M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,-
|
Topics: 154
Bedankt: 2225
7816 x bedankt in 3831 berichten
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 79
Bedankt: 2078
2455 x bedankt in 1089 berichten
Een jaar geleden tweedehands gekocht met 2.000 km erop.
Als ik het goed begrijp. Hij staat in Bern, Zwitserland.
Groet,
Marco
Topics: 0
Bedankt: 626
448 x bedankt in 228 berichten
En alweer verkocht.
Wel vriendelijk dat iemand die in het Nederlands vragen stelt op een Duits forum simpelweg vertaald wordt door de inheemsen, en niet beknord.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 18
Bedankt: 461
1709 x bedankt in 827 berichten
(29-Jan-2025, 11:53 PM)Tijanus schreef: Wel vriendelijk dat iemand die in het Nederlands vragen stelt op een Duits forum simpelweg vertaald wordt door de inheemsen, en niet beknord.
Ik zou graag zeggen, zo zijn we hier, maar ik denk dat mensen die iets willen verkopen ze tot veel vriendelijkheid in staat zijn.
Topics: 23
Bedankt: 28
3096 x bedankt in 1711 berichten
, 07:59 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 08:01 AM door ZoefZoef.)
Mn tailbag is via marktplaats verkocht aan een Duitser. De berichten waren in het Engels. Een Oostenrijker met interesse deed hetzelfde. Een geinteresseerde Fransman vertaalde zn bericht met Google translate, maar plakte ook het Franse bericht eraan.
Allemaal dikke prima. Zo hoort het, naar mijn idee. Ik vind de Nederlander of Belg dus niet zo netjes als ie Nederlands schrijft op een Duits forum. Van een Duitser die zich hier op het forum meldt, vind ik dan ook best dat we mogen verwachten dat ie in ieder geval een poging doet om het te vertalen zodat eenieder het begrijpt.
Topics: 97
Bedankt: 3125
3352 x bedankt in 2321 berichten
, 10:17 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:31 AM door Hardloper.)
Via mijn kennissen kring heb ik dit weleens gehoord:
Dat een Spaanse tot een NL familie is gevoegd en zij eist min of meer dat heel de familie Engels praat als zij er ook is. De familie is daar natuurlijk niet mee eens en ik vind het ook ver gaan.
En andere voorbeeld. Ik heb bij een groot internationaal bedrijf gewerkt, het was daar heel gewoon dat mensen er Engels spraken. Als we met paar NL collega's bij elkaar stonden en er kwam een buitenlandse origine erbij staan. Dan werd er geswitched naar het Engels. Ook al ging het over het weekend. Volgens mij is het probleem echt bij veel hoger opgeleide na cursus NL niet meer Engels hoeven te gebruiken en ze verleren het dan weer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
(, 10:17 AM)Hardloper schreef: Volgens mij is het probleem echt bij veel hoger opgeleide na cursus NL niet meer Engels hoeven te gebruiken en ze verleren het dan weer.
Wat bedoel je hier mee, ik weet eigenlijk niet of ik dit begrijp.
Heb je het over Engels sprekende mensen die een cursus NL hebben gevolgd? En dan Engels verleren?
Of zijn ze Nederlands? En volgen ze een cursus NL en wat zijn ze dan verleerd?
Wim -de roetsende
Topics: 4
Bedankt: 2
1092 x bedankt in 592 berichten
Vind de Milan GT (special edition?) toch een HEEL stuk mooier dan een glimmende klomp :p
en het is nog redelijk dichtbij ook, 300km is peanuts met zo'n fiets!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
, 10:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:31 PM door Tijanus.)
De glimmende groene GT (op slechts 170 km afstand ):
GT in Osnabrueck
is inderdaad erg fraai, maar 11,5 kE is ook wel weer een stukje duurder.
(En dat 584 achterwiel is voor mij geen pluspunt. Een snelle blik op bike24 levert 10 typen racebandjes in maat 584, tegen 685 typen racebandjes in maat 622. Nu zijn 10 racebandjes (waaronder GP5000 en POSR) natuurlijk genoeg, maar het voelt toch minder toekomstbestendig dan 685 opties. Ik heb ook al velgen in maatjes 559, 451 en 438, dus helemaal nieuw is een dergelijk probleem niet).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
(, 09:52 PM)Gideonaut schreef: Vind de Milan GT (special edition?) toch een HEEL stuk mooier dan een glimmende klomp :p
en het is nog redelijk dichtbij ook, 300km is peanuts met zo'n fiets!
