Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
|
Berichten: 5.932
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2145
7577 x bedankt in 3722 berichten
(20-Dec-2024, 01:10 PM)365cycle schreef: Voor mij is de "iedereen is een eikel" gedachte altijd wel een goede indicator. Als ik boos op iedereen word zit ik te dicht bij het randje
Ga ik onthouden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.490
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 292
2891 x bedankt in 1348 berichten
Ik merk overigens dat mijn kruissnelheid wel ver terug valt. Eergisten een ronde gemaakt, o.a. buitengebied van Winterswijk en daarachter in Duitsland waar het ook net niet helemaal vlak is. Het was erg vochtig, zelfs in de fiets condenseerde de lucht en werd alles vochtig. Ook de straat was nat
Ik zat met de kruissnelheid rond de 30 en had geen lekke bandjes. Dat is toch wel heel fors minder als in de zomer. Gemiddelde heb ik niet bijgehouden, vermoed op basis van de tijd ongeveer 26, 27 zoiets.
Ben ik de enige of loopt het bij jullie ook niet zo?
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8343 x bedankt in 4125 berichten
Op wat voor banden rijd je? Dat maakt wel veel uit nl.
Vuistregel: een stugge band heeft meer last van de kou dan een soepele.
Verder, hoe beter de stroomlijn van je fiets, hoe meer je aan snelheid inboet in de winter. De rolweerstand is bij een sneller model een groter aandeel van de totale weerstand, dus heb je meer last van die vertraging.
In de zomer kan ik met de Tuna probleemloos boven de 50 kruisen op alles wat vlak is, met koud vochtig weer is 45 al flink werken en op langere afstanden haal ik het niet eens. En dan rijd ik nog steeds op snel rubber, nl. de GP5000AS TR en CCU
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.483
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 677
2459 x bedankt in 1144 berichten
En met CCU kan je precies merken of het boven of onder de 10 graden is.
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8343 x bedankt in 4125 berichten
Heb het gevoel dat de 349 CCU bij wat lagere temperaturen "schakelt". Wel gek eigenlijk
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 352
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 183
1048 x bedankt in 348 berichten
, 09:23 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:34 AM door Arend-Jan.)
(20-Dec-2024, 01:10 PM)365cycle schreef: Ah ja, dat is 'm inderdaad wel
Voor mij is de "iedereen is een eikel" gedachte altijd wel een goede indicator. Als ik boos op iedereen word zit ik te dicht bij het randje
Dit is echt heel herkenbaar
(26-Dec-2024, 11:30 PM)365cycle schreef: Heb het gevoel dat de 349 CCU bij wat lagere temperaturen "schakelt". Wel gek eigenlijk
Grappig!
Ik zie kou inderdaad direct terug in een teruggelopen snelheid, met de 32-406 CCU. Ergens tussen de 5 en 10 graden lijkt inderdaad het kantelpunt.
En gek genoeg lijkt de QV er meer last van te hebben dan de SnoekL. Of niet gek, want 4x 20" ipv 2x20" + 1x 28".
Maar omdat de SnoekL qua aerodynamica zoveel beter is had ik verwacht dat een toegenomen rolweerstand daarbij duidelijker merkbaar is dan bij de QV. Maar de toename zelf is gewoon ook groter, blijkbaar.
Berichten: 1.490
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 292
2891 x bedankt in 1348 berichten
Inderdaad was ik voor met CCU onderweg, achter de Michelin Wildrunner. De temperatuur lag inderdaad duidelijk onder de 10 graden.
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8343 x bedankt in 4125 berichten
(, 02:14 PM)Jeroen S schreef: Inderdaad was ik voor met CCU onderweg, achter de Michelin Wildrunner. De temperatuur lag inderdaad duidelijk onder de 10 graden. Onder de Milan had ik voor de Maxxis Torch in 38-406, die had voor mijn gevoel vrij weinig last van kou.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Velomobiel advies
|
Deze is van Jelle. K...Wim -de roetsende — 05:04 PM |
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
|
De laatste mooie ...De tovenaar — 03:29 PM |
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
|
Dag 6
Ik stond vr...Martin van Mourik — 01:31 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Heel veel plezier al...Hardloper — 10:34 AM |
Velomobiel advies
|
Ja ik heb twee Waw...Hardloper — 10:32 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de...Wim -de roetsende — 10:13 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Hmm, ik ken gest...Wim -de roetsende — 10:08 AM |
Medeliggers onderweg
|
Leuk! Waar is dat? H...365cycle — 02:51 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Roepen is misschien ...365cycle — 02:46 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, ik heb een ven...Willeke_IGKT — 12:24 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de p...Boyd Maduro — 12:18 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo de laatste voorbe...Boyd Maduro — 11:37 PM |
wat ze zeggen
|
Dus de zon bestaat n...blokdoorn — 11:08 PM |
Velomobiel advies
|
Die blauwe niet-el...datakneder — 10:03 PM |
Velomobiel advies
|
Je kan ook een te ko...Piet K — 09:55 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inder...mvdriel — 09:52 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inderd...Arend-Jan — 09:11 PM |
|