|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Topics: 74
Bedankt: 41205
4185 x bedankt in 1797 berichten
Ik zie in Beverwijk nog ergens een geel onderborden dat er vanaf dat punt niet meer aan gladheidsbestrijding wordt gedaan. Nu wordt het stuk ervoor ook niet meer gestrooid of geveegd, dus dat bord is verouderd.
Ik woon nu 25 jaar in mijn huidige flat, in de eerste jaren werd er in de wijk wel gestrooid, sneeuw ruimen van de wegen heb ik in de woonwijk niet meegemaakt maar hier aan de kust is er zelden lang sneeuw.
Stoepen moesten altijd al door de bewoners sneeuwvrij gemaakt worden, dat is officieel nog zo.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 5
Bedankt: 2
1883 x bedankt in 958 berichten
13-Jan-2026, 12:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2026, 12:53 PM door Gideonaut.)
Vanochtend m'n eerste kras op de QV gereden :'( Ik zag de stoeprand niet want die zat verstopt onder de sneeuw.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 10
Bedankt: 183
990 x bedankt in 442 berichten
Dat heb ik in het donker een keer gehad met een stoeprand.
Topics: 122
Bedankt: 14292
11190 x bedankt in 5350 berichten
13-Jan-2026, 01:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2026, 01:06 PM door 365cycle.)
De vraag is of stoepen vegen bij sneeuw wel zo'n succes is. Als er sneeuw ligt heb je daarop veel meer grip dan op het dunne ijslaagje dat ervoor in de plaats komt wanneer het weggeveegd is.
Mensen in rolstoel zijn de enigen die baat hebben bij strak veegwerk, als het dan maar niet weer gaat sneeuwen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 44
Bedankt: 1001
2288 x bedankt in 751 berichten
(13-Jan-2026, 12:39 PM)Bianca F schreef: 'Vroeger' veegden mensen hun eigen stuk trottoir. Waarschijnlijk staat in de APV nog steeds dat het een verplichting is.
...
Zoals onze sympathieke overbuurman. Die afgelopen week na elke bui met zijn schep, bezem en strooizout in de weer was. Keurig stoepje was het. Wel beetje jammer dat hij, bij gebrek aan voortuin, alle sneeuw gewoon de weg op veegde en schepte  . Bij hem voor is nu nog de enige plek in de straat die niet vrij is....
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 18
Bedankt: 651
1515 x bedankt in 678 berichten
13-Jan-2026, 01:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2026, 01:43 PM door LigfietsWilsum.)
Heb bij de gemeente Kampen geklaagd over hun strooiroute, De hoofdfietsroute van Kampen naar Zwolle, via Wilsum is helemaal strooiroute, behalve 275m tussen Van Reestraat en Van Lierweg.... Levensgevaarlijk, want je verwacht daar dus geen ijsbaan en gaat daar dus vol onderuit.
Strooiroutes Kampen 2025
Ja, zou mee genomen worden in de evaluatie....
Hmmm, ben ik niet tevreden over.
Dus vervolgens maar een verzoek ingediend om waarschuwingsborden daar neer te zetten dat er niet gestrooid wordt.
Topics: 11
Bedankt: 940
3179 x bedankt in 1439 berichten
Ik woon in een wijk met 1 in/uitgang (voor auto's). Er is dus alleen bestemmingsverkeer, en de wijk wordt niet gestrooid.
Het was onmogelijk om met de VM te fietsen, tenzij je eerst naar het fietspad langs de hoofdweg liep.
Helaas waren er meer plekken op mijn w/w route waar het ophield voor fietsers. Verderop is een fietssluis in de weg, en de stukken straat die daarop aansluiten waren ook niet gestrooid/geveegd.
Gelukkig kan ik thuiswerken
Maar waar ik niet blij om ben is dat er een brug vervangen gaat worden in Alphen a/d Rijn, en dat de doorgaande route voor fietsers er 2 à 3 jaar uit ligt.
De omleiding gaat door de stad, maar gaat over de hefbrug, die er nu 2 weken uit ligt (er is wel een pontje, maar daar zit ik niet op te wachten op weg naar mijn werk)
Alternatief is omrijden naar Zwammerdam, dus dat gaan we maar eens proberen deze week
Topics: 35
Bedankt: 1
1920 x bedankt in 1080 berichten
En die andere nieuwe fietsbrug aan de noordkant loopt ook al uit, daar in Alphen!
Topics: 11
Bedankt: 940
3179 x bedankt in 1439 berichten
(13-Jan-2026, 08:20 PM)Lopopodium schreef: En die andere nieuwe fietsbrug aan de noordkant loopt ook al uit, daar in Alphen!
Ja, dat is ook al zo'n gebed zonder end. Daar rij ik onderdoor als íe er zou staan.