Mijn Milan is van december 2021. Deze is van augustus 2022.
Als iemand €11.500,- voor die van mij biedt, dan doe ik er een strik omheen. Dat bedrag heb ik er niet eens voor betaald.
Wim -de roetsende
De prijs is ook de reden dat hij nu niet in mijn schuur staat maar het is een special edition, wat dat ook betekend. Als ik het had dan vond ik deze Milan het wel waard, ik vind het e-shifter systeem stiekem heel interessant. De 27,5 wielmaat boeit mij niet echt, als er een continental bandje onder past dan ben ik tevreden :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Topics: 110
Bedankt: 11116
8624 x bedankt in 4243 berichten
, 12:03 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:05 AM door 365cycle.)
(, 11:09 PM)Gideonaut schreef: het is een special edition, wat dat ook betekend. De Special Editions zijn door Velomobil.net (Henning Tesch) met o.a. speciale verlichting en nog wat andere opties.
Zie hier voor meer informatie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Hardloper.)
(, 09:00 PM)Wim -de roetsende schreef: (, 10:17 AM)Hardloper schreef: Volgens mij is het probleem echt bij veel hoger opgeleide na cursus NL niet meer Engels hoeven te gebruiken en ze verleren het dan weer.
Wat bedoel je hier mee, ik weet eigenlijk niet of ik dit begrijp.
Heb je het over Engels sprekende mensen die een cursus NL hebben gevolgd? En dan Engels verleren?
Of zijn ze Nederlands? En volgen ze een cursus NL en wat zijn ze dan verleerd? Mijn oud collega uit Mexico. Hij heeft een Master gedaan. Dus hoger opgeleide. Hij is Nederlander geworden en hiervoor moest hij NL leren. Maar heel zijn leven is zo geregeld. Dat niemand met hem NL praat. Zijn vrouw is ook Mexicaanse. Samen zullen ze Spaans spreken. Op het werk is er Engels en waarschijnlijk doen ze ook boodschappen in het Engels, want wij zijn zo behulpzaam om in het Engels te proberen. Dus wanneer kan hij zijn NL onderhouden? De collega die ik als voorbeeld gebruik, had er serieus over dat hij zijn NL verloor doordat hij niet nodig had.
De vrouw van mijn broer doet ook nog geregeld dingen vragen aan mijn broer in het Engels. Ze heeft gewoon een cursus NL gedaan en zover ik weet is ze Nederlander geworden. Maar gelukkige moet ze NL praten tegen mijn moeder. Anders zou ze te weinig NL praten.
Topics: 57
Bedankt: 30566
2977 x bedankt in 1326 berichten
Ik zie dat ook bij mijn buren, beiden Spaans, beiden nu met pensioen.
Thuis werd en wordt er Spaans gesproken, op het werk sprak zij Spaans, hij Nederlands. Zij is haar meeste Nederlands kwijt, hij mixt er soms wat Spaans doorheen.
Hun kinderen zijn volledig tweetalig, met de andere buitenlandse talen van school als extraatje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
(, 12:03 AM)365cycle schreef: (, 11:09 PM)Gideonaut schreef: het is een special edition, wat dat ook betekend. De Special Editions zijn door Velomobil.net (Henning Tesch) met o.a. speciale verlichting en nog wat andere opties.
Zie hier voor meer informatie.
Een Milan met naar keus Knight Rider- of Cylon-verlichting heeft toch een zekere jongensdroom-factor.
Nu nog het bijbehorende horloge:
"Milan, I need you!"
(6 uren geleden)Tijanus schreef: Een Milan met naar keus Knight Rider- of Cylon-verlichting heeft toch een zekere jongensdroom-factor.
"Milan, I need you!" Smaken verschillen. Voor mij hoeft deze kermis toch niet.
(5 uren geleden)Hardloper schreef: Smaken verschillen. Voor mij hoeft deze kermis toch niet.
