M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Topics: 3
Bedankt: 99
293 x bedankt in 153 berichten
27-Jun-2025, 08:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jun-2025, 09:07 AM door Snoek043.)
Heeft iemand een idee welke maat een stoel heeft met lengte rond de 91 cm? Ik had bij de mijne een klein stukje afgezaagd, dus dat wordt lastig. Hans, de vorige eigenaar was een kop groter al heb ik geen idee of ie er ook effectief mee gereden heeft.
Topics: 167
Bedankt: 2704
9046 x bedankt in 4376 berichten
(27-Jun-2025, 08:45 AM)Snoek043 schreef: Heeft iemand een idee welke maat een stoel heeft met lengte rond de 91 cm?
M = 91cm
L = 96cm
Zegt Bram Moens.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
(27-Jun-2025, 08:58 AM)Wim -de roetsende schreef: (27-Jun-2025, 08:45 AM)Snoek043 schreef: Heeft iemand een idee welke maat een stoel heeft met lengte rond de 91 cm?
M = 91cm
L = 96cm
Zegt Bram Moens.
Bedankt Wim, dan hebben we er 5 cm afgezaagd.
Bij mijn Highracer is de enige vorm van kritiek geweest dat er uitstluitend erg smalle banden inpassen. Anderzijds, als je er GP5000 oplegt, ben je feitelijk altijd zeker. Geen betere buitenband te vinden prijs/kwaliteit.
Bedankt: 102
79 x bedankt in 40 berichten
, 10:08 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:15 AM door liggende daan.)
Mensen willen graag hun CHR een nieuw huis geven...maar wat een verschil in vraagprijs !
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...high-racer
Zelfs met een Rohloff naaf !
(laat Bram het maar niet horen; zomaar 5% efficientie-verlies ;-)
Topics: 27
Bedankt: 37
3742 x bedankt in 2068 berichten
, 11:03 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door ZoefZoef.)
(, 10:08 AM)liggende daan schreef: Mensen willen graag hun CHR een nieuw huis geven...maar wat een verschil in vraagprijs !
Zelfs met een Rohloff naam !
Plus die van Snoek043: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-highracer
Die van onze favoriete handelaar uit Texel is alweer weg. Gisteren was ie nog 3250 euro, eerder vandaag was ie 3000 euro. En over een aantal weken is ie weer online
De bieders op die met Rohloffnaaf.. ik heb het idee dat die allemaal nep zijn. Karel is inmiddels alweer afgehaakt maar het zou me niets verbazen als Dan en Koen dezelfde personen zijn en dat daarachter misschien zelfs de verkoper Hans aka Toy van Snoek043's chr schuil zou kunnen gaan gezien de diverse bieders allemaal wel heel vroeg al uit de veren waren om dr bod te doen. Extreem hoge boden ook nog eens. Het eerste bod erop van 'Karel' was zelfs 300 euro boven de vraagprijjs... Heel logisch als er telefoonnummer bij staat dat je kan bellen..
,
Die Karel heeft ook gereageerd op mijn chr paar weken terug net als koen. De boden lagen echter fors lager, wat best apart is..
Koen begon bij mij met een bod van 1500 euro en Karel iets hoger. Vergeet ook niet dat Koen de handelaar was waar Hans -dezelfde verkoper van Snoeks chr destijds zn fietsen aan aanbod. En die koen biedt nu al 3500veuro voor de Rohloff chr. Zeer ongeloofwaardig.
Ach ja.. morgen zullen ze wel weer weg zijn, die boden want zeer waarschijnlijk nep, gezien er op de advertentie van Geert uit Texel geen boden geplaatst zijn, terwijl die CHR recenter is en met het huidige model tailbag was.
Mijne is verkocht gelukkig dus ik hoef niet te concurreren met deze op marktplaats
, 11:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 uren geleden door Snoek043.)
Onlangs heb ik iemand genegeerd die zijn openingszin wijdde aan de vraag “wat is je laagste prijs?” Mijn laagste prijs? Precies de €2.650 die ik vraag. Wie op zoek is naar korting én een fonkelnieuwe highracer, verwijs ik graag door naar Bram Moens – bij hem kost ‘ie in dezelfde uitvoering het dubbele. Evenzo mogen geïnteresseerden die tot in detail foto’s van elk velgsegment verlangden, zich wenden tot iemand anders.
Verder zijn er geïnteresseerden geweest die volhielden dat mijn vraagprijs “veel te hoog” is, of die zelfs verwachtten dat ik een compleet nieuw exemplaar zou leveren mét up-to-date onderhoudsboek. Voor hen: de showroom van Bram staat nog steeds klaar met alle specificaties en prijslijsten. Mijn voorwaarden blijven ongewijzigd, en ik zie er naar uit om iemand te vinden die de prijs en de staat van deze highracer wél kan waarderen.
(, 11:53 AM)Snoek043 schreef: .Verder zijn er geïnteresseerden geweest die volhielden dat mijn vraagprijs “veel te hoog” is
Ik gok dat dat 'Karel' was
. Ik zou mijn chr nooit voor meer dan zijn bod kunnen verkopen. Dat werd 450 euro meer.
