Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 3.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(10 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik ben nog nooit niet gaan fietsen met de vm vanwege de wind.

Vandaag ben ik wel thuisgebleven. 6-7 bft was het hier vanochtend en de deelbare WimSchermer kap, die alleen met klitteband vastzit, moet ik met deze wind met één hand vasthouden om te voorkomen dat die wegwaait. En met de regen hier werkt nat klitteband nog eens slechter.. Met maar één hand aan het stuur om windvlagen op te vangen en te remmen indien nodig wanneer is me toch echt te spannend. Ben hier met 5-6bft al eens vaker met zijwind op twee wielen gegaan dat ik dit toch te riskant vond
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik had gisteren paar keer dat de kap openwaaide. En verloor zelfs een kussen die ik ook altijd mee heb.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Het kan aan mijn route liggen maar ik ben ook nog nooit niet met de VM naar het werk gegaan vanwege wind. En ik woon en werk maar 5 km van de westkust.

De Flevo kap had ik, na wat keren open waaien, met elastiek er overheen vast gezet.
Het ICB zomer dakje heeft vanaf nieuw elastiek met haken om hem vast te zetten.

Ik had op de Flevo Trike meer last van harde wind.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
@Kapitein Bosui heb je wel storm strips?
@gideon het kan prima hoor. Maar rustig aan doen, niet in de buurt van de grens de bocht om enzo.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT
(7 uren geleden)365cycle schreef: @Kapitein Bosui heb je wel storm strips?

Nope Shy
En de half schuim-, half carbon kap heeft ook maar 3 stuks klitteband ipv 5 (moet ik nog steeds een keer fixen.. Undecided )
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
@gideon het kan prima hoor. Maar rustig aan doen, niet in de buurt van de grens de bocht om enzo.

En rekening houden met een potselinge zijdelingse verplaatsing bij vlagen zijwind. Daar heeft een DF wel last van, zelfs met 100+ kg aan lading.
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT

Gisteren was het af en toe best spannend met de DF, zeker op de Willemsbrug. Meestal rij ik via de van Brienenoordbrug naar huis, gisteren maar even niet.
Antwoord }
Nu ik een beetje ervaring heb met een velo met dichte voorwielen, eh.. zoveel anders is het niet door de wind met de DF of de QV. Ja een zijwind heeft de neiging om het sturen van de DF te beïnvloeden maar mijn XL nummer 288 is amper nerveuzer dan de QV, het is merkbaar maar niets extreems.

Ik vind door de wind met de QV enger om eerlijk te zijn, dat constante ruk aan het kap ondanks dat het aan beide kanten met een dikke strip velcro vast zit. Ik wou dat er een betere oplossing was om de kap dicht te houden zonder het trekken en duwen en trillen.

Verder wel een fijn rondje gemaakt door de regen, en ik zag een grote groep van-raam? fietsers richting Montfoort.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Het verschil tussen een DF XL en een Bülk is duidelijk merkbaar, en ik rij liever in de Bülk bij stevige wind. Ik heb in de DF XL wel plotselinge zwabbers gemaakt over driekwart van de weg door windvlagen tussen huizen door. Met de Bülk wordt je ook wel opzij geblazen, maar een stuk minder extreem.
Antwoord }
(5 uren geleden)Frutsel schreef: Het verschil tussen een DF XL en een Bülk is duidelijk merkbaar, en ik rij liever in de Bülk bij stevige wind. Ik heb in de DF XL wel plotselinge zwabbers gemaakt over driekwart van de weg door windvlagen tussen huizen door. Met de Bülk wordt je ook wel opzij geblazen, maar een stuk minder extreem.

Ik vind de zijwindgevoeligheid van de DF(xl) + Hosen hetzelfde als met/bij/van de MilanSL.

Zonder Hosen vind ik het verschil aanzienlijk.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
(7 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik vind door de wind met de QV enger om eerlijk te zijn, dat constante ruk aan het kap ondanks dat het aan beide kanten met een dikke strip velcro vast zit. Ik wou dat er een betere oplossing was om de kap dicht te houden zonder het trekken en duwen en trillen.

Ik overweeg trouwen de niet alien kap te gebruiken.
Zodat deze minder makkelijk open schiet. Dan kan ik gelijk eens makkelijker naar het vizier kijken die ik momenteel even niet heb gemonteerd.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Tips voor een beginner? qua aankoop etc.
Voor de route he...Niels van der Wal — 08:35 PM
Als je serieus van...rolrek — 08:23 PM
Ik heb er verscheide...melle z — 07:40 PM
Als je serieus van p...Gideonaut — 07:31 PM
Spammers
Ik denk dat er veel ...Hardloper — 07:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik vind door de wi...Hardloper — 07:16 PM
Hobbelpaard? Nee dat...De tovenaar — 07:03 PM
De M5 Blueglide ...Frutsel — 06:47 PM
De M5 Blueglide is o...De tovenaar — 06:20 PM
Die wedstrijd ...rolrek — 06:15 PM
Die wedstrijd kl...Wim -de roetsende — 06:09 PM
Spammers
Dan kunnen ze zich w...Roepers — 06:07 PM
Spammers
Door al die nep aa...Wim -de roetsende — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Het verschil tusse...Wim -de roetsende — 06:01 PM
Bedankt voor de reac...rolrek — 05:59 PM
Bandendruk bij trikes
Over Big Ben banden ...Willeke_IGKT — 05:43 PM
Bandendruk bij trikes
Het is ook een advie...Tijanus — 05:27 PM