Ga maar eens 2x per dag in het donker fietsen, dan ga je er vanzelf een 'kermis-vm' van maken.
Ik ben dolgelukkig met: - de extra reflectie (ruim 50 rondjes bij de DF en nog veel meer blokjes bij de SL)
- 2 extra koplampen, is dus samen 3 (2 bij de spiegels om de breedte van de vm aan te geven)
- 3 extra achterlichten, is dus samen 4 (2 bij de spiegels om de breedte van de vm aan te geven en 1 op de smurfenmuts)
Wim -de roetsende
Topics: 28
Bedankt: 0
1734 x bedankt in 929 berichten
(8 uren geleden)Hardloper schreef: Anders zou ze te weinig NL praten. Bepaal jij dat?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Topics: 8
Bedankt: 58
477 x bedankt in 216 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door blokdoorn.)
Rij geregeld in het donker, maar vind de standaardverlichting van de qv ruim afdoende. Gebruik wel geregeld een garmin varia, maar die is vooral als ik met grote bagage zonder bovenkap rij en dus deel van de standaardverlichting kwijt ben. Autos benaderen mij veel voorzichtiger dan op een goed verlichte tweewieler, waarschijnlijk ziet de qv er met 2 koplampen breder uit dan hij is. Wie mij niet ziet, rijdt te haastig en wil mij niet zien en kijkt gewoon niet, daar gaat geen kermisverlichting bij helpen. Denk niet dat meedoen met de wedstrijd meeste en felste verlichting de veiligheid bevorderd, eerder het tegendeel doordat ogen teveel moeten schakelen.
(5 uren geleden)melle z schreef: (8 uren geleden)Hardloper schreef: Anders zou ze te weinig NL praten. Bepaal jij dat? Het is gewoon oh zo jammer als je Nederlands verleert als je hier in NL woont, NL familie hebt en dan ook nog een kind. Denk je ook niet dat het zeer ongemakkelijk is als je niet NL kan en je kind zit op een NL school. Het is meer dat het mij gewoon extreem ongemakkelijk lijkt voor haar.
(6 uren geleden)Tijanus schreef: Een Milan met naar keus Knight Rider- of Cylon-verlichting heeft toch een zekere jongensdroom-factor.
"Milan, I need you!"
Jij snapt hem! En zo moeilijk zou het niet eens zijn om al het verlichting met een smartwatch te activeren!
Ik zou dit eigenlijk wel op al mn fietsen willen!
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Hardloper.)
(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (5 uren geleden)Hardloper schreef: Smaken verschillen. Voor mij hoeft deze kermis toch niet.
Ga maar eens 2x per dag in het donker fietsen, dan ga je er vanzelf een 'kermis-vm' van maken.
Na onze ontmoeting heb ik lange tijd in het donker gereden en ook een stukje op de heen weg. Dus ik heb ervaring ermee. Kreeg zelfs te horen dat ik mijn koplampen niet volledige fel mocht branden van de Snoek. Die jij ook kent. Maar het stuk alleen naar huis had ik ze wel volledige ontstoken. Maar binnenkort zal ik alleen ochtends de donkerte zien
(4 uren geleden)Gideonaut schreef: (6 uren geleden)Tijanus schreef: Een Milan met naar keus Knight Rider- of Cylon-verlichting heeft toch een zekere jongensdroom-factor.
"Milan, I need you!"
Jij snapt hem! En zo moeilijk zou het niet eens zijn om al het verlichting met een smartwatch te activeren!
Ik zou dit eigenlijk wel op al mn fietsen willen! Light State
Bike Lights Control
Dit is tot op zekere hoogte al mogelijk
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Na onze ontmoeting heb ik lange tijd in het donker gereden en ook een stukje op de heen weg. Dus ik heb ervaring ermee.
Ik ga geen wedstrijd houden om te kijken wie 'de grootste heeft'.
Ik fiets echter al bijna 20 jaar 4 dagen per week 4 maanden in het donker.
Ik ben erg blij met mijn reflectie en lampen (die niet te fel zijn, want daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan).
