Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban.
(, 09:05 AM)Wim -de roetsende schreef:
(, 08:07 AM)Arend-Jan schreef: Ik heb zijvakken gemaakt, die voor de pedalen weer naar het midden afbuigen, in plaats van naar de zijkant zoals bij de meeste (alle?) vm's waarvoor je ze kan bestellen.

Wow, heel mooi. Kun je geen commerciële ontwikkelaar worden van handige oplossingen voor vm-en?

Ik ben voor!
Met carbon ben ik niet handig genoeg; maar ik zou graag een 'bakje' hebben waar ik alle losse spullen in kan doen. Ik denk hierbij aan sleutels en kleingeld wat ik in m'n zak heb, maar ook voor de kaartjes die ik nodig heb voor de ponten, of die ik gebruik voor het bewaakt stallen.
In mijn DF is er een mogelijkheid dit boven op de wielkast rechts op het draadijzer vast te draaien; op de snoek (binnenkort) heb ik het nog niet bekeken.

Nu zwerven dingen soms los in de velomobiel of in een apart tasje.

Kun je zoiets maken?

Niels, centenbak, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
Een tasje helpt ook: https://vemobag.de/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:35 AM)TheoZw schreef: Een tasje helpt ook: https://vemobag.de/

In een bakje kun je wat instoppen als je al zit; een tasje is minder relaxed en kan niet goed boven de wielkast.

Niels, zen, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
(, 08:07 AM)Arend-Jan schreef: Ik heb zijvakken gemaakt, die voor de pedalen weer naar het midden afbuigen, in plaats van naar de zijkant zoals bij de meeste (alle?) vm's waarvoor je ze kan bestellen.

Wow, heel mooi. Kun je geen commerciële ontwikkelaar worden van handige oplossingen voor vm-en?
Volgens mij heeft ie deze vakken ontworpen voor zn snoek en de juist niet-commercieel aan velomobiel.nl ter beschikking gesteld. Ofwel, velomobiel kan en mag dit ontwerp gebruiken zonder dat dit hun extra ontwikkelkosten -een tijd kost.

Tenzij ik het verkeerd begrepen heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel
(, 11:45 AM)ZoefZoef schreef: Volgens mij heeft ie deze vakken ontworpen voor zn snoek en de juist niet-commercieel aan velomobiel.nl ter beschikking gesteld. Ofwel, velomobiel kan en mag dit ontwerp gebruiken zonder dat dit hun extra ontwikkelkosten -een tijd kost.

Dat heb je verkeerd begrepen. 

AJ zegt dat zijn zijvakken afbuigen naar het midden in tegenstelling tot de versie die je bij de meeste (alle?) kunt bestellen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(, 12:49 PM)Wim -de roetsende schreef:
(, 11:45 AM)ZoefZoef schreef: Volgens mij heeft ie deze vakken ontworpen voor zn snoek en de juist niet-commercieel aan velomobiel.nl ter beschikking gesteld. Ofwel, velomobiel kan en mag dit ontwerp gebruiken zonder dat dit hun extra ontwikkelkosten -een tijd kost.

Dat heb je verkeerd begrepen. 

AJ zegt dat zijn zijvakken afbuigen naar het midden in tegenstelling tot de versie die je bij de meeste (alle?) kunt bestellen.

Klopt toch ook.  En die vakken en het ontwerp heeft ie toch  aangeboden aan velomobiel.nl zodat anderen met een snoek hun ruimte ook optimaal kunnen benutten. Geheel kosteloos ook. Vrij recent, als ik het me goed herinner en ontworpen voor zn Snoek L.

Of de heren en dames van velomobiel.nl er wat mee gaan doen is de vraag, maar ik hoop van wel.
Antwoord }
(11 uren geleden)ZoefZoef schreef: Klopt toch ook.  En die vakken en het ontwerp heeft ie toch  aangeboden aan velomobiel.nl zodat anderen met een snoek hun ruimte ook optimaal kunnen benutten. Geheel kosteloos ook. Vrij recent, als ik het me goed herinner en ontworpen voor zn Snoek L.

Of de heren en dames van velomobiel.nl er wat mee gaan doen is de vraag, maar ik hoop van wel.

Mooi initiatief.

Dan heb ik dat bericht gemist. Ik kon dit niet opmaken uit zijn bericht hierboven.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(, 11:40 AM)Niels van der Wal schreef:
(, 10:35 AM)TheoZw schreef: Een tasje helpt ook: https://vemobag.de/

In een bakje kun je wat instoppen als je al zit; een tasje is minder relaxed en kan niet goed boven de wielkast.

Niels, zen, van der Wal

Ik heb een iets ander soort zakje in mijn DF (en Bülk), waar ik mijn telefoon in stop. Ik heb ze rechts boven de bidonhouder zitten (een stuk hoger, zodat ik er geen last van heb als ik de bidon pak)
Daar kan ik verder gewoon bij terwijl ik zit (ook als ik rij, hoewel ik mijn telefoon dan niet nodig heb).

