Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... ik zag een bordje van een of andere stroompje. Maar al het water was eruit verdampt.  Cry
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
Gisteren ging ik even mijn nieuwe tent opzetten: Op naar Lochem. Een stukkie na Dieren merk ik dat het wegdek erg slecht is. Zo voelt het tenminste. Maar gek genoeg ziet het er helemaal niet zo slecht uit. Ik zal toch geen lekke band hebben? Wel dus. Nou is het aantal lekke banden dat ik de afgelopen 20 jaar heb op de vingers van 1 hand te tellen, dus weer een keer is niet zo'n ramp. Maar met bagage op een open ligger is voor het eerst. En hoe doe je dat? Achterwiel er uit dan maar. Gelukkig is het lek snel gevonden: Een nietje door buiten en binnenband. Schuren, plakker er op en hop.
Nou heeft mijn Furai een standaard die het uithalen van een wiel lastig maakt een het terug inzetten nagenoeg onmogelijk. Na veel vloeken en prutsen dan maar de standaard er af gesleuteld. Toen ik die vanochtend op de camping weer terug wilde monteren blijkt ook dat veel gevloek en frustratie op te leveren. De schroefjes zitten achter de remschijf waardoor je de standaard niet kunt monteren als het wiel er in zit. En het wiel is niet te plaatsen als de standaard er op zit. Wat een ontzettend stom ontwerp.
Verder een fijne fiets hoor.
Antwoord }
Ah, een nietje, daar is meestal niet veel aan te doen!

Maar in ieder geval mijn dank alvast voor het vinden van dat nietje. Want nu is een van mijn fietsregio's weer een nietje armer, en dat is altijd fijn (voor anderen). Vanuitgaande dat je het nietje netjes meeneemt naar huis, uiteraard...
Antwoord }
(08-Sep-2025, 06:19 PM)Lopopodium schreef: Ah, een nietje, daar is meestal niet veel aan te doen!

Tja, een veiligheidsspeld was beter geweest  Confused

Niels, aansluiten, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Daarom heeft de furai van mn zoon geen standaard meer.
Antwoord }
vandaag 4 weken geleden dat 365cycle voor het laatst heeft gepost, ik mis zijn grappige, rake, harde bijdragen.
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
(09-Sep-2025, 10:15 AM)gideon schreef: vandaag 4 weken geleden dat 365cycle voor het laatst heeft gepost, ik mis zijn grappige, rake, harde bijdragen.

Vindt hij vast wel leuk om te lezen  Wink
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , gideon
eigenlijk al sinds gisteren. Woensdag heb ik mijn DF (mijn eerste velomobiel) van Dronten naar huis gefietst, en gisteren weer terug naar de camping gegaan (zonder DF) om de vakantie nog anderhalve week DF-loos voort te zetten.
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
(12-Sep-2025, 09:16 AM)gideon schreef: eigenlijk al sinds gisteren. Woensdag heb ik mijn DF (mijn eerste velomobiel) van Dronten naar huis gefietst, en gisteren weer terug naar de camping gegaan (zonder DF) om de vakantie nog anderhalve week DF-loos voort te zetten.

Paste de DF niet naast de tent?  Tongue
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Dan wordt die nat Cool
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
(12-Sep-2025, 10:11 AM)gideon schreef: Dan wordt die nat Cool

Oplossing: in de tent  Big Grin 

Oh nee, dan word jij nat  Doh 

Oplossing: jij in de DF in de tent  Wink 

Of moeten daar nog meer mensen in  Angel  in de tent bedoel ik dus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
Mijn velomobiel vind het heerlijk in de regen, en hij is nog net zo groot, dus niet gesmolten Wink
Antwoord }
We hebben een caravannetje en een voortentje van 300x240 cm, zou passen, maar we zijn inmiddels verkast naar een camping bij Buurze. Maar misschien korten we de vakantie iets in  Big Grin
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(12-Sep-2025, 02:31 PM)blokdoorn schreef: Mijn velomobiel vind het heerlijk in de regen, en hij is nog net zo groot, dus niet gesmolten Wink

Mijn velomobiel heeft ook geen moeite met regen, maar ik wel. Als ik er door moet ga ik, maar met regen vertrekken voor een plezier rit, nee dank je. Deze week de 100 km gehaald door op woensdag een rondje te gaan, blij toe want donderdag en vrijdag was het mij te nat.

