Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 21
Bedankt: 1327
806 x bedankt in 331 berichten
22-Sep-2025, 01:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 01:51 PM door Boyd Maduro.)
(17-Sep-2025, 06:57 AM)Boyd Maduro schreef: (16-Sep-2025, 12:28 AM)ZoefZoef schreef: ..Met dit soort windstoten ben ik altijd een beetje bang dat de wind grip op de velomobiel krijgt. Dat is al een keer gebeurd in het verleden namelijk.
Bij mij maandag ook Wind is er onder geslagen en heeft hem omgegooid (hielp niet mee dat het klusje aan de veerpoten van ~10-15 minuten door wat problemen al enkele dagen duurt. Daarvoor stond de fiets aan de voorkant zonder wielen op een blok waardoor die èn lichter was èn hoger.)
Vandaag (of eigenlijk zaterdag) blij dat ik de krassen hiervan grotendeels heb kunnen wegmoffelen met een drupje olie. daardoor zag die er prachtig uit op de video toen ik gisteren met 55 per uur ging grasmaaien...
https://youtube.com/shorts/e5KLCBBZYZI?s...AfTJbhfKuD
Topics: 0
Bedankt: 106
29 x bedankt in 9 berichten
vandaag (en zondag) blij met hoe de race in Assen verliep! zondag omdat ik blij was met de behaalde resultaten, en vandaag omdat ik de volgende keer betere resultaten verwacht! daarbij, en daarvoor, heb ik zonet voor weinig echt stijve schoenen gehaald ( al helemaal vergeleken met de erg zachte specialized mtb schoenen waar ik het tot nu toe mee doe). Nu nog zoeken naar snelle racebandjes voor de Milan, eerst de materie maar weer even induiken hoe het ookalweer zit met de bandenmaten etc...... eventuele band suggesties welkom!
Topics: 120
Bedankt: 8152
3231 x bedankt in 1513 berichten
24-Sep-2025, 06:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2025, 06:36 PM door Hoekie.)
De POSRs mooi rond gekregen. Afwasmiddel en 9 bar doen wonderen.
Op en af de standaard Bülk Alexrims velgen ging al relatief makkelijk.
Is hiermee een serieuze kandidaat als daily driver.
Extra: TPU biba's onder de POSRs. GP5000 S TR terug er op met Conti butyl biba.
En vervolgens rij ik, bij gemeten maar 15-16 graden, een hele sloot PRs. Het voelde ook overduidelijk lichtvoetig en snel.
Zelfs na 7 jaar velomobielen een onverwachte positieve verrassende ervaring.
Topics: 11
Bedankt: 779
3933 x bedankt in 1848 berichten
Ik was vandaag heel erg blij dat ik standaard met een reserve buitenbandje rond rijdt. Ik had ineens een heel duidelijke lekke band. Ik hoorde hem leeglopen. Ik had afgelopen weekend al gevoeld dat de banden wel erg vierkant aanvoelden. Vandaag was er dus 1 helemaal doorgesleten, te laat met vervangen. Ik hield het net warm genoeg op het open veld met die koude wind. Gelukkig dus reservebandjes, kon beide wisselen, rommel inladen en weer verder. Ik denk wel dat ik de lompe Velomobielpomp er weer in gooi, het ging wel met zo'n kleintje van de Decathlon en dan het slangetje op het ventiel schroeven. Effe vlot oppompen zit er niet in met zo'n klein ding.
Had ook net gisteren mijn gevoerde vest weer in de VM gestopt, voor als je zo iets onderweg meemaakt en het koud is. Heb ik niet aan gedaan, maar het scheelde niet veel.
Topics: 42
Bedankt: 2793
2485 x bedankt in 919 berichten
Vierkante banden zullen best hobbelen denk ik.
Deed me aan dit filmpje denken.
Weeeey Weekend
Topics: 69
Bedankt: 38180
3820 x bedankt in 1652 berichten
26-Sep-2025, 06:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:26 AM door Willeke_IGKT.)
Vandaag ben ik blij met mijn na de halve dag werk rit.
