Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spammers
(25-Jul-2026, 06:42 PM)Willeke_IGKT schreef: Er is geen spam gepost, we kunnen niet alle bezoekers weten zonder de hele site te vernielen.

Willeke hoe noem jij het wat die Ruffuk heeft geplaatst ?  Blush Geen idee wie hier de admin is, maar ik zou graag eens kijken al dan niet met iemand anders samen naar de admin settings of er iets zit waarmee de spammers kunnen weren. Ik hoor van sommige via signal dat ze heel de dag er niet op konden komen. In het verleden heb ik een PHPBB forum gehad. Ook wat betreft studie / werk ervaring heb ik informatica ervaringen. Dus ik heb wel wat achtergrond om hier serieus naar te kijken wat mogelijk is. 

@Gideonaut ik krijg in mijn mailbox de inhoud van de PM. Geen idee of dat een instelling is of dat het standaard is. Dus dan heb je een adres in je mailbox zitten?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: martinus
Deze ochtend weer. Maar toen ik ingelogd was, was alles weer opgeruimd. * is volgens mij echt een woord wat we in de censuurlijst moeten proberen te stoppen. Lijkt me niet dat ze daar iets verkopen wat we hier serieus willen aanprijzen rondom ligfietsen. Zo zijn er misschien nog wel woorden
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Jul-2026, 12:16 PM)Wim -de roetsende schreef:
(15-Jul-2026, 11:49 AM)mvdriel schreef: Volgens mij worden de meest basale opties van myBB om dit tegen te gaan nu nog niet toegepast. Ik zou daar eerst naar kijken. Zie: https://docs.mybb.com/1.8/administration/spam/

Dan moeten we het aan Stan Janssen vragen.

@Hardloper: Stan Janssen is de admin.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
Als we drie keer een * zien. Dan werkt de woorden filter, waardoor de spammers minder snel hier resultaten kunnen boeken.
*
*
*
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Boyd Maduro
Hebben we nu de indruk dat de spammers doorhebben dat het spammen minder zin heeft? Dat de sites waarvoor ze spammen worden vervangen door een mooie *. Of valt dat tegen? 

Want zelf heb ik de indruk dat het nu momenteel even mee valt. Als ze blijven komen, dan zijn er nog paar trucjes achter de hand. Maar die vragen om meer complexe aanpak
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb deze week meer spam gezien dan vorige week.

Te kort om tot conclusies te komen.

Maar ik denk dat ze posten en vertrekken, niet kijken wat er staat
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Ik denk dat je iets te vroeg aan het juichen ben Hardloper, gisteravond en vanochtend zag ik nog spam op het forum. Tot nu toe het enigste wat ik gemerkt heb is dat het niet meer langzaam is, en ook geen error meer.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb deze week meer spam gezien dan vorige week.

Te kort om tot conclusies te komen.

Maar ik denk dat ze posten en vertrekken, niet kijken wat er staat

Het zijn allemaal automatische scripts, die gaan niet checken of de spam overeenkomt met wat ze posten, dat kost tijd de ze ook kunnen gebruiken om nog meer te posten.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , mvdriel
Mocht het zo erg blijven dan kunnen we het zware automatische geschut gaan overwegen. 

Een * woord en dan gelijk een ban. Hiervoor heb ik al een zeg maar app gevonden. Dit zal dan Stan moeten installeren. Maar wat er gebeurd als een gebruiker met x woorden posts dit post, dat weet ik niet. Lijkt me niet handig als deze ook gelijk een permanente ban krijgt.

Een andere optie is, iedere nieuwe gebruiker komt in een andere groep en moet gecontroleerd worden en daarna verplaatst worden in een andere groep. Dit is minder drastische oplossing. 

Voor beide is er toegang nodig tot de server op een andere manier dan wij hier toegang hebben. Weet dat er oplossingen zijn, maar dit vraagt even tijd en afwegingen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Help???? wat nu??  ...Gideonaut — 03:57 PM
Fast TV
Super filmpje! En da...datakneder — 03:18 PM
Fast TV
Als ik al die foto’s...Hardloper — 02:58 PM
Spammers
Mocht het zo erg bli...Hardloper — 02:55 PM
Fast TV