Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ja vanwege de restjes sneeuw en de laagstaande zon was het echt magisch.
Gelukkig waren de fietspaden sneeuwvrij, uitgezonderd die twee vlonderbruggen.
De eerste bij Grolloo kwam ik nog wel fietsend over, de tweede bij Schoonloo heb ik moeten lopen.
Auto's en fietsers nauwelijks gezien. Ik fietste vnl. op fietspaden en landweggetjes.
Het rondje was exact 60 km (de zwarte stippen waren de filmlocaties):

[Afbeelding: route.jpg]
Antwoord }
Schitterende beelden weer Tovenaar. Ook nu voor mij bekende paden, zo leuk om ze weer te zien. Dank je wel! 
Mocht je nog iets verder noordelijk kunnen, dan kan ik je nog wel wat mooie paden tippen.
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar , Willeke_IGKT
(28-Feb-2025, 06:16 PM)Lig-hen schreef: Schitterende beelden weer Tovenaar. Ook nu voor mij bekende paden, zo leuk om ze weer te zien. Dank je wel! 
Mocht je nog iets verder noordelijk kunnen, dan kan ik je nog wel wat mooie paden tippen.

Als het maar niet verder is dan pakweg 10km ten noorden van Grolloo Wink
Het moet wel leuk blijven en ook het filmen kost tijd (of ik zou mijn tent moeten meenemen, dan lukt het wel)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , Lig-hen
(28-Feb-2025, 11:23 AM)Wim -de roetsende schreef: Die beelden, die muziek, op de achtergrond jouw stem en in beeld wat je zegt. Het is bijna betoverend.
Na deze opmerking maar eens geluid aangezet en wat beter bekeken. Het is bijna van het niveau van Rail away. Zo rustgevend. En de 6:21 is een mooie tijdsduur
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , De tovenaar
Als het maar niet verder is dan pakweg 10km ten noorden van Grolloo Wink
Het moet wel leuk blijven en ook het filmen kost tijd (of ik zou mijn tent moeten meenemen, dan lukt het wel)
[/quote]

Ik realiseer me bij iedere video dat het filmen, maar ook het knip-en plakwerk achteraf heel veel tijd kost. Dat maakt mijn waardering voor wat je doet des te groter!
De mooie paadjes waarover ik je kan tippen blijven ten zuiden van Assen. Ik moet nog even bedenken hoe ik ze “bij jou krijg”.  Het duurt waarschijnlijk even, maar dan heb je ook wat.  Smile
Antwoord }
(01-Mar-2025, 11:34 AM)Lig-hen schreef: De mooie paadjes waarover ik je kan tippen blijven ten zuiden van Assen. Ik moet nog even bedenken hoe ik ze “bij jou krijg”.  Het duurt waarschijnlijk even, maar dan heb je ook wat.  Smile

Je kan ze ook in een apart topic hier op het forum plaatsen, bv mooie paadjes in Drenthe, 
dan hebben anderen er ook wat aan, of kan men het aanvullen.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen
Of mooie paadjes, zonder Drenthe, kunnen we ook aanvullen met de rest van ons fietsgebied.

Ik heb dat draadje aangemaakt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: martinR , De tovenaar , Lig-hen
Quote de Tovenaar & quote Willeke 
…. In een apart topic hier op het forum plaatsen …..

Dat zou ik zeker wel willen, alleen heb ik geen idee hoe ik dat er duidelijk op krijg. Niemand wordt blij van een soort route beschrijving in de trant van: bij de grote eikenboom rechts, derde paddenstoel links.
En ik heb momenteel ook niet de fut om dat uit te zoeken. Ik denk er nog ff over.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(02-Mar-2025, 12:25 PM)Lig-hen schreef: Quote de Tovenaar & quote Willeke 
…. In een apart topic hier op het forum plaatsen …..

Dat zou ik zeker wel willen, alleen heb ik geen idee hoe ik dat er duidelijk op krijg. Niemand wordt blij van een soort route beschrijving in de trant van: bij de grote eikenboom rechts, derde paddenstoel links.
En ik heb momenteel ook niet de fut om dat uit te zoeken. Ik denk er nog ff over.

