Berichten: 271
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 354
809 x bedankt in 267 berichten
08-Nov-2024, 12:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Nov-2024, 01:01 PM door twilwel.)
Voor voorhoofdsholten en hals: een motorcol plus balaclava en onder de racekap. Wanneer het niet zo heel koud is laat ik de balaclava weg en draag een bandana onder de motorcol zodat het het niet tocht rond de nek. De motorcol is eigenlijk te ruim.
Berichten: 1.816
Topics: 107
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7468
2624 x bedankt in 1242 berichten
25-Dec-2024, 01:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 03:16 PM door Hoekie.)
Ter info: onder de demo fiets van Velo-cars zaten CCU 42-406 (Fratelli 18 velgen)
Met weliswaar grote draaicirkel, maar toch. Ze passen wel.
Volgens eerder berichten hierboven zou een 40-406 al niet passen.
Berichten: 1.548
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 355
3000 x bedankt in 1405 berichten
Sinds ik de zijruitjes uit de kap van de Milan heb gehaald bevalt die me prima, wordt een stuk minder vochtig binnen. Maar wel met vizier, dus minder behoefte aan iets op mijn hoofd. Soms het eerste stukje even een muts.
Willeke bedankt voor de link want ik had geen idee wat een kaproen is, de combinatie met schouder en borst afdekking zal ook wel goed werken. Rondom zicht met een capuchon vind ik altijd toch wat beperkt, zeker als je over je schouders wilt kijken.
Berichten: 2.038
Topics: 58
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 30624
2984 x bedankt in 1332 berichten
Ik heb een seizoen in Archeon gewerkt en had daar een kaproen, wol buiten en een linnen voering. Daar droeg ik de capuchon bij regen. In en op fietsen draag ik geen capuchon en zeker niet een die zo groot is als mijn kaproen. Maar wel makkelijk als je even moet uitstappen in nat weer.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)