(7 uren geleden)Tom Fekkes schreef: Geef Bianca gewoon antwoord. Daar heeft ze recht op. Ik vind het ook een rare houding.
Het antwoord en de discussie erover is elders genoemd, zoals Wim al schreef.
Recht op een antwoord heeft ze niet. Het staat haar vrij om te vragen en mij staat het vrij om te antwoorden. In deze kan ik mij vinden in de reactie van Wim met de opmerking daarbij dat daar niet opnieuw hier over gediscussieerd hoeft te worden.
Mijn fiets meenemen zonder fietskaartje is mijn keuze. De NS heeft de keuze gemaakt dat te kunnen sanctioneren middels een boete en daarover zijn de NS en ik het eens
Voor de rest betaal ik mijn treinreis tegenwoordig gewoon. De tijd dat ik zwart reed is met de komst van de ligfiets zo goed als voorbij. Ik pak de bus vrijwel nooit, de metro zeer zelden meer en de trein heel af en toe.
Verder heeft @365cycle ook gewoon gelijk. Vraag het de gemiddelde Nederlander wat ie vind van ligfietsers en ze vinden het maar rare snuiters :+
Iemand kan een eigen mening wil hebben en is voor een ander al snel een beetje raar als die persoon een hele andere kijk daarop heeft. En ik heb zeker opvattingen waar een ander zich aan kan storen, terwijl ik op mijn beurt me ook kan storen aan de opvatting van anderen. Ik vind het mooi, die meningen die soms niet overeenkomen en botsen. Al die rare snuiters, ben dr graag een van
En in dit topic, kan ik me dus me weer storen aan de houding en mening van de NS-directie en -beleidsmakers met het oog op het verbod van ligfietsen in de trein. En als ik dan iemand zie die toch lekker recalcitrant zn ligfiets meeneemt in de trein omdat ie het er totaal niet mee eens is dan vind ik dat alleen maar mooi. En dan denk ik nu dus ook erbij: waarom zou je een treinkaartje kopen voor een ligfiets terwijl die ook met een fietskaartje helemaal niet in de trein mag? Drogreden uiteraard, maar toch.
De houding en mening van het uitvoerende NS-personeel die het totaal niet boeit wat voor type fiets een fiets is zolang ie maar niet in de weg staat en of daar nu wel of geen fietskaartje aanhangt of niet, die vind ik nog mooier
Overigens, ik heb het idee dat het overgrote deel van de mensen die een fiets in de trein vervoeren geen kaartje voor dr fiets kopen. Van de fietsen die ik in de trein zie, zie ik er eigenlijk nooit een met een zichtbaar treinkaartje erop en de eigenaar zit dan ergens in de coupe.