Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
(16-Nov-2024, 03:25 PM)Jeroen S schreef: Ja het ligt echt aan de samenstelling van de rubbercompound. Ik herinner me ook de primo comets nog wel.
Ik heb nooit begrepen waarom Derk Thijs zo'n fan is van deze banden. Hij monteerde ze op alle roeifietsen en rijdt er zelf ook mee rond.
Ik heb ze er behoorlijk snel afgehaald. Wat een prutband.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.436
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10709
8263 x bedankt in 4079 berichten
(16-Nov-2024, 01:04 PM)twilwel schreef: Hmm, nu moet ik meteen denken aan Avocet slicks en Scorchers. Deze snelle banden hebben me een blijvend respect voor bochten in natte omstandigheden opgeleverd. Vooral met de Avocets een paar hachelijke situaties meegemaakt zoals een 180 graden slip in een rotonde. Opeens keek ik tegen de grille van een auto aan.
Pro One en CCU bandjes komen veel en veel beter uit de bus en dat zijn ook slicks. Dus het is inderdaad de samensteling van de band die het verschil maakt. De CCS heeft op droog maar steenkoud wegdek ook gewoon weinig grip. Onder de Milan had ik de Michelin Wild Run'R in 26x1.40", daarmee heb ik maar 1x een flinke glijpartij gehad op natte, koude modder. Het profiel zegt inderdaad niets, want die Wild Run'R heeft net zoveel profiel als ik op m'n schedel heb.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.470
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 276
2851 x bedankt in 1328 berichten
Het is ook geen heel dure band, die Wildrunner, net als de veel geprezen Contact Urban. Kennelijk kan de goede technologie nu ook in betaalbare bandjes worden gebruikt.
Berichten: 258
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 343
776 x bedankt in 254 berichten
(18-Nov-2024, 11:01 PM)Jeroen S schreef: Het is ook geen heel dure band, die Wildrunner, net als de veel geprezen Contact Urban. Kennelijk kan de goede technologie nu ook in betaalbare bandjes worden gebruikt.
Misschien. Draadbanden zijn sowieso een stuk voordeliger. Wel wat zwaarder dan vouwbanden.
Berichten: 5.436
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10709
8263 x bedankt in 4079 berichten
(19-Nov-2024, 12:13 AM)twilwel schreef: Misschien. Draadbanden zijn sowieso een stuk voordeliger. Wel wat zwaarder dan vouwbanden. Maar niet langzamer...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2020
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
Een mijne inziens ondergewaardeerde band, de contact speed. Nu het weer kouder is deze onder de A7 gelegd, voorbanden. Daarvoor contact urban van 42 mm geprobeerd. Past wel, maar draaicirkel is te groot en band loopt aan. Was bedoeld om warmere comfort te hebben. Deze zijn nu dus te koop, met 100 km gereden.
Terug naar de speed. Wat een verschil met de urban in de winter! Sneller, betere grip, misschien wat spartaanser, maar dat mag. Ik heb het max aantal elastomeren erin.
Bovendien zeer betaalbare band, gaat lang mee en goed qua lekbestendigheid.
Berichten: 5.436
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10709
8263 x bedankt in 4079 berichten
08-Dec-2024, 04:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 05:06 PM door 365cycle.)
...meer grip?
Als het nat is vind ik die banden echt levensgevaarlijk. Sneller dan de Urban heb ik helaas ook niet mogen ervaren, zelfs niet met koud weer, maar ik heb ze het meest vergeleken met de 32mm; De Urban was fors sneller met warm weer en ongeveer even snel met koud weer, op alles behalve superstrak asfalt waar nog geen steentjes in zitten, en misschien een houten baan. Hoe gladder, hoe minder je last hebt van een "stugge" band.
Qua lekbestendigheid zijn de Speeds inderdaad heel goed, misschien nog wel net iets beter dan de Urban.
PS: Ik heb je post gerapporteerd, en verzocht deze te verplaatsen naar het grote bandentopic
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
Jammer dat je 42mm CCU's hebt. Ik wil het smallere zusje ervan hebben voor onder de QuestXS.
Berichten: 635
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1356 x bedankt in 599 berichten
Voorgaande 3 berichten vanuit een ander topic samengevoegd om de posts over banden bij elkaar te houden
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
Onder mn roets ligt nu een Durano voorbandje. 20"-451 en nu de bladeren weer gevallen zijn, het natter en kouder wordt zou ik best wel wat meer grip willen hebben. Ben er nog niet meer onderuit gegaan, maar wel uiterst voorzichtig.
Nu heb ik ook een 20" Maxxis Holly Roller liggen. Een bmx-bandje met meer noppen en profiel dan de Durano. Zal deze meer grip hebben dan de Durano? Iemand ervaring met dit bandje?
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2020
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
08-Dec-2024, 07:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 07:06 PM door Casper.)
(08-Dec-2024, 04:54 PM)365cycle schreef: ...meer grip?
Als het nat is vind ik die banden echt levensgevaarlijk. Sneller dan de Urban heb ik helaas ook niet mogen ervaren, zelfs niet met koud weer, maar ik heb ze het meest vergeleken met de 32mm; De Urban was fors sneller met warm weer en ongeveer even snel met koud weer, op alles behalve superstrak asfalt waar nog geen steentjes in zitten, en misschien een houten baan. Hoe gladder, hoe minder je last hebt van een "stugge" band.
Qua lekbestendigheid zijn de Speeds inderdaad heel goed, misschien nog wel net iets beter dan de Urban.
