Topics: 2
Bedankt: 1191
794 x bedankt in 372 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Tijanus.)
(2 uren geleden)Veloquest schreef: (5 uren geleden)Kapitein Bosui schreef: ... dat ik vanochtend niet naar werk kon fietsen. De vrijloop van de Quest werkte opeens beide kanten op. Met - 2° besloten om maar thuis te werken.
Net nog eens gekeken, en nu grijpt ie wel. Zit er dan toch wat water in de vrijloop wat vannacht bevroren was en de palletjes niet meer terug liet veren?
Van 't weekend maar eens open maken om te kijken.
het was te koud voor die palletjes om in de versnelling te gaan. Dat heeft bastiaan van noorderligt ook al een keer gehad. En dan kan het vaker gaan gebeuren. en de oplossing toen was een nieuw onderdeel erin. die ze bij velomobiel.nl verkopen.
Klinkt als te zwaar/stug vet inderdaad, en dat is temperatuurafhankelijk. De föhn erop zetten zou dus moeten werken, of de cassettebody uit elkaar halen, oud/hard(er) vet zoveel mogelijk verwijderen en een iets lichter type vet terugsmeren.
Ooit verslijt de boel compleet, en grijpt helemaal niks meer aan. Maar dan merk je geen verschil tussen zomer en winter...
Bij vochtproblemen is het (afaik) veel waarschijnlijker dat je over de tanden van de kettingblaadjes gaat glijden dan dat de vrijloop niet pakt. Effectief ook een vorm van doortrappen natuurlijk, maar het voelt wel compleet anders.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 118
Bedankt: 4072
4550 x bedankt in 3010 berichten
31 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 minuten geleden door Hardloper.)
(4 uren geleden)Gideonaut schreef: (5 uren geleden)Hardloper schreef: Volgens mij stond hier duidelijk dat hij hem wou verkopen en bij geen kopers terug naar Dronten ging. Dus je kon met Ben contact opnemen om de koop te regelen.
Yes maar Dronten is makkelijker te bereiken met het openbaar vervoer + waar beter een velomobiel testen dan VMNL, en daar hebben ze ook alle accessoires zoals de nieuwe hoofdkussen, voetenbak en gps houder etc. Niets tegen Ben ofc maar puur om het lekker makkelijk te maken voor mijzelf. Maar dat was dus niet zo slim om te doen.
Maar bedankt voor de info, ik ga eens neuzen en dingen regelen.
Het moet toch te regelen zijn dat jij hem dan via VM.nl aankoopt? Je kan dan gelijk een onderhoudsbeurt laten uitvoeren voor je hem ophaalt etc. Neem aan dat Johan graag de zijne inruilt en als jij aangeeft dat jij hem dan wilt overnemen. Dan verwacht ik eigenlijk dat het voor alle drie de partijen fijn is. Johan is de zijne kwijt, VM.nl heeft minder gedoe met een koper te vinden. En risico lopen dat het paar maanden in hun stock staat. En jij hebt je QV. WIN WIN WIN
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.