Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 11
Bedankt: 839
3993 x bedankt in 1884 berichten
Anders om lijkt me vervelender, dat je de hond van een ander los laat en dat ie dan niet terug komt, terwijl jij staat te roepen. Ik ging ooit wandelen met een Duitse Staander, best een flinke hond voor een knul van 12. Die was uiterst braaf en liep keurig met me mee naar het park. Toe ie daar een eend zag en plotseling de jachthond wakker werd. Hij trok me zo onderuit.
Wel een creatieve manier om toch een hond te kunnen uitlaten, er contact mee te hebben, voor beide kanten positief.
Topics: 42
Bedankt: 2811
2508 x bedankt in 924 berichten
Ik ben blij omdat mijn verhalen ook gewaardeerd wordt door de redactie van ligfiets.net omdat "mijn" draadje in het vrijdagbericht genoemd werd gisteren.
Goed weekend allemaal.
Topics: 122
Bedankt: 8171
3279 x bedankt in 1531 berichten
(11-Oct-2025, 11:54 AM)Fietsbennie schreef: Ik ben blij omdat mijn verhalen ook gewaardeerd wordt door de redactie van ligfiets.net omdat "mijn" draadje in het vrijdagbericht genoemd werd gisteren.
Goed weekend allemaal.
En terecht. Leest heerlijk weg.
Topics: 27
Bedankt: 38
3896 x bedankt in 2159 berichten
(11-Oct-2025, 07:13 AM)Wim -de roetsende schreef: (11-Oct-2025, 04:15 AM)ZoefZoef schreef: Via hondjeuitlaten.nl, en de bedoeling is dat ik haar -de viervoeter- 2 dagen per week ga uitlaten.
En van honden word ik blij <3
Mooi bericht.
Mag de hond ook los van de lijn?
Ik ging ooit wandelen met een hond en die mocht gewoon loslopen op een bepaalde plek. Maar ja, hij bleef gewoon stijf naast mij lopen. Totdat ik mij herinnerde dat ik nog even 'vrij' moest zeggen. En weg was hij, als een speer naar voren en weer terug en helemaal blij.
Die term ben ik daarna ook bij mijn eigen honden gaan gebruiken. Werkt heel goed, als je het woord weet 
Nee, de hond mag nog niet los. Het is een nog jonge hond van 7 maanden die een beetje ADHD lijkt te hebben  Ze is vreselijk energiek, nog druk bezig met opgevoed worden en springt zo de bosjes in of hangt plots aan de lijn  Loslopen gaat 'm dan ook niet wordenn voorlopig.Het is simpel te gevaarlijk nu met al het verkeer hier. De bazin laat haar nu enkel los in de hondenspeeltuin, maar die is dan ook omheind (en hebben we hier niet, zover ik weet.
Zelf ben ik opgegroeid met een Duitse herder. Na een periode zonder hond kwam daar een opvloger voor toen mn vader met vervroegd pensioen gng. Ik kan me niet herinneren dat 1 van de 2 zo energiek was als deze jonge hond. Mja, is ook flinke poos geleden ook allemaal, maar toch.
Als dit verder niets wordt, zijn er genoeg andere honden in de buurt. Dr stond ook een verzoek voor een Ausralische herder open, maar die heb ik voor nu even afgehouden vanwege deze hond. Maar ik heb dr wel gewoon zin in om gewoon af en toe een blokje om te gaan met een hond.
Topics: 174
Bedankt: 2983
9615 x bedankt in 4652 berichten
(11-Oct-2025, 01:40 PM)ZoefZoef schreef: Het is een nog jonge hond van 7 maanden die een beetje ADHD lijkt te hebben
Bijna al onze honden waren 7 maanden toen ze bij ons kwamen. Ze kwamen bijna allemaal uit een asiel.
Op die leeftijd zitten de meeste lekker in de puberteit en zien de baasjes het niet meer zitten en worden ze naar een asiel gebracht.
Dan halen wij ze op en daardoor hebben wij altijd leuke jonge honden
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 116
Bedankt: 3976
4394 x bedankt in 2922 berichten
Dat er weer positieve reacties kwamen op mijn VM. En dat iemand zelfs een foto ervan wou ondanks dat ik hem moet wassen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 17
Bedankt: 224
627 x bedankt in 248 berichten
... we gisteren weer een heerlijke tocht hadden met LOL. Vanuit Deventer deze keer. Ik was uiteraard op mijn gloednieuwe Fujin gekomen, de enige open ligger deze keer. Afgezien van een gebroken ketting bij een snelschakeling ging de tocht best goed. Het is weer ff wennen, zo'n tweewieler. Krappe bochtjes gingen nog niet vlekkeloos. Maar ik was alweer helemaal vergeten hoe heerlijk het is om op een open ligger te rijden. je bent toch veel meer in contact met de omgeving dan in een velomobiel. Ik ben, kortom, heel blij met mijn aanwinst.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - Challenge Fujin
Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Topics: 11
Bedankt: 839
3993 x bedankt in 1884 berichten
Ik ben nog niet helemaal hersteld van een flinke griep. Maar wel even de voorraad lekke bandjes geplakt. Ik geloof dat ik er een stuk of 8 had opgespaard. Er hangen ook nog drie stuks opgepompt omdat die misschien onterecht bij de lekke waren beland, ik vond niks. Zelfs met de leesbril erbij, die ik tegenwoordig echt nodig heb om een bandje te plakken. Van 1 heb ik afscheid genomen, zo'n extra dunne Schwalbe die al 5 plakkers had en dan zaten er nog zeker 2 nieuwe gaten in op heel verschillende plekken.
Ook nog wat gepast in de nieuwe voortas van de rechtopfiets. Daar paste mijn 10 graden slaapzak en mijn super dunne zomerslaapzak, opblaasmatje, tarp en een jas makkelijk in. Misschien komt er nog wel een gelegenheid om dat uit te proberen dit jaar.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Nieuw hier
|
Fietsenwinkels vin...Martin van Mourik — 10:54 PM |
M5 m-racer uitproberen (idealiter Noord...
|
Is dat iemand met li...Bob Hagendijk — 10:20 PM |
M5 m-racer uitproberen (idealiter Noord...
|
(Of hier iemand ee...365cycle — 10:18 PM |
Nieuw hier
|
Wormerveer plaatst j...Willeke_IGKT — 10:17 PM |
Nieuw hier
|
Richard neem misschi...Hardloper — 09:59 PM |
Toertochtje Zeeland - wordt herhaald
|
Mooi initiatief. Ech...Hardloper — 09:56 PM |
Toertochtje Zeeland - wordt herhaald