Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk
Voor voorhoofdsholten en hals: een motorcol plus balaclava en onder de racekap. Wanneer het niet zo heel koud is laat ik de balaclava weg en draag een bandana onder de motorcol zodat het het niet tocht rond de nek. De motorcol is eigenlijk te ruim.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ter info: onder de demo fiets van Velo-cars zaten CCU 42-406 (Fratelli 18 velgen)
Met weliswaar grote draaicirkel, maar toch. Ze passen wel.
Volgens eerder berichten hierboven zou een 40-406 al niet passen.
Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Willeke_IGKT
(08-Nov-2024, 08:51 AM)Jeroen S schreef: Is dat een col uit een motorfietswinkel Hoekie? Dat ziet er nog iets warmer en regenbestendiger uit als wat ik heb.

Zag deze post net pas: Inderdaad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Sinds ik de zijruitjes uit de kap van de Milan heb gehaald bevalt die me prima, wordt een stuk minder vochtig binnen. Maar wel met vizier, dus minder behoefte aan iets op mijn hoofd. Soms het eerste stukje even een muts.

Willeke bedankt voor de link want ik had geen idee wat een kaproen is, de combinatie met schouder en borst afdekking zal ook wel goed werken. Rondom zicht met een capuchon vind ik altijd toch wat beperkt, zeker als je over je schouders wilt kijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Ik heb een seizoen in Archeon gewerkt en had daar een kaproen, wol buiten en een linnen voering. Daar droeg ik de capuchon bij regen. In en op fietsen draag ik geen capuchon en zeker niet een die zo groot is als mijn kaproen. Maar wel makkelijk als je even moet uitstappen in nat weer.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , 365cycle
Hallo, beste mensen
Net de eerste 50 km gereden in mijn bulk ook de eerste km in een velomobiel.
Te gek.
Rondje Maarssen Breukelen De Bilt en centrum Utrecht ANWB.
Het verassende was, is dat je merkt wanneer het gewicht van de VM niet meer meeteld. Je merkt gewoon dat er geen weerstand van de lucht meer is. Eerst dacht ik dat de cranks los waren, doorschakelen en dan ongetraind 30 kunnen aanhouden. Fantastische.
Ga hier veel plezier aan beleven. 
In en uit stappen makkelijker dan ik dacht. Zit ook erg knus. 
Heb wel bij de anwb een pech verzekering afgesloten. Voel fijner om mocht het niet lukken dat ze je toch thuis afzetten met de VM.
Zie er erg tegen op om een lekke band te vervangen, doe ik liever de eerste keer thuis in de garage. Yoga matje voor de VM en verwarming voor de Velonaut. Koffie erbij ?
Kom graag eens naar een meeting. 
Met vriendelijke groeten Alain
Antwoord }
Nogmaals een warm welkom Alain!

(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Heb wel bij de anwb een pech verzekering afgesloten. Voel fijner om mocht het niet lukken dat ze je toch thuis afzetten met de VM.
Klopt! Reken er wel op dat je twee uur moet wachten... er komt éérst een auto om te kijken of de boel gerepareerd kan worden. Daarna pas een oprijwagen. 
Blog: Net als met de auto

(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Zie er erg tegen op om een lekke band te vervangen, doe ik liever de eerste keer thuis in de garage. Yoga matje voor de VM en verwarming voor de Velonaut. Koffie erbij ?
Dan misschien beter even oefenen zonder dat het nodig is? Zeker voor valt het heel erg mee.

Verder: https://ligfiets.net/events Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Hallo, beste mensen

Met vriendelijke groeten Alain

Alain, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Welke kleur(en) heeft jouw Bülk?

Voor welke kap/klep heb je gekozen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Bandjes wisselen is inderdaad iets om even te oefenen. Ze kunnen soms erg strak zitten. Zeker in een erg urbane omgeving, zonder veel gras kan het handig zijn om iets mee te nemen om onder je VM te leggen. De Milans blijven staan als je ze schuin op hun zijkant zet en de grond vlak genoeg is. Dat is ook een mooie optie. Ik denk de Bülks ook, maar dat weet ik niet zeker.

Omdat alle wielen 1 zijdig zijn opgehangen kun je de bandjes er redelijk makkelijk vanaf halen, er hoeft geen wiel uit. Achter wel even opletten dat je de buitenband er naar links af haalt. Reservebinnenbandjes mee in de fiets is aan te raden.

Veel plezier met de Bülk.
Antwoord }
(9 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik denk de Bülks ook, maar dat weet ik niet zeker.
Ja, de Bülk Mk1 blijft staan. De Tuna "op DF hoogte" ook, maar het staat wel erg wankel. De kromming van de straat is genoeg om 'm de ene kant uit om te laten kiepen en de andere kant niet. Precies de goede balans tussen omkiepen en een te smal spoor dus  Cool
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
In geval van nood kan je stoel kussen onder je fiets, maar gras is al handiger.
Beide werken alleen indien aanwezig.

Ik heb een oud badlaken in de fiets.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Alain De Maesschalck
(7 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: In geval van nood kan je stoel kussen onder je fiets, maar gras is al handiger.
Beide werken alleen indien aanwezig.

Ik heb een oud badlaken in de fiets.

Voor mijn Quest:
Achterwiel: fiets op de rem, en m'n knie onder de achterkant van de fiets om hem van de grond te houden.
Voorwiel: iets op zij en ook weer op mn knie laten leunen. Of als er een boom in de buurt is, daar tegenaan. (En nee, dan niet op de handrem zetten)
Antwoord }
P op
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(, 10:43 PM)Alain De Maesschalck schreef: Hallo, beste mensen
Metallic white top button metallic blauw. Heb alle kappen erbij. Heb een foto er van geplaats op dit forum. 
Met vriendelijke groeten Alain

Alain, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Welke kleur(en) heeft jouw Bülk?

Voor welke kap/klep heb je gekozen?
https://i.postimg.cc/rF6H8WD8/IMG-2317.jpg
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Oh, ligt daar ook ee...LigfietsWilsum — 05:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bij de hoek van de B...TimSch — 04:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Da's bij L'oog? Of t...LigfietsWilsum — 04:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij dat ik samen me...TimSch — 04:15 PM
Ervaringen met de Bülk
P op Hallo, beste m...Alain De Maesschalck — 02:27 PM
Banden, banden en nog eens banden
Fijn om te lezen d...365cycle — 02:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als een oog alles ...365cycle — 02:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Over klimmen op de ...Snoek043 — 12:41 PM
Ervaringen met de Bülk
In geval van nood ...LigfietsWilsum — 12:13 PM
Banden, banden en nog eens banden
Over klimmen op de l...365cycle — 11:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als een oog alles zi...Willeke_IGKT — 11:17 AM
Ervaringen met de Bülk
In geval van nood ka...Willeke_IGKT — 11:08 AM
Banden, banden en nog eens banden
@365 cycle Ik heb v...Snoek043 — 10:33 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de gegevens...365cycle — 10:29 AM
Ervaringen met de Bülk
Ik denk de Bülks ook...365cycle — 10:21 AM
Getuige van aanrijding wielrenner
Dat quoten lukt me h...Snoek043 — 10:08 AM
Ervaringen met de Bülk
Bandjes wisselen is ...Jeroen S — 08:57 AM