Het voordeel van een zakje boven een bakje is dat het minder rammelt, en er ook minder makkelijk uitstuitert als je een keer een drempel oid pakt
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb het de heren in Dronten inderdaad aangeboden, dat ze er best een kopie van mogen maken als ze dat willen.
Mijn flexibele borgclips voor de stoelhaakjes liggen er ook al (kosteloos afgegeven) en ik heb er ook een lading luchtregelkleppen gebracht. Die laatste ontvang ik wel een kleine vergoeding voor trouwens. Heb al zoveel dingetjes ontworpen en laten zien daar..

Ik heb ook nog een andere optimalisatie aan mijn Snoek gedaan en laten zien, die willen ze wel ook zelf onderzoeken/proberen.
Maar ze zijn duidelijk druk zat met de combinatie van service/onderhoud verlenen en de Quest 3.0

Natuurlijk heb ik zelf eerder ook weleens overwogen om dit soort dingen commercieel te gaan doen voor anderen, maar heel eerlijk gezegd vraag ik me twee dingen ernstig af:
- wat zou ik mogen vragen voor zoiets / wat heeft men er voor over?
- is dat het mij dan waard?
Dat klinkt misschien raar, maar ik ontwerp dit soort dingen graag voor mezelf. En goede vrienden help ik ook, maar dan wil ik daar geen geld voor. Want als er betaald wordt, voelt het voor mij direct als werk, en voel ik me ook verantwoordelijk; dan mag 'de klant' bij problemen ook klagen en een bepaalde kwaliteit eisen. Bij iets wat je cadeau doet, mag dat niet Wink

Daarbij komt dat ik het ontwerpen het leukste vind. En dus de eerste (het prototype) zelf maken. Als ik een tweede maak, exact hetzelfde, voelt het al heel anders. Bij een derde gaat het als werk voelen, en dat wil ik niet, want dan raak ik mijn hobby kwijt en ik heb al een prima baan Wink

Voor die luchtkleppen of stoelclips is het iets anders, het werk is al gedaan. Nu is het voor mij enkel een druk op de knop en de printer doet het werk. Maar bagagevakken lamineren is gewoon werk. Het is mooi werk, ja, maar het kost wel echt tijd en aandacht. En het vraagt enige voorbereiding, rust en ruimte en geeft rommel enzo.

In mijn vriendengroepje noem ik mezelf weleens VSM; Velomobiel Service Moordrecht. En ik wil een werkplaatsje achterin mijn tuin maken voor dit soort projectjes. Misschien dat ik het tzt wel ga doen, tegen betaling.

(, 10:01 AM)Niels van der Wal schreef:

Ik ben voor!
Met carbon ben ik niet handig genoeg; maar ik zou graag een 'bakje' hebben waar ik alle losse spullen in kan doen. Ik denk hierbij aan sleutels en kleingeld wat ik in m'n zak heb, maar ook voor de kaartjes die ik nodig heb voor de ponten, of die ik gebruik voor het bewaakt stallen.
In mijn DF is er een mogelijkheid dit boven op de wielkast rechts op het draadijzer vast te draaien; op de snoek (binnenkort) heb ik het nog niet bekeken.

Nu zwerven dingen soms los in de velomobiel of in een apart tasje.

Kun je zoiets maken?

Niels, centenbak, van der Wal
Dank je wel voor het compliment. 

Ik denk dat zoiets snel een echt rammelbakje wordt?
Of je moet het bekleden met schuimrubber ofzo. En het moet diep genoeg zodat dingen er niet bij een drempel uit stuiteren maar ondiep genoeg om de spullen eruit te kunnen vissen; lastige compromis. Of: dekseltje? Flapje van elastische stof? 

Voor dat soort losse rommeltjes gebruik ik gewoon een velomobieltas? 

Maar die plek, de ruimte boven de wielkast, had ik wel ook al gespot, daar zou je inderdaad handig gebruik van kunnen maken.
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Ik heb het de heren ...Arend-Jan — 11:42 PM
Een tasje helpt ...Frutsel — 11:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik gisteren een heer...LigfietsWilsum — 03:08 PM
Medeliggers onderweg
Gisteren in Blokzijl...LigfietsWilsum — 03:00 PM
Klopt toch ook. ...Wim -de roetsende — 02:08 PM
Volgens mij heeft...ZoefZoef — 01:10 PM
Volgens mij heef...Wim -de roetsende — 12:49 PM
Ik heb zijvakken...ZoefZoef — 11:45 AM
Een tasje helpt oo...Niels van der Wal — 11:40 AM
Een tasje helpt ook:TheoZw — 10:35 AM
Ik heb zijvakken...Niels van der Wal — 10:01 AM
Medeliggers onderweg
Binnenkort nog een ...Wim -de roetsende — 09:11 AM
Ik heb zijvakken g...Wim -de roetsende — 09:05 AM
Ik heb zijvakken gem...Arend-Jan — 08:07 AM
Gratis fatbikes voor kinderen uit arme ...
Het is echt niet...ligvogel — 07:49 AM
Daar merk je dan toc...Jeroen S — 10:47 PM
Medeliggers onderweg
Dan hebb...ligvogel — 10:40 PM