Topics: 32
Bedankt: 851
2718 x bedankt in 1230 berichten
... ik net terugkom van het boodschappen doen en bij aankomst voor mijn garage even stilsta en check wat ik voor vandaag op de teller had staan. En toen ineens KLAP. Jawel een klapband. Gisteren lek gereden en gezien dat de buitenband op sommige plekken gaar was. Ik vroeg me nog af of het verstandig was om de band weer op 6 bar te zetten. Niet dus.
Wat dan wel weer positief is, is dat het thuis gebeurde. En dat ik vandaag ook nieuwe bandjes besteld heb. Dus die zullen ergens deze week er wel zijn.
Topics: 132
Bedankt: 4659
5488 x bedankt in 3563 berichten
Ik een doorn in mijn rechter achterwiel had zitten. Dus deze heeft zijn derde binnenband gekregen, andere banden nog nooit vervangen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 190
Bedankt: 3646
11193 x bedankt in 5333 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Wim -de roetsende.)
(1 uur geleden)LigfietsWilsum schreef: Ik heb altijd setjes binnenband + buitenband in de fiets liggen. Lichtjes opgepompt.
Bij lek haal ik de bi+bu er af en laat die in elkaar zitten. Voor het plakken pomp ik de lekke band op en luister naar het lek, dan heb ik meteen de plek op de buitenband die ik moet controleren op steentjes, glas of doorntjes.
Idem. Ik plak nooit onderweg.
Misschien moet vanaf bericht 3702 in een nieuw topic geplaatst worden?
Kan hier:
https://ligfietsers.nl/thread-4115.html
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike