|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Topics: 1
Bedankt: 6
35 x bedankt in 14 berichten
nee helaas, heel misschien bij de deur naast de garagepoort (leveranciersingang van de supermarkt), maar het tijdsvak is vrij lang, het is bijna een maand geleden dat ik de pomp heb gebruikt en het is me tussendoor niet opgevallen dat hij weg was
Topics: 29
Bedankt: 41
4208 x bedankt in 2315 berichten
Een kleine 3 maanden schreef ik onderstaande in het 'Vandaag ben ik blij, omdat...."-draadje.
(13-Jan-2026, 09:25 PM)ZoefZoef schreef: .. mn pakketje is binnengekomen en met de inhoud daarvan mn chromebook nu zn derde leven ingaat.
Zn eerste leven eindigde volkomen ontrecht afgedankt in de elektronicacontainer op de milieustraat waar ik 'm gepikt heb om 'm een tweede leven te geven. Enige wat ik moest doen was een hard reset om het wachtwoord eruit krijgen. Z'n derde leven gaat nu in met een nieuwe accu a 16 euro incl verzendkosten en dat is na 3-4 jaar in mijn bezit te zijn geweest en dagelijks gebruik. Inmiddels is ie ruim 8 jaar oud en als ie de garantieperiode van de accu overleeft vind ik het al prima.
Dus vanaf nu weer de nodige ligfietsgerelateerde berichten die getypt zijn op dat voor velen antieke ding dat het nog prima doet Stuk praktischer dan vanaf de smartphone.
En nu, nu is die accu dus waarschijnlijk kapot. Ik had al het vermoeden dat de accuduur plots veel korter was geworden en het ding wel heel snel leeg raakte. Hooguit 3,5 uur houdt ie het vol en dat was direct na het installeren een uurtje of 7 a 8 volgens mij.
Gisteren in de instellingen gekeken. De batterijconditie was 32% met 48 laadbeurten 
Vandaag opnieuw gekeken, met 49 laadbeurten is de conditie inmiddels nog slechts 28%.
Kapot dus, na slechts 3 maanden en nog geen 50 laadbeurten en daar word ik dus niet blij van
Topics: 129
Bedankt: 14784
11632 x bedankt in 5523 berichten
Heb je een slechte lader? Misschien even de spanning bekijken wanneer je aan het laden bent.
Als die accu trouwens aan het opbollen is zou ik 'm er gauw uithalen en naar de milieustraat brengen. Een stervende lithiumcel is het laatste dat je in je huis en/of in je laptop wil hebben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Bedankt: 0
21 x bedankt in 14 berichten
Bijna dikke botsing vandaag met de fiets. Er zouden regels moeten dat fietsverlichting je tegenliggers niet verblind. Soms ga ik even aan de kant staan omdat ik niets kan zien maar soms heb je haast enzo en dan krijg je oderstaande.
Weet niet precies wat er nou gebeurde maar, tweebaans fietspad, half schemer, ik en een voetganger op mijn weghelft de ene kant op, van de andere kant een tegenligger met een mega schijnwerper. Ik was half verblind en ging op de verkeerde weghelft om de voetganger te ontwijken, de tegenligger was schijnbaar dichterbij dan ik dacht en roept wat maar maar we passeren elkaar en de voetganger veilig, so far good enough I guess. Alleen een stukje achter hem reed z'n vriendin op een fiets zonder licht -_- ik kon weer wat zien en de fiets en voetganger waren gepasseerd dus ik wilde weer op m'n eigen weghelft gaan, alleen dacht zei achter haar vriend te blijven ofzo dus zei kwam ook naar mijn weghelft... Gelukkig was het resultaat alleen maar een ordinaire scheldpartij maar het scheelde heel weinig en we reden ook niet langzaam (Ik heb de wandelaar ook goed duidelijk gemaakt dat ie aan de 'verkeerde' kant van de weg moet lopen voor de veiligheid want die had amper in de gaten wat er gebeurde) Maar mensen, stel je verlichting af en richt het op de weg en Doe Uberhaubt licht op je fiets -_- Ik was ook fout omdat ik op de verkeerde weghelft zat maar man...
