Ervaringen met de Bülk
|
Topics: 13
Bedankt: 354
809 x bedankt in 267 berichten
08-Nov-2024, 12:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Nov-2024, 01:01 PM door twilwel.)
Voor voorhoofdsholten en hals: een motorcol plus balaclava en onder de racekap. Wanneer het niet zo heel koud is laat ik de balaclava weg en draag een bandana onder de motorcol zodat het het niet tocht rond de nek. De motorcol is eigenlijk te ruim.
Topics: 107
Bedankt: 7479
2629 x bedankt in 1245 berichten
25-Dec-2024, 01:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 03:16 PM door Hoekie.)
Ter info: onder de demo fiets van Velo-cars zaten CCU 42-406 (Fratelli 18 velgen)
Met weliswaar grote draaicirkel, maar toch. Ze passen wel.
Volgens eerder berichten hierboven zou een 40-406 al niet passen.
Topics: 107
Bedankt: 7479
2629 x bedankt in 1245 berichten
(08-Nov-2024, 08:51 AM)Jeroen S schreef: Is dat een col uit een motorfietswinkel Hoekie? Dat ziet er nog iets warmer en regenbestendiger uit als wat ik heb.
Zag deze post net pas: Inderdaad
Topics: 7
Bedankt: 364
3015 x bedankt in 1410 berichten
Sinds ik de zijruitjes uit de kap van de Milan heb gehaald bevalt die me prima, wordt een stuk minder vochtig binnen. Maar wel met vizier, dus minder behoefte aan iets op mijn hoofd. Soms het eerste stukje even een muts.
Willeke bedankt voor de link want ik had geen idee wat een kaproen is, de combinatie met schouder en borst afdekking zal ook wel goed werken. Rondom zicht met een capuchon vind ik altijd toch wat beperkt, zeker als je over je schouders wilt kijken.
Topics: 58
Bedankt: 30696
2994 x bedankt in 1337 berichten
Ik heb een seizoen in Archeon gewerkt en had daar een kaproen, wol buiten en een linnen voering. Daar droeg ik de capuchon bij regen. In en op fietsen draag ik geen capuchon en zeker niet een die zo groot is als mijn kaproen. Maar wel makkelijk als je even moet uitstappen in nat weer.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Topics: 1
Bedankt: 8
19 x bedankt in 4 berichten
Hallo, beste mensen
Net de eerste 50 km gereden in mijn bulk ook de eerste km in een velomobiel.
Te gek.
Rondje Maarssen Breukelen De Bilt en centrum Utrecht ANWB.
Het verassende was, is dat je merkt wanneer het gewicht van de VM niet meer meeteld. Je merkt gewoon dat er geen weerstand van de lucht meer is. Eerst dacht ik dat de cranks los waren, doorschakelen en dan ongetraind 30 kunnen aanhouden. Fantastische.
Ga hier veel plezier aan beleven.
In en uit stappen makkelijker dan ik dacht. Zit ook erg knus.
Heb wel bij de anwb een pech verzekering afgesloten. Voel fijner om mocht het niet lukken dat ze je toch thuis afzetten met de VM.
Zie er erg tegen op om een lekke band te vervangen, doe ik liever de eerste keer thuis in de garage. Yoga matje voor de VM en verwarming voor de Velonaut. Koffie erbij ?
Kom graag eens naar een meeting.
Met vriendelijke groeten Alain
Topics: 110
Bedankt: 11184
8679 x bedankt in 4266 berichten
, 11:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:21 PM door 365cycle.)
Nogmaals een warm welkom Alain!
(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Heb wel bij de anwb een pech verzekering afgesloten. Voel fijner om mocht het niet lukken dat ze je toch thuis afzetten met de VM. Klopt! Reken er wel op dat je twee uur moet wachten... er komt éérst een auto om te kijken of de boel gerepareerd kan worden. Daarna pas een oprijwagen.
Blog: Net als met de auto
(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Zie er erg tegen op om een lekke band te vervangen, doe ik liever de eerste keer thuis in de garage. Yoga matje voor de VM en verwarming voor de Velonaut. Koffie erbij ? Dan misschien beter even oefenen zonder dat het nodig is? Zeker voor valt het heel erg mee.
Verder: https://ligfiets.net/events
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 154
Bedankt: 2230
7850 x bedankt in 3841 berichten
(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Hallo, beste mensen
Met vriendelijke groeten Alain
Alain, welkom op dit forum.
Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Welke kleur(en) heeft jouw Bülk?
Voor welke kap/klep heb je gekozen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 7
Bedankt: 364
3015 x bedankt in 1410 berichten
Bandjes wisselen is inderdaad iets om even te oefenen. Ze kunnen soms erg strak zitten. Zeker in een erg urbane omgeving, zonder veel gras kan het handig zijn om iets mee te nemen om onder je VM te leggen. De Milans blijven staan als je ze schuin op hun zijkant zet en de grond vlak genoeg is. Dat is ook een mooie optie. Ik denk de Bülks ook, maar dat weet ik niet zeker.
Omdat alle wielen 1 zijdig zijn opgehangen kun je de bandjes er redelijk makkelijk vanaf halen, er hoeft geen wiel uit. Achter wel even opletten dat je de buitenband er naar links af haalt. Reservebinnenbandjes mee in de fiets is aan te raden.
Veel plezier met de Bülk.
Topics: 110
Bedankt: 11184
8679 x bedankt in 4266 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door 365cycle.)
(3 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik denk de Bülks ook, maar dat weet ik niet zeker. Ja, de Bülk Mk1 blijft staan. De Tuna "op DF hoogte" ook, maar het staat wel erg wankel. De kromming van de straat is genoeg om 'm de ene kant uit om te laten kiepen en de andere kant niet. Precies de goede balans tussen omkiepen en een te smal spoor dus
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 58
Bedankt: 30696
2994 x bedankt in 1337 berichten
In geval van nood kan je stoel kussen onder je fiets, maar gras is al handiger.
Beide werken alleen indien aanwezig.
Ik heb een oud badlaken in de fiets.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Topics: 13
Bedankt: 169
666 x bedankt in 338 berichten
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: In geval van nood kan je stoel kussen onder je fiets, maar gras is al handiger.
Beide werken alleen indien aanwezig.
Ik heb een oud badlaken in de fiets.
Voor mijn Quest:
Achterwiel: fiets op de rem, en m'n knie onder de achterkant van de fiets om hem van de grond te houden.
Voorwiel: iets op zij en ook weer op mn knie laten leunen. Of als er een boom in de buurt is, daar tegenaan. (En nee, dan niet op de handrem zetten)
|
Gebruikers die dit topic lezen: Dharm2004, Pphaan34, Willeke_IGKT, 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|