Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen meer mee?
Vragen aan de conducteur is solliciteren naar een weigering. Je wilt de regelneukende conducteur niet vantevoren treffen.

Conducteurs doen niet moeilijk over fietsen en ligfietsen. Ook in de spits wordt er niet of nauwelijks naar fietsen omgekeken is mijn ervaring.

Ik blijf dus gewoon de trein pakken met de fiets, zonder fietskaarten en op het moment dat mij uitkomt. Krijg ik een boete dan is dat jammer en betaal ik die wel. Maar het zal er waarschijnlijk eerder op uitdraaien zo'n geval dat je de volgende halte uit zal mogen stappen om een kaartje te kopen.
Antwoord }
Bedankt door:
(5 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik blijf dus gewoon de trein pakken met de fiets, zonder fietskaarten en op het moment dat mij uitkomt. Krijg ik een boete dan is dat jammer en betaal ik die wel. Maar het zal er waarschijnlijk eerder op uitdraaien zo'n geval dat je de volgende halte uit zal mogen stappen om een kaartje te kopen.

Waarom koop je wél een gewoon kaartje als je dat voor je fiets niet nodig vindt? Of rijd je sowieso zwart?
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Antwoord }
Bedankt door:
(3 uren geleden)Bianca F schreef: Waarom koop je wél een gewoon kaartje als je dat voor je fiets niet nodig vindt? Of rijd je sowieso zwart?

Misschien moeten we hier niet weer over beginnen.

Is eerder gebeurd en er bestaan hier op dit forum verschillende meningen over. 

Wil je het weten? Gebruik de zoekfunctie.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Raymond
Geef Bianca gewoon antwoord. Daar heeft ze recht op. Ik vind het ook een rare houding.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
(9 uren geleden)Hardloper schreef: Dus de boodschap is gewoon, vraag het de conducteur. 
Nope. Zodra je de conducteur iets moet vragen, ben je afhankelijk van in hoeverre jouw kop 'm (m/v/x) bevalt.
Ik heb de ervaring irritant slecht in de smaak te vallen bij mensen in wat voor vorm van uniform dan ook.

Het is voor mij handiger om deze situatie gewoon helemaal te vermijden. Doe ik dat niet, dan kan ik beter zorgen dat ik ín de trein kom, want dan heb ik sneller het voordeel van de twijfel: in een afgesloten omgeving zoals een trein word ik niet snel dominant benaderd, daar ben ik gewoon te groot voor. Betekent dat ik de kans heb om ontspannen te reageren en de situatie in m'n voordeel te draaien.

Dit was mijn spreekbeurt over waarom "Discriminatie*? Als je je gewoon netjes aan de regels houdt, heb je nergens last van" geen hout snijdt.
Armin Ziegler z'n verhaal is ook een mooi voorbeeld. M'n stemadvies mag je zelf invullen Wink 

*Let op: ik zei hier geen racisme. Dat dekt de lading niet.

(1 uur geleden)Tom Fekkes schreef: Geef Bianca gewoon antwoord. Daar heeft ze recht op. Ik vind het ook een rare houding.
ZoefZoef is gewoon een beetje raar, zoals wel meer mensen hier, mezelf incluis.
Ik stoor me ook regelmatig aan bepaalde opvattingen die hij heeft, er zijn ook mensen die zich mateloos storen aan mij. 
C'est la vie - En wat Wim al zegt; deze discussie is eerder gevoerd. Laten we er geen topic over open slaan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
(1 uur geleden)Tom Fekkes schreef: Geef Bianca gewoon antwoord. Daar heeft ze recht op. Ik vind het ook een rare houding.

Het antwoord en de discussie erover is elders genoemd, zoals Wim al schreef.
Recht op een antwoord heeft ze niet. Het staat haar vrij om te vragen en mij staat het vrij om te antwoorden. In deze kan ik mij vinden in de reactie van Wim met de opmerking daarbij dat daar niet opnieuw hier over gediscussieerd hoeft te worden. 

Mijn fiets meenemen zonder fietskaartje is mijn keuze. De NS heeft de keuze gemaakt dat te kunnen sanctioneren middels een boete en daarover zijn de NS en ik het eens Wink Voor de rest betaal ik mijn treinreis tegenwoordig gewoon. De tijd dat ik zwart reed is met de komst van de ligfiets zo goed als voorbij. Ik pak de bus vrijwel nooit, de metro zeer zelden en de trein heel af en toe.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: ZoefZoef, 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Geef Bianca gewoon ...ZoefZoef — 02:25 AM
Dus de boodschap i...365cycle — 02:20 AM
Azub Max
Welkom hier Fatbik...Frutsel — 02:07 AM
Geef Bianca gewoon a...Tom Fekkes — 01:11 AM
Azub Max
Welkom hier Fatbiker...Jeroen S — 10:53 PM
Waarom koop je w...Wim -de roetsende — 10:45 PM
Ik blijf dus gew...Bianca F — 10:39 PM
Azub Max
Welkom op dit foru...Hardloper — 09:07 PM
Azub Max
Welkom op dit forum....Wim -de roetsende — 09:00 PM
Vragen aan de conduc...ZoefZoef — 08:42 PM
Azub Max
Mooie fiets. Prima v...GHOOGEN — 08:16 PM
Azub Max
Ik vind het een mooi...Lopopodium — 07:01 PM
Azub Max
Sinds kort ben ik de...fatbiker — 06:53 PM
Hase pino verbouwing
Leuk om dit te lezen...Raymond — 06:14 PM
Vragen aan de conduc...Lopopodium — 05:57 PM
Ik heb het eens een ...Hardloper — 05:32 PM
Hase pino verbouwing
Ik vraag me gelijk...365cycle — 01:10 PM