'Ik had een Corvette moeten kopen'
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten
Topics: 90
Bedankt: 2973
3192 x bedankt in 1375 berichten
, 10:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:31 PM door Roepers.)
Wandelaars moeten niet aan de verkeerde kant van de weg lopen. Soms raakt heel het fietspad geblokkeerd door tegenliggende fietsers en wandelaars die maar links blijven lopen.
Bedankt: 0
21 x bedankt in 14 berichten
(, 10:30 PM)Roepers schreef: Wandelaars moeten niet aan de verkeerde kant van de weg lopen. Soms raakt heel het fietspad geblokkeerd door tegenliggende fietsers en wandelaars die maar links blijven lopen.
Voor de veiligheid, als je aan de linkerkant loopt kan je zien wat je tegemoet komt en daar op reageren. Zo is mij dat altijd geleerd als er geen voetpad is. Dit was trouwens buitengebied en de wandelaar een oud boertje dus waarschijnlijk had het in dit geval niet veel uitgemaakt maar ik had ietwat adrenaline, heb alleen op hem gemopperd en verder geen lelijke dingen gezegt tho want hij was best confused dat er ineens twee mensen tegen elkaar stonden te schelden. De vriendin stond een stukje verderop van de schrik te bekomen en zich waarschijnlijk te schamen voor ons haantjes gedrag.
'Ik had een Corvette moeten kopen'
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten
Topics: 35
Bedankt: 1
1994 x bedankt in 1118 berichten
, 10:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:01 PM door Lopopodium.)
Ik loop ook bijna altijd links met snelverkeer. Dat is veiliger. Voor jezelf als wandelaar. Voor ander verkeer maakt het niets uit.
Het heeft mij al een keer gered, doordat ik aan de kant kon duiken voor een halfdronken kerel op de brommer die niet zat op te letten. Die ging zelf wel op z'n plaat. Liep ik aan dezelfde kant van de weg maar dan de andere kant uit, dan had ik een erg naar ongeluk gehad.
Wat ik geneigd ben te doen op een fietspad met een tegenligger met verblindend licht is om gewoon stil te gaan staan in het midden of zelfs iets links van het midden (en de fiets wat dwars), meestal wat demonstratief met mijn hand voor de ogen. Als ik zo in de weg sta, moet de tegenligger actie ondernemen en kan mij dus niet zomaar negeren. Ik ben dan niet beroerd even (meestal onvriendelijk) aan te geven wat ik van die lamp vind. Ik hoop maar dat mijn stop en mijn verbale aanwijzing die tegenligger genoeg gedachtengoed geeft om eens wat aan die lamp te doen.
Topics: 0
Bedankt: 21
216 x bedankt in 144 berichten
, 10:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:48 PM door Coen__.)
Die regels zijn er allang. Wordt alleen niet gehandhaafd.
Daarnet zo'n rits van die moderne Opels met zogenaamd automatisch aanpassend LED grootlicht tegengekomen. Ook waardeloos, want in de praktijk werkt dat niet // veel te laat. En dat was dan auto-auto
Topics: 11
Bedankt: 1001
3308 x bedankt in 1489 berichten
De regel dat voetgangers aan de linkerkant van de weg lopen (dus tegen het verkeer in) is al jaren geleden afgeschaft, helaas.
Ze mogen nu lopen waar ze willen (meestal is dat midden op de weg overigens, want ze zijn onkwetsbaar ofzo)
Topics: 0
Bedankt: 21
216 x bedankt in 144 berichten
(, 12:29 AM)Frutsel schreef: De regel dat voetgangers aan de linkerkant van de weg lopen (dus tegen het verkeer in) is al jaren geleden afgeschaft, helaas.
Ze mogen nu lopen waar ze willen (meestal is dat midden op de weg overigens, want ze zijn onkwetsbaar ofzo)
Ik bedoel 'anderen niet verblinden'
De spookloop regel is inderdaad afgeschaft ja.
Topics: 29
Bedankt: 41
4208 x bedankt in 2315 berichten
, 02:54 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:37 AM door ZoefZoef.)