Binnenkort in Dronten langs, Roemenië heeft nog steeds geen wit gespoten ICB dakje geleverd, er komt nu gele folie over een zicht carbon dakje. Dat dakje kan een verschil maken wat betreft rijden in regen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: gideon
Maandenlang werk ongedaan door een 10 jarige op een fatbike  Cry
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
(10 uren geleden)Gideonaut schreef: Maandenlang werk ongedaan door een 10 jarige op een fatbike  Cry

Ben je zelf onbeschadigd?

Welke fiets en hoe erg?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(10 uren geleden)Gideonaut schreef: Maandenlang werk ongedaan door een 10 jarige op een fatbike  Cry

Is ie op je velomobiel geknald? Vermoed de DF dan?

Aansprakelijk stellen, schade claimen en uitbesteden dan maar? Of, schade claimen, DF verkopen en eindelijk een Milan GT kopen?
Antwoord }
Niets ernstigs, vooral geschrokken, was een klein meisje die dr fiets niet onder controle kon krijgen en knalde tegen de zijkant van de DF, vervolgens wel huilend weer terug op dr fiets gesprongen en weggereden.. Ik de bosjes ingerold en een oudere meneer heeft mij geholpen om eruit te klimmen en de fiets weer op het pad geduwd, alles nagekeken maar alles zit onder de modder + het komt met bakken uit de lucht dus ik heb de fiets nu buiten staan en kijk zo wel wat de totale schade is en wat ik kan doen, de grootste schade zit gelukkig wel over het oude, al weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn..

Het stikt hier van de jongeren met fatbikes, ik ben al een paar huizen nagegaan en rondgevraagd maar ik heb zo'n idee dat ik weer zelf alles mag gaan betalen.. Dodgy
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: -Nico- , Willeke_IGKT , Fietsbennie , Lig-hen
Sterkte Gideonaut.

Zelf ben ik niet blij, de ketting is eraf gegaan. En nu mag ik wat gaan terug plaatsen. Maar ben blij dat ik wel weet wat ik een beetje moet doen, lang leve de helpdesk (Andere forum lid met QV).
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(12-Sep-2025, 05:16 PM)gideon schreef:  camping bij Buurze.

Of BuurSE?

Buurze kent Google Maps in ieder geval niet, en Buurse ken ik wel...
Antwoord }
ja Buurse, camping “de Hoogte”
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
Tip Buurserzand of Haakbergerveen of wat verder weg richting Lutterzand. Zijn mooie plekken ook voor een wandeling.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: gideon
Zeker mooi hier, vandaag 10km rond de camping gelopen, een stukje door het buurland en door natuurgebied Witte Veen. De camping is ook super mooi en wordt gerund door gastvrije vrijwilligers. Dus eigenlijk wel blij vandaag.
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
(7 uren geleden)Gideonaut schreef: Niets ernstigs, vooral geschrokken, was een klein meisje die dr fiets niet onder controle kon krijgen en knalde tegen de zijkant van de DF, vervolgens wel huilend weer terug op dr fiets gesprongen en weggereden.. Ik de bosjes ingerold en een oudere meneer heeft mij geholpen om eruit te klimmen en de fiets weer op het pad geduwd, alles nagekeken maar alles zit onpder de modder + het komt met bakken uit de lucht dus ik heb de fiets nu buiten staan en kijk zo wel wat de totale schade is en wat ik kan doen, de grootste schade zit gelukkig wel over het oude, al weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn..

Het stikt hier van de jongeren met fatbikes, ik ben al een paar huizen nagegaan en rondgevraagd maar ik heb zo'n idee dat ik weer zelf alles mag gaan betalen.. Dodgy

Da's weer mooi k*t!  Had jij geen camera op je DF en dus beeld van het meisje?
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
speling verende voorvork M5 shockproof
Interessant wel. Mog...ZoefZoef — 12:54 AM
speling verende voorvork M5 shockproof
Enigzins gedateerde ...liggende daan — 11:51 PM
Niets ernstigs, vo...ZoefZoef — 10:26 PM
Zeker mooi hier, van...gideon — 08:58 PM