Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het ging me niet om filmen, het ging me om de politie te kunnen inlichten. Filmen gaat op dat moment het probleem niet oplossen. Mijn ervaring is dat de politie de meeste meldingen serieus neemt en daar actie op onderneemt. In dit geval hadden ze een auto in de buurt vrij moeten hebben, maar je weet maar nooit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag een near miss door een
noodstop met een automobilist die zijn telefoon belangrijker vond dan het verkeer en de rotonde zonder richting aangeven verliet en dan ook nog niet langzaam ook, maar zag net op omroep Brabant dat een collega velomobilist in Breda minder geluk gehad heeft, hopelijk vallen zijn verwondingen mee.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/6002...o-in-breda
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(4 uren geleden)Arno boogaart schreef: noodstop met een automobilist die zijn telefoon belangrijker vond dan het verkeer

Zo af en toe zie ik bestuurders inderdaad met de telefoon aan de hand. Maar wat voor auto's zijn dit dan bij wel bij wie het me opvalt: SUV's zoals de Ram 1500 , BMW's etc. Angry Dus de grote auto's. De meest onveilige auto's (dure exemplaren, mensen met centen), die nemen de risico en komen er meestal goedkoop van af.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(3 uren geleden)Hardloper schreef: Zo af en toe zie ik bestuurders inderdaad met de telefoon aan de hand. Maar wat voor auto's zijn dit dan:  SUV's zoals de Ram 1500 , BMW's etc. Angry Dus de grote auto's. De meest onveilige auto's (dure exemplaren, mensen met centen), die nemen de risico en komen er meestal goedkoop van af.
Ik vind dit een rare conclusie, alleen al als je het denkt maar zéker ook als je het zo - heel serieus - deelt.

Zeg je "ik heb het goed onderzocht en ben tot de conclusie gekomen dat in de groep hands-on mobielgebruikende bestuurders de personen met de dikste auto's feitelijk oververtegenwoordigd zijn"? 
Of is het hetzelfde onderbuikgevoel dat men vaak aanspreekt om iets te zeggen over wielrenners, fatbikers en ligfietsers...?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT
De meerderheid van de personen bij wie het me opvalt dat ze met de telefoon bezig zijn, die hebben dus geen klein auto'tje mee. Misschien is het in jouw omgeving anders.

Maar met goedkoop afkomen bedoel ik: dat de eventuele boete voor hen veel makkelijker te dragen is, dan een schoonmaakster die nog net een auto kan kopen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(2 uren geleden)Hardloper schreef: 90% van de personen van die ik tegenkom met een telefoon bezig als bestuurder, die heeft geen klein auto'tje. Misschien is het in jouw omgeving anders, maar hier zie ik toch vooral de grote auto's die met de telefoon bezig zijn.
Ok, dan ben ik wel benieuwd naar je data en de analyse die je daarop losgelaten hebt. Heb je een Excelletje voor me?

Of is het niet zo goed te onderbouwen? Want dan is het verstandiger om het niet te zeggen...

...make no mistake, ik ben geen fan van SUVs en Amerikaanse pickups. Maar van generaliseren wordt niemand beter.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
In dit geval was het een kleine bestelwagen, mijn ervaring met bellers achter het stuur is dat de enige overeenkomst is dat ze opvallen door rijgedrag.
Maar laten we ook de fietsers met de telefoon in de hand niet uitvlakken.
Ik ben nog uit de tijd dat je aan het werk was in de middle of nowhere zonder enige vorm van communicatie en alles kwam toen ook goed, maar tegenwoordig lijkt het wel of je ieder Whatsappje of Facebookbericht direct moet lezen ook als je aan het rijden bent.
Maar inmiddeLs weten bekenden en klanten dat ik antwoord als het mij uitkomt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Hoe en wat met de Quatrevelo
Na aanleiding van d...Tijanus — 12:50 AM
In dit geval was het...Arno boogaart — 12:19 AM
achtergelaten Flevotrike
Moet je nagaan hoe l...Fietsbennie — 11:29 PM
90% van de persone...365cycle — 10:43 PM