(, 11:59 AM)365cycle schreef: Heb je een slechte lader? Misschien even de spanning bekijken wanneer je aan het laden bent.
Als die accu trouwens aan het opbollen is zou ik 'm er gauw uithalen en naar de milieustraat brengen. Een stervende lithiumcel is het laatste dat je in je huis en/of in je laptop wil hebben.
Geen idee of het aan de lader ligt, maar ik vermoed van niet. Het is een Dell USB-C lader van 130W die ik nu sinds een paar dagen gebruik. Laden doet ie met rond de 37W -toevallig had ik 'm aangesloten op een energiemeter- en hij stopt keurig als de accu vol is dus ik vermoed dat het probeem niet in de lader zit. Lader wordt ook niet warm, dus ik vermoed dat die gewoon in orde is.
Zal morgen het chromebookje eens openschroeven, kijken of de accu opgebold is. Vermoed van niet eigenlijk; het geheel wordt niet warm. Lader ook niet. Wederom 2% verdwenen van de batterijconditie. Met 50 laadbeurten staat ie nu op 26%
Edit: accupack bekeken. Niets vreemd aan te zien.
Topics: 129
Bedankt: 14784
11632 x bedankt in 5523 berichten
(, 10:30 PM)Roepers schreef: Wandelaars moeten niet aan de verkeerde kant van de weg lopen. Soms raakt heel het fietspad geblokkeerd door tegenliggende fietsers en wandelaars die maar links blijven lopen. Juist wel. Die wandelaars altijd aan de "juiste" kant van de weg, ze horen niets en schrikken zich wild wanneer ik passeer. Ook als ik dat met 15 km/h doe. Het is echt een psychologisch dingetje want aan de andere kant heb ik dat dus nooit.
Als ik hardloop doe ik dat ook consequent aan de spookrijd-kant, zoals ik tijdens verkeersles geleerd heb. Beter dat, dan een E-bike of scooter in m'n nek.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 181
Bedankt: 3373
10563 x bedankt in 5027 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
Even gegoogeld:
Een wandelaar die links van de weg loopt (tegen het verkeer in), gedraagt zich veilig en verantwoord door de volgende regels en adviezen in acht te nemen:- Verkeer aankomen zien: Door links te lopen, zie je het verkeer op jouw weghelft aankomen. Hierdoor kun je het verkeer (auto's, fietsers) aankijken, oogcontact maken en sneller anticiperen op gevaarlijke situaties.
- Wijk uit naar de berm: Als er tegemoetkomend verkeer aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de wandelaar om tijdig uit te wijken naar de berm of zo ver mogelijk aan de kant van de rijbaan te gaan lopen.
- Onderhoud de "uiterste zijde": Loop niet in het midden van de weghelft, maar aan de uiterste zijkant.
- Bochten en zichtbaarheid: Wees extra voorzichtig in onoverzichtelijke bochten. Soms kan het veiliger zijn om vlak voor een bocht even naar de rechterkant te wisselen als dat beter zicht biedt.
- Maak jezelf zichtbaar: Draag lichte kleding en reflecterende materialen of verlichting, zeker in het donker, bij schemering of bij slecht zicht.
- Groepen: Wandel in een (grote) groep bij voorkeur aan de rechterkant van de weg, omdat links lopen met een grote groep minder overzichtelijk is voor automobilisten.
- Fietspad: Als u links op een fietspad loopt, houd er dan rekening mee dat u als voetganger 'te gast' bent en wees bereid om uit te wijken voor fietsers.
Hoewel er in de Nederlandse wet (RVV 1990) geen strikte verplichting meer is om links te lopen, is dit vaak het veiligheidsadvies van Veilig Verkeer Nederland (VVN) omdat het de veiligheid van de onbeschermde voetganger vergroot.
Ik vind het wel fijn als wandelaars/hardlopers zich ook houden aan de vet gedrukte gedeeltes.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 16
Bedankt: 352
2310 x bedankt in 909 berichten
Dank voor de schets.
