik kon niet meer uitstellen. Geen dakje dus hagel op mijn pet en op de schuimkap, en een paar hagelsteentjes naar binnen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Oei dat was minder. Hier is het wel OK het weer.
Antwoord }
...ik 14 kilometer heb moeten lopen nadat mijn (stads)fiets een lekke band kreeg in de duinen ten zuiden van Katwijk.

Van de 61 langsfietsenden tijdens mijn wandeling door de duinen, bos en park (verder niet echt bebouwde kom) heeft alleen nummer 12 belangstellend gevraagd of ik nog ver moest lopen en een binnenband aangeboden. De rest is natuurlijk gezakt voor de sociale test! Van een hardloper kreeg ik nog wel een aanmoedigende knik vol meelij. Overmorgen maar eens kijken of dat laatste restje solutie nog werkt...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle
(18-Nov-2024, 07:36 PM)Lopopodium schreef: ...ik 14 kilometer heb moeten lopen nadat mijn (stads)fiets een lekke band kreeg in de duinen ten zuiden van Katwijk.

Van de 61 langsfietsenden tijdens mijn wandeling door de duinen, bos en park (verder niet echt bebouwde kom) heeft alleen nummer 12 belangstellend gevraagd of ik nog ver moest lopen en een binnenband aangeboden. De rest is natuurlijk gezakt voor de sociale test! Van een hardloper kreeg ik nog wel een aanmoedigende knik vol meelij. Overmorgen maar eens kijken of dat laatste restje solutie nog werkt...

Bekijk het positief. Je hebt de aanbevolen 10.000 stappen per dag in ieder geval wel gehaald vandaag en ook nog eens in een mooi gebied Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Heb je geen spul bij je dan?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
(18-Nov-2024, 08:13 PM)Fietsbennie schreef: Heb je geen spul bij je dan?

Waarschijnlijk niet, anders was hij niet terug gaan lopen neem ik aan Tongue
Antwoord }
..omdat ik het probleem van mn taifun niet krijg opgelost. Eigenlijk 2 problemen, waarbij ik bij een probleem eigenlijk niet heel goed heb gekeken en daar nog mee door moet gaan.

- Er lijkt speling in de voorvork te zitten. Bij het remmen voel ik het en soms zegt ie ook duidelijk '*klak!* Even snel naar gekeken, nog niet opgelost.

- Er zit speling in de as van het voorwiel met schijfrem. Dan weet je dat je met steeksleutels aan de slag moet om daar wat te verstellen en dat lukt me niet. Het probleem zit 'm hier vooral in de plaats van de remschijf, die krijg ik niet goed gecentreerd meer dus keer op keer op keer als ik wijzigingen heb aangebracht en het wiel weer in de vork vastzet loopt ie aan. Ik had het eerder wel opgelost, maar de speling kwam steeds terug helaas.

De remschijf zou wat meer naar rechts moeten komen vanuit de zitpositie gezien want hij klemt tegen de buitenzijde (links dus vanuit zitpositie) van de Avid BB5 schijfrem. Helaas kan ik bij de BB5 die kant niet instellen in tegenstelling tot zn broertje de avid BB7, waar je biede kanten kunt aanpassen. Ik moet dus veranderingen maken met de bouten/ringen die zich op de as/naaf bevinden en dat lukt me nu niet. Voor nu ben ik dat dus zat, morgen kijk ik weer verder en maak ik wel wat foto's en een eigen topic ervoor.
Antwoord }
gemeente Kapelle verzuimd had te strooien op het fietspad tussen Wemeldinge en Kapelle waar het door een fikse hagelbui van gisteravond dus een echte ijsbaan was geworden
Antwoord }
Zoefzoef, die harde klak kan het uitveren en ergens aanslaan van de vork zijn. Ik weet niet of er iets in het ontwerp zit om die klap op te vangen?

De BB5 ken ik niet zo. een aantal van die remmen hebben ook een klein beetje verstelbereik in de twee boutjes waarmee deze op de vork zit. Versleten blokjes zou ook nog kunnen, want zoals ik het begrijp loopt ie continue aan.
Als je toch de as moet afstellen, kun je daar mogelijk ook nog een onderlegringetje toevoegen aan de linkerkant. Dan schuift het wiel en de schijf ook iets naar rechts. Geloof dat de naafversie ongeveer 1 mm dik is. Daar zou ik niet wakker van liggen en gewoon proberen of het wil.

Ik ben niet zo blij omdat ik gisteren in Oud Keppel verblind door een rij auto's en druppels op het vizier een stoeprandje op geknald ben omdat ik daar het fietspad vermoede. De voetbult met dikke beschermlaag heeft de klap wel gevangen, maar blij ben in er niet mee.
Antwoord }
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Zoefzoef, die harde klak kan het uitveren en ergens aanslaan van de vork zijn. Ik weet niet of er iets in het ontwerp zit om die klap op te vangen?

De BB5 ken ik niet zo. een aantal van die remmen hebben ook een klein beetje verstelbereik in de twee boutjes waarmee deze op de vork zit. Versleten blokjes zou ook nog kunnen, want zoals ik het begrijp loopt ie continue aan.
Als je toch de as moet afstellen, kun je daar mogelijk ook nog een onderlegringetje toevoegen aan de linkerkant. Dan schuift het wiel en de schijf ook iets naar rechts. Geloof dat de naafversie ongeveer 1 mm dik is. Daar zou ik niet wakker van liggen en gewoon proberen of het wil.

Ik ben niet zo blij omdat ik gisteren in Oud Keppel verblind door een rij auto's en druppels op het vizier een stoeprandje op geknald ben omdat ik daar het fietspad vermoede. De voetbult met dikke beschermlaag heeft de klap wel gevangen, maar blij ben in er niet mee.

Het is geen geveerde voorvork. Ik zal m van de week wel uit de fiets halen en opnieuw erin zitten.. Vannacht wilde dat eruit halen niet gelijk lukken en ik had geen zin om dr veel moeite in te stoppen. Pak wel een andere fiets, was mn idee.. dat is wel het grote voordeel van n+1 Wink

De speling in de naaf zat er al een tijdje. Merkte je vrij weinig van bij het fietsen. Wel verholpen op gegeven moment maar keerde steeds terug. Het aanlopen was nadat ik met die moeren heb lopen draaien. Zat idd ook aan een ringetje te denken, moet even bij mn pa kijken of ie daar een ringetje voor heeft.

Verstellen van de schijfrem zou idd een optie zijn. Had de echt al dik half uur mee zitten te kloten, was het al weer dat toen ik bij een tweede poging even later bedacht dat ik ook de schijfrem wat zou kunnen verplaatsen. Kijk ik ook later wel naar, had dr geen zin meer in. Werkte nogal demotiverend allemaal nadat het gewoon niet lukte.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 178 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM
Remlicht schakelaar
Wie heeft er wel e...Raptobrikker — 07:55 AM
Ik neem aan dat iede...Wim -de roetsende — 07:30 AM
ze stellen immers ...Tegelfanaat — 07:26 AM
..omdat ik het probl...ZoefZoef — 06:04 AM
Ik denk dat Strava h...365cycle — 01:29 AM