Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Topics: 167
Bedankt: 2756
9139 x bedankt in 4425 berichten
15-Jul-2025, 07:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Jul-2025, 07:36 PM door Wim -de roetsende.)
(15-Jul-2025, 07:00 PM)Arend-Jan schreef: Verder kreeg ik hem qua afstelling eigenlijk niet zo goed.
Omdat ik geen 2m ben zat ik eigenlijk vrij ver achter de voorwielen, wat de stabiliteit niet ten goede komt.
Goed dat je dit noemt. Het viel mij ook al op dat ik zo ver van de wielkasten af zat.
Nou kon de stoel nog wel een gaatje of 2 naar voren, maar dan nog.
Ik ga toch serieus nadenken over de raceschoenen. Pedalen en plaatjes van LOOK heb ik nog wel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 1
Bedankt: 232
1447 x bedankt in 464 berichten
Je kan de (onderkant van) de stoel wel ver naar voren zetten, maar als je dan ook de hoofdsteun wil kunnen blijven gebruiken kom je op gegeven moment zo vlak te liggen dat je niet/nauwelijks meer over de motorkap kijkt
Topics: 119
Bedankt: 13116
10155 x bedankt in 4938 berichten
Dan heb je dus zo'n kapje nodig als de Bülk ook heeft.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 11
Bedankt: 664
3717 x bedankt in 1730 berichten
Zo'n neusklepje aan de voorkant, waar je nog net naar buiten kunt kijken?
Ik heb in de Milan GT voor mijn onderlijf ook heel erg veel ruimte, maar voor mijn lange bovenlijf en nek mest de stoel ver naar beneden en heb ik er een extra gaatje bij moeten maken om de stoelsteun ongeveer 2 cm verder naar voren te monteren. Toch moest de BB nog 5-7 cm naar achteren. De vorige eigenaar was net zo lang als ik, ca 182, maar dus met andere proporties. Ik kan me voorstellen dat je roeifietserschouders in de Milan SL niet genoeg plek vinden.
Ik vind het wel prettig om in alle richtingen de ruimte te hebben. Ik had ooit een Alleweder maar die zijn echt te kort voor mij. Dat is niks, een VM waarin je niet zover onderuit kunt als je zou willen.
(16-Jul-2025, 07:41 AM)Jeroen S schreef: 1 Zo'n neusklepje aan de voorkant, waar je nog net naar buiten kunt kijken? 
2 Ik kan me voorstellen dat je roeifietserschouders in de Milan SL niet genoeg plek vinden.
3 Ik vind het wel prettig om in alle richtingen de ruimte te hebben.
1
2 Die hebben juist net genoeg ruimte. Het gaat echt om de voeten, daar zit het grootste  probleem.
3 Ik ook, maar ik heb niet veel nodig. Een beetje vind ik al genoeg. Ik stop wel even, als ik een tasje achteruit de vm wil pakken
Wim -de roetsende
Topics: 4
Bedankt: 0
160 x bedankt in 65 berichten
Ivm deelname aan LEL Engeland heb ik mijn versnellingen in/en Snoek L wat aangepast.
Voor heb ik nu 30/53 ovaal.
Achter is de cassette nu 11-46 11 speed.
Linksvoor een bagagevak gemaakt om spullen in op te bergen die je hoopt niet nodig te hebben.
Met het lichtste verzet kan ik nu met 6 km per uur een cadans van 80 draaien, zodat het klimmen in Noord Engeland niet een breekpunt wordt.
In 2013 had ik voor 30, achter 32 als lichtste verzet en dat bleek te zwaar om al die bulten te nemen.
Nu moet het wel erg gek gaan, als ik het niet fietsend kan oplossen. :-)
Topics: 11
Bedankt: 664
3717 x bedankt in 1730 berichten
Heb je daarvoor het buitenblad een positie opgeschoven? Ook qua schakelen niet vanzelfsprekend dat dat allemaal lukt. Met zo'n licht verzet moet het wel lukken.
Topics: 4
Bedankt: 0
160 x bedankt in 65 berichten
Het grote blad voor heeft de standaard positie, net zoals het kleine mountainbike blad, hiervoor heb ik de spider van Rotor aangepast, zodat het past en werkt.
, 08:21 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 08:24 AM door Wim -de roetsende.)
https://ligfietsers.nl/thread-1567-page-8.html
Hier vertelt Twilwel over de aanpassingen die hij heeft gedaan om de 70mm remmen goed werkend te krijgen in de Bülk.
Waarom schrijf ik dit hier in het Snoek-topic? Omdat ik stomverbaasd was dat de Snoek blijkbaar standaard wordt afgeleverd met 70mm remmen.