Het klopt dat links lopen op het fietspad (bij ontbreken van een voetgangersweg mag dit) geen verplichting is, maar als advies geldt. Wat ook in de wet staat, is dat het niet toegestaan is ander verkeer te blokkeren. Voetgangers die naast elkaar blijven lopen zodat je uit moet wijken zijn dus in overtreding. Armgezwaai en middelvingers zijn dus een vorm van zelfreflectie.
Niels, rechtdoor, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Topics: 17
Bedankt: 151
473 x bedankt in 211 berichten
(3 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Even gegoogeld:
.......
[*]Maak jezelf zichtbaar: Draag lichte kleding en reflecterende materialen of verlichting, zeker in het donker, bij schemering of bij slecht zicht.
[*]Groepen: Wandel in een (grote) groep bij voorkeur aan de rechterkant van de weg, omdat links lopen met een grote groep minder overzichtelijk is voor automobilisten. Een week of twee geleden reed ik in onze bosrijke omgeving op een bewolkte nacht rond half één over een 60 km weg zonder straatverlichting.
Ineens gaan er aan de linkerkant van de weg twee rode lampjes aan, het eerste ca 50 meter voor me, het tweede zo'n 50 meter daar achter.
Toen ik er vlakbij was zag ik dat het een groep militairen was (aan hun rechterkant van de weg) die hun gezichten donker geschminkt hadden. Ook de kleding was donker zelfs geen reflectie vest voorop of achteraan. Toen ik de achterste voorbij was zag ik in mijn spiegeltje de lampjes weer gedoofd werden.
Een kilometer verderop gebeurde precies hetzelfde.
Waarschijnlijk een oefening in "verplaatsen in het donker" van de zandhazen uit de Oirschot, zoals ik al tientallen keren gezien had. Maar dit was de eerste keer dat ze geen reflectie hadden en ik ze pas zo laat zag.
Als ik ze aan mijn kant van de weg had gehad, was ik waarschijnlijk wel geschrokken.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Topics: 90
Bedankt: 2973
3192 x bedankt in 1375 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Roepers.)
Als er wandelaars op het smalle fietspad lopen, lopen ze links. Het is A L T I J D de fietser die uitwijkt! Echt altijd. Ik zou niet weten waarom dat zou moeten, maar de fietser wijkt uit omdat die anders de wandelaar van de benen zou rijden. Dat het dus voor wandelaars veiliger zou zijn om links te lopen is daarmee voldoende weerlegd. Het is doorgaans de andere verkeersdeelnemer die de wandelaar redt. Wandelaars kijken (het is generaliserend gesteld, maar dit patroon valt mij altijd weer op) niet.
Herhaaldelijk meegemaakt dat ze het met hen beiden het hele fietspad innemen en mij tegemoet komen. Vervolgens gaan ze links lopen. Waarom? Ik heb geen idee. Ik vind het belachelijk.
Daarom wandelaars loop maar rechts, met de stroom mee. Bij tegemoetkomend verkeer houd ik in. Ik kan zelfs op wandeltempo fietsen en ook op een tweewielerligfiets val ik niet om. Op een brede weg maakt het niet uit, maar daar zie je bijna geen wandelaars. Vooral op smalle fietspaden waar ze het fietsverkeer buitengewoon vaak hinderen.
Mijn idee is gebaseerd op de praktijk en niet op een idee dat wandelaars het tegemoetkomend verkeer zouden zien, want dat doen ze niet.
Groet,
Marco
Topics: 76
Bedankt: 43112
4417 x bedankt in 1886 berichten
Ik loop ook vaak in het duin en ik loop links en stap van het pad, of op het uiterste randje van het pad als het niet anders kan.
Maar belangrijker, als er veel wandelaars zijn, loop achter elkaar. Dus allemaal links of allemaal rechts, en zeker niet een links en een rechts die samen onderweg zijn.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 11
Bedankt: 1135
4646 x bedankt in 2207 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Jeroen S.)
De beste methode is toch een paar links en een paar rechts en als er dan een fietser komt oversteken naar de andere kant? ;-)
Ik blijf het onvoorspelbaar vinden. Zelf loop ik liever tegen het verkeer in, dan kan ik het zien aankomen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|