Ik heb het de heren in Dronten inderdaad aangeboden, dat ze er best een kopie van mogen maken als ze dat willen.
Mijn flexibele borgclips voor de stoelhaakjes liggen er ook al (kosteloos afgegeven) en ik heb er ook een lading luchtregelkleppen gebracht. Die laatste ontvang ik wel een kleine vergoeding voor trouwens. Heb al zoveel dingetjes ontworpen en laten zien daar..
Ik heb ook nog een andere optimalisatie aan mijn Snoek gedaan en laten zien, die willen ze wel ook zelf onderzoeken/proberen.
Maar ze zijn duidelijk druk zat met de combinatie van service/onderhoud verlenen en de Quest 3.0
Natuurlijk heb ik zelf eerder ook weleens overwogen om dit soort dingen commercieel te gaan doen voor anderen, maar heel eerlijk gezegd vraag ik me twee dingen ernstig af:
- wat zou ik mogen vragen voor zoiets / wat heeft men er voor over?
- is dat het mij dan waard?
Dat klinkt misschien raar, maar ik ontwerp dit soort dingen graag voor mezelf. En goede vrienden help ik ook, maar dan wil ik daar geen geld voor. Want als er betaald wordt, voelt het voor mij direct als werk, en voel ik me ook verantwoordelijk; dan mag 'de klant' bij problemen ook klagen en een bepaalde kwaliteit eisen. Bij iets wat je cadeau doet, mag dat niet
Daarbij komt dat ik het ontwerpen het leukste vind. En dus de eerste (het prototype) zelf maken. Als ik een tweede maak, exact hetzelfde, voelt het al heel anders. Bij een derde gaat het als werk voelen, en dat wil ik niet, want dan raak ik mijn hobby kwijt en ik heb al een prima baan
Voor die luchtkleppen of stoelclips is het iets anders, het werk is al gedaan. Nu is het voor mij enkel een druk op de knop en de printer doet het werk. Maar bagagevakken lamineren is gewoon werk. Het is mooi werk, ja, maar het kost wel echt tijd en aandacht. En het vraagt enige voorbereiding, rust en ruimte en geeft rommel enzo.
In mijn vriendengroepje noem ik mezelf weleens VSM; Velomobiel Service Moordrecht. En ik wil een werkplaatsje achterin mijn tuin maken voor dit soort projectjes. Misschien dat ik het tzt wel ga doen, tegen betaling.
(, 10:01 AM)Niels van der Wal schreef: (, 09:05 AM)Wim -de roetsende schreef: (, 08:07 AM)Arend-Jan schreef: Ik heb zijvakken gemaakt, die voor de pedalen weer naar het midden afbuigen, in plaats van naar de zijkant zoals bij de meeste (alle?) vm's waarvoor je ze kan bestellen.
Wow, heel mooi. Kun je geen commerciële ontwikkelaar worden van handige oplossingen voor vm-en?
Ik ben voor!
Met carbon ben ik niet handig genoeg; maar ik zou graag een 'bakje' hebben waar ik alle losse spullen in kan doen. Ik denk hierbij aan sleutels en kleingeld wat ik in m'n zak heb, maar ook voor de kaartjes die ik nodig heb voor de ponten, of die ik gebruik voor het bewaakt stallen.
In mijn DF is er een mogelijkheid dit boven op de wielkast rechts op het draadijzer vast te draaien; op de snoek (binnenkort) heb ik het nog niet bekeken.
Nu zwerven dingen soms los in de velomobiel of in een apart tasje.
Kun je zoiets maken?
Niels, centenbak, van der Wal
Dank je wel voor het compliment.
Ik denk dat zoiets snel een echt rammelbakje wordt?
Of je moet het bekleden met schuimrubber ofzo. En het moet diep genoeg zodat dingen er niet bij een drempel uit stuiteren maar ondiep genoeg om de spullen eruit te kunnen vissen; lastige compromis. Of: dekseltje? Flapje van elastische stof?
Voor dat soort losse rommeltjes gebruik ik gewoon een velomobieltas?
Maar die plek, de ruimte boven de wielkast, had ik wel ook al gespot, daar zou je inderdaad handig gebruik van kunnen maken.