Ik heb nu 3x een vm met 70mm remmen gehad en nu 3x eentje met 90mm remmen. De Milan staat bij allebei, want daar heb ik na 1,5 jaar de 70mm wielen laten vervangen door 90mm wielen.
Ik wil echt nooit van mijn leven meer 70mm remmen. Altijd dat gedoe met het blijven hangen van de rem. Na iedere keer remmen moet je dan die remhendel weer met je hand terugduwen. Dat moet je toch niet willen in een vm van meer dan €10.000,-
Iemand die zo technisch is als Twilwel lost het probleem van die remmen blijkbaar gewoon op. Over die vaardigheden beschik ik niet. Dat iemand zoals hij zoveel moet doen om deze remmen goed te laten werken, spreekt volgens mij al voldoende tegen die remmen.
Dus lever die vm-en nou gewoon af met 90mm remmen. Dat halve kilootje extra gewicht is een halve bidon met water.
Wim -de roetsende
Topics: 14
Bedankt: 435
930 x bedankt in 307 berichten
(, 08:21 AM)Wim -de roetsende schreef: Dus lever die vm-en nou gewoon af met 90mm remmen. Dat halve kilootje extra gewicht is een halve bidon met water.
Of Sturmey Archer maakt eindelijk consequent goede 70mm trommelremmen met sterke veren. Er is nu domweg teveel variatie. De 90mm lijkt inder variatie in de kwaliteit te hebben. Dat moet bij de 70mm toch ook kunnen? Ik vind dat gewichtsverschil toch wel een ding en ben ook niet zo gelukkig met de kortere spaken..
Die kortere kabelloop ga ik in de gaten houden of het na verloop van tijd bijvoorbeeld kabelslijtage oplevert. De extra veer zit '`s winters in de zoute spray en ik verwacht dat die op een gegeven moment vervangen moet worden omdat ie door roest.
Ik maak me geen illusie dat SA goede 70mm remmen gaat maken voor zoń kleine doelgroep. Na verloop vanjaren zie ik dat er naar kostenbesparing wordt gestreefd bij de onderdeeltjes. met steeds slechtere 70mm als gevolg.
Topics: 113
Bedankt: 3846
4168 x bedankt in 2789 berichten
Ik zelf vind het echt misdadige om te besparen op iets als remmen, wetende dat de remmen steeds slechter worden. Ik vind een onderdeel zoals de remmen, hierop moet je gewoon kunnen vertrouwen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Ik zelf vind het echt misdadige om te besparen op iets als remmen, wetende dat de remmen steeds slechter worden. Ik vind een onderdeel zoals de remmen, hierop moet je gewoon kunnen vertrouwen.
Mijn 70mm remden gewoon prima hoor.
Ik was alleen klaar met het gedoe.
Wim -de roetsende
Topics: 113
Bedankt: 3846
4168 x bedankt in 2789 berichten
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (11 uren geleden)Hardloper schreef: Ik zelf vind het echt misdadige om te besparen op iets als remmen, wetende dat de remmen steeds slechter worden. Ik vind een onderdeel zoals de remmen, hierop moet je gewoon kunnen vertrouwen.
Mijn 70mm remden gewoon prima hoor.
Ik was alleen klaar met het gedoe.
(, 10:11 AM)twilwel schreef: Na verloop vanjaren zie ik dat er naar kostenbesparing wordt gestreefd bij de onderdeeltjes. met steeds slechtere 70mm als gevolg.
Het was een reactie op dit.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 119
Bedankt: 13116
10155 x bedankt in 4938 berichten
(, 10:11 AM)twilwel schreef: Of Sturmey Archer maakt eindelijk consequent goede 70mm trommelremmen met sterke veren. Er is nu domweg teveel variatie. De 90mm lijkt inder variatie in de kwaliteit te hebben. Dat moet bij de 70mm toch ook kunnen? Ik vind dat gewichtsverschil toch wel een ding en ben ook niet zo gelukkig met de kortere spaken.. Ik vind dit een verkeerde aanpak, zeker als je als professioneel leverancier weet dat de 70mm trommelremmen problemen opleveren.
Als ik dit op een forum zou lezen als klant zou ik serieus overwegen om binnen de wettelijk verplichte garantieperiode telkens even bij je langs te fietsen om de remmen vrij te laten maken.
Een product waarvan bekend is dat het zoveel onderhoud nodig heeft moet je niet willen verkopen.
Intercity Bike doet dat om die reden ook niet meer; de Tuna heeft standaard 90mm.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|