En dat is dezelfde Karel die 2500 euro bood op een M5 559 titanium en dat een dat een dag later introk en die nu richting 3000 euro bood op de chr met Rohloff en daar als eerste bod onder de advertentie al 300 euro meer dan de vraagprijs bood om dat stapsgewijs te verhogen naar 3000+ euro om zn boden inmiddels weer te hebben verwijderd.
Ik moet mn laatst gekochte chr nog steeds op maat zetten. En eigenlijk zou ik cranks moeten laten inkorten.
Iemand een adresje daarvoor toevallig?
Topics: 29
Bedankt: 0
2011 x bedankt in 1069 berichten
Wat voor cranks zijn het? Het is meestal eenvoudiger en goedkoper om een kortere crankset te kopen en je huidige te verkopen. Niet alle cranks zijn overigens in te korten.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
(10 uren geleden)melle z schreef: Wat voor cranks zijn het? Het is meestal eenvoudiger en goedkoper om een kortere crankset te kopen en je huidige te verkopen. Niet alle cranks zijn overigens in te korten.
Op de ene CHR Dura ace, of de ander een Mighty en dan heb ik ook nog 1 of 2 andere die als ik het kan laten inkorten wellicht ook wel zou overwegen dat te doen.
Ga er maar vanuit dat een carbon crankstel inkorten geen optie is.
Topics: 13
Bedankt: 126
718 x bedankt in 362 berichten
(10 uren geleden)ZoefZoef schreef: (10 uren geleden)melle z schreef: Wat voor cranks zijn het? Het is meestal eenvoudiger en goedkoper om een kortere crankset te kopen en je huidige te verkopen. Niet alle cranks zijn overigens in te korten.
Op de ene CHR Dura ace, of de ander een Mighty en dan heb ik ook nog 1 of 2 andere die als ik het kan laten inkorten wellicht ook wel zou overwegen dat te doen.
Ga er maar vanuit dat een carbon crankstel inkorten geen optie is.
M-gineering in Kiel Windeweer. Levert een goed resultaat.
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Snoek043.)
(10 uren geleden)ZoefZoef schreef: (, 11:53 AM)Snoek043 schreef: .Verder zijn er geïnteresseerden geweest die volhielden dat mijn vraagprijs “veel te hoog” is
Ik gok dat dat 'Karel' was
. Ik zou mijn chr nooit voor meer dan zijn bod kunnen verkopen. Dat werd 450 euro meer.
En dat is dezelfde Karel die 2500 euro bood op een M5 559 titanium en dat een dat een dag later introk en die nu richting 3000 euro bood op de chr met Rohloff en daar als eerste bod onder de advertentie al 300 euro meer dan de vraagprijs bood om dat stapsgewijs te verhogen naar 3000+ euro om zn boden inmiddels weer te hebben verwijderd.
Ik moet mn laatst gekochte chr nog steeds op maat zetten. En eigenlijk zou ik cranks moeten laten inkorten.
Iemand een adresje daarvoor toevallig?
Geen idee wie dat was, die conversatie is inmiddels geklasseerd. Een zekere Geert was diegene die me vroeg naar mijn minimumprijs. Het Belgische televisieprogramma waarin kandidaat-kunstenaars hun werken laten veilen bij vier opeenvolgende handelaren, hanteert het strikte uitgangspunt dat eenmaal men zich uit de eerste ruimte naar de volgende begeeft, terugkeer volstrekt uitgesloten is.
Achteraf blijft louter de mogelijkheid over om vervolgens met zelfgenoegzaamheid op het eigen bod terug te blikken of zich te beklagen over een gemiste kans. Iedere handelaar kondigt plechtig aan dat het zojuist uitgebrachte bod onherroepelijk het hoogst mogelijke is, om vervolgens in de slotkamer te onthullen dat er kennelijk toch nog een veelvoud aan marge bestond.
En uiteraard, precies zoals je blindelings gelooft in de onfeilbaarheid van die vrolijke veilingmeesters op televisie, mag je die botte bewering dat jouw fiets de prijs niet waard is – als ware het een welgemeend compliment – met de grootste elegantie in de digitale prullenbak deponeren.
Topics: 117
Bedankt: 12964
10013 x bedankt in 4896 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door 365cycle.)
Dura Ace en Ultegra kan je sowieso niet inkorten, die zijn hol. 105 wel maar dat is zonde, ze zijn gewoon in 145 te vinden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 29
Bedankt: 0
2011 x bedankt in 1069 berichten
Welke 105 serie is dat? Ik dacht dat Shimano sowieso niks korter dan 160 heeft in race en MTB groepen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Topics: 167
Bedankt: 2704
9046 x bedankt in 4376 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(9 uren geleden)Snoek043 schreef: Een zekere Geert was diegene die me vroeg naar mijn minimumprijs.
Dat is nou de Geert die van Texel komt en die de fietsen meestal in Den Helder verkoopt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|