Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(23-Mar-2025, 02:20 PM)Jeroen S schreef: Is die staart van celschuim of van een harde kunststof? Als het schuim is, dan zou ik wel opletten met gewicht erin. Deze methode werd een tijdje veel gebruikt door Duitsers, Meuffl. Een term van Harald Winkler. Het werkt best maar ging nog al eens doorhangen tijdens wat langere wedstrijden. En dan aanlopen of over het asfalt slepen ofzo.

De staart zelf is van glasvezel, met hier en daar wat purschuim ter versteviging en pvc buizen en bouten om alles vast te krijgen. Het is zeker geen dun wiebel-ding zoals de meeste staartjes, het weegt ook 10x meer :p  
Dus nee boodschappen doen gaat hem niet worden, maar extra bandjes, kleding, flesje drinken en een broodje gaat prima, rugtas met laptop en fototoestel zou ook nog kunnen, dan is het meer rekening houden met het verdelen van het gewicht.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Mar-2025, 03:41 PM)Gideonaut schreef: het weegt ook 10x meer :p  

Dus nee boodschappen doen gaat hem niet worden, maar extra bandjes, kleding, flesje drinken en een broodje gaat prima, rugtas met laptop en fototoestel zou ook nog kunnen, dan is het meer rekening houden met het verdelen van het gewicht.

Even dat ik het ook nog begrijp.

Dan heb je dus een hele grote stroomlijnkoffer voor: extra bandjes, kleding, flesje drinken en een broodje

Dat past toch ook in een klein tasje?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Ik heb hem gekocht omdat ik hem onwijs mooi vind, dat je er spullen in kon doen wist ik niet en is een hele leuke extra Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
En natuurlijk 5 km/u hogere kruissnelheid nu de wind helemaal geen vat meer op je heeft Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Blij omdat het ligfiets seizoen nu echt is begonnen (ik ben een mooi-weer ligfietser) En omdat ik er gisteren achter kwam dat die aanlopende voorrem een missende bout in de remklauw was. 3 maanden met slepende schijfrem en nu helemaal stil. Wat een remgenot!
Antwoord }
Ik ben blij, omdat de snelheid vanmiddag wel heel gemakkelijk kwam.

Een DF met Hosen is gewoon echt snel. 

Ik zat ruim boven de 40km/u. Heerlijk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Jeroen S
(24-Mar-2025, 09:01 PM)Wim -de roetsende schreef: Een DF met Hosen is gewoon echt snel. 
Die dingen winnen nog regelmatig races. I'm not surprised.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(23-Mar-2025, 06:55 PM)Gideonaut schreef: Ik heb hem gekocht omdat ik hem onwijs mooi vind, dat je er spullen in kon doen wist ik niet en is een hele leuke extra Big Grin

Gaaf, ik ben wel benieuwd hoe de zijwind effect heeft op dit geheel. Ik las eens dat je daarom eigenlijk geen tweewielige velomobielen tegenkomt. 
Maar als ik mijn Chamsin volhang met Radical tassen, dan heb ik ook niet echt meer last van de zijwind. Misschien komt het dan omdat ik niet alleen meer oppervlakte heb, maar ook meer gewicht aangezien ik dan op vakantie ga met de fiets. Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen. Ga je hierover een appart onderwerp bijhouden op dit forum? Dan wil ik mij daar graag op abonneren Big Grin.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Antwoord }
(25-Mar-2025, 04:06 PM)Raymond schreef: Gaaf, ik ben wel benieuwd hoe de zijwind effect heeft op dit geheel. Ik las eens dat je daarom eigenlijk geen tweewielige velomobielen tegenkomt. 

Zijn de snelste fietsen ter wereld geen tweewielige velomobielen? Ik ben geen racemuis, en de Baron die ik erbij gekregen heb is in een hele verlepte staat, de lagers van het stuur en het voorwiel kwamen in poedervorm los van de fiets.. Ik ga mijn best doen om hem weer rijdend te krijgen, tot nu is alles wat verteerd is nog te bestellen. 

De staart vervangt trouwens ook de stoel, dus het is niet dat al het gewicht achter je hangt. Maar ook ik ben benieuwd naar hoe het fietst, ik zie nergens val-schade op de staart, dat geeft hoop :p
Antwoord }
..de straat me gunstig gezind was.

Gisteren de CHR naar mn nieuwe huisje gereden,omdat ik niet dat ie in de aanhanger met allerlei zooi gaat ivm beschadigingen.