Je kan een mooie  route of mooi paadje intekenen op de kaart bv bikerouter.de:
[Afbeelding: bikerouter.jpg]

En dan mbv share route hier plaatsen
https://bikerouter.de/#map=15/52.9090/6....ing-tracks
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Lig-hen
Optima Orca

Eerste testrit met een tweedehands Optima Orca (bouwjaar 2007). Dit is een wat hogere en zwaardere ligfiets met twee 26 inch wielen en bovenstuur, Rohloff versnellingsnaaf, Son naafdynamo, verende voorvork (die niet werkt). De fiets heb ik voor een zacht prijsje over kunnen nemen. De Optima Orca heeft een slechte reputatie qua framebreuken, vandaar misschien de lage prijs. Het eerste ritje beviel erg goed, de ligfiets fietst stabiel en comfortabel. Er is nauwelijks op gefietst, nog geen 5000 km.  Het grotere voorwiel is nog wel even wennen bij het wegrijden, de trapas zit erg hoog in vergelijking met de M5 en Wizard. Het stoeltje zat teveel rechtop en is te breed, maar dat valt aan te passen/te veranderen. Ik twijfel of ik 'm in zal zetten als vakantiefiets  Huh  Het ding is lomp en zwaar, lastig in de trein. Verder durf ik het frame niet te zwaar te belasten, de eigenaar is al door het frame gezakt (deze fiets was van zijn vrouw).

Antwoord }
Met Rohloff en Son en voorvering wordt zo'n fiets sowieso wel wat zwaarder.

Als ik mensen zie fietsen in een filmpje, dan heb ik vaak de indruk dat hun crankstel te dichtbij staat. 

Ik zie nog best veel kromming in het 'uitgestrekte' been. Maar als ik dan filmpjes van mijzelf zie, dan zie ik hetzelfde.

Blijf ik toch vreemd vinden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , De tovenaar
Het is een mooie fiets. De eigenaar was al door deze fiets (die van zijn vrouw was) gezakt. Is hij dan gelast?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar , Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Roepers schreef: Het is een mooie fiets. De eigenaar was al door deze fiets (die van zijn vrouw was) gezakt. Is hij dan gelast?

Groet,

Marco

Nee, ze hadden er twee, de eigenaar is door zijn eigen fiets gezakt. Hij kreeg een nieuw frame maar die paste hem niet meer (Optima had intussen de geometrie aangepast). Hij heeft zijn oude en nieuwe frame aan elkaar geschroefd, dat experiment is mislukt en de ligfiets onbruikbaar. 

Deze van zijn vrouw is nog ok. Ik mocht beide overnemen, de onderdelen van zijn fiets ga ik weer hergebruiken. De Wizard kan wel een upgrade gebruiken. Zal wel zien of dat allemaal wel gaat passen. Past het niet dan verkoop ik de onderdelen wel weer door en hou er een gratis Orca aan over  Big Grin

(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Met Rohloff en Son en voorvering wordt zo'n fiets sowieso wel wat zwaarder.

Als ik mensen zie fietsen in een filmpje, dan heb ik vaak de indruk dat hun crankstel te dichtbij staat. 

Ik zie nog best veel kromming in het 'uitgestrekte' been. Maar als ik dan filmpjes van mijzelf zie, dan zie ik hetzelfde.

Blijf ik toch vreemd vinden.

Ik heb nu het crankstel  nog wat dichterbij gezet, zat zelfs iets te ver. Ook de stoel iets platter. De stoel is een breder exemplaar, weegt 0,5kg meer dan die op de andere Orca zit. Heb ze proberen om te wisselen maar dat lukte niet. De beugels zitten muurvast aan het frame en die zou ik moeten draaien om 'm passend te krijgen. Ook het stalen bagagerek is loeizwaar, >2kg. Totaal weegt ie zo'n 23 kg  Undecided
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
HP Velotechnik Grasshopper
Gefeliciteerd en h...Hardloper — 04:41 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Mooi verslag ja! Som...Bob Hagendijk — 04:29 PM
Gefeliciteerd en hee...Lig-hen — 04:00 PM
Het is een feestje o...Lig-hen — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik merk dat een ...datakneder — 01:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Of beide draden make...Hoekie — 01:49 PM
Als ik het zo lees v...365cycle — 01:16 PM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Precies, wielen hoev...Arend-Jan — 01:12 PM
Het is een mooie f...De tovenaar — 11:26 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
bij mijn quest xs za...Veloquest — 10:45 AM
Na een half uurtje...Hardloper — 10:13 AM
Leuk verhaal :D Zon...Snoek043 — 09:54 AM
De Waterlandse Liggers
 Maar deze groep...GertBr — 09:46 AM
Leuk verhaal :D Zond...365cycle — 09:24 AM
Fiets normaal in i...365cycle — 09:20 AM