Topics: 121
Bedankt: 4247
4775 x bedankt in 3142 berichten
Kom ik uit een fietspad gereden uit de bossen, schiet gewoon een auto de uitrit uit. Hiermee blokkeerde hij de fietspad, dus ik toeter. Geen reactie, zelfs na uitgebreide getoeter geen reactie van de automobilist. Dus een van de bewoners denk ik, reageerde erop dat ik veel toeterde. Ik zo van tja hij heeft niet eens in de gaten dat er weleens verkeer uit het fiets pad kan komen. Nou die persoon bevestigde met iets van tja ik denk dat ook dat ie er niet van bewust was. Dus ik hoop dat ze toch even naderhand laat weten dat hij de volgende keer bewust is dat er weleens iets snels op het fietspad kan rijden, die sneller is dan hij denkt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
(, 09:43 PM)Hardloper schreef: Nou die persoon bevestigde met iets van tja ik denk dat ook dat ie er niet van bewust was. Alsof dat die bestuurder vrijpleit... raar denkpatroon.
In words of others,
Topics: 23
Bedankt: 1640
958 x bedankt in 385 berichten
Omdat ik na vergelijkend warenonderzoek kan concluderen dat de kombaan van Alkmaar meer splinters heeft dan die van Sloten
Topics: 121
Bedankt: 4247
4775 x bedankt in 3142 berichten
, 09:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:48 AM door Hardloper.)
(, 11:06 PM)365cycle schreef: Alsof dat die bestuurder vrijpleit... raar denkpatroon.
Het pleit hem zeker niet vrij, maar het bevestigde wel mijn reactie. Mocht ik sneller geweest zijn met mijn VM. Dan had ik echt wel geprobeerd om hem in te halen en dan heb bewust ervan maken.
(, 09:02 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik na vergelijkend warenonderzoek kan concluderen dat de kombaan van Alkmaar meer splinters heeft dan die van Sloten 
Lees ik: Meer banden plakken?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 74
Bedankt: 41205
4185 x bedankt in 1797 berichten
Meer splinters uit de huid trekken?
Verder nog schade van de schuiver?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 13
Bedankt: 143
806 x bedankt in 404 berichten
(, 09:02 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik na vergelijkend warenonderzoek kan concluderen dat de kombaan van Alkmaar meer splinters heeft dan die van Sloten 
Dus alleen Apeldoorn wacht nog op jouw vergelijkend warenonderzoek
Bedankt: 651
1515 x bedankt in 678 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door LigfietsWilsum.)
Waar zaten die splinters? Of willen we dat niet weten?
(, 09:02 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik na vergelijkend warenonderzoek kan concluderen dat de kombaan van Alkmaar meer splinters heeft dan die van Sloten  Auw, sterkte!
Tip voor de volgende keer: Trek een fiets aan!
In words of others,
Topics: 0
77 x bedankt in 35 berichten
Vandaag was ik niet blij omdat aan het einde van een omleiding voor fietsers 2 van die mooie hekjes stonden en (dit achteraf ook wist?)
In deze wijk zijn er meer van dit soort fietspaden waar je dus maar net met een gewone fiets door kan, de route verwijst ook nog naar het gemeentehuis maar met een velomobiel, 3 wiel fiets, of bakfiets gaat dit alleen lukken door erover heen te tillen.
Je vraagt je dan toch weer af, wie bedenkt zo iets.
Ook fijn voor een eventuele rolstoeler/scootmobieler/etcetera...
In words of others,
Topics: 27
Bedankt: 39
4093 x bedankt in 2255 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door ZoefZoef.)
..omdat bikediscount dr prijzen heeft verhoogd terwijl het artikel wel al in mn mandje zat. Vannacht erin gezet, in slaap gevallen en nu prijs omhoog ;( Wilde nog even verder kijken wat erbij moest dus nu zijn ze 5 hele euro's duurder
Gaat om deze remmen, na een linktip op het Duitse forum.
https://www.bike-discount.de/de/tektro-a...ibenbremse
Maar ook andere modellen zijn behoorlijk goedkoop.
Bedankt: 45
217 x bedankt in 92 berichten
(9 uren geleden)Arno boogaart schreef: Vandaag was ik niet blij omdat aan het einde van een omleiding voor fietsers 2 van die mooie hekjes stonden en (dit achteraf ook wist?)
In deze wijk zijn er meer van dit soort fietspaden waar je dus maar net met een gewone fiets door kan, de route verwijst ook nog naar het gemeentehuis maar met een velomobiel, 3 wiel fiets, of bakfiets gaat dit alleen lukken door erover heen te tillen.
melding maken bij de gemeente, zonder meldingen ziet een gemeente geen probleem.
Groet,
Piet K
Topics: 0
77 x bedankt in 35 berichten
(3 uren geleden)Piet K schreef: (9 uren geleden)Arno boogaart schreef: Vandaag was ik niet blij omdat aan het einde van een omleiding voor fietsers 2 van die mooie hekjes stonden en (dit achteraf ook wist?)
melding maken bij de gemeente, zonder meldingen ziet een gemeente geen probleem.
Groet,
Piet K Heb ik al gedaan nu de reactie afwachten
|
Gebruikers die dit topic lezen: 29 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Dat heb ik dus ook...Wim -de roetsende — 09:25 PM |
|
Remmerij
|