Letterlijk naast de trap tot de galerij stond wat grofvuil. Ik heb een stuk of 8 kunstof bloempotten/plantenbakken meegenomen voor op mn balkon. Straks hopelijk aardbeien van eigen balkon Wink

En 50m verder een aardige boxspring. Met een eigen matras erop voldoet dat voorlopig wel even tot ik een nieuw bed heb gekocht. Ik huurde nu gemeubileerd dus dat kwam meer dan goed uit.

Tot slot bij de CarpetRight op de plaatselijke meubelboulevard hier uit zo'n grote open bouwcontailer een aantal meter zeil van 1m breed en zo'n hanger met staaltjes van vloerbedekking. Di el laatste zullen in de schuur dienst gaan doen als stootkussen voor de QuestXS. De deur is 80cm breed en de QuestXS 76.5cm Dat gaat geheid een keer mis en dan is een stuk hoogpolig tapijt een stuk vriendelijker om te kussen dan een muurtje van bakstenen Wink
Antwoord }
Ik zaterdag naar ACE in Winterswijk ga.
Gaan we het hebben over een nieuwe ligfiets.
Groet,

Marco
Antwoord }
(, 02:02 PM)Roepers schreef: Ik zaterdag naar ACE in Winterswijk ga.
Gaan we het hebben over een nieuwe ligfiets.
Groet,

Marco

Zijn de Sinners aan het eind van hun latijn? Of gewoon voor erbij?
En waar zit je aan te denken?
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
Ik heb gewoon wat extra geld en toen zat ik weer te kijken naar die opvouwbare HP-Velotechnik Grasshopper en ik dacht waarom zou ik het niet gewoon doen. NS verbiedt de ligfiets in de trein en ik koop gewoon een opvouwbare ligfiets die gratis en in de spits mee mag. Ik vond het ook een heel leuk fietsje. Helemaal mijn stijl. Geen snelheidsduivel maar wel lekker praktisch in gebruik.

Groet,

Marco
Antwoord }
Omdat ik vrijdag de slotbetaling van de verzekering heb gekregen en we (ik & advocaat) vandaag officieel de zaak hebben gesloten. Heeft even mogen duren (dit gaat om het ongeluk wat ik vorig jaar april had) maar uiteindelijk best prima uit gekomen.
Antwoord }
(, 05:38 PM)Roepers schreef: Ik heb gewoon wat extra geld en toen zat ik weer te kijken naar die opvouwbare HP-Velotechnik Grasshopper en ik dacht waarom zou ik het niet gewoon doen. NS verbiedt de ligfiets in de trein en ik koop gewoon een opvouwbare ligfiets die gratis en in de spits mee mag. Ik vond het ook een heel leuk fietsje. Helemaal mijn stijl. Geen snelheidsduivel maar wel lekker praktisch in gebruik.

Groet,

Marco

Dat is wel een mooie fiets. Volgens mij ben je daar erg blij mee!!
Groet,

Tom
Antwoord }
(, 05:38 PM)Roepers schreef: Ik heb gewoon wat extra geld en toen zat ik weer te kijken naar die opvouwbare HP-Velotechnik Grasshopper en ik dacht waarom zou ik het niet gewoon doen. NS verbiedt de ligfiets in de trein en ik koop gewoon een opvouwbare ligfiets die gratis en in de spits mee mag. Ik vond het ook een heel leuk fietsje. Helemaal mijn stijl. Geen snelheidsduivel maar wel lekker praktisch in gebruik.

Groet,

Marco

Formeel gezien voldoet de Grasshopper niet aan de eisen voor een vouwfiets die gratis mee mag.

ingevouwen maximaal de volgende afmetingen heeft:

- breedte maximaal 45 cm

- lengte maximaal 86 cm

- hoogte maximaal 80 cm

https://www.ns.nl/binaries/_ht_171751078...i-2024.pdf

De grootste maat is 96 cm aldus HP Velotechnik.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ach daar wordt in het geheel niet naar gekeken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb een vouwbare trike. De twee keer dat ik met de trein heb gereisd heb, heb ik hem niet hoeven in te klappen. Wel een fietskaartje gekocht natuurlijk. In mijn omgeving kom ik meestal soepele conducteurs tegen. Ook als je fietsloos reist.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
(, 10:06 PM)Tom Fekkes schreef: Ik heb een vouwbare trike. De twee keer dat ik met de trein heb gereisd heb, heb ik hem niet hoeven in te klappen. Wel een fietskaartje gekocht natuurlijk. In mijn omgeving kom ik meestal soepele conducteurs tegen. Ook als je fietsloos reist.
Het hangt er volgens mij ook sterk vanaf of hun hoofd je aan staat. Ik kreeg laatst een hele preek van een conducteur omdat ik m'n vouwfiets uitgevouwen in de trein zette, nadat ik duidelijk een flinke sprint had moeten trekken om die trein te halen (met dank aan de vertraging op een andere trein van zijn werkgever). 