PS: Ik heb je post gerapporteerd, en verzocht deze te verplaatsen naar het grote bandentopic
Jammer van je rapportage, nu verdwijnt het in de mist die in dit topic is ontstaan. Voortaan even vragen wellicht?.
(08-Dec-2024, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Jammer dat je 42mm CCU's hebt. Ik wil het smallere zusje ervan hebben voor onder de QuestXS.
42 mm past wel hoor
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
(08-Dec-2024, 07:05 PM)Casper schreef: 42 mm past wel hoor
Ja, maar een kortere draaicirkel is wel prettig. Daarom overweeg ik de 32mm aan te schaffen ervoor.
Geloof dat er achter een contact speed opligt en voor mogelijk schwalbe kojak. Na meerdere reacties van oa 365cycle maar ook van de bandentest van Wim Schermer lijken CCU's mij prima bandjes voor onder de XS.
Berichten: 1.963
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29400
2870 x bedankt in 1280 berichten
Citaat:PS: Ik heb je post gerapporteerd, en verzocht deze te verplaatsen naar het grote bandentopic
<< - >>
Jammer van je rapportage, nu verdwijnt het in de mist die in dit topic is ontstaan. Voortaan even vragen wellicht?
Het is juist de bedoeling dat de posts over banden bij elkaar blijven, dit op verzoek van verschillende forumleden in het verleden, dus het verplaatsen (en het erom vragen zonder overleg vooraf) is de juiste manier van handelen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.436
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10709
8263 x bedankt in 4079 berichten
08-Dec-2024, 10:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Dec-2024, 10:42 AM door 365cycle.)
(08-Dec-2024, 07:05 PM)Casper schreef: Voortaan even vragen wellicht?. Doe ik ook. Aan de moderators
Als het een apart topic moet zijn, besluiten zij dat (en dan heb ik er ook vrede mee).
(08-Dec-2024, 08:45 PM)ZoefZoef schreef: Ja, maar een kortere draaicirkel is wel prettig. Daarom overweeg ik de 32mm aan te schaffen ervoor. Ik kan je sowieso een oud setje lenen geven om te proberen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.470
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 276
2851 x bedankt in 1328 berichten
@zoefzoef, noppen doen niet zoveel op asfalt, tenzij het heel grof slecht asfalt is. Ik denk niet dat de holyroller sneller is, kon wel eens breder zijn. Volgens mij is die er in 2 451 maten een smalle en een brede. Iets vaags in inches rond de 28mm of 37mm. Die bredere kon wel eens beter bevallen in de winter. Gewoon effe proberen, Bandjes wisselen is zo gebeurd.
Ervaring met de Holyroller heb ik niet. Is wel een geinig bandje wat in heel veel maten beschikbaar is.
Berichten: 5.436
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10709
8263 x bedankt in 4079 berichten
RideNow TPU's... laat maar.
Ik was me mentaal aan het voorbereiden op het plakken van de voorband van m'n vouwfiets, want die bleef leeg lopen. Dat was zo'n roze TPU met het doorzichtige ventiel.
Nu het weer warmer is lekt ie niet meer...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
(09-Dec-2024, 09:01 AM)Jeroen S schreef: @zoefzoef, noppen doen niet zoveel op asfalt, tenzij het heel grof slecht asfalt is. Ik denk niet dat de holyroller sneller is, kon wel eens breder zijn. Volgens mij is die er in 2 451 maten een smalle en een brede. Iets vaags in inches rond de 28mm of 37mm. Die bredere kon wel eens beter bevallen in de winter. Gewoon effe proberen, Bandjes wisselen is zo gebeurd.
Ervaring met de Holyroller heb ik niet. Is wel een geinig bandje wat in heel veel maten beschikbaar is.
Ik heb hier de 1/1/8" versie liggen. Even breed als de Durano die er nu opligt dus.
Nu merk ik (nog) niks van verlies van grip, maar ik merk gewoon met dit natte weer, de kou en de bladeren dat ik gewoon gigantisch voorzichtig ben met de roets. Ik weet namelijk dat onderuit gaan lijdt tot schade op het frame/lakwerk. Moet de bidonhouders nog steeds een keer monteren..die kunnen een val ook opvangen.
Zal die Holly Roller binnenkort er gewoon eens opgooien. Met de monovork en schijfremmen zou dat niet zoveel moeite hoeven te zijn.
Berichten: 170
Topics: 12
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 498
408 x bedankt in 168 berichten
(08-Dec-2024, 04:38 PM)Casper schreef: Een mijne inziens ondergewaardeerde band, de contact speed. Nu het weer kouder is deze onder de A7 gelegd, voorbanden. Daarvoor contact urban van 42 mm geprobeerd. Past wel, maar draaicirkel is te groot en band loopt aan. Was bedoeld om warmere comfort te hebben. Deze zijn nu dus te koop, met 100 km gereden.
Terug naar de speed. Wat een verschil met de urban in de winter! Sneller, betere grip, misschien wat spartaanser, maar dat mag. Ik heb het max aantal elastomeren erin.
Bovendien zeer betaalbare band, gaat lang mee en goed qua lekbestendigheid.
Wow, dat is wel flink afwijkend van wat ik meestal hoor. Voor mij hetzelfde als wat 365Cycle ook zegt: veel meer grip met de CCU dan met de CCS. Met de CCS begon ik met de eerste vochtige koude dagen eind september/begin oktober al te glijden bij remmen & snelle bochten. Vrij snel half oktober overgestapt naar CCU. Lijken beter te rollen en zaterdag voor het eerst echt mee gegleden, maar dat was met hoog in de 30 per uur op natte klinkers vol in de remmen voor een paard dat de hoek om kwam
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|