De lampen van de QV zijn erg goed, zitten wat hoger in de body dan bij andere vm-en en die vind ik dus ook erg fel en zelfs storend als er eentje achter mij rijdt en ik die lampen constant in de spiegels zie.
Wim -de roetsende
Topics: 23
Bedankt: 28
3096 x bedankt in 1711 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door ZoefZoef.)
(5 uren geleden)Hardloper schreef: (6 uren geleden)Tijanus schreef: Een Milan met naar keus Knight Rider- of Cylon-verlichting heeft toch een zekere jongensdroom-factor.
"Milan, I need you!" Smaken verschillen. Voor mij hoeft deze kermis toch niet.
Van mij ook niet, maar als ik de keuze heb tussen de twee met of zonder kermis kies ik toch voor de kermis. Mits ze dezelfde prijs hebben want hoewel gewoon leuk is het mij het prijsverschil niet waard. Neem tenminste aan dat er een prijskaartje aan die kermis hangt.
Wel leuk dat Hennig zoiets bedenkt en dat dan ook daadwerkelijk realiseert. Je kan bij m geloof ik ook terecht voor andere stickers erop.
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Light State
Bike Lights Control
Dit is tot op zekere hoogte al mogelijk
Niet hoe ik het zou doen maar leuk dat er al mensen mee bezig zijn
Ik vind dat "kermis" gebeuren trouwens reuze meevallen, beide de Milan die te koop staat en de Milan van 365's filmpje zien er gelikt uit, naar mijn mening veel strakker dan die duplo gekleurde velo's (DF/XL) die wel eens aangeboden worden..
En de verlichting merk je pas als het aan springt / in het donker, en dat valt gelijk op, dat is precies wat je wilt zodat de fiets niet onder je kont vandaan word gereden door een tokkie in z'n pickup truck! (je bent zo laag, ik zag je niet)
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (4 uren geleden)Hardloper schreef: Na onze ontmoeting heb ik lange tijd in het donker gereden en ook een stukje op de heen weg. Dus ik heb ervaring ermee.
Ik ga geen wedstrijd houden om te kijken wie 'de grootste heeft'.
Ik fiets echter al bijna 20 jaar 4 dagen per week 4 maanden in het donker.
Ik ben erg blij met mijn reflectie en lampen (die niet te fel zijn, want daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan).
De lampen van de QV zijn erg goed, zitten wat hoger in de body dan bij andere vm-en en die vind ik dus ook erg fel en zelfs storend als er eentje achter mij rijdt en ik die lampen constant in de spiegels zie.
Laten we dat vooral niet doen. Maar het is meer dat ik weet hoe het is om met mijn verlichting op de QV in de schemer / nacht te rijden. De ervaring is beperkt om het graag te doen op een comfortabele manier. Maar ik weet wel, als het echt moet. Dan kan vertrouwen dat ik voldoende licht aanboort heb met mijn velo.
|
Gebruikers die dit topic lezen: TimSch, 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Wintertraining Alkmaar 9 februari 2025
|
Lijkt me echt harsti...Hardloper — 05:42 PM |
|
Laten we dat v...Hardloper — 05:40 PM |
|
En op 6 april in Ape...Wim -de roetsende — 05:40 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Omdat mijn Wahoo e...Hardloper — 05:39 PM |
|
Laten we dat voo...Wim -de roetsende — 05:37 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
... na twee dagen bu...datakneder — 05:35 PM |
|
Waar jij fietst is...Hardloper — 04:54 PM |
|
Mocht je nou de trai...Cygnus — 04:36 PM |
|
Na onze ontmoe...Frutsel — 04:21 PM |
|
Na onze ontmoe...Hardloper — 04:21 PM |
Bijzonder creatieve uitspatting op een ...
|
Tof! Zo combin...Frutsel — 04:17 PM |
|
Light State
Bike ...Gideonaut — 04:10 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
Nummer twee, heer Dü...365cycle — 03:49 PM |
Bijzonder creatieve uitspatting op een ...
|
Het kantelsystee...melle z — 03:46 PM |
|
Een Milan met naa...ZoefZoef — 03:33 PM |
|
Rijden jullie al...Snoek043 — 02:51 PM |
|
Voor de Eco Marathon...melle z — 02:44 PM |
|