Ik werk in Heemskerk en ben begonnen met door het duin naar Castricum en daar bij het Hof van Kijkuit wat gegeten. Ik had eigenlijk het idee om wat verder naar het noorden te gaan maar eenmaal daar heb ik besloten om even naar de Zaanse Schans te gaan.
Bij het wegrijden van de horeca locatie (een aanrader voor mensen die met kleuters onderweg zijn maar ook zonder kleintjes een leuke stop,) kwamen er een serie middelbare school jongelui langs, rennen of even wat lopen. Best wel wat leuke reacties, meer nog bij een parkeerplaats waar ze zich verzameld hadden.
Wat verderop kwam ik langs een middelbare school, zowel daarvoor als daarna fietsende jongelui. Verschillende opgestoken duimen en grijnzende jongeren.
Daarna een flink stuk polder, een klein stukje Uitgeest, polder, Wormerveer, langs de Zaan, de brug over (daar is de Zaanse Schans) en al op de brug was ik tussen de toeristen.
Natuurlijk verschillende foto's en waarschijnlijk ook videos.
Ik was even de fiets uit en toen ik terugkwam was iemand aan het kijken. Ingestapt en wat mij nog maar zelden gebeurt, ik tikte het stoeltje uit de kam en moest weer omhoog om het goed te leggen alvorens ik goed in kon stappen en weg kon rijden en dat alles staat nu op een telefoon of misschien zelfs internet.
Langs alle molens en aan de rustige kant het museum gebied uit en om de polder, langs de Amerikaanse molen terug naar de brug over de Zaan.
Daarvandaan richting Assendelft en door nog meer polder naar huis.
Het was heerlijk fietsen, ik had het gevoel lekker op tempo te rijden, ongeacht wat de kilometerteller mij te zeggen had. Wel wat gele borden gezien maar dat waren voor aankondigingen en de wegen waren nog open.
En toen ik thuis kwam stond de week teller op 101,11 km. Met nog het weekend te gaan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 46
Bedankt: 6
1851 x bedankt in 800 berichten
(25-Sep-2025, 10:32 PM)Jeroen S schreef: Ik denk wel dat ik de lompe Velomobielpomp er weer in gooi, het ging wel met zo'n kleintje van de Decathlon en dan het slangetje op het ventiel schroeven. Effe vlot oppompen zit er niet in met zo'n klein ding.
Ik heb altijd van die gaspatronen bij me die die wielrenners ook hebben. In 5 seconden de band vol, ik vind het ideaal. Wel een handpompjes bij me voor backup en het omleggen van de binnenband waar ik dan een beetje lucht in wil om te voorkomen dat die tussen de velg en buitenband terecht komt.
Topics: 15
Bedankt: 410
1071 x bedankt in 515 berichten
Oh, ik heb een elektrisch compressortje bij me. Ook erg makkelijk!
Topics: 173
Bedankt: 2950
9517 x bedankt in 4613 berichten
Ik heb gewoon deze: https://www.bike-components.de/en/Lezyne...qEQAvD_BwE
Gaat tot 11 Bar en pompt bijna net zo snel als met een gewone pomp. Je staat alleen iets krommer. Dat is een nadeel.
Maar het ding is klein en weegt zo goed als niets.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 27
Bedankt: 834
652 x bedankt in 355 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door gideon.)
Wim, dat fijne pompje heb ik ook.
Topics: 5
Bedankt: 2
1552 x bedankt in 827 berichten
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik heb gewoon deze: https://www.bike-components.de/en/Lezyne...qEQAvD_BwE
Gaat tot 11 Bar en pompt bijna net zo snel als met een gewone pomp. Je staat alleen iets krommer. Dat is een nadeel.
Maar het ding is klein en weegt zo goed als niets.
Hoe krijg je die op het achterwiel van de DF?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 27
Bedankt: 834
652 x bedankt in 355 berichten
Het aansluiten (opdraaien) van het pompkopje gaat het makkelijkst aan de linkerkant van het achterwiel.
Topics: 173
Bedankt: 2950
9517 x bedankt in 4613 berichten
(7 uren geleden)Gideonaut schreef: Hoe krijg je die op het achterwiel van de DF?
Erop draaien
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|