Voor de duidelijkheid: Het totaal aantal mensen in die trein was waarschijnlijk op één hand te tellen, en ik was de vouwfiets aan het opvouwen toen zijn preek begon.
Ik had precies genoeg geduld om 2 keer rustig uit te leggen waarom ik deed wat ik deed, daarna ging mijn zonnetje in één klap uit om vervangen te worden voor een donderwolk, Ik heb hem rustig maar duidelijk verzocht gewoon een boete uit te schrijven, en aangegeven dat ik ondertussen graag m'n koptelefoon opzette om muziek te luisteren. Hij zag de onzin van de situatie toen denk ik ook in - ik heb geen boete gekregen.

PS: Hebben jullie gezien dat die fietskaartjes tegenwoordig gewoon €9,50 kosten? Echt belachelijk.
In words of others,
Antwoord }
Dat is natuurlijk vaak wel zo!! Daar ben je wel afhankelijk van.
Maar de regels heb je natuurlijk als fietser niet echt mee.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 10:36 PM)365cycle schreef: PS: Hebben jullie gezien dat die fietskaartjes tegenwoordig gewoon €9,50 kosten? Echt belachelijk.

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html staat dat het nog 7,95 is (als je geen papieren versie print, anders wordt het een euro duurder).
Antwoord }
We zijn als fietser niet erg geliefd. Verder ook echt in de minderheid als treinreiziger, dus het ultieme doelwit van uitbuiting door onze NS. De minderheid maakt toch geen vuist, dus dat kan makkelijk.
Maar @365cycle: het is wel een absurd hoog bedrag.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(11 uren geleden)Tom Fekkes schreef: We zijn als fietser niet erg geliefd. Verder ook echt in de minderheid als treinreiziger, dus het ultieme doelwit van uitbuiting door onze NS. De minderheid maakt toch geen vuist, dus dat kan makkelijk.
Maar @365cycle: het is wel een absurd hoog bedrag.

Een trajectkaart voor mijn woon/werk route kost meer dan een OV jaarkaart. De prijzen van de NS slaan helemaal nergens op.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 10:36 PM)365cycle schreef: PS: Hebben jullie gezien dat die fietskaartjes tegenwoordig gewoon €9,50 kosten? Echt belachelijk.

Nu rijden de treinen in Duitsland niet meer zo stipt maar de fietskaartjes zijn daar een stuk goedkoper (5,50 euro, volgens mij wel afhankelijk van welke vervoerder)

Vorige week met ligfiets en trein naar het werk. ‘s ochtends om 6 uur stonden er 2 controleurs bij de deur waar ik instapte. Vriendelijk goedemorgen gezegd, ligfiets neergezet, kaartje gescanned en verder geen opmerkingen.
Het was natuurlijk niet druk
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Je kan mazzel hebben, maar ik houd niet echt van vertrouwen op geluk.
In words of others,
Antwoord }
Ik denk niet dat het ligfietsverbod boven aan het lijstje staat bij de conducteurs. Misschien zijn een heel stel het al weer spontaan vergeten. Allang blij dat ze de dag zonder conflicten met minder prettige treinreizigers door komen. Maar ik zou er inderdaad niet op willen vertrouwen, mij hebben ze mooi uit de trein gepest met hun fietsbeleid.

Ik ben ook blij met het mooie weer, de fiets loopt beter ook al omdat ik de ketting weer schoongemaakt heb, en gesmeerd en de bandjes opgepompt. Het loopt weer beter. Ik heb het idee dat ik de winter fitter heb overleefd als vorig jaar. Maar het is wel overduidelijk de conditie die de snelheid beperkt, de benen willen wel, maar de ademhaling houdt het niet bij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Overspuiten van een velomobiel
Epoxy wordt dacht ik...LigfietsWilsum — 11:18 AM
Overspuiten van een velomobiel
Toch nog weer een ve...BaronEnQuest — 11:07 AM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen reed er ee...Atrike — 10:32 AM
Schuimdeksel verkleurd, verven?
Volgens mij zijn die...Jeroen S — 08:51 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....